۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

لیگ قهرمانان اروپا: پیش بازی آرسنال- بارسلونا

لیگ قهرمانان اروپا: پیش بازی آرسنال- بارسلونا

آرسنال و بارسلونا باز هم در لیگ قهرمانان مقابل هم قرار خواهند گرفت. دو تیم فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی چمپیونز لیگ به مصاف هم رفتند که بارسا موفق شد در مجموع 6-3 از سد توپچی ها عبور کند

آرسنال و بارسلونا باز هم در لیگ قهرمانان مقابل هم قرار خواهند گرفت. دو تیم فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی چمپیونز لیگ به مصاف هم رفتند که بارسا موفق شد در مجموع 6-3 از سد توپچی ها عبور کند.
دیدار رفت دو تیم یکی از بهترین بازی های چند فصل اخیر اروپا بود. دیداری که اگر مهاجمان بارسا کمی دقت بیشتری به خرج می دانند، می توانستند در همان بازی رفت کار حریف را یکسره کنند. اما آن دیدار با تساوی 2-2 به پایان رسید تا جذابیت بازی برگشت حفظ شود.


در بازی برگشت هم اول این آرسنال بود که توسط بنتنر به گل رسید اما طوفان بارسا و مسی چاره ای جز تسلیم برای شاگردان ونگر باقی نگذاشت.

اما این بار توپچی ها با انگیزه و روحیه بیشتری مقابل آبی و اناری ها به میدان خواهند رفت. آنها در این فصل قصد دارند طلسم نرسیدن به قهرمانی در رقابت های مختلف را بشکنند و تصمیم دارند تا آنجا که ممکن است در همه رقابت ها پیش بروند. البته بارسا نیز نسبت به فصل پیش تیم بهتر و کامل تری است و گذشتن از آنها علاوه بر کیفیت فنی بالا، به شانس زیادی نیز نیاز دارد.
در جبهه توپچی ها
سمیر نصری فرانسوی که ستاره این فصل توپچی ها بوده چند بازی اخیر تیمش را به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ از دست داده اما انتظار می رود به بازی فرداشب برسد، اگرچه ونگر هنوز اعلام نکرده از او در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد یا او را به عنوان بازیکن ذخیره راهی میدان می کند.
آبو دیابی نیز که از ناحیه ماهیچه پشت ساق پا مصدوم شده، شاید دیدار فردا شب را از دست بدهد. دنیلسون، توماس فرمائلن و لوکاس فابیانسکی نیز مصدوم هستند و در دیدار فردا شب مطمئنا حضور نخواهند داشت.
باکاری سانیا نیز که در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل پارتیزان بلگراد کارت قرمز دریافت کرد، به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش نخواهد بود، به این ترتیب احتمالا امانوئل ابوئه جای او را در سمت راست خط میانی خواهد گرفت.
ترکیب احتمالی آرسنال: شژسنی، ابوئه، کوشیلنی، ژورو، کلیشی، سانگ، ویلشر، والکات، فابرگاس، آرشاوین، فن پرسی
 
در جبهه کاتالان ها
آبی و اناری ها نیز چند مصدوم دارند و به همین دلیل پپ گواردیولا برای این دیدار مطمئنا از بوسکتس، آبیدال و پدرو که در دیدار مقابل خیخون به آنها استراحت داده بود، استفاده خواهد کرد.
بزرگترین غایب بارسا در این دیدار کارلس پویول خواهد بود که از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده است. خفرن نیز که دچار پارگی ماهیچه شده، نمی تواند تیمش را همراهی کند.
ترکیب احتمالی بارسا: والدس، دنی آلوس، پیکه، آبیدال، مکسول، ژاوی، بوسکتس، اینیستا، ویا، مسی، پدرو



