۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

جایزه گرمی ۲۰۱۱ برگزار شد

جایزه گرمی ۲۰۱۱ برگزار شد


 برندگان جایزه گرمی ۲۰۱۱ یکشنبه‌شب در لس آنجلس مشخص شدند. لیدی انتبلوم پنج جایزه گرمی را به خود اختصاص داد و همان‌گونه که انتظار می‌رفت لیدی گاگا روی صحنه همه را شگفت‌زده کرد.
به گزارش خبرگزاری رویتر، مراسم اهدای جایزه گرمی به خوانندگان و گروه‌های موسیقی غرب يک‌شنبه شب در لس‌آنجلس برگزار شد. جایزه گرمی مهم‌ترین جایزه موسیقی در سراسر جهان است.

برندگان گرمی ۲۰۱۱ دور از انتظار منتقدان و ناظران دنیای موسیقی غرب بودند.

لیدی انتبلوم که به شیوه تلفیقی پاپ با موسیقی کانتری ترانه‌هایش را اجرا می‌کند، پنج جایزه گرمی را از آن خود کرد.


این گروه موسیقی که زادگاه و خاستگاه‌ هنری‌شان در نشویل ایالت متحده آمریکا قرار دارد، چهار جایزه گرمی را به‌خاطر ترانه‌ «Need You Now» از آن خود کرد. سپس برخلاف انتظار همگان، جایزه بعدی گرمی را هم به خاطر آلبومی که به همین نام منتشر کرده است، به دست آورد.



هیلاری اسکات خواننده گروه «لیدی انتبلوم» روی صحنه گفت: «ما این‌قدر تعجب کرده بودیم که نزدیک بود راهمون رو گم کنیم و به جای اين‌که روی صحنه بیایيم، از در بریم بیرون.»

لیدی گاگا فقط سه جایزه گرمی را که عبارت است از سه گرامافون کوچک با خود به خانه برد. باقی خوانندگان سرشناس و پرفروش مثل جاستین بی‌بر و کتی پری با دست خالی به خانه برگشتند.

ترانه «Need You Now» در دو رشته «بهترین ترانه» و «بهترین ضبط» کاندید جایزه گرمی شده بود. علاوه بر این در رشته‌های شیوه اجرا، آهنگ‌سازی و ترانه‌سرایی و بهترین ترانه کانتری و بهترین اجرای کانتری هم جایزه گرمی را از آن خود کرد.

با این حال لیدی انتبلوم در رشته بهترین آلبوم سال موفقیتی به‌دست نیاورد. البته آلبوم آن‌ها که زیر عنوان «Need You Now» منتشر شده بود در این رشته هم کاندید جایزه گرمی شده بود.

آلبوم «The Suburbs» کار یک گروه راک کانادایی به نام «The Arcade Fire» جایزه بهترین آلبوم سال را از آن خود کرد و به این ترتیب این گروه نه چندان سرشناس در رقابت با لیدی گاگا، و کتی پری و امینیم که هشت سال پیش در اوج شهرت بود و در آن زمان یکی از مهم‌ترین رپرهای دوران خود بود، پیروز شد و یکی از سه جایزه مهم گرمی را با خود به خانه برد.

لیدی گاگا و برونو مارس به ‌عنوان بهترین خواننده پاپ سال شناخته شدند. گروه سه نفره «ترین» هم به‌خاطر ترانه «Hey, Soul Sister» جایزه گرمی در رشته بهترین ترانه چندصدایی را از آن خود کردند.

جی زد به عنوان بهترین خواننده رپ در سال ۲۰۱۱ شناخته شد و سه جایزه گرمی را از آن خود کرد.

گروه بریتانیایی «موز» به‌خاطر آلبوم «The Resistance» جایزه گرمی بهترین آلبوم راک را از آن خود کرد. برنو مارس کاندید شش جایزه گرمی شده بود، اما فقط یک گرمی را برد.

در سال ۲۰۱۱ جایزه گرمی برای پنجاه و سومین بار برگزار شد. امسال در مجموع در ۱۰۹ رشته از هنرمندان موسیقی دنیای غرب تقدیر به‌عمل آمد.

جایزه گرمی در سال ۱۹۵۹ نخستین بار در جهان در ۱۰۹ رشته برگزار شد. این جایزه را در اغلب مواقع با جایزه اسکار در سینما مقایسه می‌کنند و به این ترتیب مهم‌ترین جایزه موسیقی در جهان به‌شمار می‌آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.