۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

راز اصلی رفتن جادوگر به شالکه فاش شد !

نه بابا این خبر رو ولش کن، بنویس کریمی پرسپولیسیه. دایی اوکی داده». مسوولان پرسپولیس هنوز امید داشتند که شماره 8 تیمشان را برتن جادوگر ببینند. حتی وقتی که خبر امضای قرارداد علی کریمی و شالکه 04 منتشر شد باز خیلی‌ها این خبر را باور نمی‌کردند. اما فقط 48 ساعت بعد علی کریمی در آلمان بود و پیراهن آبی بر تن جادوگر دیگر جایی برای تردید نگذاشت. اما چطور این اتفاق افتاد؟ مگر نه اینکه در ایران سرنخواستن او دعوا بود...مگر نه اینکه مدیر ذوب‌آهن نمی‌خواستش و دایی برای گرفتنش این دست و آن دست می‌کرد؟ یک دفعه چطور شد؟ اصلا کریمی چرا هوای رفتن به سرش زد؟ چه شد که جادوگر ناگهان شماره 10 یکی از معروف‌ترین تیم‌های بوندس‌لیگا را به تن کرد؟
از پروین تا داییسه‌شنبه 18 آبان – ساعت 17 – ورزشگاه دستگردی :«علی دایی بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است؛ اگر او نتواند حرف بزند پس چه کسی می‌تواند حرف بزند؟» علی کریمی با دوربین واحد مرکزی خبر مصاحبه می‌کرد و علی پروین با دوربین شبکه خبر. پروین یا به روی خودش نیاورد یا واقعا حرف‌های بازیکن تیمش را نشنید. اما استفاده از لقب بزرگ‌ترین فوتبالیست برای دایی تاریخ ایران تکانی به دور‌وبری‌های پروین داد. نگاه خیره مرد کت شلواری با چشمان ورقلنبیده‌اش به کریمی چیزی را تغییر نداد، حتی مدل ایستادن شماره 8 را. ستاره استیل‌آذین تمام نمای اختلاف نظرش با سلطان را به نمایش گذاشته بود؛ مخصوصا که در جمله‌های بعدی‌اش هم انتقادات غیرمستقیمی به پروین کرد. کریمی همه‌کاره استیل‌آذین بود؛ از بازیکنانی که برای تیم جمع کرد تا پیراهنی که انتخاب کرد و مدیرعاملی(آجورلو) که باعث اخراجش شد. اما حالا همه‌کاره جدید آمده بود. جادوگر می‌خواست برود.

نکونام 2میلیون یورودوشنبه 29 آذر – مذاکرات مدیران شالکه و اوساسونا :جواب شالکه منفی است. تنها 6ماه از قرارداد نکونام با اوساسونا باقی مانده است و در تعطیلات ژانویه می‌تواند مذاکراتی داشته باشد. فیلیکس ماگات به دنبال یک هافبک دفاعی برای تیمش می‌گردد. او دوست نزدیک محمودرضا فاضلی است و قبل از این هم کریمی را به وسیله او به بایرن برده است. مذاکرات دو باشگاه آلمانی و اسپانیایی کلید می‌خورد. جواد نکونام برای امضای قرارداد مبلغ یک میلیون یورو درخواست کرده و البته اوساسونا هم روی رضایتنامه 6ماهه‌اش قیمت یک میلیون یورویی می‌گذارد. باشگاه آلمانی توان خرید چنین بازیکنی را ندارد و مذاکرات منتفی می‌شود اما ایجنت ایرانی یک پیشنهاد دیگر برای ماگات دارد؛ علی کریمی. مدیران آلمانی دو دلیل محکم دارند که کریمی را نخواهند. حالا هر چقدر هم که ماگات از کمبود بازیکن واسطه بین خط هافبک و خط حمله‌اش گله کند.

