۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

با تمام توان خواهم جنگيد تا با رئال قهرمان چمپيونزليگ شوم/ رونالدو:ما ثروتمندترين تيم جهان با بهترين بازيكنان هستيم

من آهن نيستم و نمي توانم كه واكنش نشان ندهم . وقتي در خانه روي مبلت لم داده اي ، صحبت كردن در مورد كنترل كردن خودت آسان است . وقتي وسط بازي با آن همه فشار باشي و آن همه آدم به تو توهين كنند و در مورد مادرت حرف بزنند ، واكنش نشان ندادن مشكل است




كريستيانو كه چندي پيش 26 سالگيش را گرفت ، روزهاي خوبي را پشت سر مي گذارد ، بهترين گلزن لاليگاست ، بچه اش زير آفتاب مادريد بزرگ مي شود و نامزدش هم به شهرت زيادي رسيده است . حالا او با آس مصاحبه نسبتا مفصلي انجام داده است که ترجمه آن را به نقل از مرجع خبری رئال در سایت گل بخوانید: . اول فصل در بازيت بيش از حد تكروي ديده مي شد و به همين علت مورد انتقاد قرار مي گرفتي . اما حالا با اين كه دو بازي پياپي است كه گلزني نكرده اي ، اما باز هم به خاطر اين كه در خدمت تيم هستي ،‌ مورد تمجيد قرار مي گيري .
نمي شود كه با فكر كردن به انتقادات ديگران زندگي كرد . بايد به خودت فكر كني و روي فوتبال خودت تمركز كني . اين طور نيست كه من بعد از هر بازي به راديو گوش بدهم يا روزنامه بخوانم . من كار خود را مي كنم و توجهي ندارم كه مورد انتقاد قرار بگيرم يا نگرم .

واقعيت اين است كه اكنون يك كريستيانوي پخته تر و در خدمت تيم تر را مي بيينيم .
رئال مادريد نمي تواند كه وابسته به يك بازيكن باشد چرا كه اين نشانه بدي است . ما يك گروه بسيار خوب هستيم و من خودم را با روند تيم و بازيكنان ديگر وفق مي دهم . اين مربي است كه تصميم مي گيرد كه من چطور بازي كنم . اگر به نتايج خوبي دست يابيم ، خانواده ام ، هواداران و من خيلي خوشحال خواهيم شد .

در اوج دوران فوتبالت هستي ؟
بله ، من هميشه سعي مي كنم كه در كارم تعادل ايجاد كنم . خوب كار مي كنم ، البته هنوز چيزي نبرده ام . اميدوارم كه قهرماني هاي زيايد كسب كنم .

هميشه گفته اي كه روز به روز سعي مي كني كه از جنبه هاي مختلفي از بازيت بهتر شوي . فكر مي كني از چه نظر بايد فوتبالت بهتر شود ؟
اگر هميشه فكر كني كه همه چيز را بلدي ، هيچ وقت موفق نخواهي شد . هميشه بايد بهتر شد و اين كاري است كه من در تلاش هستم كه انجام دهم . من كارهايي كه در 18-19 سالگي مي كردم ،‌هنوز مي كنم . اما هميشه در حال تكميل شدن و يادگيري چيزهاي بيشتر هستم . حالا پخته تر شده ام . تجربيات به تو انسجام مي دهند و به تو كمك مي كنند كه در زمين راحت تر باشي . بازي به بازي سعي مي كنم كه بيشتر در خدمت تيم باشم .

اكنون 24 گل زده اي . اين طور كه به نظر مي رسد ،‌ركورد 38 گل زده زارا و هوگو سانچز را خواهي شكست .
من زياد در بند شكستن آن ركورد نيستم ، بلكه قهرماني مي خواهم . ركورد ها برايم مفهومي ندارند . چيزي كه بيشتر از هر چيز ديگري مي خواهم كمك به تيم براي بردن جامهاست چرا كه براي رئال مادريد قابل قبول نيست كه دو سال به هيچ چيز نرسد . ركورد شكني برايم اهميت چنداني ندارد .

