۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

خبرهایی از رقابتهای لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا

پیش‌بازی لیون - رئال مادرید: جادوی مورینیو برای شکستن طلسم لیون

رئال در شش فصل گذشته در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده است.







او پس از پیروزی آسان دو بر صفر مقابل لوانته که در آن به بسیاری از بازیکنانش استراحت داد گفت: «هیچ کس باعث بی‌خوابی من نمی‌شود، نه لیون و نه هیچ تیم دیگری. شبی که خوب نمی‌خوابم شب پس از دیدار است. از زمانی که مشخص شد به لیون خورده‌ایم بازی‌های آنها را دنبال می‌کنیم. زیدان (مشاور رئال) آنها را به خوبی می شناسد و به من اطلاعات می‌دهد.»
سایت گل – ژوزه مورینیو به نیم‌قرن انتظار چلسی برای فتح لیگ انگلیس خاتمه داد، لیگ قهرمانان را پس از 45 سال به اینتر برد و حالا به دنبال از بین بردن طلسم عجیب لیون است.
اگر قرار باشد مردی این طلسم را بشکند او مورینیو است که تاکنون طلسم‌های زیادی را باطل کرده است.
لیون سه بار پیاپی است که رئال مادرید را در لیگ قهرمانان در خانه می‌برد. آنها فصل پیش رئال را بردند و به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیدند.
غلبه برمردان کلود پوئل و رسیدن به یک‌چهارم نهایی پس از شش سال ناکامی، کار آسانی نیست، ولی مورینیو فردی است که اعتماد به نفس لازم برای این کار را به رئال آورده است.
مورینیو می‌خواهد اولین مربی‌ای شود که با سه باشگاه مختلف فاتح لیگ قهرمانان شده. او در سال 2004 هم با پورتو این رقابت‌ها را فتح کرد و سپس دو فصل در اینتر کار کرد تا آنها را فاتح اروپا کند.
پیروزی ماه می مقابل بایرن مونیخ هنوز در ذهن او زنده است، اما درخشش کریستیانو رونالدو و به اوج رسیدن کریم بنزما که مقابل تیم سابقش بازی خواهد کرد، باعث می‌شود مورینیو امیدوار باشد امسال هم به خوبی اینتر سال قبل کار کند.
آن برگردان
لیون اخیرا نمایش‌های خوبی داشته و نسبت به بازی‌های قبل بهتر شده. آنها در دربی مقابل سن‌اتین چهار بر یک پیروز شدند و سپس چهار بر صفر هم نانسی را بردند. پوئل گفت: «می‌بینید که فشار باعث می‌شود بهترین عملکرد را داشته باشیم.»
یوان گورکوف، بازی‌ساز تیم ملی فرانسه در آگوست از بوردو خریداری شد. او پس از شروع کندی که داشت جادویش را بازیافت. در بازی مقابل نانسی هم جیمی برایان گلی با ضربه برگردان زد که همتای گل وین رونی مقابل منچسترسیتی بود.
تنها نگرانی لیون، سرماخوردگی شدید هوگو یوریس است اما انتظار می‌رود او مقابل رئال به میادین برگردد. لیساندرو لوپس هم از ناحیه همسترینگ مصدوم شده و احتمالا به این بازی نرسد.
پوئل افزود: «لیساندرو اندکی مصدوم است، و حضورش مقابل رئال در هاله‌ای از ابهام است.»
ترکیب احتمالی:
لیون: 1- لوریس؛ 13- ریویر، 3- کریس، 5- لورن، 20- سیسوخو؛ 6- کالستروم، 28- تولالان، 29- گورکوف؛ 11- باستوس، 18- گومیس، 7- برایان.
رئال مادرید: 1- کاسیاس؛ 17- آربلوا، 2- کاروالیو، 3- په‌په، 4- راموس؛ 14- آلونسو، 24- خدیرا؛ 7- رونالدو، 23- اوزیل، 22- دی‌ماریا؛ 9- بنزما.
داور: ولفگانگ اشتارک (آلمان)

