۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

شیث رضایی در یک مصاحبه جنجالی:کاشانی گفت: «‌ما تصميم مي‌گيريم نه سرمربي.»

شیث رضایی در یک مصاحبه جنجالی:کاشانی گفت: «‌ما تصميم مي‌گيريم نه سرمربي.»/اگر روزي از پرسپوليس رفتم، ديگر بر نمي‌گردم/قصد دارم تا 36سالگي در اوج بازي كنم/من يك سال و 4ماه قرارداد دارم، دايي 4ماه/

ادعای مجد قوانلو: يك خبرنگار مقيم آمريكا با طرف‌هاي ايراني‌اش که قطبی را آورده بودند به شيث گفته بودند 5ميليون تومان بدهد تا از او حمايت رسانه‌اي كنند. شيث هم با من تماس گرفت و گفت چنين پيشنهادي شده. من گفتم اگر الان پول بدهي، تا آخر فوتبالت بايد از اين پول‌ها خرج كني و شيث هم قبول نكرد. از هفته بعد آن ماجرا رفتار قطبي با شيث عوض شد.

فرشيد فرامرز

شیث رضایی Sheis Rezaei
 
 
او از معدود بازيكناني است كه بدون حضور در هيچ باشگاهي در تيم ملي نوجوانان بازي كرد، از آن روز‌ها نزديك به 12سال مي‌گذرد و او حالا تبديل شده به يكي از سوژه‌هاي روز فوتبال ايران، شيث رضايي با اعتماد مثال‌زدني‌ و تاحدودي آزاردهنده‌اش توانسته در تمام رده‌هاي ملي بازي‌كند و 7سال در پرسپوليس دوام بياورد. مدافع جنجالي پرسپوليس طي چند سال اخير با دو سرمربي درگير شد كه از بد حادثه آن‌ها هم روي نيمكت تيم ملي هم نشستند تا حسرت بازي‌هاي ملي‌ را همچنان بر دل او باقي بگذارند. دايي براي دومين بار است كه شيث را از پرسپوليس اخراج مي‌كند تا ديگر راهي براي بازگشت به پرسپوليس حداقل تا زماني كه دايي روي نيمكت آن مي‌نشيند، براي او وجود نداشته باشد. هر چند از نوع صحبت‌هاي شيث مي‌توان فهميد كه وي هنوز حمايت كاشاني را پشت سرش دارد. حوالي ظهر بود كه با نويد مجدقوانلو مدير برنامه‌هايش وارد تحريريه تماشاگر شد و با خونسردي گفت: «نگران نيستم، مرور زمان همه چيز را مشخص مي‌كند.»
 با شيث از هر دري صحبت كرديم و او حرف‌هايي زد كه تا به حال جايي عنوان نكرده بود. با خواندن اين مصاحبه بهتر مي‌توانيد به مشكلات شيث و دايي پي ببريد و قضاوت كنيد. این نصاحبه آینه تمام قدی از فرهنگ بازیکنان ایرانی است....
ماجراي پرونده شكايت از دايي به كجا كشيده شد؟
 (مجد قوانلو توضيح مي‌دهد) ديروز با وكيل جلسه داشتيم و قرار شد7 نفر را به عنوان شاهد معرفي كنيم تا شهادت بدهند كه زمان درگيري لفظي شيث با آن فرد پرخاشگر خانواده‌اي آن‌جا نبوده كه آن افراد هم درحال حاضر از امارات آمده‌اند تا شهادت بدهند. ما سه شاهد ديگر هم داريم كه ديده‌اند، بعد از آن ماجراها آن فرد در لابي هتل كنار دايي نشسته و با او صحبت مي‌كرده است.
 با اين شرايط، وقتي پرسپوليس تو را نمي‌خواهد، چرا از تيم نمي‌روي؟
 شيث- چرا بايد از پرسپوليس بروم؟ سرمربي مرا نخواسته، از باشگاه هنوز كسي نگفته كه مرا نمي‌خواهد. من به پرسپوليس تعصب دارم و نمي‌روم.