فكر مي كني كه علت اين همه دشمني با رئال مادريد در زمين هاي حريفان چيست ؟
وقتي كه وارد شهر مي شويم ، در فرودگاه و هتل همه چيز عالي است اما نمي توانم درك كنم چرا مردم رفتارشان را اين گونه با ما عوض مي كنند ، سوت مي زنند ، فخش مي دهند و ... يافتن پاسخ اين سوال سخت است و نمي توانم بفهمم كه چطور مردم در زمان ورود به استاديوم اين گونه برخوردشان تغيير پيدا مي كند . به هر حال بايد با برخي شرايط كنار آمد . مي دانيم كه در فوتبال حسادت خيلي زياد است چرا كه مردمي هستند كه دوست دارند كه در جايگاه ما باشند . مربي در زمان بازي ما با اوساسونا ، يك نمونه بارز از اين قضيه را برايمان تشريح كرد . آنها توپ ها را به سكوها برده بودند و به زمين پرت مي كردند كه اين واقعا ضد فوتبال بود .اما اين طبيعي است چرا كه آرزوي تمامي بازيكنان اوساسوناست كه در رئال مادريد بازي كنند و به موفقيت هايي كه ما به آن رسيده ايم ، دست يابيند . روي سكوها مردم زيادي هستند كه به ما نگاه مي كنند و به جايگاه افتخار آميز ما رشك مي ورزند . اين باعث مي شود كه واكنش نشان دهند اما بايد براي اين چيزها آماده بود .

در دو ماه اخير در زمين حريفان واكنش هايي هم داشته اي .
حريفان هر كاري كه مي خواهند انجام بدهند ، بدهند چرا كه هيچ گاه آنها نمي توانند كه روي شيوه بازي من تاثير بگذارند . مي توانند از زمان وارد شدن به زمين به فكر زدن من باشند اما تاثيري روي من ندارد چرا كه من قصد تغيير شيوه بازيم را ندارد . اگر دوست دارند كه هيچ ، اگر نه مي توانند كه در خانه شان بمانند . من آهن نيستم و نمي توانم كه واكنش نشان ندهم . وقتي در خانه روي مبلت لم داده اي ، صحبت كردن در مورد كنترل كردن خودت آسان است . وقتي وسط بازي با آن همه فشار باشي و آن همه آدم به تو توهين كنند و در مورد مادرت حرف بزنند ، واكنش نشان ندادن مشكل است . من كار خودم را مي كنم و كارهايي كه آنها مي كنند باعث مي شود كه انگيزه ام بيشتر شود .

هيچ گاه به ذهنت خطور نكرده كه به خاطر برخورد هواداران تيم حريف يا لگدهايي كه بازيكنان حريف به تو پرت مي كنند ، ليگ اسپانيا را ترك كني ؟
وقتي كه در موضع ضعف باشي ، ممكن است كه فكرهاي زيادي به ذهنت بيايند اما من از نظر ذهني قوي هستم و هيچ توجهي به آنها ندارم . البته در لحظاتي هم شده كه با خود بگويم كه از اين همه توهين به خودم و افرادي كه دوستشان دارم خسته شده ام . به هر حال ، اين چيزها بخشي از فوتبال هستند و من در ليگ اسپانيا راحت هستم . هواداران رئال مادريد به صورت بسيار خاصي به من انگيزه مي دهند و اگر اكنون به من بگويند كه براي زندگي كردن از ميان اسپانيا و پرتغال يكي را انتخاب كن ، اسپانيا را انتخاب مي كنم چرا كه در اين جا راحت هستم .

گاهي اوقات به نظر مي رسد كه حريفان هدفي به جز زدن پاي تو ندارند ، در حالي كه با مسي طور ديگري برخورد مي شود . خودت همين احساس را داري ؟
دوست دارم كه وارد اين بحث شوم كه با هر كسي چطور برخورد مي شود . شما خوب بازيها را آناليز مي كنند ، خيلي باهوش هستيد و واقعيت را مي فهميد . اگر آن چه كه در ذهنم است را بگويم ممكن است كه سوء برداشت شود و مورد انتقاد قرار گيرم پس ترجيح مي دهم كه چيزي نگويم . اگر ضبط و دوربين را خاموش كنيد ، ديدگاهم را خواهم گفت و شما هم تصديق خواهيد كرد. فكر نمي كنم كه تيمهاي حريف عمدي از زدن من داشته باشند چرا كه آنها مي خواهند كه كارشان را به نحو احسن انجام دهند . فكر مي كنم كه در آينده شرايط بهتر شود .

