۱۳۸۹ اسفند ۱۴, شنبه

ادامه‌ی ناکامی‌های بایرن مونیخ و موقعیت متزلزل فان‌خال

ادامه‌ی ناکامی‌های بایرن مونیخ و موقعیت متزلزل فان‌خال



واکنش توماس کرافت، دروازه‌بان بایرن، به اشتباه خود در پذیرش گل سوم


مونیخ سومین شکست پیاپی خود را متحمل شد. لوئیس فان‌خال، مربی این تیم ممکن است به سرنوشت ماگات و کلینزمان دچار شود. نورنبرگ پرگل‌ترین پیروزی هفته را رقم زد. هوفن‌هایم هم‌چنان ناموفق ظاهر می‌شود و شالکه باید هشیارتر باشد.


روز دوم از هفته‌ی بیست‌وپنجم بوندس‌لیگا به پایان رسید. یکی از پرگل‌ترین و در عین حال حساس‌ترین بازی‌های این هفته را هانوفر و بایرن مونیخ عصر شنبه (۵ مارس/ ۱۴ اسفند) برگزار کردند. شاگردان میرکو اسلومکا در این بازی خانگی بایرن مونیخ را ۳ بر یک شکست دادند و موقتاً به مکان دوم جدول رسیدند؛ جایگاهی که پیش از آغاز فصل حتا خوش‌بین‌ترین‌ها هم آن‌را پیش‌بینی نمی‌کردند.
گل اول این بازی را محمد عبدلاوئه‌ی نروژی به ثمر رساند. این گل هفتم او در فصل جاری بود. گومز، مهاجم گلزن بایرن گل دوم بازی را زد، اما این بار به تیم خود: توپ ارسالی راوش، مدافع هانوفر به سر گومز برخورد کرد و به دروازه رفت. گل سوم را هم سرژیو پینتوی پرتغالی با هنرنمایی از فاصله‌ی ۲۵ متری به ثمر رساند.
تک‌گل مهمان را هم آرین روبن روی ارسال ریبری زد. این نخستین گل روبن پس از ۴ بازی پیاپی بود. او در مجموع ۵ گل در فصل جاری زده که با توجه به مصدومیت طولانی و بازی‌های کم‌شمار، آمار قابل توجهی‌ست. این بازی هم‌چنین اولین پیروزی میرکو اسلومکا با تیم هانوفر برابر بایرن مونیخ بود. پیش‌تر ۲ بازی مساوی و ۵ مسابقه با پیروزی مونیخ به پایان رسیده بودند.

کارل-هاینس رومنیگه، رئیس هیئت مدیره‌ی بایرن؛ دست‌اندرکاران باشگاه بایرن مونیخ ممکن است به فکر تعویض فان‌خال بیافتند
بایرن با این حساب دومین شکست پیاپی خود در بوندس‌لیگا را در طول دو هفته تجربه کرد. این تیم در روزهای اخیر هم در جام حذفی از شالکه شکست خورد و بخت قهرمانی را از دست داد. در صورت ادامه‌ی این روند، با فاصله‌گرفتن مونیخی‌ها از صدر جدول بخت حضور در چمپینزلیگ فصل آینده (۲۰۱۱ -۲۰۱۲) نیز از دست خواهد رفت.
این موضوع بر انتقادها از فان‌خال، سرمربی هلندی تیم خواهد افزود. ژانویه ۲۰۰۷ ماگات از هدایت بایرن مونیخ برکنار شد، چون دست‌اندرکاران باشگاه از حذف از چمپینزلیگ می‌هراسیدند. در سال ۲۰۰۹ هم یورگن کلینزمان به همین سرنوشت دچار شد. ممکن است سال ۲۰۱۱ نیز نوبت فان‌خال باشد.
اشتوتگارت - شالکه