نتایج اخیر دو تیم

آرسنال
12 فوریه: آرسنال 2-0 وولوز
4 فوریه: نیوکاسل 4-4 آرسنال
1 فوریه: آرسنال 2-1 اورتون
30 ژانویه: آرسنال 2-1 هادرسفیلد (جام حذفی)
25 ژانویه: آرسنال 3-0 ایپسویچ (جام اتحادیه)

بارسلونا 
12 فوریه: خیخون 1-1 بارسلونا
5 فوریه: بارسلونا 3-0 اتلتیکو مادرید
2 فوریه: آلمریا 0-3 بارسلونا (کوپا دل ری)
29 ژانویه: ارکولس 0-3 بارسلونا
26 ژانویه: بارسلونا 5-0 آلمریا

سمیر نصری به بازی با بارسلونا می‌رسد؟

او ممکن است بتواند در این دیدار از ابتدا به میدان برود.

Samir Nasri gives Arsenal the lead against Leeds United (Getty Images)
 
سمیر نصری، هافبک آرسنال ممکن است با بازگشتی جالب توجه در بازی مقابل بارسلونا به میدان برود.
این فرانسوی تاثیرگذار از بازی ماه گذشته جام اتحادیه مقابل هادرسفیلد تاکنون غایب بوده است. او دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه همسترینگ بود و انتظار نمی‌رفت در دیدار رفت بازی کند.
آرسن ونگر گفته بود که در به میدان فرستادن این بازیکن 23ساله عجله نخواهد کرد تا مشکل او حادتر نشود.
اما نصری امروز صبح به طور طبیعی و در کنار هم‌تیمی‌هایش تمرین کرد و حالا می‌تواند بازی هم کند که این خبری عالی برای ونگر است.
این مربی البته باید با غیبت باکاری سانیا و آبو دیابی کنار بیاید که در تمرین امروز حضور نداشتند و در لیست جایی نخواهند داشت.

 

آندرس اینیستا: بارسلونا شکست ناپذیر نیست

در حالی که بارسلونا فرداشب در لندن مقابل آرسنال قرار خواهد گرفت، اینیستا توپچی ها را حریفی خطرناک توصیف کرد.

آندرس اینیستا، هافبک بارسلونا، معتقد است آرسنال می تواند در خانه اش مقابل آبی و اناری ها به پیروزی برسد و تاکید کرد که بارسا شکست ناپذیر نیست.
در حالی که بارسلونا فرداشب در لندن مقابل آرسنال قرار خواهد گرفت، اینیستا توپچی ها را حریفی خطرناک توصیف کرد.
اینیستا در مصاحبه با خبرنگاران گفت:" ما ماشین نیستیم. این که همیشه در یک سطح بازی کنید، آسان نیست. بازی کردن مقابل تیمی مانند آرسنال مثل گردش رفتن نیست.
بازیکنان بارسلونا هیچ گاه با غرور پای به میدان نمی گذارند. این یک اشتباه بزرگ و نابخشودنی است.
همه در مورد رویارویی فصل گذشته دو تیم صحبت می کنند اما این بار شرایط کاملا متفوت است. هیچ دو مسابقه ای شبیه به هم نیست و ما می دانیم که آرسنال این بار تیم بسیار با انگیزه ای است. این مسئله آنها را به تیم خطرناکی تبدیل می کند.
بارسلونا شکست ناپذیر نیست و بازی در لندن نیز بسیار خطرناک است. ما می توانیم بازی رفت را با پیروزی پشت سر بگذاریم اما برای متوقف کردن فابرگاس و تیمی که می خواهد بهترین نمایشش را مقابل ما ارائه دهد، باید به سختی بجنگیم."
او همچنین در مورد آینده فابرگاس گفت:" آینده فابرگاس به دو تصمیم باشگاه بستگی دارد. او در حال حاضر کاپیتان آرسنال است.
البته آرسنالی ها بازیکنان بسیار خوبی دارند و اشتباه است اگر سایر بازیکنان را فراموش کنیم."


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.