پس فكر مي كني كه در اين زمين هايي كه به تو توهين مي شود ، امكان بازگشت شرايط و تبديل شدن شرايط از انتقادي به حمايتي وجود دارد ؟!
آرزويم همين است اما شايد مردم ترجيح بدهند كه به جاي تشويق كردن ، سوت بزنند . مثلا وقتي خوب بازي مي كنم ، دوستانم به من مي گويند كه عادي بازي كردي . من خودم مي دانم كه چه زماني خوب بازي مي كنم ، وقتي دوستانم اين طور مي گويند ديگر از بقيه مردم انتظاري نيست . من نيازي ندارم كه كسي به من بگويد "اين كار را بكن ، آن كار را نكن "‌من مي دانم كه چه زماني اشتباه مي كنم و هميشه سعي مي كنم كه اين اشتباهات را تصحيح كنم .

پارسال ، همه فشارها روي كريستيانو بود . اما با آمدن مورينيو فشارها از بين رفته است . درست است ؟
قطعا . از آمدنش خوشحالم . راستش ، مربي فشارها را از روي من برداشته است . مورينيو داراي اقتدار و روحيه است و مي فهميم كه چه مي گويد . بسياري او را نمي پسندند اما او توجهي به اين قضيه ندارد و آن چيزي را كه فكر مي كند ، مي گويد . از آمدنش خرسند هستم و اميدوارم كه در كنار هم به موفقيت هاي فراواني دست يابيم .

مورينيو مي گويد كه خيلي دوست دارد كه در سيبلس باشد و شادماني هواداران در جشن قهرماني را ببيند .
من معمولا به سيبلس نمي روم . سخت است كه گذرم به آن جا بخورد .

ويدئوهاي جشن هاي قهرماني مادريديستاها در آن جا را ديده اي ؟
بله ، جشن ها را از روي دي وي دي ها ديده ام . اميدوارم كه به زودي بتوانم كه حضور در آن جا را تجربه كنم . من با منچستر قهرمان شده ام اما حضور ميليوني مردم در خيابان ها خيلي استثنايي است .

چند هفته پيش ، بارسلونايي ها مي گفتند كه ليگ تمام شده است ،‌اما چطور است كه رئال مادريد هيچ گاه عقب نمي كشد ؟
هميشه بايد جنگيد چرا كه در فوتبال هر چيزي محتمل است .در بازي با اسپورتينگ ، بارسا هفتاد درصد تملك توپ را داشت و فقط يك گل زد و در بازي با اتلتيك هم خيلي با زحمت برد . اين نشان مي دهد كه فوتبال خيلي پيچيده است . ما مي توانيم قهرمان ليگ شويم . مي دانيم كه مشكل است اما فاصله هفت بود ،‌حالا پنج است و چه بسا كه هفته بعد دو امتياز شود .

صحبتهايي در مورد اختلافت با يكي از هم تيمي هايت بود .
سوال جالبي بود . وقتي من عالي بازي مي كنم و گل مي زنم ،‌مردم دوست دارند كه شايعه درست كنند . در پرتغال هم همين طور بود . در اين جا مي گفتند كه من با ايكر روابط بدي دارم و نمي دانم كه اين حرفها از كجا آمده است . بعد از آن گفتند كه ايكر به من توصيه كرده كه به هواداران بد جواب ندهم . اين دروغها مرا اذيت مي كنند . نمي شود كه با دادن اطلاعات دروغ به مردم ، درآمد زايي كرد . اين چيزها اذيتم مي كنند و دوستشان ندارم . مردم بايد حقايق را بدانند .