 مگر كريمي هم پرسپوليسي نبود؟ او هم از پرسپوليس وقتي ديد نمي‌تواند كار كند، رفت؟
 موضوع اين است كه علي كريمي را نخواستند كه رفت. تازه من يك‌سال ديگر با باشگاه قرارداد دارم. من اين كار را نمي‌كنم.
 تا در مصاحبه اوج نگرفته‌ايم؛ اجازه بده يك پرانتز باز كنيم؛ اين صحبت‌ها را كه تكذيب نمي‌كني؟
 تا حالا هيچ مصاحبه‌اي را كه انجام داده‌ام تكذيب نكرده‌ام. زمان قطبي مصاحبه كردم و گفتم به خاطر رفاقت با استيلي حاضرم روي نيمكت هم بنشينم؛ فكر كنم آن زمان شماها در همان روزنامه مشغول بوديد. باشگاه گفت مصاحبه‌ات را تكذيب كن اما نكردم و سنگين جريمه شدم. خيالت راحت، من اهل تكذيب نيستم.
چطور سرمربي تو را اخراج كرده و باشگاه هنوز اقدامي در اين خصوص انجام نداده؟
بعد از آن جريانات اردوي امارات كاشاني گفت: «شما بازيكن تيم ما هستي و تازماني كه قرارداد داري، مي‌تواني بماني.» من هم تا زماني كه كاشاني رضايتنامه‌ام را دستم ندهد، در پرسپوليس هستم.
 به نظر مي‌رسد منتظري تا دايي از پرسپوليس برود.
من يك سال و چهارماه ديگر با باشگاه پرسپوليس قرارداد دارم و بازيكن اين باشگاه هستم و جايي نخواهم رفت. آقاي دايي فقط 4ماه ديگر از قراردادش باقي مانده.
 پس احتمال مي‌دهي دايي براي فصل بعد نماند؟
 فقط نيم درصد احتمال وجود دارد تا دايي فصل بعد هم روي نيمكت پرسپوليس بنشيند.
 يعني پيش‌بيني مي‌كني كه دايي با پرسپوليس در هيچ جامي موفق نمي‌شود؟
 اميدوارم پرسپوليس قهرمان شود چون پرسپوليس زندگي‌ من است و خدا كند يا قهرمان شويم يا حداقل سهميه آسيا را بگيريم اما نوع رفتار دايي به گونه‌اي است كه بعيد مي‌دانم شانس قهرماني داشته باشيم.
به نظر مي‌آيد با حضور يك مربي فني مثل مياچ روي نيمكت، وضعيت دايي هم در ادامه فصل بهتر شود.
 اين را هم مرور زمان مشخص مي‌كند؛ اميدوارم پرسپوليس با مياچ موفق باشد اما بايد صبر كرد و ديد.
فكر مي‌كني نبود شيث در پرسپوليس به تيم ضربه بزند؟
 بودن يا نبودن من اهميتي ندارد. بايد تا پايان فصل صبر و آن وقت قضاوت كنيم. هنوز بازي‌هاي بزرگ پرسپوليس مانده و بعد از آن بازي‌ها و داربي مشخص مي‌شود جايگاه من چگونه بوده و مردم خودشان قضاوت مي‌كنند...
 فكر مي‌كني همان شرايط اخراج قبلي مجددا تكرار شود و بعد از چند باخت سراغت‌ بيايند؟
من دو ماه از پرسپوليس كنار گذاشته شده بودم و گفتند برگرد و چند روز مانده به بازي با تراكتور در تبريز گفتند بازي كن. من دو روز هم تمرين نداشتم اما خدا خواست و در آن بازي خراب نشدم. بازي بعد هم سرماخوردگي شديد داشتم و تا صبح نخوابيدم و زير سرُم بودم اما گفتند بايد بازي كني اما باز هم خراب نشدم.
 تمام اين مشكلات با دايي از گل فرهاد مجيدي در داربي آغاز شد.