پیش بازی: اف سی کپنهاگن- چلسی، آبی ها برای تنها جام باقی مانده می جنگند


اختلاف 12 امتيازي چلسي با منچستريونايتد در جدول رقابتهاي ليگ برتر اميدي براي قهرماني در جزيره براي تيم کارلو آنچلوتی باقی نگذاشته است.
حالا که چلسي از جام حذفي انگليس هم کنار رفته، تنها اميد آبي پوشان لندني براي جبران ناکامي اين فصل رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپاست. تيم کارلتو که سال گذشته توانسته بود دو جام قهرماني فتح کند، حالا که در آن دو جبهه شانسي براي پيروزي پيش روي خود نمي بيند، امشب در ليگ قهرمانان برابر کپنهاگن در ديدار رفت مرحله يک هشتم نهايي اين رقابتها به ميدان مي رود تا به دنبال نااميدي در رقابتهاي داخلي، براي قهرماني در اروپا تلاش کند.
چلسي بازيکناني در اختيار دارد که مي توانند آرزوي ديرينه هواداران اين تيم را براي حضور در فينال روز بيست وهشتم ماه مي در ويمبلي را برآورده سازند. شايد جان تري کاپيتان اين تيم هنوز کليدي ترين مهره چلسي براي درخشش در چنين رقابتهايي محسوب مي شود. تري که در خط دفاعي يکي از ارکان اصلي تيم به شمار مي رود، مي تواند آرامش و اطمينان خاطر لازم را در اين منطقه از زمين براي چلسي تضمين کند. تري حتي در اين فصل که تيم آنچلوتي از شرايط آرماني سال گذشته فاصله داشت جزو بهترينهاي تيمش بود و دلخوري هاي ايجاد شده در سالهاي اخير بابت مسايل مختلف را از ذهن هواداران اين تيم پاک کرد. چلسي براي محقق کردن آرزوي بزرگ قهرماني در اروپا به مهره اي همچون تري نيازي حتمي دارد. البته کاپيتان چلسي هنوز بابت آنچه در مسکو رخ داد خودش را نبخشيده و مسلما در صورت راهيابي اين تيم به فينال چمپيونز هم با کابوس آن پنالتي پا به زمين خواهد گذاشت.
ديديه دروگبا با اينکه از روزهاي اوج خود فاصله زيادي گرفته و در اين فصل نتوانسته به خط حمله چلسي کمک چنداني کند و بارها به خصوص در ديدارهاي آخر اين تيم حتي نمايش ضعيفي ارائه کرده، اما کماکان از او به عنوان يکي از خطرناکترين مهاجمان دنيا نام برده مي شود.
مطمئنا دروگبا با استفاده از تجربه خود در ليگ قهرمانان مي تواند شرايط متفاوتي براي چلسي رقم زند. آنچلوتي اميد زيادي دارد که در فاصله کمي که تا پايان فصل باقي مانده دروگبا و تورس بتوانند با هماهنگي کامل در کنار يکديگر، راه چلسي را براي کسب يک جام قهرماني هموار سازند.
اگر چلسي در بازي برابر اورتون در جام حذفي کاري از پيش نبرد به اين خاطر بود که فرانک لمپارد خيلي دير به فکر نجات تيمش افتاد. او در دقيقه 104 وقتهاي اضافه گل برتري چلسي را به ثمررساند و همه را ياد روزهايي انداخت که لمپارد بهترين هافبک گلزن اين تيم بود.
اگر لمپارد بعد از سپري شدن کامل مصدوميتش به روزهاي اوج خود نزديک شود، آنچلوتي هم فشار کمتري را روي نيمکت تيم تحمل مي کند. مايکل اسين هم در ماههاي گذشته از بازيکني که قدرت مضاعفي را به خط مياني تيم تزريق مي کرد، فاصله گرفته است. اسين بعد از آسيب ديدگي که او را ماههاي طولاني خانه نشين کرده، هنوز به مرز آمادگي کامل نزديک نشده و حتي کم کاري او در خيلي از بازيهاي اين فصل چلسي و شکستهاي اين تيم مشهود بوده است. او بعد از هفت سال حضور در اين تيم ديگر نمي تواند به جاي ثابت خود در ترکيب چلسي مطمئن باشد. آنچلوتي دربرابر اورتون او را از ابتدا در ترکيب ثابت قرارنداد و احتمالا به خاطر نبرد با کپنهاگن ترجيح داد اسين را خسته نکند. اگر چه نمايش او در بازي هاي اخيرتيم هم چندان رضايت بخش نبودند.
معماي بزرگ درچلسي مربوط به فرناندو تورس است که از جام جهاني گذشته تاکنون هيچ شباهتي به ستاره گلزني که همه مي شناختند ندارد. آنچلوتي اصلي ترين وظيفه خود تا انتهاي فصل را در بارور کردن قابليتها و تواناييهاي مهاجم پنجاه ميليون پوندي خويش مي بيند.
تورس با اين اميد که بتواند چلسي را در فتح يک عنوان قهرماني در اين فصل همراهي کند به اين تيم فراخوانده شد. تورس هنوز نتوانسته در اين تيم خودش را پيدا کند ولي آنچلوتي مي داند که درصورت راه افتادن ماشين گلزني مهاجم اسپانيايي، چهره چلسي هم دگرگون خواهد شد. تنها راه چلسي براي قهرماني در اروپا نزديک شدن ستاره هاي اين تيم به سطح واقعي فوتبالشان است. اتفاقي که در ليگ برترو جام حذفي رخ نداد و دو ناکامي تلخ براي تيم لندني درپي داشت.

پرس:مورینیو بهترین مربی و من بهترین رئیس باشگاه در دنیا هستیم

او همچنین در مورد رابطه مورینیو و خورخه بالدانو و اینکه این دو می توانند رئال را در رقابت های این فصل به موفقیت برسانند، اظهار نظر کرد

فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید، در مورد دیدار پیش روی تیمش مقابل لیون در لیگ قهرمانان اروپا صحبت کرد.
او همچنین در مورد رابطه مورینیو و خورخه بالدانو و اینکه این دو می توانند رئال را در رقابت های این فصل به موفقیت برسانند، اظهار نظر کرد.
او در گفتگو با بخش اسپانیایی سایت گل گفت:" بله. ، ما دیگر از بازی کردن با لیون خسته شدیم. مورینیو را به خدمت گرفتیم تا ما را به پیروزی برساند. فکر می کنم این بار می توانیم آنها را شکست دهیم. رئال باشگاهی است که همیشه به مراحل پایانی این جام رسیده و فکر می کنم این فصل نیز بتوانیم به این هدف برسیم. ما هنوز در سه جام حضور داریم. باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. مورینیو بهترین مربی دنیاست. به همین دلیل او را به خدمت گرفتیم. رئال باشگاه بهترین هاست و باید همه آنهایی که در این باشگاه هستند، از رئیس باشگاه تا نیمکت نشین ها بهترین باشند.
رابطه بین مورینیو و والدانو بسیار مهم و ضروری است. درست است که مورینیو خواستار تقویت تیم شده بود. نظرات او معمولا درست است. مورینیو قراردادی چهار ساله با رئال دارد و فکر می کنم زمان زیادی برای رسیدن به اهداف باشگاه داشته باشد."
اوزیل: رئال می خواهد به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد

اوزیل می خواهد تا در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه ومبلی حاضر باشد



مسعوت اوزیل، بازیکن خط میانی رئال مادرید در انتظار دیدار سختی در مصاف با لیون است.
کهکشانی ها امشب در دیدار رفت مقابل لیون به میدان خواهند رفت و اوزیل امیدوار است که بتواند با بارسا به فینال لیگ قهرمانان اروپا درورزشگاه ومبلی برسد.
اوزیل در این رابطه گفت:« همه ما در انتظار بازی سختی هستیم ولی می خواهیم به پیروزی برسیم و می دانیم که می توانیم.من انتظار دارم که موفق شویم. من بازیهای لیون را تماشا کرده ام و آنها واقعا به عنوان یک تیم مرا نگران می کنند.این کاملا روشن است که آنها کار را برای ما سخت خواهند کرد ولی ما می خواهیم آنها را شکست دهیم.»

اوزیل ادامه داد:« تیم ما به کسب عناوین قهرمانی فکر می کند ولی باید به آرامی پیش برویم. باید المپیک لیون را حذف کنیم، چون می خواهیم به فینال ومبلی برسیم.»
این ستاره آلمانی در ادامه درمورد اولین گلش در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا که مقابل میلان از راه رسید صحبت کرد و گفت:« به ثمر رساندن اولین گل در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا فوق العاده بود. برایم مهم نیست که گلم زیبا بود یا نه ولی این اولین گل من در رقابتهای اروپایی بود.همیشه گلزنی لذت بخش است ، مهم نیست که کجا باشی ولی زمانی که این کار را در خانه و مقابل هواداران برنابئو انجام بدهی، همه چیز ویژه تر هم خواهد بود.جو حاکم بر برنابئو باعث می شود که حس فوق العاده خوبی داشته باشم.»
  

باستين شواين اشتايگر: مي خواهيم شكست سال قبل مقابل اينتر را جبران كنيم

در حالي كه دو تيم دو روز ديگر در ورزشگاه سن سيرو مقابل هم قرار خواهند گرفت، باستين شواين اشتايگر، ستاره خط مياني باواريايي ها، مطمئن است تيمش مي تواند حريف ايتاليايي را پشت سر بگذارد
تيم بايرن مونيخ چهارشنبه شب در ديدار رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا به مصاف اينتر مي رود و بازيكنان اين تيم بيش از هرچيز به گرفتن انتقام شكست در فينال سال گذشته چمپونزليگ از حريف ايتاليايي فكر مي كنند. در حالي كه دو تيم دو روز ديگر در ورزشگاه سن سيرو مقابل هم قرار خواهند گرفت، باستين شواين اشتايگر، ستاره خط مياني باواريايي ها، مطمئن است تيمش مي تواند حريف ايتاليايي را پشت سر بگذارد.
" دو ديدار دشوار مقابل اينتر خواهيم داشت كه چالش بزرگي براي ما خواهد بود. هيجان زيادي براي اين دو بازي داريم. منتظر هستم تا بار ديگر دوستم، لوسيو، را ببينم.
روي كاغذ شانس دو تيم براي رسيدن به مرحله بعد 50-50 است. اما اگر مي خواهيم موفق شويم، بايد سخت كار كنيم. مطمئنم كه توانايي لازم براي صعود به مرحله بعد را داريم. ركورد ما در ديدارهاي رودر رو با اينتر بهتر است.
ما مدت ها به شكست مقابل اينتر در فينال سال گذشته فكر مي كرديم. شكست در آن ديدار واقعا ناراحت كننده بود. اين فرصت بسيار خوبي است تا آن شكست را جبران كنيم."

مورینیو:قهرمان قهرمانان هستیم/باید با اطمینان از رسیدن به یک چهارم بازی کنیم

آمار و ارقام مربوط به گذشته است و نباید اجازه دهیم که این آمار برروی عملکرد ما تاثیربگذارد.