و حقيقت چيست ؟
خدا را شكر من با همه روابط خوبي دارم . راست است كه با برخي بيش از بقيه رفيق هستم اما اين طبيعي است . در مدرسه هم اين اتفاق مي افتد . من با مارسلو ، كاكا ، په په و كارواليو كه پرتغالي صحبت مي كنند خيلي رفيق هستم . از نظر زباني با آنها نزديك تر هستم و در تيم ملي هم با برخي از آنها بوده ام . اما با سرجيو راموس ، ايكر ، آربلوا و آلونسو هم دوست هستم . من از افرادي كه با من برخورد مي كنند بدم مي آيد اما از آنها هيچ كدام با من بد نبوده اند كه هيچ ، بلكه كمك زيادي هم به من كرده اند . آنها بازيكنان فوق العاده اي در تيم هستند . لاس ،‌آدبايور ، كريم و ... همه چيز عالي است .

بعد از تمرين با هم به گردش هم مي رويد ؟
بله ، گاهي اوقات بعد از كار در والدبباس به همراه تيم به صرف غذا مي رويم . آنهايي كه با من رفيق تر هستند ، گاهي به خانه ام مي آيند تا غذا بخوريم . جو اين جا فوق العاده است .

راست است كه در سال 2008 مي توانستي به بارسلونا بپيوندي اما ترجيح دادي كه منتظر رئال مادريد بماني ؟
من هميشه آرزويم اين بوده است كه به خاطر تاريخچه رئال مادريد و بازيكناني كه پيراهن اين تيم را به تن كرده اند ، در رئال مادريد بازي كنم . پيش از پيوستن به منچستر يونايتد هم هميشه آرزو داشتم كه در رئال مادريد بازي كنم . اما فرصت پيوستن به منچستر پيش آمد و رفتم . در سال 2009 باشگاه هاي ديگري هم مرا مي خواستند و در حقيقت كار سختي براي پيوستن به باشگاهي ديگر نداشتم اما مي خواستم كه براي رئال مادريد بازي كنم .


كدام تيم ؟
حالا ديگر مهم نيست . من در اين جا راحت هستم و جايگاه واقعيم همين جاست .

در ميان بازيكناني كه پيراهن رئال مادريد را به تن كرده اند ، رونالدو نازاريو بود كه دوشنبه گذشته اعلام بازنشستگي كرد . نظرت در مورد او چيست ؟
از اين قضيه خيلي ناراحت شدم چرا كه رونالدو خارق العاده بود . يكي از بهترين بازيكنان تاريخ و يك الگو . به عنوان يك شخصيت و يك بازيكن ، خيلي تاثيرگذار بود . رفتنش خيلي ناراحت كننده بود اما خودش بهتر از هر كسي به توانايي هايي كه داشت واقف بود . من بايد از طرف همه بچه هاي هم نسل خودم از رونالدو به خاطر تاثيري كه در ما گذاشت ، نهايت تشكر را داشته باشم .

رونالدو يكي از بهترين گلزنان تاريخ رئال با زدن 104 گل در 177 بازي بود . تو 67 گل در 72 بازي زدي كه بهتر از او بوده اي .
براي من افتخاري است كه با بازيكنان تاريخي باشگاه مورد قياس قرار گيرم . اما هر كسي كه مرا مي شناسد ، مي داند كه براي شكستن ركورد ، گل نمي زنم . مردم در مورد جام ها صحبت مي كنند ، نه گلها . افرادي كه مرا مي شناسند ،‌مي دانند كه من مي خواهم كه با اين پيراهن براي عناوين بزرگي بجنگم و آن قدر براي رئال مادريد گل مي زنم تا اين تيم به افتخارات بزرگي برسد .

نظرت در مورد عملكرد رائول در آلمان ؟
رائول يك الگو و اسطوره براي هر شخصي است . او يك قهرمان بزرگي است . خوشحالم كه مي بينم كه او در شالكه چقدر خوب كار مي كند و به والنسيا گل زده است . براي كاپيتان آرزوي موفقيت دارم .

