۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

انتقام بایرن مونیخ از انترمیلان

انتقام بایرن مونیخ از انترمیلان

توماس کرافت دروازه‌بان جوان بایرن مونیخ بارها مهاجمان انترمیلان را ناکام گذاشت
توماس کرافت دروازه‌بان جوان بایرن مونیخ بارها مهاجمان انترمیلان را ناکام گذاشت

دیدارهای رفت دور یک هشتم نهایی جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا (چمپینزلیگ)، شامگاه چهارشنبه ۲۳ فوریه، با دو مصاف دیگر کامل شد. در یکی از این دیدارها، بایرن مونیخ توانست انتقام شکست سال گذشته را از انترمیلان بگیرد.

 هفتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه باشکوه جوزپه مه‌آزای میلان و میلیون‌ها نفر از تلویزیون‌های سراسر جهان، دیدار میان بایرن مونیخ و انترمیلان را نظاره کردند. مونیخی‌ها که سال گذشته در دیدار نهایی چمپینزلیگ مغلوب انترمیلان شده و در حسرت قهرمانی مانده بودند، نقشه‌ی انتقام در سر می‌پروراندند.
سرعت شگفت‌انگیز بازی

این دیدار توفانی و تماشایی، در نیمه‌ی نخست سرعتی بی‌نظیر داشت و صحنه‌های هیجان‌انگیزی در برابر دروازه‌ها آفرید. بایرن مونیخ تهاجمی‌تر از انترمیلان بازی می‌کرد و قصد داشت هرطور شده شکست سال قبل را جبران کند.
ولی حملات انترمیلان نیز گاه بسیار خطرناک بود. بویژه ساموئل اتو ستاره‌ی کامرونی این تیم، در محوطه‌ی جریمه‌ی بایرن زهردار و خطرناک ظاهر شد. نیمه‌ی نخست با برتری نسبی بایرن مونیخ بدون گل به پایان رسید.
بیشتر کسانی که نیمه‌ی نخست بازی را تماشا کرده بودند، فکر نمی‌کردند این دو تیم بتوانند در نیمه‌ی دوم نیز همان سرعت نیمه‌ی نخست را به نمایش بگذارند. ولی محاسبات نادرست از آب درآمد و سرعت بازی در نیمه‌ی دوم افزایش یافت.
بازی در نیمه‌ی دوم نیز هیجان‌انگیز و پر کشمکش بود. دروازه‌های هر دو تیم بارها در معرض سقوط قرار ‌گرفت، ولی به دلیل هوشیاری دروازه‌بانان و مدافعان یا بدشانسی مهاجمان، فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست ‌رفت.
از اواسط نیمه‌ی دوم، حملات انترمیلان بر روی دروازه‌ی بایرن مونیخ افزایش یافت و این تیم در دقایق پایانی بازی، بر اثر درخشش کرافت دروازه‌بان جوان بایرن مونیخ، چند فرصت عالی را برای گلزنی از دست داد.
ماریو گومز مهاجم ملی‌پوش بایرن مونیخ در واپسین دقایق بازی دروازه‌ی انترمیلان را فروریخت 

ماریو گومز مهاجم ملی‌پوش بایرن مونیخ در واپسین دقایق بازی دروازه‌ی انترمیلان را فروریخت


گل در واپسین لحظات
سرانجام در زمانی که همه چیز از نتیجه‌ی مساوی حکایت می‌کرد و داور می‌رفت سوت پایان بازی را به صدا درآورد، روبن مهاجم پرتلاش بایرن مونیخ شوت خطرناکی روانه‌ی دروازه‌ی انترمیلان کرد. ژولیو سزار دروازه‌بان میلان توپ را بطور ناقص دفع کرد، ولی توپ پیش پای گومز ملی‌پوش آلمانی بایرن افتاد و او توانست آن را به تور دروازه‌ی انترمیلان بچسباند.
دو دقیقه بعد سوت پایان بازی به صدا درآمد و مونیخی‌ها با پیروزی با ارزش خود نه تنها انتقام شکست سال قبل را از میلانی‌ها گرفتند، بلکه شانس خود را برای صعود به مرحله‌ی بعدی افزایش دادند.
پس از بازی، فیلیپ لام مدافع ملی‌پوش بایرن مونیخ گفت: «ما نسبت به بازی فینال سال گذشته در دفاع بهتر بازی کردیم و تیم ما نشان داد چه توانایی‌هایی دارد». وسلی اسنایدر ستاره‌ی هلندی انترمیلان نیز درباره‌ی این بازی گفت: «ما بازی را باختیم ولی این پایان کار نیست. باید به بازی برگشت فکر کنیم، گر چه این بازی در مونیخ آسان نخواهد بود».
در دیگر بازی شامگاه چهارشنبه، المپیک مارسی فرانسه توانست در خانه‌ی خود تیم پرقدرت منچستریونایتد صدرنشین لیگ برتر انگلستان را متوقف کند. این دیدار با نتیجه‌ی صفر بر صفر به پایان رسید.
بدین‌ترتیب دیدارهای رفت دور یک هشتم نهایی چمپینزلیگ کامل شد. بازی‌های برگشت در روزهای ۸ و ۹ مارس و نیز ۱۵ و ۱۶ مارس برگزار خواهد شد.
نتیجه‌ی همه‌ی دیدارهای رفت در یک نگاه:
آ.ث. میلان صفر ـ تاتنهام هاتسپر ۱
والنسیا ۱ ـ شالکه ۱
آرسنال ۲ ـ بارسلونا ۱
آ.اس. رم ۲ ـ شاختور دونیک ۳
کپنهاگ صفر ـ چلسی ۲
المپیک لیون ۱ ـ رئال مادرید ۱
المپیک مارسی صفر ـ منچستریونایتد صفر
انترمیلان صفر ـ بایرن مونیخ ۱

