۱۳۹۰ آبان ۱۰, سه‌شنبه

پروین: می‌خواهید شیث و نصرتی به سرنوشت اکبریان دچار شوند؟/ دارشان بزنید تا راحت شوید


مصاحبه ها

مرجع خبری پرسپولیس : مدیر تیم فوتبال پرسپولیس با نامناسب دانستن رفتار دو بازیکن این تیم گفت: نباید با رضایی و نصرتی به گونه‌ای برخورد کرد که آنها به سرنوشت علی اکبریان دچار شوند.

به نقل از فارس؛ علی پروین پس از چند روز سکوت، درباره اتفاقات رخ داده در باشگاه پرسپولیس صحبت‌های زیر را مطرح کرد:
آقای پروین چند روزی خبری از شما نبود...

ابتدا باید پیروزی مقابل داماش را به تمام بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس تبریک بگویم. یک نفس راحتی کشیدیم. قرار نیست من همیشه صحبت کنم اما مطمئن باشید هر وقت که لازم بود حرف‌های خودم را می‌زنم. فعلا هم در حال پیگیری برخی امور باشگاه هستم.


درباره حرکت شیث رضایی و محمد نصرتی صحبت کنید...


همه چیز را می‌دانم، اما باید حرف هایی را بزنم و بهتر است همه قشنگ آن را گوش کنند چون به نظر من برخی اتفاقات بد در فوتبال ما در خال رخ دادن است.


چه اتفاقی؟ منظورتان حرکت شیث و نصرتی است؟



من برمی‌گردم به چند وقت قبل موقعی که همین آقای نصرتی به بحرین گل زد و به جام جهانی رفتیم. مردم همه خوشحال بودند و به کوچه و خیابان ریختند، جشن گرفتند شادمانی کردند. پرچم ایران را در دستان خود در سراسر دنیا قرار دادند. کار کوچکی بود؟
اما آقایان با این بچه‌ها چطور دارند برخورد می‌کنند؟ یک نفر بود بعد از دو سه ماه بیاید بگوید آقای نصرتی دستت درد نکند که آن گل را به بحرین زدی. هیچکس فکر این بچه دیگر نبود اما حالا که اتفاقی افتاده که هیچکس آن را تأیید نمی‌کند چه بلایی می‌خواهیم سر این دو جوان بیاوریم.

یعنی شما از حرکت شیث و نصرتی حمایت می‌کنید؟ 



خیر. نه من همه دنیا این کار را محکوم می‌کنم. کار خوبی نبود اما چرا این مسئله را ریشه‌یابی نمی‌کنید؟ این دو بازیکن جوان هستند و با استرس بالا در این فشاری که الان روی پرسپولیس است مقابل داماش قرار گرفتند. بعد از گل هم ذوق و شوق داشتند و می‌خواستند شادی کنند و این اتفاق افتاد. باز هم می‌گویم کار خوبی نبود، نیست و نخواهد بود اما ما دنبال چه کاری هستیم؟


بیشتر توضیح می‌دهید؟


آقایان پس از این اتفاق به جای اینکه دست این دو بچه را بگیرند و با آنها صحبت کنند به آنها اعلام می‌کنند که تا آخر عمر محروم هستند. قضاوت‌های ناعادلانه می‌کند و به هر طریقی به دنبال حرف زدن و نابود کردن این دو بچه هستند. اصلا بیایید یکدفعه این دو بچه را دار بزنید خیالتان راحت شود. مثل اینکه موضوع علی اکبریان را فراموش کرده‌ایم که چه بلایی سر این بچه ‌آمد. دوست دارید شیث و نصرتی هم الان به سرنوشت اکبریان دچار شوند؟


ولی باید قبول کرد نصریتی و رضایی کار زشتی انجام دادند و باید تاوانش را بدهند.