شالکه دیگر نماینده‌ی آلمان در چمپینزلیگ است. این تیم چهارشنبه (۹ مارس/ ۱۸ اسفند) برابر والنسیا بازی خواهد کرد. پیروزی در هفته‌ی بیست‌وپنجم می‌توانست شاگردان فلیکس ماگات را با روحیه‌ی بهتری به زمین مسابقه در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بفرستد؛ اتفاقی که البته نیافتاد.
اشتوتگارت این هفته میزبان شالکه بود و نخستین گل خود را از روی نقطه‌ی پنالتی و توسط کوزمانُویچ به مهمان زد. این پنالتی در پی خطای هند عمدی هووِدس، مدافع شالکه در محوطه‌ی جریمه به‌دست آمد. هوودس در پی این خطا نخستین کارت قرمز هفته‌ی بیست‌وپنجم را دریافت کرد. شالکه هم تا پایان بازی موفق به جبران این گل نشد و با ۳۰ امتیاز در جایگاه دهم جدول باقی ماند. ادامه‌ی این روند زنگ خطر را برای شالکه به صدا در خواهد آورد. با توجه به امتیاز دیگر تیم‌ها، چند تغییر کوچک ممکن است شاگردان ماگات را باز هم به قعر جدول پرتاب کند.
اشتوتگارت در مقابل ۳ امتیاز شیرین این دیدار را به ۲۲ امتیاز پیشین افزود و با دو پله صعود – از ۱۷ به ۱۵ – از جمع ۳ تیم قعرنشین بیرون جست.
نورنبرگ– سن‌پاولی

کریستیان آیگلر، ستاره‌ی نورنبرگ در هفته‌ی بیست‌وپنجم بوندس‌لیگا

پرگل‌ترین دیدار هفته‌ی بیست‌وپنجم بوندس‌لیگا تا عصر شنبه (دومین روز هفته) را تیم‌های نورنبرگ و سن‌پاولی برگزار کردند. ۹۰ دقیقه دوندگی بازیکنان دو تیم که عمدتا از زمین نورنبرگ به سوی دروازه‌ی سن‌پاولی بود، در نهایت ۵ گل برای نورنبرگ در بر داشت. سن‌پاولی به دلیل مصدومیت‌های فراوان با مشکل بازیکن و در نتیجه ضعف در خط دفاعی مواجه است.
این پیروزی نورنبرگ را از مکان هشتم به جایگاه ششم رساند. ستاره‌ی میزبان در این بازی کریستیان آیگلر، مهاجم ۲۶ ساله‌ی تیم بود که ۴ بار دروازه‌ی حریف را گشود.
شنبه هم‌چنین تیم‌های آینتراخت فرانکفورت و کایزرزلاترن به دیدار هم رفتند. بازی ضعیف و کم‌هیجان دو تیم در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید و تنها تساوی هفته تا پایان روز دوم نام گرفت. بازی بوروسیا مونشن‌گلادباخ و هوفن‌هایم هم با پیروزی مونشن‌گلادباخ به پایان رسید. تیم هوفن‌هایم به سکانداری مارکو پتسایولی که از آغاز نیم‌فصل دوم حال و روز خوشی ندارند، در این بازی با ۲ گل مغلوب بوروسیا مونشن‌گلادباخ، آخرین تیم جدول رده‌بندی لیگ برتر آلمان شدند. نخستین گل میزبان در دقیقه‌ی ۶۵، از روی نقطه‌ی پنالتی و توسط فیلیپ دامس به ثمر رسید. گل دوم را هم ایگور دو کامارگوی بلژیکی ۵ دقیقه‌ی بعد زد.
قهرمان ۲۰۰۹ در آستانه‌ی سقوط
در آخرین دیدار شنبه هم ولفسبورگ به خانه‌ی لورکوزن رفت. میزبان در این رویارویی بدون میشائل بالاک، مهمان را ۳ بر سفر شکست داد. شاگردان لیتبارسکی، کمک‌مربی ولفسبورگ که به تازگی جایگزین استیو مک‌لرن انگلیسی شده، حال تنها ۲۶ امتیاز دارند؛ یک امتیاز بیشتر از تیم‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم. "گرگ‌های بوندس‌لیگا" که فصل ۲۰۰۸ - ۲۰۰۹ با هدایت فلیکس ماگات قهرمان لیگ برتر آلمان شدند، حال برای ماندن در دسته‌ی برتر تلاش می‌کند.
بایر لورکوزن در مقابل با برتری در دیدار هفته‌ی بیست‌وپنجم، با ۴۹ امتیاز به مکان دوم آمد که ساعتی پیش موقتا به هانوفر رسیده بود. بدین ترتیب فاصله‌ی این تیم با بایرن مونیخ به ۷ امتیاز رسید و کار بر شاگردان فان‌خال برای راهیابی به چمپینزلیگ فصل آینده دشوارتر شد.


