۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

واکنش هنرمندان به توهین به مسعود کیمیایی

واکنش هنرمندان در گفتگو با کافه سینما ادامه دارد: داریوش ارجمند،حامد بهداد و جواد طوسی در گفتگو با خبرنگار ما به توهین به مسعود کیمیایی واکنش نشان دادند

سعید حسینی: به زودی واکنش‌های عزت‌الله انتظامی و جمشید مشایخی به این حرف‌ها را خواهید خواند.
 داریوش ارجمند به کافه سینما گفت: اید یک برخورد جدی با این ادبیات انجام بشود.ما اصلا نمی دانیم چه کسی این آقایان را نشانده آنجا. باید برویم به ارباب‌شان شکایت کنیم.اگر در برنامه زنده تلویزیون این حرف زده شده باشد. یعنی دوستان آنتن تلویزین را با دروازه غار اشتباه گرفتند! آقای کیمیایی عمری هست فیلم لاتی می سازد، از جنوب شهر، از آدم های فرودست و یک کلمه از این حرف ها در فیلمش نبوده.
در برنامه دیشب هفت مسعود فراستی طبق معمول انتقادات تندی را متوجه فیلم های جشنواره فجر کرد اما این بار داستان با دفعه های قبل متفاوت بود. فراستی در این برنامه بارها وعده جمله ای را در پایاین برنامه داد و نهایتا با به کار بردن کلمه ای وقیحانه درباره مسعود کیمیایی اهالی سینما را شگفت زده کرد. این نخستین واکنش های سینماگران به این اتفاق تاسف آور است.

داریوش ارجمند:با این حرف ها آسیبی به کیمیایی نمی رسد
اصولا برنامه هفت برنامه بی پروایی است. من دیشب برنامه هفت را کامل ندیدم. اما اگر چنین حرفی زده شده ، باید یک برخورد جدی با این ادبیات انجام بشود.ما اصلا نمی دانیم چه کسی این آقایان را نشانده آنجا. باید برویم به ارباب‌شان شکایت کنیم.اگر در برنامه زنده تلویزیون این حرف زده شده باشد. یعنی دوستان آنتن تلویزین را با دروازه غار اشتباه گرفتند! آقای کیمیایی عمری هست فیلم لاتی می سازد، از جنوب شهر، از آدم های فرودست و یک کلمه از این حرف ها در فیلمش نبوده.نمی دانم واقعا چی بگویم. گفتن چنین جمله ای باعث تاسف سینما، ما و همه هست.با وجود احترامی که برای آقای فراستی قایلم به نظرم شان تلویزیون گفتن چنین جملاتی نبوده. فکر می کنید مگر به مسعود کیمیایی آسیبی می رسد؟ کیمیایی،  کیمیایی است. باید حرف حسابی زد. خیلی متاسفم، خیلی متاسفم.
حامد بهداد:از مادرم خجالت کشیدم
سوال من از ایشان این است. که مگر نمی گویید باید بین اقشار فرودست جامعه رفت باید با آنها زندگی کرد. آیا طرز صحبت کردن اقشار فرودست جامعه این است؟ آیا اقشار فرودست جامعه چنین توهینی را به کار می برند؟ من دیشب به مادرم گفتم برنامه هفت را ببین بعد از اینکه این جمله در آن برنامه به کار برده شد از مادرم خجالت کشیدم. ایشان می تواند آقای کیمیایی را دوست نداشته باشد . اما حق ندارد ایشان را آزار بدهد.
جواد طوسی: منتقدان باید موضع بگیرند
جامعه منتقدان باید چنین شخصی را طرد بکنند. یک رسانه  به همین راحتی این اختیار، این فضا  را برای ایشان فراهم می کند که بیاید و به بخشی از تاریخ سینمای ایران توهین کند. و علاوه بر مسعود کیمیایی به تمام علاقه مندان ایشان به وقاحت توهین شده. آیا برای چنین فردی می توانیم تعریف منتقد را به کار ببریم؟ از انجمن منتقدان به خاطر حضور انفعالی اش توقعی نداریم. به نظرم تعدادی از منتقدان مستقل باید به صورت بیانیه یا هر شکلی در موضع بگیرند. شخصی در مقام منتقد می آید فضای مخربی را ایجاد می کند که این فضا لطمه به کل سینما خواهد زد. حضور ایشان دارد به کلیت جامعه منتقدین لطمه می زند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.