۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

هفته بیست وچهارم هفته گل های دیرهنگام ناکامی امیرکبیر وصغیر!

هفته بیست وچهارم هفته گل های دیرهنگام ناکامی امیرکبیر وصغیر!






بیست وچهارمین هفته بازیهای لیگ برتر باصدرنشینی ذوب آهن به پایان رسید.با هم نگاهی داریم به اتفاقات 9بازی انجام شده در این هفته:
1-سپاهان واستقلال بازی شان خارج از زمین ودر رسانه ها گرم تر از90دقیقه بازی دنبال شد.قلعه نوعی پس از بازی توپ را به زمین داور انداخت ومظلومی هم از دفاع 11نفره سپاهانی ها گلایه داشت.امیر اردشیر این روزها در تصورش هیولایی به نام رسانه را ساخته است.گل دقایق پایانی سیدصالحی همه نقشه های او را به ریخت.
2-اگر امیر کوچکتر(قلعه نوعی)ناکام ماند در کرج هم یاوری که خود را امیرکبیر می داند بازهم باخت تا تیمش بیش از پیش خطر سقوط را احساس کند.مایلی کهن با این برد به اوضاع سایپا سروسامان بخشید.اگر امیر صغیر در کنفرانس غوغاکرد،امیر صغیر ترجیح داداصلا به کنفرانس نرود. یاوری که هفته گذشته گفته بود اگر من نتوانم پاس را درلیگ حفظ کنم،شیطان هم نمی تواند این کار را کند حالا شاید بداند که پاس به جای مساعدت شیطان به یک فرشته نجات نیاز دارد.یاوری با این شکست هت تریک کرد وسومین ناکامی پیاپی پاس را دید.
3-نبرد دوحمید را علیدوستی برد.پیکان قزوین هم در هفته ای که گل های دیرهنگام می رویید با تک گل عباسفرد شهرداری را روانه فهرست فانوس به دست ها کرد.شهرداری هم گویا قرار نیست سهمیه دوم تبریز را در لیگ حفظ کند.
4-شاهین بوشهر آمده بود که دوشکست پیاپی مقابل تراکتورسازی وپرسپولیس را به دست فراموشی بسپارد اما آنها هم در مصاف با ره آهن گرفتار گل دقایق پایانی شدند ویک امتیاز به بوشهر بردند.آنها ده نفره شدند وپیروزی را با تساوی عوض کردند.جدال شاهینی ها هفته بعد با مایلی کهن هم دیدنی خواهد بود.
5-ذوب آهن که داشت از تیم گواردیولای وطنی شکست می خورد دقایق پایانی به خود آمد وصدر را چسبید.سرمربی صبای قم هنوز باور ندارد اینگونه بازی را باخته باشد.ویسی همه کاسه کوزه ها را سر بیاتی نیا شکست.
6-ملوان داشت خود را برای یک جشن در آبادان آماده می کرد که کابوس گل های دیرهنگام یقه آنها را هم گرفت وآبادانی ها یزله ای جانانه گرفتند.صنعت نفت بدون کاسمیرو خوب برد.مهرداد اولادی که با پرچم کامرانی فر اخراج شده بود،پورغلامی را هم دید که به حمایت از مهاجم تیمش به زمین آمد وروانه سکوها شد.
7-تراکتورسازی ساده ترین حریف را پیش رو داشت.استیل آذین که این فصل دل هیچکس را نشکسته ،به تبریزی ها هم نه نگفت وسه گل دریافت کرد.معلوم نیست این بار که تبریزی ها برده اندآیا در پیروزی شان هم سهمی برای عادل فردوسی پوردر نظر خواهند گرفت یا خیر.
8-نفت تهران ومس بدون گل به کارشان خاتمه دادند.صمد هم انگار تیمش روند تنزلی یافته.او البته به این امر عادت دارد.نفتی ها برای اینکه بازی شان بی حادثه نباشد،ناصر فریادشیران مربی شان را با لباس شخصی روی نیمکت نشاندند تا درگیری او ومامورین به بازداشت وی منجرشود.
9-شهریار در روزهایی که شیث برای انصراف از شکایتش از او،گرفتن بازوبند را وجه المصالحه قرار داده،کاپیتانی که از حوزه انتخابیه پرسپولبیس برگزیده شده را گلزن تر از هر مهاجمی می بیند.سپهر بازهم برای دایی گل زد تا سرخپوشان با بردی شیرین ویندوز کامپیوتر جلالی را عوض کنند.

