۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

جوایز بفتا به سخنرانی شاه و شبکه اجتماعی رسید

جوایز بفتا به سخنرانی شاه و شبکه اجتماعی رسید

برندگان جایزه معتبر بفتا در کمتر از یک هفته به رقابت بزرگ اسکار اعلام شدند که سخرانی شاه توانست جایزه بهترین فیلم را از آن خودش کند و دیوید فینچر هم جایزه بهترین کارگردانی را گرفت.
با این انتخاب‌ها به نظر می‌رسد رقابت این دو فیلم همچنان تا روز اعطای جوایز اسکار داغ باشد. سخنرانی شاه علاوه بر آن جایزه بهترین فیلم بریتانیایی را هم ربود که انتظارش هم می‌رفت. در بخش فیلمنامه هم همچنان جوایز بین این دو فیلم فوق‌العاده امسال تقسیم شد و شبکه اجتماعی جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی و سخنرانی شاه جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را گرفت. در بخش بهترین بازیگران کالین فرث برای سخنرانی شاه و ناتالی پورتمن برای قوی سیاه جوایز نقش‌های اصلی را بردند. در بخش بازیگران مکمل برنده مطلق سخنرانی شاه بود که هم جئوفری راش و هم هلنا بونهم کارتر برنده جوایز بفتا شدند. جایزه بهترین فیلمبرداری به شهامت واقعی رسید و شبکه اجتماعی جایزه بهترین تدوین را برد. تلقین برای طراحی صحنه، جلوه‌های ویژه و صدا برنده سه جایزه بفتا شد. آلیس در سرزمین عجایب تیم برتون هم برای طراحی لباس و گریم دو جایزه گرفت. جایزه بفتا برای بهترنی انیمیشن به تازه‌ترین فیلم پیکسار، داستان اسباب‌بازی 3 رسید. فیلم دانمارکی دختری با خالکوبی اژدها جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را گرفت.
به نظر می‌آید ترکیب جوایز بفتا بی‌شباهت به جوایز اسکار که هفته آینده برگزار می‌شود نخواهد بود. البته گفته می‌شود اسکار تا به حال روی خوشی به فیلم‌های درباری بریتانیایی نشان نداده است. شما چه فکر می‌کنید؟ بد نیست شما هم در بخش نظرات پیش‌بین‌های‌تان را در مورد برندگان احتمالی اسکار بیان کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.