ژوزه مورینیو،، مربي رئال مادريد در كنفرانس مطبوعاتي پيش از بازي رئال مادريد و ليون در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرد و در این کنفرانس، کاروالیو و زیدان را در کنار خود می دید. او گفت:« آمار و ارقام مربوط به گذشته است و نباید اجازه دهیم که این آمار برروی عملکرد ما تاثیر بگذارد.نباید فکر کنیم که کار آسانی را پیش رو داریم یا اینکه همین سه شنبه کار را یکسره خواهیم کرد.باید دو بازی خیلی کامل را به نمایش بگذاریم.»
آقای خاص ادامه داد:« ما آماده هستیم و بدون هیچ مشکلی در هر دو دیدار به میدان خواهیم رفت.ما رئال مادرید هستیم، قهرمان قهرمانان در لیگ قهرمانان اروپا و باید با این فشار و با اطمینان از حذف لیون به میدان برویم.»

آقای خاص در ادامه به این نکته اشاره کرد که لیون یادآور خاطراتی بدی برای همه نیست:« همه ما خاطرات منفی ای از این تیم نداریم.من و کاروالیو لیون را حذف کردیم و بعد با پورتو به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسیدیم.کریس هم تجربه پیروزی مقابل این تیم را دارد.تیم ما می داند که باید به کجا برسد.»
مورینیو از برنامه های تاکتیکی اش چیزی نگفت و هیچ سرنخی نداد:« نمی گویم که کدام 11 بازیکن به میدان می روند ،چون مطمئنم که کلود پوئل هم دوست دارد ترکیب اصلی تیم ما را بداند.درمورد بنزما، آدبایور، بازی با دو یا سه محور هم صحبت نمی کنم. فقط من می دانم که کدام بازیکنان در ترکیب فیکس تیم قرار خواهند گرفت و حتی خود بازیکنان هم نمی دانند.»
لیساندرو لوپس،غایب قطعی مصاف لیون- رئال

مهاجم آرژانتینی شانس حضور در دیدار سه شنبه شب تیمش مقابل رئال را از دست خواهد داد




کلود پوئل،مربی لیون مجبور شد تا نام لیساندرو لوپس را از لیست بازیکنان فراخوانده شده اش برای رویارویی با رئال مادرید در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا خط بزند؛ چرا که مصدومیت این ستاره آرژانتینی از ناحیه عضله همسترینگ به موقع برطرف نشده است.
لوپس هفته گذشته و در جلسه تمرینی تیمش مصدوم شد و در دیدار تیمش مقابل نانسی که جمعه برگزار شد و با برتری لیون همراه بود، غایب بود.
پوئل، مربی لیون روز دوشنبه اعلام کرد که این ستاره 27 ساله به اوج آمادگی نرسیده و در لیست 20 نفره لیون برای رویارویی با رئال قرار ندارد
این درحالی است که لوپس در 16 حضورش در ترکیب لیون در رقابتهای این فصل 8 گل به ثمر رسانده و یکی از مهره های کلیدی لیون در رقابتهای این فصل، از زمان پیوستنش به لیون از پورتو در تابستان2009 بود.
لیست بازیکنان فراخوانده لیون برای دیدار با رئال بدین ترتیب است:
لوریس،ورکوتر، رویلره، سیسوکو،دیاکاته، لوورن، کریس،تولالان، گونالون، کالستروم، گورکوف، باستوس، دلگادو، گرنیه ، پید، ژانیک، لاکازه ته، برایند و گومیس
کاروالیو: لیون را شکست می دهیم

مدافع باشگاه رئال معتقد است که تیمش می تواند از سد لیون عبور کند




ریکاردو کاروالیو، مدافع باشگاه رئال مادرید اعلام کرده که باشگاه مادریدی از اهمیت غلبه بر لیون در رقابتهای مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا آگاه است.
این ستاره پرتغالی مطمئن است که رئال بازیکنان کافی برای رسیدن به نتیجه مورد نظر را دارد.
کاروالیو در صحبتهایی به یوفا دات کام گفت:« ما به اهمیت این رقابتها برای باشگاه و برای بازیکنان واقفیم و نهایت تلاشمان را به کار می گیریم تا بتوانیم به گل رسیده و به نتیجه مطلوبی پیش از آغاز دیدار برگشت دست یابیم.»
ستاره 32 ساله رئال ادامه داد:« ما با اعتماد به نفس کافی به میدان خواهیم رفت چون در دوره مثبتی هستیم ، به ویژه در دیدارهای خانگی .پس اگر می خواهیم صعود کنیم، نباید تنها از ارائه یک بازی خوب در این مرحله راضی باشیم.ما باید مقابل لیون، در دیدار رفت و برگشت خوب باشیم.»
حکم یوفا: محرومیت 4 جلسه ای برای گتوزو

طبق گزارشهای منتشره، سران یوفا محرومیتی 4جلسه ای را برای ستاره ایتالیایی میلان در نظر گرفته اند