ما که نگفتیم کار قشنگی بود. من در اول صحبت‌هایم گفتم کار زشتی بود، همه هم این را محکوم می‌کنند اما آنقدر در بوق و کرنا کردیم تا همه دنیا همه چیز را بداند و این بچه‌ها سرشان را نتوانند بالا بگیرند. ما که مسلمانیم این را قبول داریم؟


به نظر شما باید چه کار کرد؟


ول کنید. نباید این بچه‌ها را خراب کنیم. شیث رضایی دو، سه ماه است سرش به کار خودش است و حتی مصاحبه هم نمی‌کند تا به پرسپولیس خدمت کند اما پس از این اتفاق که باز هم می‌گویم کار خوبی نبود آقای عزیز محمدی و علیپور و برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال هرکسی یک نظری می‌دهد. می‌گویند این دو بچه را یک سال محروم کنید یا اصلا از فوتبال کنار بگذارید. صبر کنید. چه خبر است؟ کجا می‌روید و به دنبال چه هستید؟
من این حرف را می‌گویم بارک الله به غلامحسین پیروانی. یک نفر بود در برنامه شب گذشته این پسره (فردوسی‌پور) حرف زیبایی زد. نباید کاری کنیم که شیث رضایی و نصرتی به سرنوشت علی اکبریان دچار شوند. نباید کاری کنیم تا جوانان ما به بیراهه برود.


آقای پروین، حرف‌های شما درست اما انتظار جامعه این است که با این بازیکنان برخورد سفت و محکمی شود.

این کار را دوباره محکوم می‌کنم اما وقتی یک قتل به وجود می‌آید پدر و مادر فردی که به قتل رسیده با خصلت ایرانی خود می‌آید و رضایت می‌دهد و همه چیز را به خاطر یک جوان و اعتقاد خود به خدا می‌بخشد اما ما این دو جوان را دو روز است زیر گیوتین گذاشتیم. این خوب است؟


جرایم در نظر گرفته شده برای این دو بازیکن را قبول دارید؟‌



باشگاه پرسپولیس هنوز ۴۸ ساعت نشده تشکیل جلسه داد و رأی خود را ابلاغ کرد، پس خود مسئولان باشگاه دست به کار شدند و بیکار نبودند اما من این را از شما می‌پرسم که باید مسئولان دیگر این طور این بچه‌ها را بزنند؟ علی اکبریان فوتبالیست کوچکی نبود اما وقتی بچه‌اش به دنیا آمد او را ندید. الان خانواده اکبریان در گوشه‌ای از تهران گیر ۱۰۰ تومان پول است؛ در جایی که هیچکس فکرش را نمی‌کرد که یک روز آنجا منزل اکبریان باشد. آیا یک نفر معرفت دارد الان برود کف دست این بچه یک چیزی را بگذارد؟ قطعا خیر. پس ما کاری داریم می‌کنیم که اصلا خوب نیست.
به خدا وقتی علی اکبریان از زندان زنگ می‌زند از خودم بیخود می‌شوم. وقتی می‌گوید خانواده من گیر 50 تومان است و نان شب ندارد بخورد نمی‌دانم چه کاری انجام دهم. پس باید دست این دوبچه را گرفت و با وجود اینکه آنها را محکوم کرد اما کاری نکرد که به سرنوشت‌ بد کشدیده شوند. خیلی از این علی‌اکبریان‌ها داریم که در گوشه‌های ایران هستند و ما هیچ کاری برای آنها نکردیم.


به نظر شما مقصر کدام بازیکن پرسپولیس بود؟


قبل از این اتفاق در پرونده‌ نصرتی چیزی بود؟ او بسیار با اخلاق، خوش‌رفتار و دوست‌داشتنی است اما یک لحظه خون به مغزش نرسید. باز هم می‌گویم درود بر شرف غلام پیروانی. درس بزرگی را به فوتبال ما داد. اگر آقای پیروانی در برنامه آقای فردوسی پور آن حرف‌ها را نمی‌زد این آقای مجری دوست داشت این دو جوان را بیاورد سرشان را جلوی مردم از گردن بزند. آیا این کار درست بود؟ با ۱۰ نفر صحبت کرد که این بچه‌ها را بزند، آنها را به دادستانی برد و کاری کرد که آن طرف دنیا کسانی که این موضوع را نمی‌دانستند متوجه شوند. آیا یاد این بودیم که نصرتی گل زد و به جام جهانی رفتیم و مردم از خوشحالی گریه می‌کردند، خیر؛ چون این چیزها برای آقایان مهم نیست.


