۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

رونالدو با فوتبال خداحافظی کرد *خداحافظ رونالدو، پادشاه گلزنی

گزارش روز: خداحافظ رونالدو، پادشاه گلزنی

مروری بر برترین گلهای ستاره برزیلی در کارنامه ورزشی اش خالی از لطف نیست

نگوئید گل، بگوئید رونالدو. ستاره برزیلی دنیای فوتبال یکی از برترین مهاجمان دنیا در 15 سال اخیر است. آمار گلزنی رونالدو، آماری خیره کننده است، چرا که این ستاره در طول کارنامه ورزشی اش، از اولین روز حضورش در دنیای حرفه ای فوتبال در کروزیه رو تا روز گذشته که با تیم کورینتیانس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، حدود 350 گل است. رونالدو در طول دوران ورزشی اش گلهای زیبا و تماشایی فراوانی را به ثمر رسانده که می توان به گلی که در فینال جام جهانی 2002 وارد دروازه آلمان کرد اشاره کرد.
در اینجا می خواهیم مروری برزیباترین گلهای رونالدو در تاریخ حضورش در دنیای فوتبال داشته باشیم:

فینال یوفا 8-1997 ( 6 می 1998): یکی از به یادماندنی ترین گلهای ستاره برزیلی.مهاجم باشگاه اینتر،با شوتی تماشایی، لوکا مارچیانی، دروازه بان لاتزیو را از پای درآورد. او در مقابل دروازه حریف تنها بود و با حرکت تماشایی بدنش دروازه حریف را باز کرد. در دقیقه 70،بازی0-3 شد وسرنوشت بازی تقریبا رقم خورد.
قهرمانی لالیگا درفصل 7-1996 (12 اکتبر 1996): هنوز وارد هفته هفتم رقابتهای لالیگا نشده بودیم که رونالدو در اولین فصل حضورش در بارسا، یکی از تماشایی ترین گلهای تاریخ بارسا را به ثمر رساند. «ال کومپوستلا» در ورزشگاه سن لاسارو میزبان تیم بابی رابسون بود و رونالدو  پس از دریافت توپی ،حدودا از میانه های میدان شوتی را زد که پرالتا، دروازه بان حریف را از پای درآورد.

فینال جام جهانی کره و ژاپن در سال 2002 (30ژوئن 2002): رونالدو در فینال جام جهانی 2002، با به ثمر رساندن دو گل خاص و استثنایی آلمان را از پای درآورد.رونالدو ستاره آن رقابتها بود و با به ثمر رساندن 8 گل در آن دوره از رقابتها، کفش طلای تورنمنت را مال خود کرد.در دیدار فینال هم رونالدو الیورکان را مغلوب کرد.یکی از گلهای او از فاصله یازده متری به ثمر رسید
رقابتهای لالیگا 3-2002 (6اکتبر 2002): رونالدو نمی توانست شروعی بهتر از این داشته باشد. مهاجم برزیلی پس از پیوستن به رئال مادرید و در مقابل هواداران برنابئو نمایش خیره کننده ای را به اجرا گذاشت. هنوز یک دقیقه از حضور رونالدو در زمین مسابقه نگذشته بود که او اولین گلش را پس از مهار با سینه توپی که از گوشه زمین برایش ارسال شده بود به ثمر رساند.او دروازه بان آلاوس را از پای درآورد و این گل یکی از گلهای به یادماندنی او بود.
مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا 3-2002 (23 آوریل 2003): رئال مادرید پس از آنکه در خانه میزبان منچستربود، در اولدترافورد به مصاف شاگردان فرگوسن رفت. رونالدو در آن بازی ستاره میدان بود و هت تریکی تماشایی را به نام خود ثبت کرد. یکی از گلهای او، شوتی قدرتی از راه دور بود که گلی تماشایی را رقم زد. رونالدو در آن بازی تعویض شد و وقتی در حال خروج از میدان بود، به شدت مورد تشویق هواداران یونایتد قرار گرفت.
رقابتهای لالیگا 7-1996 (26 اکتبر 1996):تنها 14 روز بعد از آنکه مقابل تیم کومپوستلا گلزنی کرد، رونالدو در هفته دهم رقابتهای لالیگا گل تماشایی دیگری را به ثمر رساند.بارسلونا در نوکمپ میزبان والنسیا بود و رونالدو هر سه گل تیمش را به ثمر رساند تا بارسا 2-3 به پیروزی برسد. سومین گل رونالدو شبیه گلی بود که در سن لازارو به ثمر رساند. رونالدو توپی را در مرکز میدان دریافت کرد و با عبور از مدافعان حریف به سان چاقویی قلب حریف را شکافت
[foto de la noticia] 