هزار بار ديگر هم بگويند قبول نمي‌كنم؛ شايد 600بار تا حالا آن صحنه را ديده‌ام و باز هم مي‌گويم صفر درصد هم مقصر نبودم. از خيلي از مربيان از جمله فيروز كريمي پرسيدم و آن‌ها هم گفتند تقصير من نبود و آن گل يك اتفاق ساده در فوتبال بود.
 چون در آن بازي حاشيه به وجود آورده بودي يا اينكه از مجيدي جاماندي دايي ناراحت شد.
 اگر مربي با اين مسايل بخواهد بازيكن را اخراج كند، من ديگر در موردش حرفي نزنم بهتر است. من در آن صحنه اگر مجيدي با دروازه‌بان تك‌به‌تك مي‌شد شايد فكر مي‌كردم خطاكنم اما بازيكن ديگري هم عقب‌تر از من مي‌توانست او را متوقف كند. من و فرهاد از يك نقطه استارت نزديم كه به او نرسم... باور كن در سرعت آنقدر هم ضعيف نيستم كه فرهاد مجيدي مرا جا بگذارد.
 و ماجراي اردوي امارات و درگيري با هواداران آخرين بهانه‌اي شد براي اخراج مجدد توسط دايي.
2دقيقه بود آمده بودم داخل زمين و يك پاس دادم به حقيقي كه نمي‌دانم عمدي در كار بود يا نه كه آن پاس به دروازه‌بان نرسيد و توپ گل شد. بعد گفتند به‌عمد آن‌طوري پاس داده‌ام. ماجراي آن تماشاگر هم اين‌طوري بود كه از بازي قبلي فحش‌هاي ركيك مي‌داد و در آن بازي كه دومين بازي‌مان بود مجددا شروع به فحاشي كرد و من زماني كه خواستم وارد زمين بشوم برگشتم بالاي سرم را نگاه كردم تا ببينم كي هست و وقتي آخر بازي آمدم بيرون دوباره شروع كرد به فحاشي كه من هم عکس العملی نشان ندادم .
 چرا كاشاني پادرمياني نكرد تا قضيه جمع شود؟
اتفاقا بعد از اينكه دايي مرا اخراج كرد حاجي گفت: «اين مسئله به باشگاه مربوط است و سرمربي فقط مي‌تواند نگذارد با تيم تمرين كني.» من صادقانه ماجرا را براي كاشاني تعريف كردم و حتي گفتم چه جوابي به آن فرد دادم و او هم گفت: «‌ما تصميم مي‌گيريم نه سرمربي.»
 فكر مي‌كني كاشاني از دايي حرف‌شنوي دارد كه با تصميمات او مخالفت نمي‌كند؟
 اصلا اين‌طوري نيست؛ اگر كاشاني را مي‌شناختيد اين‌طور نمي‌گفتيد. هرچي باشد او مديرعامل باشگاه است و بايد سعي كند آرامش و نتيجه براي باشگاه به همراه بياورد. او با قدرت كارش را مي‌كند و دايي فقط مي‌تواند در حيطه فني حرف اول و آخر را بزند.
كاشاني از تو نخواسته از شكايت صرف‌نظر كني؟
 كاشاني تا حالا چنين درخواستي نداشته و اگر چنين چيزي بخواهد بايد در موردش فكر كنم و اميدوارم چنين درخواستي هم نداشته باشد.
مجد قوانلو- من از دايي به عنوان وكيل رسمی و فوتبالي شيث شكايت كردم. دايي با حرف‌هايي كه در برنامه90 زد منافع مالي و معنوي شيث را به خطر انداخته است. او در تلويزيون موكل مرا متهم به دروغ‌گويي كرده.
 البته يك‌بار هم بلوتوث فيلمي پخش شد كه در آن تو با يكي از هواداران درگيري لفظي پيدا كرده بودي و انگار به‌نوعي در اين مورد سابقه‌دار هم هستي.