* یعنی از برنامه ۹۰ به خاطر این موضوع گلایه دارید؟

آقای فردوسی پور کاری نکنید حرف‌هایی بزنم که برای شما خوب نباشد. کاری نکنید همه حرف‌ها را بزنم. خواهشا حرمت‌ها را در این برنامه حفظ کنید. من باز هم می‌گویم همه کار این دو بچه را محکوم می‌کنند اما آنقدر این موضوع را بوق و کرنا نکنید. تمامش کنید.  10 بار اعلام کردید این دو بچه را منشوری می‌کنند و سال دیگر نمی‌توانند فوتبال بازی کنند. آنها را خراب کردید اما این کارها درست نیست و عواقب خوبی ندارد.
یک نفر نیست در این فوتبال ما پیدا شود که دست این دو بچه را بگیرد و آنها را نصیحت کند؟ می‌توانیم 10 جلسه بگذاریم و اشتباهات آ‌نها را بگوییم اما آقایان فدراسیون نه اینکه از این موضوع سوء استفاده کنیم و این دو بچه مسلمان را بکوبیم. من باز هم می‌گویم آقای پیروانی دستت درد نکند. واقعا تو شاهکار هستی. چون به غیر از این فرد یک نفر وجود نداشت که آن حرف‌ها را در برنامه ۹۰ به زبان بیاورد.


با محرومیت این دو بازیکن موافقید؟


الان محروم کنید و بگذارید بروند دنبال کارهای ناپسند؛ این آقایان این اتفاق را دوست دارند. بگذارید مثل علی اکبریان گوشه زندان بروند. اکبریان بازیکنی بود که در استقلال و پرسپولیس همه دوستش داشتند. به زیبایی او حسرت می‌خوردند اما الان گیر ۵۰تومان پول است. من از شما می‌پرسم کسی هست دست این بچه را بگیرد؟ حالا می‌خواهید سر شیث و نصرتی که بزرگترین اشتباه زندگی خود را کرده‌اند همان بلا را بیاورید؟


بازی داماش و پرسپولیس را دیدید؟



بله، همه در تلویزیون همه چیز را دیدند و شنیدند. از اول بازی تا آخر بازی به مازیار زارع فحش ناموسی دادند. خودتان را جای این بچه بگذارید آیا از کوره درنمی‌روید؟ حالا با آن آقایانی که این کارها را کرده‌اند که ما می‌گوییم تماشاگرنما هستند کاری نداریم و آمده‌ایم مازیار زارع را بکوبیم.
 خدا را شکر این آقای میرزابیگی که دیشب در برنامه نود بود همه چیز را دیده و دیشب گفت در غیر این صورت منکر این موضوع می‌شدم. حتی گزارشی هم که ناظر و داور بازی داده اعلام کرده که ۹۰دقیقه به مازیار فحش دادند حالا آن هم در انتهای بازی عکس العملی نشان داده ، شما از این ۹۰ دقیقه 10 دقیقه‌اش را می‌توانید بشنوید و صبور باشید. حالا مازیار زارع آخر بازی یک حرکتی انجام داده و به طرف بازیکن حریف رفته اما اتفاقات ورزشگاه به نظر من اصلا خوب نبود.




نظر شما در خصوص رفتن استیلی و آمدن مربی خارجی چیست؟

در این باره فعلا حرفی نمی‌زنم. یکسری جلسات در حال برگزاری است و هر موقع به نتیجه رسیدیم حرف‌هایم را می‌زنم.


می‌گویند شما باعث شدید خوردبین را اخراج کنند.


ولمان کنید بابا، این چه حرفی است؟ ما این کاره نیستیم. من محمود را دوست دارم. باید ببینیم چه اتفاقی پیش می‌آید. لطفا شما به نوشته های برخی آقایان توجه نکنید. خوردبین یک پرسپولیسی است و من به او علاقه دارم.


تکلیف عابدزاده و باقری چه شد؟

قرار است در جلسه‌ای با مسئولان باشگاه شرکت کنند و تکلیف همه چیز مشخص شود اما به شما بگویم حمید استیلی در جریان تمام این اتفاقات است و هیچ چیز دور از چشم او اتفاق نیفتاده است. بالاخره این دو نفر هم از بزرگان باشگاه هستند و اگر قرار است بیایند می‌خواهند به پرسپولیس کمک کنند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.