طبق گزارش منتشره در اسکای سپورت 24،سران یوفا به طور کلی جنارو گتوزو، بازیکن خط میانی میلان را از 5 جلسه همراهی تیمش محروم کرده اند.این محرومیت به خاطر رفتار او در جریان دیدار رفت تیمش مقابل تاتنهام که با شکست 0-1 روسونری همراه بود برای گتوزو درنظر گرفته شد.
این محرومیت به دلیل «برخورد غیرورزشی» در پی جرو بحث گتوزو با جو جردن ،کمک مربی تاتنهام در پایان مسابقه که با ضربه سر گتوزو به مربی اسکاتلندی ختم شد، در نظر گرفته شد.این ستاره 33 ساله در آن دیدار هم از داور کارت گرفته بود و بدین ترتیب شانس حضور در دیدار برگشت در ورزشگاه وایت هارت لین را از دست داده بود.
پس از جلسه روز 2شنبه مسئولان یوفا، 4 جلسه محرومیت دیگر برای گتوزو درنظر گرفته شد و بدین ترتیب او شانس حضور در سایر دیدارهای تیمش در این رقابتها را از دست خواهد داد،مگر اینکه میلان به فینال این رقابتها برسد و در غیراین صورت، این ستاره ایتالیایی باید در انتظار دیدارهای فصل بعد این تورنمنت باشد.
این در حالی است که در پایان این مسابقه گتوزو بلافاصله به خاطر این رفتار عذرخواهی کرده بود و اعلام کرده بود که در آن لحظه کنترلش را از دست داده بود
آرین روبن:اینتر نمی تواند فوتبالی تهاجمی ارائه دهد

ستاره هلندی بایرن مونیخ انتظار ندارد که اینتری ها در دیدار فردا شب در لیگ قهرمانان اروپا یک بازی تهاجمی به نمایش بگذارد اما معتقد است تیم ایتالیایی قابلیت های دیگری دارد

آرین روبن، ستاره هلندی بایرن مونیخ، انتظار ندارد که اینتری ها در دیدار فردا شب در لیگ قهرمانان اروپا یک بازی تهاجمی به نمایش بگذارد اما معتقد است تیم ایتالیایی قابلیت های دیگری دارد.
او در مصاحبه با ویرجیلیو اسپورت گفت:" بایرن مونیخ تیمی است که سبک ویژه خودش و فلسفه فوتبالی ویژه ای دارد. ما فوتبالی تهاجمی به نمایش می گذاریم و نمی توانیم این مسئله را تغییر دهیم.
دو تیم از همه ویژگی های هم مطلع هستند و هیچ رازی وجود ندارد. فکر نمی کنم اینتر نسبت به سال قبل تغییر زیادی کرده باشد. آنها هنوز هم تیم فوق العاده ای هستند. آنها بدون چند بازیکن شان بازی خواهند کرد اما این به معنی آن نیست که ضعیف تر شده اند. هرچند این مسئله می تواند روی بازی تاثیر داشته باشد.
انتظار ندارم اینتری ها بخواهند یک بازی جذاب و تماشاگر پسند ارائه بدهند. آنها برای ارائه فوتبالی تهاجمی از بازیکنان لازم برخوردار نیستند. آنها بارسلونا نیستند اما کیفیت های دیگری دارند که آنها را به تیم خطرناکی تبدیل می کند."
آنچلوتی: می‌خواهیم زنده بمانیم/ رم به امید شکست کارلتو

امسال فصل فاجعه‌بار فعلی تنها با کسب نتایج خوب در اروپا جبران می‌شود و در غیراینصورت می‌شود پیش‌بینی کرد که آنچلوتی راه خروج از لندن را در پیش بگیرد

برای کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی چلسی، امشب یکی از مهم‌ترین مسابقات حرفه‌ای او رقم خواهد خورد. این مربی موفق سابق میلان در حالی در مرحله حذفی مقابل اف‌سی کپنهاگن قرار خواهد گرفت که نتایج ضعیف چلسی بعد از شروع فوق‌العاده آنها در ابتدای فصل، تعجب طرفداران فوتبال اروپا را برانیگخته است. چلسی که فصل را با بردهای پرگل در لیگ‌برتر آغاز کرده بود، حالا به رده پنجم جدول سقوط کرده و برای حضور در لیگ‌قهرمانان سال آینده فعلا 2 امتیاز کمتر از تاتنهام دارد. آنچلوتی که همچنان بعد از سال‌ها میراث مربی بزرگی مثل مورینیو را اجبارا به دوش می‌کشد، اخیرا در اظهارنظری عجیب برای کاستن فشار روی دوشتیمش اعلام کرده که چلسی بختی برای قهرمانی ندارد، اما آنها در پی این اظهارنظر از جام حذفی انگلیس هم کنار رفتند تا لیگ دشوار قهرمانان اروپا تنها امید آنچلوتی و شاگردان مشهورش باشد. آنچلوتی شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی بازی مقابل کپنهاگن، اعلام کرد که چلسی هنوز زنده است. او گفت: «ممکن است این فصل بهترین و بدترین فصل تاریخ چلسی باشد. اما فعلا چیزی نمی‌دانیم. باید منتظر باشیم و به این نکته توجه کنیم که چلسی نمرده است. ما هنوز زنده‌ایم.
سال گذشته آنچلوتی که تیم سرپاتری در اختیار داشت، مغلوب ژوزه مورینیو و اینتر شد. اما آن شکست با نتایج خوب چلسی در انگلیس جبران شد. با این حال امسال فصل فاجعه‌بار فعلی تنها با کسب نتایج خوب در اروپا جبران می‌شود و در غیراینصورت می‌شود پیش‌بینی کرد که آنچلوتی راه خروج از لندن را در پیش بگیرد. کسی که با میلان 2 بار به مرحله فینال لیگ قهرمانان رسیده است. آنچلوتی به خبرنگاران گفت: «من در سال 2007 شرایط مشابهی در میلان داشتم، اما موفق شدیم از پس همه اتفاقات بد بربیاییم. ما تحت فشار هستیم و امیدوارم که تمرکزمان در این شرایط بیشتر بشود و نتایج خوبی بگیریم.
آنچلوتی در حالی درباره کیفیت فنی تیم کپنهاگن صحبت می‌کرد که از ایتالیا خبر می‌رسد تیم رم به دنبال استخدام این مربی در پایان فصل است. شکست آنچلوتی این مربی را برای شغل بعدی‌اش آزادتر خواهد کرد.
خبر خوب براي بايرني ها؛ ماريو گومز به بازي مقابل اينتر مي رسد