پاسپورت بدون برگهشنبه 11 دی – صبح – زمان‌ و مکان دقیق نامعلوم.:«برگه‌های پاسم تموم شده». این جواب کوتاه، سرپرست تیم را از گرفتن جواب درست و حسابی ناامید می‌کند. تیم استیل‌آذین برنامه سفر به ترکیه دارد. علی کریمی که حتما باید باشد اما کسی نمی‌تواند پاسپورتی از شماره 8 بگیرد. خبر به سلطان می‌رسد و قرار می‌شود کارهای ستاره را آخر همه انجام بدهند. 3 روز بعد اما تلویزیون همه چیز را به هم می‌ریزد. همه بخش‌های خبری پر شده از درخشش علی کریمی: «کریمی..... اَی ی ی ی....... این پسره.... فک کرده... بگین بندازنش بیرون...» پروین می‌گوید. شماره 8، استادیوم الاهلی را ترکاند اینقدر این میلانی‌ها را دریبل کرد. آن وسط چند آلمانی هم نشسته بودند که حسابی از بازی لذت بردند. حالا دیگر نه تیم درب و داغان علی کریمی مهم بود و نه اینکه ممکن است او حاشیه‌سازی کند و نه حتی اینکه سنش اینقدر زیاد است. کریمی حسابی در دل نماینده باشگاه شالکه جا باز کرد. مذاکرات فاضلی جواب داده بود و مدیران شالکه برای دیدن بازی او نماینده فرستاده بودند. استیل‌آذین دیگر برای شماره 8 مهم نبود اینقدر که در جواب اخراجش بگوید: «به نظر باشگاه احترام می‌گذارم» و «اگر من را نمی‌خواهند رضایتنامه‌ام را بدهند.»

قرارداد یک میلیارد تومانی
دوشنبه 19 دی – ساعت 16 – باشگاه استیل‌آذین :قرارداد یک میلیارد تومانی فسخ می‌شود. ستاره استیل‌آذین که نزدیک به 400 میلیون تومان از اول فصل دریافت کرده قبول می‌کند در ازای گرفتن رضایتنامه مابقی قراردادش را ببخشد. او در باشگاه می‌گوید که از باشگاه خارجی پیشنهاد دارد اما کسی باورش نمی‌شود. همه فکر می‌کنند کریمی می‌خواسته هدایتی را دور بزند. سرپرست باشگاه با دلسوزی در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند که کریمی گفته پیشنهاد اروپایی دارد و ابراز امیدواری می‌کند که در امارات حداقل باشگاهی کریمی را بخواهد. سخنگوی باشگاه استیل‌آذین البته اولین مقام رسمی است که شایعه پیوستن کریمی را به پرسپولیس سر زبان‌ها می‌اندازد. او که فکر می‌کند دست کریمی را رو کرده در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها اعلام می‌کند که همه می‌توانند منتظر پیوستن قرارداد کریمی با پرسپولیس باشند. اتفاقی که از حرف‌های اخیر دایی و کریمی می‌شد پیش‌بینی‌شان کرد. علی دایی در ماجرای اخراج کریمی به خاطر روزه‌خواری حسابی از او حمایت کرده بود. زمانی هم که فدراسیون فوتبال دایی را ممنوع‌المصاحبه کرده بود، کریمی از خجالت کمیته انضباطی درمی‌آمد. همه می‌دانستند دلیل این رفتار کریمی چیست: «از بازی‌های بدون تماشاگر کلافه شده. دوست دارد جلوی تماشاگران بازی کند و دوست دارد مقابل پرسپولیسی‌ها از فوتبال خداحافظی کند» این جمله دوست علی کریمی اما هیچ وقت دلیل پرسپولیسی شدن او نشد. شاید به خاطر پیشنهاد شالکه، شاید هم به خاطر دایی.

بمب نترکیدسه‌شنبه 20 دی – زمان و مکان نامعلوم :جواب علی کریمی مثل دفعه قبل «نه» است. بمب نمی‌ترکد. علی فتح الله زاده عادت دارد بمب بترکاند. او با واسطه‌هایی که می‌فرستد سعی در جذب علی کریمی برای استقلال دارد. اما دومین تلاش فتح‌الله‌زاده برای جذب کریمی ناکام می‌ماند. نزدیک به 10 سال قبل شایعه شده بود مدیرآبی‌ها برای جذب کریمی و کاویانپور 100 میلیون تومان می‌پردازد. هر چند استقلالی‌ها آن زمان تکذیب کردند، اما بعدا علی کریمی در مصاحبه‌ای در دفاع از هاشمی‌نسب گفت که اگر رفتن به استقلال این همه حاشیه نداشت پیشنهاد آنها را قبول می‌کرده. این دفعه هم شرایط مثل همان دفعه شد. مدیران استقلال هم یواش یواش همه چیز را تکذیب کردند. در این میان از پرسپولیس هیچ خبری نبود. پرسپولیس ستاره‌اش را نمی‌خواست؟