پرسپوليس 3‌ـ‌ فولاد1؛ بازگشت پرسپوليس به جمع مدعيان

پيروزي قرمزها در ورزشگاه آزادي به منزله كسب سيزدهمين امتياز در 5 بازي گذشته بود كه اين روند رو به رشد دايي را نشان مي‌دهد. پرسپوليسي‌ها با پيروزي در اين ديدار سخت 40 امتيازي شدند و در رده پنجم جدول قرار گرفتند، فولاد هم با 33 امتيازي از 23 بازي در رده هفتم جدول باقي ماند







گل‌ها: حيدري(60)، نوروزي(80)، بادامكي(90+2) براي پرسپوليس، معقولي(90) براي فولاد
ورزشگاه آزادي، تماشاگر 20هزارنفر
داور: يدالله جهانبازي
اخطار: مهرداد جماعتي(فولاد)، حيدري، رضايي، تياگو(پرسپوليس)
`پرسپولیس :رحمان احمدي، سامان آقازماني، عليرضا نورمحمدي، سپهر حيدري، ابراهيم شكوري، مازيار زارع، تياگو فراگو( از دقيقه 65 حسين بادامكي)، محمد نوري، هادي نوروزي( از دقيقه 91 اشپتيم آرفي)، غلامرضا رضايي و وحيد هاشميان(از دقيقه 86 امير حسين فشنگچي)
سرمربي: علي دايي
فولاد خوزستان: ميثاق معمارزاده، جلال كاملي مفرد، اميد خورج، علي حمودي، مهرداد جماعتي، كريم شاوردي، بختيار رحماني( از دقيقه 74 كاوه رضايي)، آندره رينالدو( از دقيقه 67 رضا معقولي)، سيامك سرلك، آرش افشين و باكاري دياكيته( از دقيقه 62 مهدي مومني)
سرمربي: مجيد جلالي
شرح بازی:
بازيكنان پرسپوليس در دقايق ابتدايي، از كناره ها به سمت دروازه ميثاق معمار زاده دروازه بان تيم فولاد خوزستان نزديك شدند اما غلامرضا رضايي و وحيد هاشميان از فرصت هاي خود استفاده نكردند. بازيكنان تيم فولاد خوزستان در نيمه نخست قصد داشتند تا با تجمع در ميانه ميدان، اجازه بازيسازي را به هافبك هاي پرسپوليس ندهند. همين امر باعث شد تا سرخپوشان روي به بازي مستقيم بياورند تا از جذابيت هاي اين بازي كاسته شود.
فولادي ها كه در اين نيمه چشم به ضد حملات سرعتي از كناره ها داشتند در امر گلزني ناموفق عمل كردند تا دو تيم با تساوي بدون گل به رختكن بروند. در نيمه دوم بازيكنان پرسپوليس با تفكرات تهاجمي وارد زمين شدند تا بتوانند از كناره ها قفل دروازه فولاد خوزستان را باز كنند. در دقيقه 60 تيم پرسپوليس صاحب يك ضربه كرنر از جناح چپ شد كه سپهر حيدري مدافع اين تيم از اشتباه معمار زاده استفاده كرد و با ضربه سر، نخستين گل بازي را به ثمر رساند. 'مجيد جلالي' سرمربي تيم فولاد خوزستان پس از اين گل، بازيكنان تهاجمي خود را روانه ميدان كرد تا رضا معقولي و كاوه رضايي بتوانند روند بازي را تغيير دهند اما دوندگي فراوان بازيكنان پرسپوليس مانع از خودنمايي مهاجمان حريف شد.
تيم پرسپوليس در دقيقه 80 بار ديگر بر روي يك ضربه كرنر به گل رسيد تا سرخپوشان در آستانه كسب دوازدهمين پيروزي خود در فصل جاري ليگ برتر قرار گيرند. حملات تيم فولاد خوزستان در دقايق پاياني بازي ادامه يافت كه معقولي در دقيقه 90 با يك شوت ديدني دروازه 'رحمان احمدي' دروازه بان پرسپوليس را باز كرد تا نتيجه بازي به حداقل برسد. سرخپوشان در آخرين دقيقه بازي در يك ضد حمله سرعتي از عمق خط دفاع فولاد خوزستان به سومين گل خود دست يافتند تا جشن پيروزي در ورزشگاه آزادي بر پا كنند.
شرح گل‌ها:
1ـ0(پرسپوليس): كرنر غلامرضا رضايي و ضربه سر هوشمندانه سپهر حيدري مقاومت فولاد را شكست.
2ـ0(پرسپوليس): پرسپوليس با يك كرنر ديگر به گل رسيد. اين بار كرنر حسين بادامكي را رضا نورمحمدي به دهانه دروازه فرستاد و هادي نوروزي آن را به گل دوم تبديل كرد.
2ـ1(فولاد): رضا معقولي كه قبلا دروازه استقلال را با پيراهن استقلال اهواز باز كرده بود با يك ضربه كاشته تماشايي بازي را 2 بر يك كرد.
3ـ1(پرسپوليس): در حالي كه همه در انتظار بازي هجومي فولاد بودند، حركت سريع بازيكنان پرسپوليس در يك ضدحمله و ايجاد يك مثلث توپ را به غلامرضا رضايي رساند كه با دفع توپ توسط معمارزاده حسين بادامكي نتيجه را 3 بر يك كرد.
بهترين بازيكن: عليرضا نورمحمدي تا قبل از گل سوم پرسپوليس يكي از بهترين‌هاي زمين بود اما بادامكي با گل هوشمندانه‌اي كه به ثمر رساند عنوان بهترين بازيكن را به خود اختصاص مي‌دهد او يك كرنر منجر به گل نيز روي دروازه حريف ارسال كرد. در بين بازيكنان فولاد هم معمارزاده نمايش خوبي داشت.
اتفاق ويژه: بعد از 116 روز جمعه به ميدان رفت و اين‌بار نزديك به 20هزار تماشاچي داشت. چيزي كه نشان مي‌دهد فدراسيون در برنامه‌ريزي براي ليگ اشتباه مي‌كند. نکته مهم دیگر اینکه پس از آنكه تيم فوتبال پرسپوليس گل دوم خود را وارد دروازه فولاد كرد، همه هواداران پرسپوليس در ورزشگاه آزادي يكصدا علي دايي را تشويق كردند .امروز ليدرهاي باشگاه پرسپوليس نقش چنداني در ساماندهي هواداران نداشتند
مس صفر ـ نفت تهران صفر؛ ترمز تيم مرفاوي كشيده شد