دهمين چمپيونزليگ را ترجيح مي دهي يا توپ طلا را ؟
دهمين چمپيونزليگ را ،‌چرا كه اگر قهرمان شويم ، شانس بردن توپ طلا بيشتر مي شود . اگر قرار باشد يكي را انتخاب كنم ، قهرماني اروپا را مي خواهم . برخي از بازيكنان در اين جا هنوز نمي دانند كه قهرماني چمپيونزليگ چه اهميتي دارد . خدا را شكر من يك بار آن را بردم و خارق العاده بود . تمام سال را براي رسيدن به چيزي مهم تلاش خواهيم كرد . من خيلي دوست دارم كه بار ديگر آن را ببرم و بايد بگويم كه قهرماني آن با شانس نيست بلكه بر اساس تلاشي است كه انجام دهيم . با تمام توان خود خواهم جنگيد تا با رئال مادريد قهرمان چمپيونزليگ شوم .

مي توانيد در برابر ليون طلسم را بشكنيد ؟
امسال ان شاء الله برنده خواهيم شد . پارسال هم از حريف سر بوديم اما حالا اوضاع كاملا متفاوت است . مربي خيلي با تجربه است و مي داند كه چطور برنده شود. مطمئنا مي دانيم كه ليون در چمپيونزليگ چه تيم چغري است . اما مطمئنم كه امسال بالاخره از اين مرحله صعود خواهيم كرد .

به نظرت درست است كه سفر مربي به فرانسه براي ديدن بازي ليون از نزديك به اين خاطر بوده كه به بازيكنانش بفهماند كه ليون تيم قدرتمندي است ؟
ما آنها را در حد بارسلونا يا ميلان به شمار مي اوريم چرا كه از نظر بدني حريف بسيار خوبي است . امسال در زمين آنها خيلي حواس جمع تر خواهيم بود .

رئال مادريد را جزء مدعيان قهرماني چمپيونزليگ مي داني ؟
البته كه همين طور است . ما بايد به قهرماني فكر كنيم . مي خواهيم كه به فينال ومبلي برسيم . مدعي هستيم چرا كه تيم خوبي داريم . مي توانيم ليون را ببريم . ما ثروتمندترين تيم جهان با بهترين بازيكنان هستيم و طبيعتا بايد جزئي از بهترين ها باشيم .

فكر مي كني كه آرسنال بتواند بارسلونا را حذف كند ؟
در لندن بازي بسيار زيبايي انجام دادند و توانستند كه با يك بازي باز ، 2-1 برنده شوند . آرسنال خيلي خوب بازي كرد اما بارسلونا هم خيلي منسجم است . دوست دارم كه بازي برگشت در نيوكمپ را ببينم چرا كه بازي زيبايي خواهد بود و بايد ديد كه چه مي شود .

مسي وقتي ژاوي و اينيستا در كنارش باشند بهتر بازي مي كند؟
مطمئنا اين كمك مي كند كه بهتر شود . مسي مي داند كه اين بازيكنان برايش خيلي مهم هستند . در واقع ، آنها قهرمان يورو و جام جهاني شده اند . ما در مورد بازيكنان معمولي صحبت نمي كنيم ، آنها خارق العاده هستند . البته مسي هم بازيكن بزرگي است اما در حال حاضر ژاوي و اينيستا مهمترين بازيكنان بارسلونا هستند و با حضورشان در زمين ، در بازي اين تيم تفاوت حاصل مي شود. پدرو را هم خيلي دوست دارم .

چه مي شود اگر رونالدو و مسي با هم در يك تيم باشند ؟
نمي دانم . شايد در پلي استيشن خيلي عالي باشد . آنها مطمئنا عالي خواهند بود (مي خندد)

مادريد را پس از يك سال و نيم چطور مي بيني ؟
مادريد ، پنج ستاره است . من خيلي راضي هستم . همه چيز عالي است . خانواده خوشحالند ، من خوشحالم ،‌آب و هوا خوب است ، هر روز آفتاب مي تابد و ... عاشق مادريد هستم .

احتمالش هست كه به زندگي در مادريد ادامه دهي ؟!
شايد . اگر قرار باشد همين الان انتخاب كنم ، بله مي مانم اما هيچ چيز قابل پيش بيني نيست . بايد ديد كه اطرافيانم چه نظري دارند ، پنجاه درصد قضيه كه خودم هستم كه دوست دارم بمانم .

