۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

صحبت های برندگان سیمرغ بعد از دریافت جایزه

صحبت های برندگان سیمرغ بعد از دریافت جایزه





ساره بیات:(دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن)
ساره بیات که به علت سفر به برلین در سالن مراسم حاضر نبود. پدرش را برای دریافت جایزه اش فرستاد. پدر ساره بیات بعد از گرفتن جایزه اعلام کرد که ساره بیات نوشته ای را داده که روی سن بخواند. نکته جالب این بود که پدر ساره بیات نوشته اش را گم کرده بود. و در لحظه ای که از پیدا شدن این نوشته نا امید شده بود به یکباره در یکی از جیب هایش نوشته را یافت»
با دلم عهد بستم که اگر جایزه را دریافت کنم هزینه اش را به خانواده ام تقدیم کنم. امروز مقدر شد که من آنجا نباشم تا پدرم خود با دستانش این جایزه را بگیرد. مغمومم که اینجا نیستم و خوشحالم که با اصغر فرهادی در محفل هنری دیگری حضور دارم.
مهناز افشار:(سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن)
حیف که اندکی در این لحظه هول شدم. ممنون که بعد از 15 سال تلاشم را دیدید. با تقدیر از اصغر فرهادی برای دستاوردی که برای سینمای ایران داشت خسته نباشید می‌گویم به پیمان معادی برای بازی خوبش در جدایی نادر از سیمین. امیدوارم همه‌مان بتوانیم سرمان را بالا بگیریم. برای ایران و ایرانی صلح و سعادت و آبادانی آرزو می‌کنم و جایزه‌ام را به کودکان کار تقدیم می‌کنم.
مهتاب کرامتی:(دیپلم افتخخار بهترین بازیگر نقش اول زن)
از هیئت داوران تشکر می کنم و از سعید سعدی برا تهیه آلزایمر ممنونم
ویشکا اسایش:(سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن)
از گروه تولید ورود اقایان ممنوع تشکر می کنم. دوستان و همکارانی که باعث بودن من در این نقطه هستند.(در این لحظه یک نفر در میان جمعیت نام رامبد جوان را فریاد زد)  رامبد جوان، پیمان قاسمخانی، منیژه حکمت، علی سرتیپی و...
شهاب حسینی:(دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد)
احساسم را در این لحظه با آثاری که شایستگی حضور در بخش مسابقه را داشتند و نرسیدند. تشکر می کنم از اصغر فرهادی و امیدوارم با دست پر از برلین برگردد. فرهادی به واقع افتخار سینمای ایران است. جایزه ام را تقدیم می کنم به جمعیت امدادی اما علی که از تهیدستان دستگیری می کنند.
مهدی هاشمی:(سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد)
با اعلام نام مهدی هاشمی سالن همایش های برج میلاد منفجر شد! جمعیت ایستاده او را تشویق کردند و هاشمی در میان این تشویق شدید به روی سن آمد:
تشکر می کنم از هیئت داوران و همه برگزار کننده های جشنواره. تشکر می کنم از دکتر رفیعی و احمد رضا معتمدی. نیمی جایزه ام را تقدیم می کنم به خانه سینما که عضوش هستم. و نیم دیگر را به کیانوش عیاری که فیلمش را در جشنواره نشان ندادند. دلیل حضور ما این است که سینما مال ما است. مال همه ما است. بدون اینکه شقه شقه اش کنند.
محمود کلاری:(سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری)
قصد تقدیم جایزه ام را به هیچ کسی ندارم. به خصوص به همسرم که هر چیزی دارم مال اوست! . از دریافت این جایزه خیلی شوکه شدم. پس از سه دهه کار فیلمبرداری در جدایی نادر از سیمین سعی کردیم از قواعد پیشین فاصله بگیریم و به سمت فیلمبرداریی برویم که دیده نشود. و اکنون از اینکه این فیلمبرداری دیده شده خوشحالم. یادی بکنم از استادم تورج منصوری که آنچه امروز دارم از اوست. و تشکر بکنم از محمود سماک باشی و گروه فیلمبرداری.