مس كه با اميدواري‌هاي فراوان اين مسابقه خانگي را آغاز كرده بود مقابل شاگردان حسين فركي تن به تساوي داد. آنها 38 امتيازي شدند و در صورت برد پرسپوليس به پله ششم سقوط مي‌كنند، نفت هم با اين تساوي 24 امتيازي شد و به شاهين چسبيد


ورزشگاه باهنر، تماشاگر 1000 نفر
اخطار: پولادی، فخرالدینی (مس)محمد مهر آزما، خان‌محمدي(نفت)
مس کرمان: علیرضا قدیری، نبی الله باقری ها ، شجاع خلیل زاده، فرزاد حسین خانی، فرازفاطمی(مصطفی سیفی60)، احمد حسن‌زاده، میلاد فخرالدینی، محمد منصوری(زالترون85)، مهرداد پولادی، لوسیانو ادینهو، فرهادسالاری(80 ابوالقاسم دهنوی)
سرمربی: عبدالصمد مرفاوی
نفت: حسین آشنا، حمیدرضا فتحی، هادی رکابی ، مارسیو ، خلدون ابراهیم ، مهدي محمد‌زاده(70 نیکنهال)، محمدرضا ناصحی، مرتضی علی گنجی(77سیامک کوروشی)، محمد مهر آزما ( 83 سیامک کوهنورد )، ژوسیلی فریو، امیررضا خانمحمدی
سرمربی: حسین فرکی
بهترين بازيكن: مارسيو خوزه مدافع تنومند نفت تهران در كنترل حملات مس نقش ويژه‌اي را ايفا كرد و از عوامل مهم نتيجه‌گيري تيمش بود.
اتفاق ويژه: تنها 1000 تماشاگر كرماني از اين مسابقه حساس استقبال كرده بودند و طبعاً تيم مس هم آن شور و حال هميشگي را نداشت.
راه آهن1 ـ شاهين 1؛ شاهین ده نفره شد و واداد!

شاهين بوشهر يك دقيقه مانده به سه امتيازي شدن مقابل فشار راه آهن دوام نياورد و گل تساوي را دريافت كرد. آنها با اين تساوي 24 امتيازي شدند و موقتاً‌ به رده سيزدهم جدول رسيدند، راه آهن نيز با اين يك امتياز 28 امتيازي شد و در رده يازدهم باقي ماند






گل‌ها: ستار زارع(20) براي شاهين، ايمان رزاقي راد(92) راه آهن
ورزشگاه اكباتان، ‌تماشاگرداور: محسن تركي
اخطار: سلماني، آل‌نعمه، مهدي نوري(شاهين) رحيمي، لوپز (راه آهن)
اخراج: مهدي نوري(شاهين)
راه آهن: فرشيد كريمي، مهدي زارعي، ابراهیم کریمی ،ميرهاني هاشمي،‌ حامد نورمحمدي(46امين متوسل‌زاده)، مجيد باجلان، حسين پاشايي، رودریگزلوپز(67-میثم آقایی-4+90ابوذر رحیمی)) ، بهادر عبدي، ، محمود آمنه، ايمان رزاقي‌راد
سرمربي: مهدي تارتار
شاهین: مجید غلامی،احمد آل نعمه،عبدالله کرمی ،محسن ایران نژاد،علی سلمانی ،مهدی نوری،امجدشکوه مقام،عباس پور خسرونی(75 منصور تنهايي)،مسعود نظر زاده،ایوان پتروویچ(69 کیانی)،ستار زارع
سرمربی:حمید استیلی
شرح بازی:
راه آهن بازی را هجومی آغازکرد در دقایق نخست این فرصت را داشت تا از حریف بوشهری پیش بیافتد اما در ادامه روی یک ضد حمله شاگردان استیلی توانستند با شلیک ستارزارع که چند هفته ای بود از روزهای خوبش فاصله گرفته بود دروازه لوکوموتیورانان را بازکنند. پس از این گل بازی به تعادل کشیده شد هرچند از تک به تکی که بهادر عبدی برای راه آهن از دست داد وضربه پورخسروانی که به دیرک افقی میزبان نشست هم باید نوشت.
در نیمه دوم راه آهن برای جبران گل خورده به زمین آمد وشاهین با ارائه یک بازی منطقی تلاش داشت بازی را اداره کند.تا دقیقه 70 بازی در میانه میدان درگردش بود اما با ده نفره شدن شاهین ،راه آهن فشار زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کرد وشاهین به عقب نشست. اصرار شاگردان استیلی به بازی دفاعی عاقبت سبب شد تا گل تساوی را در واپسین دقایق دریافت کنند.
شرح گل‌ها:
1‌ـ0(شاهين): پاس عرضي ايوان پتروويچ با شوت تماشايي ستار زارع تبديل به گل اول شاهين شد.
1 ـ 1(راه آهن):‌ در يك حركت انفجاري با دريبل مدافع روبه‌رو خود را به محوطه جريمه رساند و گل تساوي را ناباورانه وارد دروازه شاهين كرد.
بهترين بازيكن: در بين بازيكنان شاهين محسن ايران‌نژاد بازي خوبي داشت اما ايمان رزاقي با گل با ارزشي كه به ثمر رساند موثرترين بازيكن زمين بود.محمود امنه هم بازی خوبی انجام داد.
اتفاق ويژه: در حالي كه افشين قطبي در ژاپن مشغول آماده‌سازي خود است هواداران شاهين با شعار استيلي سرور دايي و قطبي ياد و خاطره مربي سابق تيم ملي را گرامي داشتند. همانطور كه مي‌دانيد حميدخان نه با دايي و نه با قطبي رابطه خوبي ندارد. جالب اينكه استيلي نام عمادرضا را در بين 18 بازيكن تيمش قرار نداده بود.
اتفاق ویژه2:
ابوذر رحیمی 10ثانیه پس از ورودش به زمین به علت عدم اعلام داور مبنی بر انجام تعویض ،کارت زرد دریافت کرد که در نوع خود یک رکورد بود.