لیون باز هم موی دماغ رئال مادرید شد

 
مسعود اوزیل (چپ)، ستاره آلمانی رئال مادرید در نبرد با جرمی تولالان از لیون
 
مسعود اوزیل (چپ)، ستاره آلمانی رئال مادرید در نبرد با جرمی تولالان از لیون

شامگاه سه‌شنبه (۲۲ فوریه) رقابت‌های رفت دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار پیگیری شد. در حالی‌که چلسی موفق شد بر میزبان خود، کپنهاگ پیروز شود، رئال مادرید ناگزیر شد در برابر لیون به تساوی بسنده کند.

 

تیم فرانسوی المپیک لیون هنوز هم حریف هراس‌انگیز رئال مادرید محسوب می‌شود. مادرید‌ی‌ها در هفت دوئلی که با لیون تجربه کرده‌اند، هیچگاه پیروز میدان را ترک نکرده‌اند. در دیدار تازه‌ی میان دو تیم که شامگاه سه‌شنبه (۲۲ فوریه / ۳ اسفند) در لیون برگزار شد، مادرید باز هم نتوانست حریف فرانسوی خود را به زانو درآورد و به خیالی کم و بیش راحت به خانه خود بازگردد.

مسعود اوزیل، ستاره‌ی آلمانی رئال مادرید در پیکار دیشب نتوانست خلاقیت و توانایی‌های خود را آنطور که باید و شاید به نمایش بگذارد. سامی خدیرا، دیگر مهره‌‌ی آلمانی رئال در میانه میدان بیشتر سرگرم انجام وظایف دفاعی بود تا به حرکت درآوردن بازی تیمش به سوی دروازه حریف. بازیکنان لیون به ویژه در نیمه نخست انسجام درخور توجهی از خود نشان داده و کار را برای حریف اسپانیایی خود دشوار کرده بودند.

اوزیل (شماره ۲۳) گل رئال را به بنزما تبریک می‌گوید

  اوزیل (شماره ۲۳) گل رئال را به بنزما تبریک می‌گوید

 در نیمه دوم، شاگردان ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، فشارهای خود بر حریف را افزایش دادند و موقعیت‌های خوبی برای باز کردن دروازه لیون داشتند. چهار دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، ضربه آزاد کریستیانو رونالدو به تیرک عمودی دروازه لیون اصابت کرد و لحظاتی بعد، ضربه‌ی سر سرجیو راموس، مدافع رئال تیرک افقی دروازه حریف را لرزاند.

نقطه عطف بازی، ورود کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال مادرید در دقیقه ۶۴ بود که ۴۲ ثانیه بعد از آمدن به زمین، طلسم حملات را شکست و دروازه لیون را باز کرد. در دقیقه ۸۳ بازی اما، بافتیمبی گومیس، بازیکن لیون امیدهای رئال را نقش بر آب کرد و با گل خود بازی را به تساوی کشاند.

دیدار برگشت میان دو تیم دو هفته دیگر (چهارشنبه ۱۵ مارس) برگزار خواهد شد. تیم پرستاره‌ی رئال مادرید با توجه به تساوی و گل زده در خانه لیون، از موقعیت خوبی برخوردار است و شاید این‌بار بتوانم طلسم ناکامی‌ها در مقابل حریف فرانسوی‌اش را بشکند.

پایان بحران چلسی

دیگر دیدار شامگاه سه‌شنبه میان تیم‌های اف ث کپنهاگ از دانمارک و چلسی از انگلیس برگزار شد. چلسی که در هفته‌های اخیر در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر و نیز جام حذفی انگلیس درخشش چندانی نداشته، موفق شد در نبرد خود در لیگ قهرمانان، کپنهاگ را ۲ بر صفر شکست دهد.

آنلکا (پیراهن تیره)، چهره‌ی برتر دیدار چلسی و کپنهاگ

  آنلکا (پیراهن تیره)، چهره‌ی برتر دیدار چلسی و کپنهاگ 

چهره‌ی برتر این دیدار، نیکولا آنلکا، مهاجم کارکشته‌ی فرانسوی چلسی بود که با گل‌های خود در دقایق ۱۷ و ۵۸ پیروزی‌ مهمی را برای تیمش به ارمغان آورد. این هفتمین گلی است که آنلکا در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برای چلسی به ثمر می‌رساند.

دیدار‌های رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان هفته‌ی گذشته (۱۵ و ۱۶ فوریه) با برگزاری چهار دیدار آغاز شده بود. آ ث میلان (ایتالیا) در خانه خود یک بر صفر مغلوب تاتنهام (انگلیس) شده و شالکه (آلمان) نیز در زمین اف ث والنسیا (اسپانیا) به تساوی یک بر یک دست یافته بود. آ اس رم (ایتالیا) با نتیجه ۳ بر ۲ از مهمان خود، شاختیور (اوکرائین) شکست خورده و آرسنال (انگلیس) نیز در خانه خود ۲ بر یک بر اف ث بارسلونا (اسپانیا) پیروز شده بود.

پیکارهای رفت این دور از مسابقات لیگ قهرمانان، روز چهارشنبه (۲۳ فوریه) با برگزاری دیدارهای اینتر میلان (ایتالیا) در برابر بایرن مونیخ (آلمان) و المپیک مارسی (فرانسه) در برابر منچستر یونایتد (انگلیس) به پایان می‌رسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.