_داریوش مهرجویی به علت سرماخوردگی در مراسم حاضر نبود و سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران را برای بهترین فیلم جشنواره فجر، وحیده محمد فر به همراه دختر کوچک مهرجویی، مونا گرفتند.
_دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد به علی مصفا برای بازی در آسمان محبوب رسید. که علی مصفا در سالن حاضر نبود و کسی هم به نمایندگی اش برای دریافت جایزه نیامد.

مسعود کیمیایی:(برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم)
این بار تشویق ها حتی از لحظه ای که مهدی هاشمی سیمرغ گرفت فراتر رفت. مسعود کیمیایی دست در دست پولاد از بین جمعیتی که ایستاده او را تشویق می کردند گذشت و روی سن آمد. و نخستین سیمرغ بلورین دوران فیلمسازی اش را دریافت کرد. کیمیایی بعد از دریافت این جایزه گفت:
قربون همتون برم! این جایزه از 30 سال پیش جامونده؟ نمی دانم چه اتفاقی افتاده بعد از این همه مدت به من جایزه دادند! درود می فرستم به این هیئت داوران جدا از جایزه ای که به من دادند در این دوره سینمای مستقل و فیلم مستقل را دیدند. من فیلمساز وابسته ای نیستم. تشکر می کنم از هیئت داورانی که حرمت این استقلال را نگه داشتند.خوشحالم که کنار شما هستم.
حامد بهداد:(برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد)
اول چاکر آقا امام رضا هستم.
دوم از خانواده‌ام، حبیب‌اله یگانه و حمید سمندریان تشکر می‌کنم.
سوم این‌که آقای کیمیایی! خدا می داند چقدر خوشحالم این جایزه را برای فیلم جرم گرفتم.
و آخر این که بر خلاف دیگرانی که می‌گویند سال به سال دریغ از پارسال. من می گویم  فردای بهتر از هر چیزی دیگری است. این چند خط را خواندم به امید اندکی شادی و آزادی بیشتر.
کارن همایونفر:(برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن)
بیست سال پیش مسعود کیمیایی من را با رد پای گرگ به سینما آورد. 2 سال بعد موسیقی سلطان را ساختم. بعد از 20 سال خوشحالم که باز هم برای فیلم ایشان جایزه می گیرم.
ایرج رامین فر:(برنده سیمرغ بلورین بهترین طراح صحنه و لباس)
در سن و سالی هستم که وقتی جایزه می گیرم، نیرو و مسئولیت ادامه کار در من بیشتر می شود. جایزه را حق جوانها  می دانم. فیلم جرم را دوست دارم همان اندازه که سرب را دوست دارم( با نام بردن از فیلم سرب جمعیت رامین فر را تشویق کرد) و تشکر می کنم از کارگردانی به نام مسعود کیمیایی که باعث شد به سمت سینما بروم. جایزه ام را به همسرم خانم بیات که من را در این سالها تحمل کرده تقدیم می کنم.
اسحاق خانزادی:(برنده سیمرغ بولورین بهترین صداگزاری)
قربون تمام خاک خورده های سینمای ایران بروم
بعد از اینکه خانزادی جایزه اش را گرفت احمد میر اعلایی مدیر عامل فارابی در صحبت هایی از او تقدیر کرد:
تقاضای تشویق ویژه برای اقای خانزادی دارم که شبانه روز برای بهتر شدن صدای سالن نماش برج میلاد تلاش کرد.

_اصغر فرهادی در دوبخش بهترین کارگردانی و فیلمنامه برنده سیمرغ بلورین شد که به علت حضور در جشنواره برلین به ترتیب شهاب حسینی و محمود کلاری برای دریافت جایزه اش آمدند.
_واروژ کریم مسیحی جایزه بهترین تدوین جشنواره را برای تدوین فیلم ندارها گرفت که بعد از دریافت جایزه اش صحبتی نکرد.
_احمد رضا معتمدی هم بعد از دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه حاضر به صحبت نشد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.