تراكتور3 ـ استيل آذين0؛ خاكپور هم سوخت / تراكتور يك گام نزديك‌تر به روياي آسيايي

تراكتورسازي با پيروزي قاطعانه مقابل استيل آذين 41 امتيازي شد و در فاصله 2 امتيازي سپاهان قرار گرفت. اين در حالي است كه استيل آذين با 20 امتياز تيم آخر جدول رده‌بندي است، آنها در قعرنشيني فقط پاس را همتاي خود مي‌بينند






ورزشگاه يادگار امام، تماشاگر40هزارنفر
گل‌ها: اكرامي(23)، ابراهيم‌زاده(46)، ابراهيمي(56) براي تراكتور
داور: خداداد افشاريان
اخطار: كعبي، خسروي، ‌آلونسو(استيل آذين)، ‌ابراهيم‌زاده(تراكتور)
تراكتور:عباس محمدی، محمد نصرتي، مصطفي اكرامي، مرتضي اسدي، داود دانشدوست، مهدي كيانی، آندرانيك تيموريان(87 لئوناردو پيمنتا)، كرار جاسم محمد(78 محمد احمدپوري)، مسعود ابراهيم‌زاده(65 عليرضا جليلي)، محمد ابراهیمی، علی علیزاده
سرمربي: فراز كمالوند
استيل آذين: سوشا مكاني، اسماعیل نظری(60 بابك لطيفي)، مهدي مهدوي‌كيا، ماتيوس آلونسو، مهدي محمدي، حامدخسروی(62 ميلاد زنيدپور)، فريدون زندي، حسين كعبي، حسين كاظمي، محمد غلامي، سیاوش اکبرپور(78 محمد برجلو)
سرمربي: محمد خاكپور
شرح بازي:
به نظر مي‌رسد محمد خاكپور بازيكن سابق تيم ملي فوتبال ايران كه براي تغيير شرايط استيل آذين به تيم ملحق شده بود با نمايش ضعيف تيمش در تبريز شغل كوتاه مدت خود در فوتبال ايران را از دست بدهد. استيل آذين در مسابقه‌اي كه تحت تأثير هياهوي هواداران تبريزي بود نمايش ضعيفي از خود نشان داد و به خصوص در نيمه اول حتي از نيمه خودي كمتر پاي به بيرون گذاشت. آنها با اين شكست تيم بي‌رقيب انتهاي جدول هستند. حالا هم منتظر تصميم مالك استيل آذين هستند، تصميمي كه احتمالا به معناي پايان كار دومين تيم فني فصل خواهد بود. در عين حال بايد از تراكتور هم نوشت كه با اين پيروزي روحيه‌بخشت 41 امتيازي شد و خود را در رده چهارم بيشتر تثبيت كرد.
شرح گل‌ها:
1ـ0(تراكتور): خطاي حسين كعبي روي كرار منجر به يك ضربه كاشته شد كه شوت مهدي كياني در برگشت به اكرامي رسيد و او گل اول بازي را براي تيمش به ثمر رساند.
2ـ0(تراكتور): پاس عمقي آندو به ابراهيمي و پاس عرضي او به ابراهيم‌زاده تراكتور را به گل دوم رساند.
3ـ0(تراكتور): دقيقه پس گل دوم دقيقا همان صحنه تكرار شد كه اين‌بار پاس جاسم كرار را ابراهيمي به گل تبديل كرد.
بهترين بازيكن: محمد ابراهيمي در ميان بازيكنان خوب تراكتورسازي ستاره ويژه اين بازي بود كه هم گل زد و هم پاس گل داد.
اتفاق ويژه: دومين بازي تراكتورسازي در روز جمعه باز هم با استقبال هواداران همراه شد، هواداراني كه در اين بازي جوش و خوش خاص خود را داشتند. آنها بعد از شعار عليه هدايتي ملوان و البته عادل فردوسي‌پور بعد از گل سوم تراكتورسازي شعار مي‌دادند استيل به دسته يك خوش آمدي!
نفت آبادان2 ـ ملوان1؛ نفت بازي سه امتيازي جنجالي را به جيب زد