ببخشید، بعدا ایشااللهپنج‌شنبه 22 دی – ساعت 14 – خبرگزاری‌ها :«از آقای مایلی‌کهن و باشگاه سایپا تشکر می‌کنم، اما زمان نقل و انتقالات لیگ برتر تمام شده است، امیدوارم این تیم موفق باشد.» مایلی‌کهن تنها سرمربی‌ای بود که از علی کریمی در مورد مذاکراتش جواب می‌شنود، در شرایطی که کریمی بعد از گرفتن رضایتنامه از چندین تیم لیگ برتری پیشنهاد دارد. حمید استیلی سرمربی شاهین اولین تماس‌گیرنده است. اما باشگاه جنوبی توانایی پرداختن مبلغ قرارداد کریمی را ندارد. باشگاه ذوب‌آهن دومین پیشنهاددهنده است. آنها در پرداخت مبلغ هیچ مشکلی ندارند. از هیچ بابت دیگری هم هیچ مشکلی ندارند. اما علی کریمی باز هم جواب درست و حسابی به باشگاه اصفهانی نمی‌دهد. یعنی او همچنان منتظر قرمزهای پایتخت است؟ فعلا که هیچ پیشنهاد رسمی‌ای به او نشده است.

الو... یه کاری بکنید
جمعه 23 دی – صبح – مکالمه تلفنی :«باور کنید دوست داره بیاد پرسپولیس... شما مطمئن باشید هیچ مشکلی هم با علی دایی نداره و حاشیه هم درست نمی‌کنه.» یک دوست مشترک مدعی است که اولین تماس را برقرار کرده. او به سرپرست پرسپولیس رسانده که علی کریمی دوست دارد به پرسپولیس بیاید. حالا یا دلش سوخته یا اینکه از طرف کریمی ماموریت داشته‌ بماند. اما اولین تماس احتمالا به یک همچین شکلی برقرار می‌شود. حبیب کاشانی به علی دایی زنگ می‌زند و قرار می‌شود که علی دایی در عرض 24 ساعت نظرش را در مورد جذب یا عدم جذب علی کریمی اعلام کند. دایی می‌رود که نظرش را اعلام کند.

آقای انگیزه
یکشنبه 25 دی – 10 صبح – ورزشگاه انقلاب :سیم هدفون آی پاد سفیدش مثل تابلوی ورود ممنوع است. کریمی می‌دود و البته اگر کسی هم از طرفدارانش آن طرف‌ها باشد جرات نمی‌کند نزدیک برود. سرش پایین است و این هم یعنی یک تابلوی ورود ممنوع دیگر. اما وقتی سرش را بالا می‌گیرد مجبور است با لبخند به ابراز احساسات پاسخ بدهد که البته همه به سر تکان دادن شروع و ختم می‌شوند.
کریمی صبح‌ها در ورزشگاه انقلاب است بعد از ظهرها در سالن بدنسازی با مربی سابقش. این وسط همه از انگیزه‌های کریمی تعجب کرده‌اند. انگیزه‌هایی که از یک تماس تلفنی با فاضلی ایجاد شده است: «بدنت را آماده نگه دار. اگر قرار باشد در بوندس‌لیگا بازی کنی باید آماده باشی» تصور همه این است که کریمی برای انجام 6 بازی در جام باشگاه‌های آسیا برای پرسپولیس این‌طور خودش را آماده کرده و می‌خواهد انفجاری صورت بدهد. در پرسپولیس هم برنامه‌ریزی می‌کنند برای مصدوم کردن یک بازیکن. اگر یک بازیکن مصدوم شود فهرست پرسپولیس خالی می‌شود و پرسپولیس می‌تواند علی کریمی را در لیگ استفاده کند.

