۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

بازتاب مرگ سرمربي ولز در فوتبال بريتانيا


رويداد خودکشي سرمربي تيم ملي ولز، فوتبال بريتانيا را غرق در بهت و حيرت کرده است.

   به نقل از سان، پس از آن‌که روز گذشته منابع خبری اعلام کردند گری اسپید، ستاره پیشین و مربی ۴۲ ساله کنونی به زندگی خود خاتمه داده است، چهره‌های ورزشی جزیره مراتب تاثر شدید خود را بیان کردند.
جان هارتسون، یکی از دوستان نزدیک و همبازیان سابق وی به محض شنیدن خبر خودکشی این چهره، از ورزشگاه محل بازی تیم‌های سوانسی و آستون‌ویلا خارج شد و برای عرض تسلیت به خانواده اسپید به منزل این مربی رفت.


وی گفت: مرگ گری واقعا مرا شوکه کرده است. او یک پسر، یک پدر و شوهری خوب بود. چگونه جای خالی او را باور کنم، واقعا قلبم شکست.

روبی ساواج یکی دیگر از دوستان چهره خودکشی کرده، کسی بود که روز شنبه با وی تلفنی صحبت کرده بود. وی اظهار داشت: در آخرین تماس تلفنی، کلی شوخی کردیم و جوک برای هم تعریف کردیم. من که نمی توانم این اتفاق را باور کنم. او یار من بود و اکنون رفته و مرا تنها گذاشته است. با او خیلی صمیمی بودم. او  دو بچه شیرین و همسری خوب از خود به جای گذاشته است. او همه چیز داشت.
رایان گیگز، ستاره ولزی و کهنه‌‌کار منچستریونایتد نیز عنوان کرد:‌ واقعا ناراحتم. گری اسپید یکی از بهترین آدم‌های دنیای فوتبال بود. کسی که من افتخار ارتباط با او را داشتم. کسی که یک دوست خوب بود. واقعا کلمات در بیان شرح وصف او نمی‌گنجد.
شی گیون، دروازه‌بان تیم آستون‌ویلا یکی از دیگر از کسانی بود که از وقوع این اتفاق ناراحت شد. او حتی پیش از بازی تیمش با سوانسی به این خاطر گریست. وی تنها گفت:‌ از این بابت خیلی ناراحتم.خیلی ناراحت.
کنی دالگلیش، سرمربی اسکاتلندی لیورپول نیز از این بابت اظهار تاسف کرد. او گفت: واقعا مایه تاسف است که او در این دنیا نیست. البته در شرایط کنونی، مهمترین نکته دراین مورد، ‌حمایت از همسر و دو فرزندش است‌. آن‌ها اکنون بسیار ماتم‌زده هستند و باید آنها را یاری کرد.
مارک هیوز و بابی گود، دو مربی اسبق تیم ملی ولز نیز به محض اطلاع از وقوع این اتفاق، مراتب تاثر و ناراحتی خود را بیان کردند. هیوز گفت: او آدمی بود که زیاد در جامعه ظاهر نمی‌شد.
گولد نیز بیان کرد: من هم مثل مردم از وقوع این اتفاق شوکه شده‌ام.
مایکل اوون، مهاجم شاخص منچستریونایتد که منزلش نزدیک به خانه اسپید است، نیز عنوان کرد:‌ واقعا نمی توانم باور کنم. زبانم بند آمده است.
او ادامه داد: به هیچ‌وجه نمی‌توانم مرگ گری را باور کنم. زمانی‌که فرزندانمان را به مدرسه می‌بردیم، بارها یکدیگر را در مسیر می‌دیدیم. از شنیدن خبر مرگ او شوکه شدم. او در 42 سالگی از بین ما رفت. مرگ او یک تراژدی است. 

در این حال آلن شیرر، همبازی سابق گری در نیوکاسل نیز عنوان کرد: از مرگش متاسفم. اما افتخار می‌کنم که با او دوست بودم.
آرون رمزی، بازیکن تیم آرسنال که در دوران مربیگری اسپید کاپیتان تیم ملی ولز شد، نیز اظهار داشت: امروز دنیا یکی از بهترین و بزرگترین مربیانش را از دست داد. همچنین انسانی که به واقع بزرگ بود.
اسپید سال 1992 با لیدزیونایتد قهرمان انگلیس شد و با نیوکاسل نیز 2 بار عنوان نایب قهرمانی در جام حذفی انگلیس را به‌دست آورد. او طی دوران ۲۲ ساله فوتبال خود نزدیک به ۷۰۰ بازی انجام داد و رکورددار بازی در لیگ برتر انگلیس با 535 بازی است. او در سال 2010 از فوتبال خداحافظی کرد و با قبول مربیگری در شفیلد یونایتد به دنیای مربیان پا گذاشت.
گری اسپید که نشان MBE را در روز تولدش در سال 2010 دریافت کرد، گفته می‌شود روز گذشته در خانه‌اش با طناب دار خودکشی کرده و‌ همسر و دو فرزندش را تنها گذاشته است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.