نفت آبادان در يك بازي پرحادثه موفق شد سه امتياز حساس بازي ملوان را به خود اختصاص دهد و از همتاي خود در جدول فاصله بگيرد. اين پيروزي در شرايطي براي نفت به دست آمد كه ملوان بيش از 70 دقيقه 10 نفره بازي كرد





گل‌ها: اولادي(6) براي ملوان، ممبيني(81)، عرب(89) براي نفت
ورزشگاه تختي آبادان، تماشاگر 15هزارنفر
داور: عليرضا فغاني
اخطار: آل‌خميس، ساكي، شريفي‌نسب، حوري( نفت)، نزهتي،‌ نوري، اولادي(ملوان)
اخراج: اولادي، پورغلامي(ملوان)
نفت آبادان: حسن هوری، فرهاد آل‌خميس(60نبي‌الله ساكي) رسول میرطرقی ، سجاد مشکل پور، هادی نظرپاک(46 هدايت شهرياري)،امیدشریفی نسب، رسول نویدکیا، روح‌الله عرب، لئون پاچاچیان، علی ممبینی، ضیا نیک نفس
سرمربی:احمد پارو
ملوان: علي حسني صفت، هادي تأميني، سعيد سالارزاده، محمد همرنگ، عليرضا رمضاني، عبدالحسين جعفري، پژمان نوري، هادي عزيزي(78 محمد رستمي)، مهرداد اولادي، محمد نزهتي(85 محسن مسلمان)، مهدي دغاغله (54 محمد حيدري)
سرمربي: فرهاد پورغلامي
شرح بازي:
نفت آبادان بازي را كابوس‌وار آغاز كرد چرا كه ملوان خيلي سريع به گل رسيد. اما شانس با آباداني‌ها يار بود چرا كه گلزن ملوان خيلي سريع از بازي اخراج شد تا ملوان 70 دقيقه مقابل نفت 10 نفره بازي كند و در نهايت كم بياورد. اين برد بعد از جدايي كاسيميرو محبوب براي نفتي‌ها بسيار حياتي بود. آنها حالا با 32 امتياز از 23 بازي در رده نهم جدول تثبيت شده‌اند.
شرح گل‌ها:
1ـ0(ملوان): پاس محمد نزهتي با بغل پاي اولادي به گل اول بازي تبديل شد.
1ـ1(نفت): پاس خوب روح‌الله عرب به علي ممبيني رسيد و ضربه محكم وي پس از برخورد با زمين وارد دروازه ملوان شد.
1ـ2(نفت): اين‌بار لئون پاچاچيان با ضربه سر توپ را به روح‌الله عرب رساند و اين گلزن قهار نفت گل پيروزي تيمش را وارد دروازه حريف كرد.
بهترين بازيكن: لئون پاچاچيان بازيكن ارمني نفت با ميدان‌داري و حركات سريع عامل اصلي برتري تيمش در اين بازي پرحادثه بود.
اتفاق ويژه: در حالي كه نفت با مربيگري سرپرست تيم پا به ميدان گذاشته بود ملوان بازي را بهتر شروع كرد اما اخراج اولادي همه چيز را تغيير داد. اين بازيكن بعد از اخطاري كه در دقايق اوليه دريافت كرد با نظر شخصي حسن كامراني‌فر كمك بازي كه تشخيص داده بود وي از الفاظ بد استفاده كرده از بازي اخراج شد. اين تصميم داور بازي را به تشنج كشاند و فرهاد پورغلامي مربي ملوان در حمايت از بازيكنش وارد زمين شد كه داور او را نيز از زمين اخراج كرد. اولادي در هنگام خروج از زمين در پاسخ به شعارهاي هواداران نفت به آنها پاسخ داد.
پيكان 1ـ شهرداري 0؛ عباس‌فرد عليدوستي را به آسمان فرستاد

گل دقيقه 89 عليرضا عباس‌فرد براي پيكاني‌ها واقعا خوشايند بود، او با اين گل رقابت شانه به شانه دو تيم قعرنشين جدول را به سود حميد عليدوستي تمام كرد. پيكان با اين برد 25 امتيازي شد و به روند موفقيت‌بارش ادامه، شهرداري هم با 24 امتياز از 24 بازي در رده شانزدهم شانه به شانه نفت تهران و شاهين ايستاده است