دایی یا کاشانی مساله این استپنج‌شنبه 30 دی – پرسپولیس از اردوی دوبی برگشته. هنوز آن 24 ساعت دایی تمام نشده. یکی از مسوولان بلندمرتبه باشگاه با دایی تماس می‌گیرد و البته سرمربی جواب تلفن را نمی‌دهد. ابراهیم‌زاده و دلیلی سرمربی و مدیر ذوب‌آهن شب قبل در تهران با جواب سربالای کریمی مواجه شده‌اند. عملا کریمی مانده و پرسپولیس. با این همه دایی جواب باشگاه را نمی‌دهد. ظاهرا سرمربی می‌خواهد همه چیز از طریق خودش انجام شود و به مذاکرات انجام شده اعتراض دارد. شاید هم دوست ندارد کریمی را جذب کند. شاید هم می‌داند کریمی به آلمان می‌رود. سرپرست پرسپولیس در مصاحبه با شبکه خبر اعلام می‌کند که اگر قرار به جذب کریمی باشد این اتفاق از طریق سرمربی رخ می‌دهد. دوستان مشترک دایی و کریمی هم با هم حرف می‌زنند تا دایی مطمئن شود همه چیز تحت کنترل است، اما باز هم هیچ خبری از مذاکره نمی‌شود.

فضای رمانتیکدوشنبه 4 بهمن – خبرگزاری‌ها :دایی اولین چراغ را روشن می‌کند. او در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند که تیمش به علی کریمی نیاز دارد و به‌زودی با او حرف می‌زند. کریمی اول در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند که به دایی احترام می‌گذارد و بعد روز دهم بهمن در مصاحبه‌ای رمانتیک اعلام می‌کند که از اختلافاتش با دایی متاسف است. او می‌گوید که گذشتن این همه سال به کدورت بین او و دایی خیلی حیف بوده است. هر چند گفتن این حرف‌ها از کریمی کلا بعید است، اما به هر حال اگر کسی هم جای کریمی حرف زده باشد حتما از طرف خودش ماموریت داشته. چون کریمی این حرف‌ها را تکذیب نمی‌کند. همه چیز از نظر همه فراهم است. علی دایی به مسوولان خبر می‌دهد که کریمی را پرسپولیسی بدانند. قرار می‌شود این خبر در جلسه کمیته فنی 11بهمن اعلام شود.

امضای قراردادیکشنبه 10 بهمن – دفتر مدیر برنامه‌های کریمی: فاضلی قرارداد را جلوی کریمی می‌گذارد. بندها را با یکدیگر چک می‌کنند. کریمی شرطی در قرارداد گذاشته که همیشه در بین 18 بازیکن باشد. این شرط در مقابل شروط سختگیرانه شالکه چیزی نیست، اما غرور کریمی را حفظ می‌کند. شماره 8 قرارداد را امضا می‌کند و عکس امضایش را برای شالکه می‌فرستد. خبر به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌رسد. البته به شرط اینکه نام باشگاه را نبرند. 11بهمن همه خبرگزاری‌ها از ترکیدن یک بمب خبر می‌دهند. ساعت یک بعد از ظهر به وقت تهران باشگاه شالکه هم قرارداد را امضا می‌کند. بعد از این امضا، مسوولان باشگاه پرسپولیس تشکیل جلسه می‌دهند و با حضور کریمی موافقت می‌کنند آنها هنوز هم امیدوارند.

عالیجناب آبی پوشسه شنبه 12 بهمن –4بعد ازظهر (آلمان)- تمرینات شالکه :بمب در ایران منفجر شده .علی کریمی هم به آلمان رسیده. هنوز همه شوکه اند.خبرگزاری رویترز به دنبال همه خریدهای جنجالی شالکه عکس‌هایی را روی خروجی قرار می دهد.کریمی اما مشکلی داشته به تمرین نرسیده‌.قرمزها کمی امیدوار می شوند .اما مراحل پایانی کار هم تمام‌ می‌شود. کریمی 6ماه در آلمان می ماند.روز چهارشنبه اولین تمرین کریمی است آخر همه وارد تمرین می شودکه متواضع باشد اما راه رفتنش مثل همیشه است.بعد از کمی دویدن زمان زیادی طول نمی کشد که کریمی با هم تیمی هایش گرم می گیرد.در تمرین فردا صبح که با خیلی ها خوب شده و بعد ازپایان دوهای صدمترکل کلی هم با بازیکنان دسته دیگر می کند.با آن خنده کم دیدنی و آن کلاه آبی. کریمی از تمرین دوم کلا ، همان کریمی است . او بازی اول را در فهرست 18 نفره بود یعنی هنوز قراردادش اشکالی پیدا نکرده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.