۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

«هوت‌سویت»؛ حضور بی‌فیلتر در شبکه‌های اجتماعی، با طعم بوف

«هوت‌سویت»؛ حضور بی‌فیلتر در شبکه‌های اجتماعی، با طعم بوف





هوت‌سویت برنامه‌ای است که به‌عنوان نرم‌افزار نمونه برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی برگزیده شده است. این برنامه از طریق رابط کاربری مخصوص به فیس‌بوک و توییتر متصل می‌شود و امکان عبور از سد فیلترینگ را به کاربر ایرانی می‌دهد.





هوت‌سویت (HootSuite) نرم‌افزاری پیشرفته برای مدیریت اکانت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی و خرده‌رسانه‌ها است. این نرم‌افزار در هفته جاری توسط وب‌سایت Mashable که از معتبرترین رسانه‌های آنلاین در حوزه فن‌آوری اطلاعات است، به‌عنوان بهترین نرم‌افزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۰ برگزیده شد.

هوت‌سویت قابلیت‌های کم‌‌نظیری دارد، اما برخی از قابلیت‌های آن برای کاربران کشورهایی مانند ایران که چتر گسترده فیلترینگ، همه شبکه‌های جهان‌گیر اجتماعی و خرده‌رسانه‌های مشهور جهان را در بر گرفته، واقعا بی‌نظیر است.
عبور از سد فیلترینگ با هوت‌سویت کاربران ایرانی می‌توانند با نصب این برنامه که به صورت نرم‌افزار، اپلیکیشن و افزونه‌های مختلف ارائه می‌شود، از سد فیلترینگ اینترنت بگذرند، چون این برنامه با رابط کاربری خاص خود با فیس‌بوک و توییتر ارتباط برقرار می‌کند، به همین خاطر فیلترینگ فیس‌بوک و توییتر تاثیری روی آن ندارد. کافی است پس از نصب و در مرحله معرفی اکانت‌های خود به هوت‌سویت از پراکسی، فیلترشکن یا وی‌پی‌ان استفاده کنید و پس از آن بدون هرگونه برنامه جانبی برای دور زدن فیلترینگ‌، در شبکه‌های مختلف اجتماعی به گشت‌وگذار بپردازید و با دوستان‌تان تعامل داشته باشید.

تصویری از اکانت‌های توییتر و فیس‌بوک در هوت‌سویت
اتصال برقرار شده با سرورهای شبکه‌های اجتماعی از نوع اتصال امن است و بنابراین رهگیری فعالیت‌های کاربرانی که با واسطه هوت‌سویت وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوند، به سادگی میسر نخواهد بود.
نسخه‌های رایگان هوت‌سویت، امکان اضافه کردن پنج شبکه اجتماعی، از جمله توییتر، فیس‌بوک، مای‌اسپیس‌، لینکدین و وردپرس را به کاربران می‌دهند. با حذف یا اضافه‌کردن تب‌های جدید در هر مرورگری که با آن کار می‌کنید، می‌توانید به سادگی در یک صفحه مرورگر، در همه این شبکه‌های اجتماعی به گشت‌وگذار بپردازید. همه امکانات تعاملی این شبکه‌ها نیز در نسخه‌های گوناگون هوت‌سویت وجود دارد: شما به سادگی می‌توانید زیر یک آیتم یا نوشته‌دوست‌تان لایک بزنید، آن را Share کنید، ری‌توییت کنید یا کامنت بگذارید. این برنامه در قالب‌های مختلفی ارائه شده است تا طیف گسترده‌ای از کاربران بتوانند در تجهیزات مختلف ارتباطی خود از آن بهره بگیرند: از افزونه برای مرورگرهایی نظیر گوگل کروم و فایرفاکس گرفته تا اپلیکیشن‌های شیکی برای آی‌فون، آی‌پد، بلک‌بری و موبایل‌هایی که از سیستم عامل اندروید (کمپانی گوگل) استفاده می‌کنند. حضور هدفمند در فضای مجازی شاید کاربری هوت‌سویت برای کاربران مبتدی یا متوسط چندان آسان نباشد. در مقابل، برای کاربران حرفه‌ای امکانات متعددی در نظر گرفته شده است که می‌توانند از آنها برای تبلیغ و ترویج حرفه‌ی خود و نیز مرور بهینه آیتم‌ها و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.
اپلیکیشن‌های گوناگونی برای استفاده از هوت‌سویت روی آی‌فون، آی‌پد و اندروید ارائه شده است
فعالیت مستمر کاربران در شبکه‌های اجتماعی، بررسی همه آنچه در این فضاها به اشتراک گذاشته را بسیار دشوار کرده است. زمان عنصر بسیار مهمی در بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی است که حالا با گسترش روزافزون این شبکه‌ها باید راه‌های مناسب برای مدیریت آن را پیدا کرد. با بهره‌گیری از قابلیت‌های هوت‌سویت، چیزهای کمتری را در فیس‌بوک و توییتر از دست خواهید داد. گذشته از آن، وقتی مشغول مطالعه یا مشاهده مطلبی هستید، به سادگی و تنها با یک کلیک می‌توانید آن را در فیس‌بوک یا توییتر به اشتراک بگذارید.

تنها دو ماه پس از راه‌اندازی این سرویس ۲۵۰ هزار کاربر برای استفاده از آن ثبت‌نام کردند و بر اساس آخرین آمار منتشر شده، اکنون بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان از هوت‌سویت برای مدیریت حضور خود در شبکه‌های اجتماعی بهره‌می‌‌گیرند. میزان گرایش به این نرم‌‌افزار و سرعت گسترش آن، در مقایسه با دیگر نمونه‌های مشابه بسیار چشمگیر بوده است.
۶۱ درصد از کاربران از هوت‌سویت برای مدیریت اکانت توییتر، و ۲۷ درصد کاربران برای مدیریت اکانت فیس‌بوک استفاده می‌کنند.

http://hootsuite.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.