گل‌ها: عباس‌فرد(89) براي پيكان
ورزشگاه شهيد رجايي قزوين، تماشاگر300نفر
داور: تورج حق‌وردي
اخطار: ابرقويي(شهرداري)، پوراسدالله(پيكان)
پيكان: ابراهيم ميرزاپور، روح‌الله سلطاني، محمود پوراسدالله(51 جونيور)، مجيد خدابنده‌لو، علي قرباني(59بهشاد ياورزاده)، امير ميربزرگي، حسن اسلامي، جهانگير عسگري،الونگ، صالیح سدیر(90محسن ارزاني)، علیرضا عباسفرد
سرمربي: حميد عليدوستي
شهرداري: مسعود همامی، مارسيو رودريگز، علي انصاريان، ، حبيب گرداني، شهرام گودرزي، ميثم بائو، رسول عليزاده،‌ رسول پيرزاده، محمدرضا طهماسبي،دوسانتوس( 70بابك حاتمي)، ابراهیم ابرقویی، وریاغفوری(57رسول عليزاده)
سرمربي: حميد درخشان
1ـ0(پيكان): ياورزاده از سمت چپ كرنر تند و تيزي را روي دروازه شهرداري فرستاد و عليرضا عباس‌فرد با اين شوت سركش گل برتري پيكان را وارد دروازه حريف كرد.
بهترين بازيكن: صالح سدير هافبك عراقي پيكان نمايش خوبي در ا ين مسابقه داشت اما بدون ترديد عنوان موثرترين بازيكن به عباس‌فرد مي‌رسد كه با گل خود سرنوشت اين مسابقه را تغييرداد.
اتفاق ويژه: الونگ بازيكن كامروني پیکان كه در مسابقه قبلي به دلايل نامعلوم از تركيب كنار گذاشته شده بود در اين بازي به ميدان رفت و بد هم كار نكرد، پيكاني‌ها با اين پيروزي براي بقا در ليگ بسيار اميدوارتر شده‌اند. آنها براي اين پيروزي شايستگي داشتند.
پيكان 1ـ شهرداري 0؛ عباس‌فرد عليدوستي را به آسمان فرستاد

گل دقيقه 89 عليرضا عباس‌فرد براي پيكاني‌ها واقعا خوشايند بود، او با اين گل رقابت شانه به شانه دو تيم قعرنشين جدول را به سود حميد عليدوستي تمام كرد. پيكان با اين برد 25 امتيازي شد و به روند موفقيت‌بارش ادامه، شهرداري هم با 24 امتياز از 24 بازي در رده شانزدهم شانه به شانه نفت تهران و شاهين ايستاده است









گل‌ها: عباس‌فرد(89) براي پيكان
ورزشگاه شهيد رجايي قزوين، تماشاگر300نفر
داور: تورج حق‌وردي
اخطار: ابرقويي(شهرداري)، پوراسدالله(پيكان)
پيكان: ابراهيم ميرزاپور، روح‌الله سلطاني، محمود پوراسدالله(51 جونيور)، مجيد خدابنده‌لو، علي قرباني(59بهشاد ياورزاده)، امير ميربزرگي، حسن اسلامي، جهانگير عسگري،الونگ، صالیح سدیر(90محسن ارزاني)، علیرضا عباسفرد
سرمربي: حميد عليدوستي
شهرداري: مسعود همامی، مارسيو رودريگز، علي انصاريان، ، حبيب گرداني، شهرام گودرزي، ميثم بائو، رسول عليزاده،‌ رسول پيرزاده، محمدرضا طهماسبي،دوسانتوس( 70بابك حاتمي)، ابراهیم ابرقویی، وریاغفوری(57رسول عليزاده)
سرمربي: حميد درخشان
1ـ0(پيكان): ياورزاده از سمت چپ كرنر تند و تيزي را روي دروازه شهرداري فرستاد و عليرضا عباس‌فرد با اين شوت سركش گل برتري پيكان را وارد دروازه حريف كرد.
بهترين بازيكن: صالح سدير هافبك عراقي پيكان نمايش خوبي در ا ين مسابقه داشت اما بدون ترديد عنوان موثرترين بازيكن به عباس‌فرد مي‌رسد كه با گل خود سرنوشت اين مسابقه را تغييرداد.
اتفاق ويژه: الونگ بازيكن كامروني پیکان كه در مسابقه قبلي به دلايل نامعلوم از تركيب كنار گذاشته شده بود در اين بازي به ميدان رفت و بد هم كار نكرد، پيكاني‌ها با اين پيروزي براي بقا در ليگ بسيار اميدوارتر شده‌اند. آنها براي اين پيروزي شايستگي داشتند.
صبا 1- ذوب آهن 2 ؛ حماسه ذوب ده نفره در قم - صدرنشینی در 90 به اضافه 2 دقیقه

رامين رضاييان در دقيقه 84 تك گل شاگردان عبدالله ويسي را به ثمر رساند، اما در ادامه كار فرشيد طالبي و محمد قاضي در دقايق 90+2 و 90+3 براي ذوبي‌ها گلزني كردند تا اين تيم با دست پر قم را ترك كند.