غيبت گومز مي توانست ضربه بدي به بايرن در آستانه ديدار مقابل اينتر باشد
ماريو گومز، مهاجم گلزن بايرن مونيخ، مصدوميت قوزك پايش را پشت سر گذاشته و مي تواند در ديدار مقابل اينتر در ليگ قهرمانان به ميدان برود. گومز در ديدار اين هفته بايرن مقابل ماينس كه با پيروزي 3-1 شاگردان فن خال به پايان رسيد، دچار‌آسيب ديدگي شد و اين نگراني براي كادر فني بايرن وجود داشت كه نتوانند از اين بازيكن در ديدار برابر اينتر استفاده كنند.
او امروز در كنفرانس مطبوعاتي در گفتگو با خبرنگاران در مورد وضعيت سلامتي اش گفت:" خودم شوكه شدم. ضربه بدي به قوزك پايم خورد اما الان همه چيز خوب است. مشكلي براي بازي ندارم."
غيبت گومز مي توانست ضربه بدي به بايرن در آستانه ديدار مقابل اينتر باشد. گومز در رقابت هاي اين فصل در 22 بازي، 30 گل براي بايرن به ثمر رساند و بهترين گلزن تيمش در رقابت هاي اين فصل محسوب مي شود.

لئوناردو:بازیکنان بایرن هنوز به شکست سال قبل در فینال چمپیونز لیگ فکر می کنند

سرمربی نرآتزوری به بازیکنانش هشدار که مراقب باشند زیرا بازیکنان حریف برای گرفتن انتقام شکست در فینال سال گذشته به میدان خواهند رفت

اینتر، قهرمان فصل گذشته اروپا، فردا شب در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان مقابل بایرن مونیخ قرار خواهد گرفت و لئوناردو، سرمربی نرآتزوری به بازیکنانش هشدار که مراقب باشند زیرا بازیکنان حریف برای گرفتن انتقام شکست در فینال سال گذشته به میدان خواهند رفت.
او در مصاحبه با سایت فیفا گفت:" فینال سال گذشته هنوز در ذهن آنهاست. این مسئله هنوز در ذهن بازیکنان بایرن است که اینتری ها با شکست دادن آنها توانستند قهرمان رقابت های چمپیونز لیگ شوند. از آن زمان چیزهای زیادی تغییر کرده اما گذشته هنوز با آنهاست.
من معتقد نیستم که سبک بازی ما در دیدارهای خانگی و خارج از خانه تغییر می کند. ما به همه رقبا احترام می گذاریم و بازی های آنها را به دقت بررسی می کنیم.
بایرنی ها بازی برگشت را در خانه انجام می دهند و روی کاغذ شانس زیادی برای جبران نتیجه یا بهره گرفتن از امتیازی که در دیدار رفت به دست آوردند، دارند. اما من فکر می کنم اگر در بازی رفت نتیجه خوبی بگیریم، می توانیم در دیدار برگشت از سد بایرن بگذریم."
خاوير زانتي: آماده شكست دادن بايرن هستيم

در حالي كه دو تيم فردا شب در سن سيرو به مصاف هم خواهند رفت، زانتي از هم تيمي هايش خواست تا پيروزي سال گذشته مقابل تيم آلماني را فراموش كنند.
خاوير زانتي، كاپيتان اينتر معتقد است تيمش از همه فاكتورهاي لازم براي غلبه بر بايرن مونيخ برخوردار است. در حالي كه دو تيم فردا شب در سن سيرو به مصاف هم خواهند رفت، زانتي از هم تيمي هايش خواست تا پيروزي سال گذشته مقابل تيم آلماني را فراموش كنند.
او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" تفاوت اين است كه ما اين بار دو بازي مقابل آنها انجام مي دهيم در حالي كه سال گذشته تنها يك بار با آنها بازي كرديم.
آنها نسبت به سال قبل تيم متفاوتي هستند و اين ديدار نيز متفاوت با سال قبل خواهد بود. اميدوارم ما مانند بازي سال گذشته آماده باشيم. بايرن تيم بزرگي است اما ما اگر بازي خودمان را انجام دهيم، به پيروزي خواهيم رسيد.
ما بايد منسجم بازي كنيم و آنها را عقب برانيم. نبايد به آنها فضل بدهيم. به هر حال ما آماده ايم و از قدرت خودمان آگاهي داريم. مي خواهيم به صعودمان در چمپيونزليگ ادامه دهيم."