روبرت لواندوفسکی از دورتموند، خشنود از گلزنی برابر کلن
تک‌دیدار جمعه‌شب‌های بوندس‌لیگا در این هفته را هم بوروسیا دوتموند صدرنشین و کلن، تیم یازدهم برگزار کردند. کلن که تا چند هفته پیش در رده‌های پایانی جدول دست و پا می‌زد، یک‌باره به خود آمد و با چند پیروزی پیاپی به مکان یازدهم رسید. نوار موفقیت‌های این تیم اما این هفته توسط شاگردان یورگن کلوپ گسست. دورتموندی‌ها موفق شدند مهمان خود را با تک‌گل دقیقه‌ی ۴۴ لواندوفسکی پشت سر بگذارند.
دورتموند، لورکوزن، هانوفر، بایرن مونیخ و ماینتس، پنج تیم برتر بوندس‌لیگا تا این لحظه هستند. کایزرزلاترن، وردربرمن و مونشن‌گلادباخ هم در سه رده‌ی پایانی جدول قرار دارند.

دیدارهای یکشنبه
در نخستین بازی این روز وردربرمن بحران‌زده به خانه‌ی فرایبورگ، تیم هفتم رفت. این بازی با فشار مهمان آغاز شد؛ فشاری که در دقیقه‌ی ۱۲ نتیجه داد: واگنر گلزنی کرد و امید به فرار از سقوط به دسته‌ی پایین‌تر را به تیم بازگرداند. این گل اما در عین حال عطش شاگردان توماس شاف برای ادامه‌ی فشار بر فرایبورگ را از بین برد و بازی را وارد مرحله‌ای از فوتبال کم‌اثر و بی‌برنامه از سوی دو تیم کرد. تک‌گل برمن تنها رخداد مهم نیمه‌ی نخست بود. در دقایق آغازین نیمه‌ی دوم رهنمودهای رابین دوت، مربی تیم میزبان، ثمر دادند: فرایبورگ تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه‌ی ۴۹ به پنالتی رسید. دمبا سیسه‌ی سنگالی در ادامه هفدهمین گل خود در بوندس‌لیگا را زد و رکوردی جدید برای خود ثبت کرد. او بیشترین گل را برای فرایبورگ در لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان به ثمر رسانده است.
بازی برمن پس از این گل آشفته شد؛ همان اتفاقی که در بازی برابر لورکوزن افتاده بود. اما از آنجایی که فرایبورگ از فرصت به‌دست آمده بهره‌ای نبرد، شاگردان شاف پس از چند دقیقه خود را باز هم در زمین یافتند. ورود هم‌زمان مارکو مارین و آرناتوویچ در دقیقه‌ی ۵۹ هم جان مضاعفی به تیم مهمان داد. آرناتوویچ روس که از پایان اوت ۲۰۱۰ در بوندس‌لیگا گلزنی نکرده، در این بازی هم موفق نبود، به جای آن اما تأثیر فراوانی در حمله‌های تیمش داشت. مارین ریزنقش در مقابل پاس گل دوم تیمش را در دقیقه‌ی ۷۶ به کلاودیو پیزارو داد تا این مهاجم ایتالیایی برمن گل پنجم خود در فصل جاری بوندس‌لیگا را به ثمر برساند. خود مارین هم در دقیقه‌ی ۹۲ سومین گل فصل خود را زد تا فرایبورگ در پایان ۳ بر یک مغلوب مهمان‌اش شود.
باومان، دروازه‌بان فرایبورگ، ستاره‌ی تیمش در بازی هفته‌ی بیست‌وپنجم بود که دست‌کم سه موقعیت مسلم گلزنی را از مهاجمان حریف گرفت. یکی از این‌ها، موقعیت تک به تک آرناتوویچ در دقیقه‌ی ۸۰ بود.
این ۳ امتیاز بسیار مهم وردربرمن را از جایگاه هفدهم به مکان چهاردهم رساند تا دست‌اندرکاران و هواداران نفس راحتی بکشند.
هفته‌ی بیست‌وپنجم لیگ فوتبال باشگاهی آلمان در دسته‌ی برتر عصر یکشنبه (۱۴ اسفند) با مصاف ماینتس و هامبورگ در خانه‌ی هامبورگ به پایان می‌رسد. ماینتس در صورت موفقیت در این بازی از بایرن مونیخ سبقت می‌گیرد و شرایط این تیم را بغرنج‌تر می‌کند.
دورتموند (۶۱ امتیاز)، لورکوزن (۴۹) و هانوفر (۴۷) سه تیم برتر بوندس‌لیگا تا این لحظه هستند. اشتوتگارت (۲۵)، کایزرزلاترن (۲۵) و مونشن‌گلادباخ (۲۲) هم در سه رده‌ی پایانی جدول قرار دارند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.