پدر شدنت زندگيت را عوض نكرده است ؟
من هر تلاشي را براي پسرم مي كنم . راستش فكر كنم كه از وقتي پدر شده ام كمي از نظر رفتاري تغيير كرده ام . خيلي خوشحالم كه پدر شده ام چرا كه اين روياي من بود .

چطور پسرت را به سينما خواهي برد ؟
الان كه نه ولي در آينده شايد . وقتي پسرم سه ، چهار سالش شد ، او را خواهم برد . من هيچ وقت با توجه به آن كه مردم چه مي گويند زندگيم را عوض نمي كنم . من خودم انتخاب كردم كه يك بازيكن حرفه اي باشم و بايد با شرايطش كنار بيايم . گاهي اوقات مشكل است اما بايد با آن كنار آمد .

پس زندگي شخصيت را فداي رسيدن به اهدافت كرده اي ؟
بله . ما لحظات بسيار مشكلي داريم اما ارزشش را دارد . در زماني كه كل مردم در بحران اقتصادي به سر مي بردند ، ما زندگي مرفهي داشتيم . زندگي خوبي داريم و با كاري كه دوست داريم انجام بدهيم ، پول خوبي در مي آوريم . اين زندگي ايست كه آرزو داشتم كه داشته باشم.

در زندگيت پدرت را حس مي كني ؟
مطمئنا . جسمش نيست اما روحش هست . احساس مي كنم كه چه در موفقيت ها و چه در لحظات سخت زندگي در كنارم هست . هميشه فكر مي كنم كه او با من است .

حتي مادرت هم زماني گفته بود كه دوست ندارد كه تا قبل از اين كه پسرش را در پيراهن مادريد ببيند ، بميرد .
يكي از فاكتورهايي كه باعث شد به مادريد بايمي ، حمايت خانواده ام بود چرا كه مادرم هم دوست داشت كه در اين جا بازي كنم . مادرم ديوانه فوتبال است و به من گفت كه بايد به رئال مادريد بپيوندم . او عاشق فوتبال است و هيچ بازي را از دست نمي دهد .

فكر مي كني كه رئال مادريد با مورينيو هماهنگ مي شود يا مورينيو با رئال مادريد ؟
هر دو با هم . ما بايد خود را با جهان وفق دهيم ، نه اين كه سعي كنيم كه جهان با ما هماهنگ شود . هواداران رئال مادريد مي دانند كه بايد چه كار كنند . مدير هم وقتي او را آور دمي دانست كه چه كار مي كند و اين بهترين تصميمي بود كه مي توانست بگيرد چرا كه او مربي فوق العاده اي براي رئال مادريد است . من از بودن او خيلي خوشحالم و مطمئنا ديگر هم تيمي ها هم همين طور هستند .

رابطه خوبي با والدانو داري ؟
من ؟ عالي ! عاشق والدانو هستم چرا كه فرد خوبي است . هيچ گاه با او مشكل نداشته ام . اگر او با من مشكلي نداشته باشد ،‌من هم با او مشكلي ندارم . اگر با من بد باشي ، با تو بد مي شوم . والدانو هميشه رفتار خوبي با من داشته است .

و رابطه ات با فلورنتينو ؟
او گاهي به رختكن مي آيد و با هيجان فراوان به ما تبريك مي گويد . فوتبال را خيلي دوست دارد و هميشه حواسش به ما هست . از نظر من مدير فوق العاده ايست .

در پايان ، چرا آدبايور هميشه لبخند مي زند ؟
او خيلي باحال است و زياد مي خندد . برخي مي گويند كه من در زميم خيلي جدي هستم و فكر مي كنند كه عصباني هستند . ما كاراكترهاي متفاوتي داريم . آدبايور كلا آدم خوشحالي است كه زياد با هم تيمي ها صحبت مي كند . او را با آغوش باز پذيرفتيم و در اين جا خيلي راحت است . مهاجمي است كه بازيش را دوست دارم ،‌ اما هيگوائين و بنزما را هم دوست دارم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.