کلود پوئل:مورینیو بهترین خرید رئال است

لیونی ها سال گذشته در همین مرحله رئال را شکست دادند اما پل معتقد است این کار امسال بسیار دشوار خواهد بود

کلود پوئل، سرمربی لیون، معتقد است ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، می تواند در دیدار امشب دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا سرنوشت ساز شود.
لیونی ها سال گذشته در همین مرحله رئال را شکست دادند اما پل معتقد است این کار امسال بسیار دشوار خواهد بود زیرا رئال ها مورینیو و چند بازیکن خوب را به خدمت گرفتند.
او در مصاحبه با سایت فیفا گفت:" مورینیو یکی از بهترین خرید های آنهاست. اما فراموش نکنید که آنها بازیکنان بسیار باکیفیتی در تابستان به خدمت گرفتند.
ما می دانیم که او مربی ای است که از بازیکنان بهترین بازی را می گیرد. به نظر می رسد تیم رئال این فصل توازن بیشتری دارد.
آنها همچنین بازیکنان وظیفه شناسی در اختیار دارند که کمک می کنند تا ستاره های تیم بدرخشند."
رئالی ها پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان هستند اما در شش سال گذشته در مرحله یک هشتم نهایی از این رقابت ها حذف شده اند.
امانوئل آدبايور: ليون مي تواند ما را به دردسر بيندازد

رئالي ها به دنبال اين هستند كه طلسم هفت ساله شان براي عبور از مرحله يك چهارم نهايي چمپيونزليگ را بشكنند.
امانوئل آدبايور، مهاجم رئال مادريد، معتقد است اگر اين تيم مي خواهد به مرحله بعد ليگ قهرمانان صعود كند، بايد تمام تلاشش را براي پيروزي مقابل ليون به خرج دهد.
انتظار مي رود اين مهاجم توگويي در ديدار امشب رئال مقابل ليون در ورزشگاه ژرلان از ابتدا به ميدان برود، در حالي رئالي ها به دنبال اين هستند كه طلسم هفت ساله شان براي عبور از مرحله يك چهارم نهايي چمپيونزليگ را بشكنند.
آدبايور در گفتگو با نشريه آس تاكيد كرد كه بازيكنان رئال مي دانند چه كار مشكلي در پيش دارند:" ليون بازيكنان با كيفيتي در اختيار دارد كه مي توانند ما را به دردسر بيندازند.من مدت كوتاهي است كه براي رئال بازي مي كنم اما مي دانم جنگيدن براي به دست آوردن برتري هاي جزئي، تاثير زيادي در نيتجه نهايي دارد.
ما بايد با نتيجه اي مثبت از فرانسه برگرديم. موفقيت در ليگ قهرمانان از اهميت زيادي براي من برخوردار است. از بازگشت به فرانسه بسيار خوشحالم. كشوري كه خيلي خوب آن را مي شناسم. ليون باشگاهي است كه من علاقه زيادي به آن دارم و به آنها احترام مي گذارم."
آدبايور كه در ژانويه از منچسترسيتي به رئال پيوست، در مورد جو تيم جديدش گفت:" من خيلي زود در رختكن تيم جا افتادم. از هم تيمي هايم كه شرايط را براي من آسان تر كردند، بسيار تشكر مي كنم. استقبال آنها فوق العاده بود.
جو تيم عالي است. همه چيز خوب است و ما مي خواهيم براي اين تيم بجنگيم زيرا رئال شايسته رسيدن به جام هاي زيادي است كه اولين آن مي تواند چميپيونزليگ باشد." 
رئيس فدراسيون فوتبال فرانسه: مطمئنم مارسي و ليون مي توانند منچستريونايتد و رئال را حذف كنند

نمايندگان فرانسه در ليگ قهرمانان اروپا براي رسيدن به مرحله يك چهارم نهايي كار سختي در پيش دارند

المپيك مارسي و ليون، نمايندگان فرانسه در ليگ قهرمانان اروپا، براي رسيدن به مرحله يك چهارم نهايي كار سختي در پيش دارند. ليون بايد از سد رئال بگذرد و مارسي نيز بايد منچستريونايتد را پشت سر بگذارد. با اين وجود فرناند دوشاسي، رئيس فدراسيون فوتبال فرانسه، معتقد است اين دو تيم مي توانند راهي مرحله بعدي رقابت ها شوند.
دوشاسي در مصاحبه با فرانس فوتبال گفت:" حضور در چنين ديدارهايي بسيار ويژه است. بسياري از بازيكنان روياي بازي مقابل تيم هايي مانند رئال و منچستريونايتد را دارند. اما هر دو تيم اين تيم ها ممكن است در همين مرحله حذف شوند.
من مطمئنم ليون مي تواند در ديدار امشب رئال را در ژرلان شكست دهد و مارسي نيز روز چهارشنبه ديدارش را با پيروزي پشت سر بگذارد.
دريافت نكردن گل در خانه بسيار مهم است. تيم هاي فرانسوي حتي در خانه حريف هم مي توانند به پيروزي برسند. فكر مي كنم ليون و مارسي ديدارهاي رفت را 1-0 با پيروزي پشت سر مي گذارند.
من ركورد خوبي در پيش بيني نتايج دارم. برخلاف آنچه بقيه مي گويند، اندكي از فوتبال سر در مي آورم."
  