 يك سوال از شما دارم؛ اگر به شما فحش ناموسي بدهند، مي‌ايستيد و نگاه مي‌كنيد؟ من بعد از تمرين داخل ماشينم بودم و خارج از زمين فوتبال يكي از هواداران استقلال -چون پرچم آبي دستش بود مي‌گويم هوادار استقلال- آمد و فحش ناموسي داد و من هم به آن شكل عكس‌العمل نشان دادم. در اروپا به رونالدو يا اتوئو فحاشي مي‌كنند يا فحش‌هاي نژادپرستانه مي‌دهند. چرا بلوتوث آن‌ها درنمي‌آيد؟ بستگي به شرايط دارد؛ اين‌جا ايران است با يك‌سري فرهنگ خاص خودمان. نمي‌شود از بعضي مسايل به همين سادگي گذشت. واقعيت اين است كه من نمي‌توانم به فحش ناموسی بي‌تفاوت باشم.
 يعني دفعه بعدي هم يك بايد منتظر بلوتوث جديد باشيم؟
من اصول خودم را دارم و نمي‌توانم دربرابر اين‌گونه بي‌اخلاقي‌ها بي‌تفاوت بمانم.
 مثل اين‌كه هيچ رقمه نمي‌شود شيث رضايي را از پرسپوليس بيرون كرد!
 جدي مي‌گويم، شك نكنيد اگر روزي از پرسپوليس رفتم، ديگر بر نمي‌گردم؛ چون همه‌جوره پاي اين تيم ايستادم و به قرارداد 500ميليون توماني يك تيم شهرستان پاسخ منفي دادم آن هم در روزگاري كه بازيكنان به خاطر 50ميليون بيشتر به پرسپوليس نمي‌آيند يا از پرسپوليس مي‌روند. با بيني جراحي شده براي پرسپوليس بازي كردم و زماني كه بيني‌ام شكست تا آخر ايستادم و بازي كردم و يا همان دماغ شكسته در فينال جام حذفي گل زدم واگر روزي بروم، مطمئن باشيد ديگر بر نمي‌گردم ولي تا آخر عمرم يك پرسپوليسي باقي مي‌مانم.
دفعه قبل كه اخراج شدي، گفتي بعيد مي‌داني دايي هنوز كينه آن درگيري در بازي با سايپا را به دل داشته باشد.
 قبلا مي‌گفتم و اميدوار بودم اين‌طوري نباشد اما حالا با شرايطي كه به وجود آمده، مطمئن هستم تمام اين بلاهايي كه سرم آورده به خاطر كينه اتفاقات ديدار با سايپاست. طي چند سال گذشته با اكثر مربيان مشكل داشتي... من تنها در دو دوره قطبي و دايي مشكل داشتم وگرنه چرا با آري هان، دنيزلي، سوبل و كرانچار اخراج نشدم؟
 حالا كه قطبي رفته، مي‌خواهي در مورد اختلافي كه با او داشتي صحبت كني؟
حالا خيلي‌ها متوجه مسايل آن موقع شده‌اند. ديديد كه مرور زمان هم چيز را مشخص كرد. ديديد كه قطبي هم مشكل داشت. مشكل من با قطبي به خاطر اين بود كه جريان رسانه‌اي كه او را آورده بود، از من پول مي‌خواستند. مگر مي‌شود از يك تيم قهرمان 8نفر مثل كعبي، رودباريان، نصرتي، آقايي، ماماني و... جدا شوند و همه آن‌ها مشكل داشته باشند و فقط حق با يك نفر باشد؟
 مجد قوانلو: يك خبرنگار مقيم آمريكا با طرف‌هاي ايراني‌اش که قطبی را آورده بودند به شيث گفته بودند 5ميليون تومان بدهد تا از او حمايت رسانه‌اي كنند. شيث هم با من تماس گرفت و گفت چنين پيشنهادي شده. من گفتم اگر الان پول بدهي، تا آخر فوتبالت بايد از اين پول‌ها خرج كني و شيث هم قبول نكرد. از هفته بعد آن ماجرا رفتار قطبي با شيث عوض شد.
