۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

«سخنرانی پادشاه» با هفت جایزه طلایه‌دار بفتای ۲۰۱۰ شد

«سخنرانی پادشاه» با هفت جایزه طلایه‌دار بفتای ۲۰۱۰ شد

کالین فرث با بازی در نقش جرج ششم، پادشاه بریتانیا، تا کنون برنده دو جایزه معتبر سال ۲۰۱۰ شده است.
کالین فرث با بازی در نقش جرج ششم، پادشاه بریتانیا، تا کنون برنده دو جایزه معتبر سال ۲۰۱۰ شده است.
 
 
فیلم «سخنرانی پادشاه» که با نامزدی در ۱۴ رشته جایزه بفتا در صدر فهرست نامزدهای این جایزه قرار داشت، صدرنشین برندگان این جایزه معتبر انگلیسی در سال ۲۰۱۰ نیز شد و هفت جایزه بفتا را با خود به خانه برد.

این فیلم اگرچه در گلدن گلوب به عنوان فیلم برتر انتخاب نشد، اما این‌بار هم به عنوان بهترین فیلم و هم در رشته بهترین فیلم انگلیسی، جایزه بفتا را به خود اختصاص داد و در رشته‌های بهترین موسیقی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نیز برنده شد.


هر سه هنرپیشه این فیلم، کالین فرث، بازیگر نقش اول، هلنا بونهام کارتر، بازیگر زن نقش دوم و جفری راش، بازیگر مرد نقش دوم این فیلم نیز برنده جایزه بفتا شدند.

کالین فرث، که پیشتر نیز جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۰ را دریافت کرده بود، نامش در فهرست نامزدهای اسکار امسال نیز قرار دارد و اکنون انتظار سومین جایزه خود را می‌کشد.

جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش اول زن به ناتالی پورتمن برای نقش‌آفرینی در «قوی سیاه» تعلق گرفت. ناتالی پورتمن به دلیل بارداری در این مراسم حضور نداشت و درن آرونوفسکی، کارگردان فیلم به نیابت از خانم پورتمن این جایزه را دریافت کرد.

دیوید فینچر، کارگردان فیلم «شبکه اجتماعی»، جایزه بهترین کارگردانی بفتای ۲۰۱۰ را دیوید فینچر را به خود به خانه برد.

این فیلم که با بردن چهار جایزه گلدن گلوب، در صدر فهرست برندگان جوایز گلدن گلوب قرار داشت، این بار نیز موفق به بردن جایزه بفتا در چهار رشته از جمله بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین ویرایش شد.

از دیگر فیلم‌هایی که در بفتای ۲۰۱۰ مطرح شدند می‌توان به «مبدأ» ساخته کریستوفر نولان اشاره کرد که در دو رشته بهترین صدا و جلوه‌های ویژه برنده شد. فیلم «جربزه» از برادران کوئن نیز جایزه بهترین فیلمبرداری بفتا را از آن خود کرد.

در بفتای ۲۰۱۰ همچنین فیلم سوئدی «دختر با خالکوبی اژدها» به عنوان بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان انتخاب شد و انیمیشن «داستان اسباب‌بازی ۳»‌ نیز جایزه بهترین انیمیشن را دریافت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.