دژان استانكوويچ: بايرن مونيخ را با ريبري و روبن شكست مي دهيم

هافبك صرب اينتر معتقد است تيمش در ديدار اين هفته سن سيرو اصلا كار آساني نخواهد داشت.


دژان استانكوويچ، هافبك صرب اينتر، اعلام كرد تيمش كاملا آماده ديدار اين هفته مقابل بايرن مونيخ در ليگ قهرمانان اروپاست. علي رغم اينكه اينتر سال گذشته در فينال چمپيونزليگ بايرن مونيخ را از پيش رو برداشت اما استانكوويچ معتقد است تيمش در ديدار اين هفته سن سيرو اصلا كار آساني نخواهد داشت.
فرانك ريبري، ستاره فرانسوي بايرن، در ديدار فينال سال گذشته به دليل محروميت غايب بود اما اين بار مي تواند براي تيم باواريايي به ميدان برود.
استانكوويچ در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت گفت:" تيم ما نسبت به سال گذشته تغييرات اندكي داشته است. من صحبت هاي لوئيس فن خال را شنيدم كه ريبري و روبن مي توانند در اين ديدار به ميدان بروند و اين يك نقطه قوت بزرگ براي آنهاست.
اما براي ما فرقي ندارد، ما هميشه به دنبال پيروزي هستيم. بازي دشواري خواهد بود اما ما در مسير صحيحي قرار داريم. چمپيونز ليگ با سري آ متفاوت است و ما بايد به راه مان ادامه بدهيم."
او همچنين در مورد شانس تيمش براي قهرماني در كالچو گفت:" علي رغم پيروزي ميلان مقابل كيه وو، رقابت قهرماني همچنان پابرجاست. ما هنوز معتقديم كه مي توانيم به قهرماني برسيم."
توماس کرافت به بازی با اینتر می رسد

پس از مصدومیت در دیدار شنبه شب، توماس کرافت در بازی چهارشنبه شب بایرن مقابل اینتر حاضر خواهد شد










به گزارش وبسایت کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران و به نقل وبسایت باشگاه بایرن مونیخ

دو بازیکن کلیدی باواریایی ها توماس کرافت و فرانک ریبری که در پیروزی دیشب مقابل ماینتس مصدوم شده بودند می توانند در دیدار چهارشنبه شب مقابل اینتر باواریایی ها را همراهی کنند.
غول های باواریا در دیدار بوندسلیگایی آخر هفته توانستند با حساب 3 بر 1 ماینتس را در خانه شکست دهند و به مکان دوم جدول صعود کنند.

کرافت که در این دیدار و در برخورد با سیلسکوویچ مهاجم ماینتس مصدوم شد و در ابتدای نیمه دوم جای خود را به هانس یورگ بوت داد اما پس از معاینات پزشکی ضربه وارد شده به سر او چندان جدی تشخیص داده نشد و او می تواند باواریایی ها را در جوزپه مه آتسا همراهی کند.

فرانک ریبری نیز که پس از پیروزی دیشب کمی احساس درد و ناراحتی داشت و حضور او در یازی چهارشنبه شب کمی در حالت تردید بود با تشخیص و معاینات انجام شده می تواند مونیخی ها را در این دیدار حساس یاری دهد.
آنچلوتی: هیچ فشار مضاعفی برای شکست دادن کپنهاگن حس نمی کنم

مربی ایتالیایی به تمجید از تاتنهام و آرسنال برای بازیهایشان دراروپا پرداخته











کارلو آنچلوتی مربی چلسی در صحبتهایی اعلام کرد که هیچ فشار مضاعفی برای کسب نتیجه ایده آل در دیدار مقابل کپنهاگن در لیگ قهرمانان اروپا حس نمی کند.این در حالی است که چلسی شنبه شب در دیداری خانگی مقابل اورتون تن به شکست داد و از گردونه رقابتهای جام حذفی انگلیس حذف شد.
چلسی روز سه شنبه در رقابتهای دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، مقابل اف سی کپنهاگن قرار خواهد گرفت و آنچلوتی در صحبتهایی به رغم حذف تیمش در جام حذفی احساس نگرانی نمی کند.
آنچلوتی به اسکای سپورت گفت:« هیچ فشار مضاعفی حس نمی کنیم ، ولی تیم کپنهاگن را به خوبی می شناسیم. آنها تیم خوبی هستند که کاملا منسجم وقوی هستند.کپنهاگن تیمی با دینامیک است که باسرعت بالایی بازی می کند. مهم است که خود را برای این بازی به خوبی آماده کنیم و شجاعت بازی کردن داشته باشیم.»
این درحالی است که تاتنهام و آرسنال هفته گذشته نمایشی خیره کننده را در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا به اجرا گذاشتند و توانستند میلان و بارسلونا را از پیش رو بردارند. همین موضوع سبب شد تا آنچلوتی زبان به تمجید از حریفانش در لیگ برتربگشاید:« تاتنهام و آرسنال بازیهای فوق العاده ای را به نمای شگذاشتند. آنها به نتیجه فوق العاده ای مقابل بارسلونا و مقابل میلان دست یافتند. رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا رقابتهای سختی است و هر تیمی این فرصت را دارد تا نهایت تلاشش را به کار گرفته و به پیروزی برسد.»
 
 

 
 





 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.