رونالدو:به خاطر مشکل متابولیسمی مجبور به خداحافظی شدم/من مغلوب بدنم شدم

چهار سال است که از این مشکل خبر دارم. برای مقابله با این بیماری باید به هورمون درمانی روی بیاورم ولی این پاسخ مثبت به آزمایش دوپینگ خواهد داد

Ronaldo (Corinthians)
 
رونالدو ستاره برزیلی دنیای فوتبال روز دوشنبه اعلام کرد که قصد خداحافظی از دنیای فوتبال را دارد. او ساعاتی پیش در کنفرانسی خبری شرکت کرد تا رسما خبر خداحافظی اش را اعلام کرد. رونالدو با صدایی بریده در جمع خبرنگاران، صحبتهایش را این طور آغاز کرد:« کارنامه ای زیبا، فوق العاده و مملو از احساسات بود...با شکستهای زیاد و پیروزی های بیشمار.دوستان زیادی پیدا کردم و بدون آنکه دشمنی داشته باشم از دنیای فوتبال می روم.»
رونالدو که در کنفرانس خبری در سائوپائولو شرکت کرده بود، از دلایلش برای خداحافظی از دنیای فوتبال صحبت کرد.پیش از این شک و شبهاتی در این رابطه وجود داشت ولی اکنون رونالدو خیلی روشن از این ماجرا می گوید: «چهار سال پیش و زمانی که در میلان بودم، دریافتم که بیماری ای دارم که «هیپوتیروسیسمو» نام  دارد و روند متابولیسم را کاهش می دهد.برای کنترل این بیماری می بایست هورمونهایی را استفاده می کردم که البته این هورمونها در دنیای فوتبال به عنوان مواد دوپینگی شناخته می شوند.»
رونالدو ادامه داد:« انتقادات زیادی که درمورد اضافه وزن من به گوش می رسید،دراین رابطه بود ولی این ماجرا را از کسی پنهان نمی کنم.پایان عمر ورزشی ام، به خاطر مصدومیتهایم از راه رسید. در دو سال اخیر عضلاتم کم شده است و دیگر نمی توانم دردها را تحمل کنم.می توانستم ادامه بدهم، چون
از نظر فیزیکی آماده ام ولی باید شکست را بپذیرم.من مغلوب بدنم شدم.»

رونالدو با فوتبال خداحافظی کرد: در روزهای اخیر مثل یک بچه گریه می کردم

ستاره 34 ساله برزیلی دیگر پا به توپ نمی شود

Ronaldo, Brazil (Getty Images)
 
رونالدو، ستاره برزیلی دنیای فوتبال روز دوشنبه خداحافظی اش را از دنیای فوتبال اعلام کرد.
این در حالی است که خاطرات فراموش ناشدنی و فراوانی در کارنامه ورزشی او ثبت شده.
این مهاجم برزیلی که در حال حاضر عضو تیم کورینتیانس است در ماه های اخیر با مصدومیتهای متعددی دست و پنجه نرم می کرد و معتقد است که همین مصدومیتها و عدم آمادگی باعث شد تا تصمیم بگیرد که چند ماه پیش از پایان قراردادش از دنیای فوتبال کنار برود.
رونالدو در گفت و گو با فنتستیکو گفت:« بدنم درد می کند.در ذهنم می خواستم به فوتبال ادامه بدهم ولی این بدن دیگر نمی کشد. در روزهای اخیر مثل یک بچه گریه می کردم.»
این ستاره برزیلی دو سال است که در کورینتیانس توپ می زند.او پیش از این دوره ای طلایی را در اروپا در تیمهای آیندهوون، بارسلونا، اینتر، رئال مادرید و میلان سپری کرد.
یک فصل حضور او در بارسلونا به عنوان یکی از درخشان ترین فصول کارنامه فردی اش در دنیای فوتبال شناخته می شود ولی حضور او در سن سیرو و برنابئو تا این حد درخشان نبود.
در حالی که خیلی ها رونالدو را به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال برزیل می دانند، این ستاره با به ثمر رساندن 15 گل در 4 تورنمنت جام جهانی که در دوتای آن با برزیل به قهرمانی دنیا رسید، برترین گلزن تاریخ این رقابتهاست
اکنون و پس از حذف کورینتیانس از گردونه رقابتهای کوپا لیبرتادورس و با توجه به شرایط فیزیکی او، رونالدو تصمیم به کناره گیری از دنیای فوتبال گرفت.
رونالدو در کنفرانسی خبری در دفتر باشگاه کورینتیانس در حدود ساعت 15.40 به وقت اروپای مرکزی از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