ديدار تيم هاي صباي قم و ذوب آهن اصفهان در چارچوب هفته بيست و چهارم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي كشور در ورزشگاه يادگار امام(ره) قم برگزار شد كه در پايان ذوب آهن به پيروزي 2 بر يك دست يافت.
رامين رضائيان در دقيقه 85 صباي قم را پيش انداخت اما فرشيد طالبي در دقيقه 92 و محمد قاضي در دقيقه 93 براي ذوب آهن گلزني كردند.
قضاوت اين ديدار را سعيد مظفري زاده برعهده داشت.
حدود هزار تماشاگر اين ديدار را از نزديك تماشا كردند كه در بين تنها 10 هوادار ذوب آهن خود را از اصفهان به قم رسانده بودند.
ذوب آهن صدرنشين ليگ برتر براي كسب 3 امتياز و حفظ جايگاه خود پاي به اين ديدار گذاشته بود و از سوي ديگر صباي قم كه از زمان سرمربيگري عبداله ويسي نتايج خوبي به دست آورده براي ادامه روند موفقيت هاي خود انگيزه زيادي داشت.
اين دو تيم در نيمه نخست بازي متعادلي را انجام داده اما فرصت هاي مناسبي براي گلزني به دست نياوردند تا 45 دقيقه اول بدون رد و بدل شدن گل به پايان برسد. در نيمه دوم ذوب آهن براي رسيدن به گل بر حملات خود افزود و در دقيقه 55 صاحب يك ضربه پنالتي شد.
مهدي رجب زاده هافبك ذوب آهن پشت توپ قرار گرفت اما ضربه وي با واكنش مناسب مسعود غلامعلي زاد و كمك ديرك دروازه به گل تبديل نشد.
در دقيقه 85 رامين رضائيان مهاجم صبا با شوتي از راه دور دروازه ذوب آهن صدرنشين را باز كرد.
ضربه رضائيان با واكنش ناقص شهاب گردان روبر شد تا صباي قم از حريف پيشي بگيرد.
در دقيقه دوم از وقت هاي تلف شده فرشيد طالبي با ضربه سر دروازه صبا را باز كرد تا كار به تساوي كشيده شود.
سپس محمد قاضي چند ثانيه پس از گل تساوي توانست براي ذوب آهن گلزني كند تا اين تيم با برتري 2 بريك به صدرنشيني خود در ليگ برتر ادامه بدهد.
ذوب آهن با اين پيروزي دلچسب 48 امتيازي شد تا صدرنشين مطلق ليگ برتر لقب بگيرد و صباي قم نيز 33 امتيازي باقي ماند.
سپاهان 1ـ استقلال1؛ تساوي غول‌ها در بازي احساسي/ قلعه‌نويي دندان سپاهان را كشيد

بدون ترديد استقلالي‌ها در پايان بازي بسيار خوشحال‌تر از حريف خود بودندچرا كه در ثانيه‌هاي پاياني از يك شكست تلخ گريختند. گلزني سيدصالحي براي استقلال باعث شد تا اين تيم با 44 امتياز در رده دوم جدول باقي بمانند.اين در حالي بود كه سپاهان تا دقيقه نود 46امتيازي بود شانس خوبي براي گرفتن صدرنشيني از ذوب آهن داشت اما همه چيز در لحظات پاياني امروز ليگ رقم خورد تا ذوب آهن و استقلال در رده‌هاي اول و دوم باقي‌ بمانند.

