۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

کم‌ مصرف ‌ترین پورشه جهان

پورشه پانامرا اس هیبریدی که از سیستم پاورترین طراحی شده برای کاین‌اس بهره می‌برد، به دلیل مزیت‌های آیرودینامیک و استفاده از تایرهای اختصاصی ساخت میشلن، کم‌مصرف‌ترین پورش تولید شده در جهان خواهد بود.
این خودرو که با سرعت حداکثر ۲۷۰ کیلومتربرساعت در کلاس خودروهای لوکس مشابه‌اش بهترین جایگاه را دارد از تیرماه آینده وارد بازارهای اروپا و ایالات متحده خواهد شد.
به گزارش سه نسل به نقل از خبر آنلاین، در یک چشم به‌هم‌زدن پورش نمونه تازه‌ای را به مجموعه خودروهای هیبریدیش اضافه کرده که می‌تواند یک گام بلند در بهبود عملکرد این خودروها به‌شمار برود. در این هیبریدی جدید کهPanamera S نام دارد و برای چهار سرنشین طراحی شده، همان سیستم پاورترین استفاده شده در کاین‌اس هیبریدی به کار گرفته شده است. موتور V6 و سوپرشارژ این خودرو که ۳ لیتر گنجایش دارد، می‌تواند ۳۸۰ اسب‌بخار توان تولید کند و در کنار آن یک پیشرانه الکتریکى با توان ۳۴ کیلووات طراحی شده است.
این مجموعه در کنار بهبود موتور، شرایط آیرودنامیک و استفاده از تایرهای اختصاصی به خودرو مصرفی اقتصادی خواهد داد که در پایین‌ترین حالت ۶٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
تایرهای این خودرو توسط میشلن و تنها برای پانامرا اس طراحی شده‌اند. ۶ ثانیه طول می‌کشد تا این تایرها سرعت اولیه این خودرو را به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسانند.
به گزارش گیزمگ، پانامرا اس هیبریدی این مصرف اندک را در کنار تولید تنها ۱۵۹ گرم دی‌اکسید‌کربن در هر کیلومتر مدیون مزیت‌های آیرودینامیکی است که بر کاین‌اس دارد. این خودرو که با سرعت حداکثر ۲۷۰ کیلومتربرساعت در کلاس خودروهای لوکس مشابه‌اش بهترین جایگاه را دارد از تیرماه آینده وارد بازارهای اروپا و ایالات متحده خواهد شد. قیمت این خودرو ۹۵ هزار دلار پیش‌بینی شده است.
واردکنندگان پانامرا اس در انگلستان به دلیل آلایندگی پایین این خودرو از ۲۰درصد بخشش مالیاتی در سال برخوردار خواهند شد.
۶ نمونه گوناگون از پانامرا اس هیبریدی تولید خواهد شد اما همگی از روکش چرم برای بخش‌های داخلی، مدیریت تعلیق فعال خودرو، چراغ‌های جلوی دوتایی زنون، کمکی پارک برای جلو وعقب خودرو، سیستم کنترل فشار داخلی تایرها و مدیریت ارتباطات پورش که مجهز به سیستم ماهواره‌ای و صفحات لمسی ارتباطی است، خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود ۱۵ ماه پس از ورود این خودروها به بازار حداقل ۳۰هزار عدد از آنها به فروش برسد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.