فوتبالیستها از خداحافظی رونالدو می گویند: جوزپه روسی: دلتنگت خواهیم شد

گل دات کام با بررسی صفحات شخصی بازیکنان سرشناس دنیای فوتبال، نظرات آنها در مورد خداحافظی رونالدو را بازتاب داد:
جوزپه روسی، بازیکن ایتالیایی ویارئال :«رونالدو از فوتبال خداحافظی کرد. یکی از بهترین مهاجمانی که تابه حال فوتبال بازی کرده.جای او خالی خواهد بود.»
ریو فردیناند، مدافع انگلیسی یونایتد:«رونالدو از فوتبال خداحافظی کرد.یکی از بهترین بازیکنان دنیا. مصدومیتها مانع از آن شد که بهترین بازیکن تاریخ شود. به احترامش یک دقیقه سکوت »
اینیستا، بازیکن خط میانی بارسلونا: «دوشنبه او از فوتبال خداحافظی کرد. مرسی از رونالدو برای تمام این سالها، ما واقعا از حضور او لذت بردیم.»
کاکا: مرسی برای همه چیز رونالدو

ستاره برزیلی زبان به تمجید از عملکرد هموطنش گشوده است

پس از انتشار خبر خداحافظی رونالدو از دنیای فوتبال، کاکا، ستاره برزیلی باشگاه رئال مادرید در صحبتهایی زبان به تمجید از هم تیمی سابقش در سلسائو گشوده.
کاکا با تشکر از مهاجم باشگاه کورینتیانس که مجبور شد به خاطر بیماری اش در سن 34 سالگی از فوتبال خداحافظی کند، به تمجید از او پرداخت.
کاکا به مارکا گفت:« رونالدو مرسی به خاطر همه کارهایی که انجام دادی.مرسی برای ورزش فوتبال ، برای برزیل و برای ارتش هزاران هوادارات.»
رونالدو دوران موفقی را در فوتبال اروپا و در تیمهایی مثل بارسلونا، رئال، اینتر و میلان سپری کرد و با به ثمر رساندن 15 گف، به عنوان بهترین گلزن ملی در رقابتهای جام جهانی شناخته می شود

رونالدینیو:ناراحتم، رونالدو الگوی من بود

رونالدینیو ناراحتی اش را از خداحافظی دوست قدیمی اش از دنیای فوتبال ابراز کرده







رونالدینیو، ستاره برزیلی دنیای فوتبال با ابراز ناراحتی از خداحافظی رونالدو از زمین چمن، او را «الگو و سمبل»خود خطاب کرد.
خداحافظی رونالدو با سیلی از پیغامهای متعدد از بازیکنان مختلف دنیای فوتبال همراه بود و رونالدینیو نیز در این رابطه به اظهارنظر پرداخته است.
ستاره برزیلی به خبرنگاران گفت:« رونالدو برای من یک سمبل بود. من تحت تاثیر او بودم و به لطف او بود که برزیل در اروپا شناخته شد. هنوز نمی توانم درک کنم که چه اتفاقی افتاده و این ماجرا مرا به شدت ناراحت کرده است.»
لئوناردو: رونالدو برزیلی بهتر از لیونل مسی بود

مربی اینتر از هم‌وطنش تمجید کرده است.