احسان بعیدی






گل‌ها: جمشيديان(38) سيد صالحی90
ورزشگاه فولادشهر، تماشاگر 15هزارنفر
داور: هدايت ممبيني
اخطار: حيدري، جانواريو، توره(سپاهان)، عمران‌زاده، مجيدي، رحمتي(استقلال)
سپاهان: سيدمهدي رحمتي، جلال حسيني، محسن بنگر، خسرو حيدري، احسان حاج‌صفي، اميد ابراهيمي، محرم نويدكيا(13 هاشم بيك‌زاده)، فابيو جانواريو، احمد جمشيديان، يانوش، ابراهيم توره(63 رضا عنايتي)
سرمربي: امير قلعه‌نويي
استقلال: وحيد طالب‌لو، پژمان منتظري، فرزاد آشوبي، مهدي اميرآبادي، اميرحسين صادقي، مجتبي جباري(66 ايمان مبعلي)، اسماعيل شريفات(79 حوارملامحمد)، حنيف عمران‌زاده، فرهاد مجيدي(2+90 هادي شكوري)، كيانوش رحمتي، سيدمهدي سيدصالحي
سرمربي: پرويز مظلومي
شايد مهمترين لحظه بازي سپاهان ـ استقلال زماني بود كه پرويز مظلومي به اين نتيجه رسيده كه دست از روش محتاطانه نيمه اول بردارد و حوارملامحمد را به بازي بفرستد اما اگر دقيق‌تر نگاه كنيد مهمتر لحظه‌اي بود امير قلعه‌نويي رضا عنايتي بازيكن عزيزكرده خود را به جاي ابراهيم توره به بازي فرستاد. توره در تمام بازي يك خطر دائمي براي مدافعان استقلال بود و اگر داور كمي متعادل‌تر سوت مي‌زد او در نيمه دوم يك بازيكن خط دفاعي استقلال را اخراج كرده بود، اما توره در دقيقه 63 جاي خود را به رضا عنايتي داد تا خط حمله سپاهان با تغيير سبك بازي به مرور اين فرصت را به تيم استقلال بدهد كه در زمين سپاهان خيمه بزند و در نهايت به گل برسد. در حالي كه به نظر مي‌رسيد حفظ گل براي سپاهان آنقدرها هم سخت نبود. به خصوص كه تاكتيك‌هاي هجومي استقلال بيشتر روي حركات از گوش و سانترهاي از جناحين استوار شده بود و آنها در نهايت با همين روش هم به گل رسيدند.
اما نكاتي از مسابقه:
1. مصدوميت محرم نويدكيا در دقايق اوليه شيوه سپاهان بازي را تغيير داد. سپاهاني‌ها به جاي نويدكيا بيك‌زاده را به زمين فرستادند و احمد جمشيديان در پست مورد علاقه‌اش به ميدان رفت. جمشيديان با وجود گلزني در اين بازي نمايش چندان درخشاني نداشت و درست مثل فابيو جانواريو بازي متوسطي را انجام داد. اين در حالي بود كه حاج‌صفي با وجود تغيير پست يكي از بهترين بازيكنان زمين بود و در حمله و دفاع حضور فعالي داشت.
2. خسرو حيدري كماكان نتوانست فرم روزهاي خوب استقلال نمايش بدهد. او در بازي امروز با وجود آنكه گل سپاهان را پايگذاري كرد، روي گل خورده تيمش هم نقش مستقيمي داشت. به جز اين خسرو به دليل خطاي بد روي سيدصالحي بايد در دقايق حوالي 70 اخراج مي‌شد. اين بازي نامتعادل شايد به دليل فشاري بود كه هواداران استقلالي حاضر در فولادشهر به او مي‌آوردند.
3. ايمان مبعلي در لحظه ورود به زمين وقتي با تابلو تعويض فرهاد مجيدي مواجه شد بلافاصله اشتباه داور چهارم را به وي يادآوري كرد و مانع از تعويض خودش با مجيدي شد. مبعلي با حضور در زمين باعث افزايش موج حملات استقلال روي دروازه سپاهان شد و با چند ضربه كاشته تأثير زيادي در عقب‌نشيني سپاهان داشت.
4. عملكرد مثبت خط دفاعي سپاهان نكته بارز اين تيم است، اما زير فشار اشتباه كردند. جالب اينكه گل استقلال روي يك حركت انفجاري كه توسط فرهاد مجيدي پايگذاري شد به ثمر رسيد. سيدصالحي با گلزني در اين مسابقه به روند خارق‌العاده گلزني خود بعد از بازگشت به مسابقات ليگ ادامه داد. سيد بعد از گلزني تمام سعي خود را كرد كه شادي نكند اما اين گل حساس ارزش شادي كردن داشت.
5. مهدي رحمتي به نسبت وحيد طالب‌لو روز كم خطرتري را گذراند. اما اين دو به تساوي رسيدند نكته جالب برخورد سرد اين دو رقيب سابق در ابتداي بازي و در پايان مسابقه بود كه بازيكنان براي دست دادن سمت هم رفتند.
6. داوري هدايت‌الله ممبيني بسيار نامتعادل و تأثيرگذار بود. او به خصوص در لحظه خطاي عمران‌زاده روي توره تصميم‌ سرنوشت‌سازي گرفت چيزي كه اعتراض شديد امير قلعه‌نويي را در پي داشت. در نهايت استقلالي‌هاي سابق به تساوي رضايت دادند در حالي كه كيفيت فني مسابقه پايين‌تر از چيزي بود كه تصورش را داشتيم چيزي كه بايد دو تيم دوم و سوم جدول به نمايش بگذارند. اين تساوي بيشتر از همه تيم‌هاي پرسپوليس،‌ مس و تراكتور را خوشحال كرد كه فردا مي‌توانند فاصله خود را با صدرنشين‌ها كم كنند.
شرح گل‌ها:
1 ـ0(سپاهان): كرنر ارسالي توسط خسرو حيدري در يك رفت وبرگشت به محوطه جريمه به احمد جمشيديان رسيد كه شوت سرضرب او به تك گل بازي تبديل شد.
1ـ1(استقلال): در دقيقه 1+90 هجوم احساسي فرهاد مجيدي به قلب دفاع سپاهان توپ را به حوارملامحمد رساند و او با يك سانتر تماشايي توپ به سيدصالحي رساند و او بالاتر از خسرو حيدري توپ را به تور دروازه سپاهان دوخت.
بهترين بازيكن: امير قلعه‌نويي به هيچ وجه از اينكه در طي بازي‌هاي اخير سپاهان به مهاجم صرب‌تبار تيمش ميدان داده است ناراحت نيست. يانوش در ديدار امروز سپاهان مقابل استقلال مهره برتر تيمش بود و در تمام طول 90 دقيقه كيفيت‌هاي بالاي خودش را به عنوان يك مهاجم حرفه‌اي نشان داد. در بين استقلالي‌ها هم حوارملامحمد با حضور كوتاه مدت خود در زمين كيفيت بازي‌اش را نشان داد.
اتفاق ويژه: محرم نويدكيا كاپيتان سپاهان در دقيقه 13 از ناحيه پاي راست مصدوم شد و جاي خود را به هاشم بيك‌زاده داد در آستانه ديدار با الهلال در ليگ قهرمانان آسيا امير قلعه‌نويي نگراني‌هاي زيادي را از بابت وي داشته باشد. فرهاد مجيدي هم در لحظات پاياني مصدوم شد كه هنوز مشخص نيست شدت مصدوميت او چقدر باشد.

 


  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.