لئوناردو، مربی اینتر بر این باور است که رونالدو اسطوره‌ای بهتر از لیونل مسی بارسلونا بود.
این مهاجم برزیلی دوشنبه از فوتبال خداحافظی کرد و لئوناردو که در تیم ملی برزیل با او هم‌بازی بود گفت رونالدو در رده افرادی مانند دیه‌گو مارادونا و پله قرار می‌گیرد.
لئوناردو گفت: «به نظرم او بهترین مهاجم تاریخ فوتبال بود. مسی دارد به سطوح بالایی می‌رسد اما پس از مارادونا و پله، به نظرم رونالدو قرار می‌گیرد.
نشست خبری او را دنبال کردم. انگار که نمادی را داشتیم از دست می‌دادیم. او را می‌شناسم و می‌دانستم چه اتفاقی دارد می‌افتد، اما او در کنار بهترین‌ها خواهد ماند.»
منزس و تمجید از رونالدو:امیدوارم رونالدو در پست جدیدی به دنیای فوتبال بازگردد

مربی تیم ملی برزیل از تصمیم رونالدو برای خداحافظی از دنیای فوتبال می گوید


مانو منزس،سرمربی تیم ملی برزیل هم در مورد تصمیم رونالدو برای خداحافظی از دنیای فوتبال واکنش نشان داد.منزس در زمانی که مربی کورینتیانس بود، تجربه همکاری با رونالدو را داشت و با ستاره برزیلی به عنوان قهرمانی «برزیلین کاپ» رسید.
منزس در نامه سرگشاده ای که در وب سایت رسمی اش منتشر شد نوشت:« امروز بدون شک یکی از روزهای وژه ای است که فوتبال و زندگی آن را رقم زده. حتی زندگی در دنیایی که مملو از اتفاقات و جنون است، باعث شد تا افراد زیادی از جمله من، به بازتاب خداحافظی رسمی رونالدوی «پدیده» بپردازیم. روزی او را رونالدینیو (رونالدوی کوچک)می نامیدند و اکنون دوباره رونالدو لوئیس نازاریو دلیما. کارنامه ورزشی او با موفقیتهای فراوانی ،می درخشد.او برترین گلزن تاریخ رقابتهای جام جهانی است و سه بار به عنوان برترین بازیکن دنیای فوتبال برگزیده شد. او برای بهتری تیمهای دنیا بازی کرد و مبدل به سمبلی در سرتاسردنیا شد.»
درادامه نامه مربی برزیل می خوانیم:« ما در 18ماه به صورت فشرده در کورینتیانس با هم کار کردیم و سطح بالای فوتبال او همه را تحت تاثیرقرار می داد. شاید نتایج تیم در سال اول می توانست به مراتب بهتر از اینها باشد ولی عشق و علاقه فراوان رونالدو برای پیروزی در هر دیدار از توانایی او برای بازگشت به میدان فوتبال می گفت. ذهنیت فوق العاده رونالدو به او کمک کرد تا بر مصدومیتهای متعدد غلبه کند. کاملا آن روز را به یاد دارم که او با بانداژ در رختکن نشسته بود و تنها چند روز بعد به ما کمک کرد تا در «برزیلین کاپ» و «قهرمانی پائولیستا» به قهرمانی برسیم.از این به بعد رونالدو به عنوان افسانه فوتبال شناخته خواهد شد و به اسطوره های زیادی که پیش از این با شاهکارهایشان مارا غرق در شادی و سرور می کردند خواهد پیوست. خوشبختانه برای ما برزیلی ها، ستاره ها می آیند و می روند. آنهایی که وارد این گود می شوند، از بازیکنانی مثل رونالدو که پیش از این درخشیده اند درس می گیرند. اشتباهات او؟ هر انسانی اشتباهاتی را مرتکب می شود و آنچه من در رونالدو دیدم «انسان بودن » او بود.»
منزس ادامه داد:« الان نوبت ماست تا از رونالدو به خاطر همه کارهایی که کرده تشکر کنیم.او شایسته محبت تمام دوستداران فوتبال برزیل است. موفق بودن همیشه درکارنامه او ثبت شده و ما فقط می توانیم ابراز امیدواری کنیم که به زودی در پستی در دنیای فوتبال مشغول به فعالیت شود. در این دنیا، دوستان می آیند و می روند، درها باز و بسته می شوند و برد و باختها رقم می خورند.با این وجود زندگی ادامه داد .»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.