مسئولان پرسپوليس هم در آن سال زياد پيگير تمديد قراردادت نبودند.
اتفاقا در همان روزها كه بحث رفتنم به صبا بود كه آقاي مصطفوي گفت نرو و زنگ زد امارات به قطبي و پرسيد كه بين نصرتي، شيث و بهادر عبدي كدام را مي‌خواهد كه او هم گفت بهادر عبدي را نگه داريد.
سر تمرينات چطور بود؟
 رفتار قطبي با من خيلي خصمانه بود؛ ‌به من مي‌گفت نفوذ نكن خسته مي‌شوي بعد كه نفوذ نمي‌كردم بعدا مي‌گفت چرا نفوذ نمي‌كني؟ در تمرينات هم رفتارش با من و تعدادي ديگر تحقيرآميز بود. ادبيات قطبي آن طوري كه مي‌گفتند، تازه بود و محترمانه؟ كدام تاز‌گي؟ فحش هم مي‌داد و اين‌طوري كه مي‌گويند خيلي هم مودب نبود. يك‌بار در بازي درون تيمي، به تيم بازنده گفت شماها [...] شديد!
جنس مشكلات قطبي با تو مثل اختلاف‌ات با دايي بود؟
دايي حساسيت‌هاي قطبي را نداشت و سر بازي‌ها گير فني بيخودي نمي‌داد. اما رفتارش با من اصلا دوستانه نبود و مثلا در يك جمع 3نفره با همه شوخي مي‌كرد و به من اصلا نگاه هم نمي‌انداخت.
پس به خاطر مسايل فني در داربي اخراج شدي؟
ماجراي بازي با استقلال را مردم خودشان حالا فهميده‌اند. وقتي دقيقه87 بالاي سر مجيدي توپ را استپ مي‌كنم پس مشكلات فني نداشتم.
 چرا اين‌قدر به اسكوربرد نگاه مي‌كني؟ به خاطر استرس كه مبادا مواخذه شوي يا اين‌كه بازي خودت را خيلي دوست داري كه تصاوير حركات‌ات را لحظه‌به‌لحظه دنبال مي‌كني؟
 من مثل خيلي‌ها زير چشمي نگاه نمي‌كنم و قشنگ بر مي‌گردم و نگاه مي‌كنم... نگاه مي‌كنم تا اگر اتفاق خاصي افتاده ببينم. بله، بازي خودم را دوست دارم. منتقد هم زياد داري؛ بعضي‌ها اسنيل بازي‌ات را دوست ندارند! به همه آن‌ها احترام مي‌گذارم ولي من در وهله اول بايد از بازي‌ام لذت ببرم.
در كدام پست راحت‌تري؟
 پست مدافع كناري را دوست دارم هرچند كه در صبا هم بعد از 6بازي اول –كه بازي آخر به استقلال گل زدم- مرا به رفاع وسط برد و در آن پست هم خيلي راحت بودم. فيروز كريمي عمر فوتبالم را زياد كرد. به نظرم او و حميد درخشان بهترين مربيان فني ايران هستند.
فكر مي‌كني اگر كريم باقري از پرسپوليس نمي‌رفت، اين اتفاقات براي تو مي‌افتاد؟
صددرصد نه، آقا كريم قابل احترام است. او اگر مي‌ماند آن فشارها هم از روي من برداشته مي‌شد. نمي‌دانم چرا كسي در خصوص قهر آقا كريم از پرسپوليس بحث نكرد.
خب، شما بگو چرا رفت؟
 كاپيتاني كه فصل پيش با 11گل زده بهترين بازيكن باشگاه بود، اين‌كه حالا فقط دو دقيقه براي اتلاف وقت بازي كند برايش خيلي سخت است. كريم باحيا بود كه حرفي نمي‌زد.
 با كريم صحبت كردي تا برگردد پرسپوليس؟
آقا كريم برنمي‌گردد اما مطمئن هستم او تا دوسال ديگر هم مي‌تواند بازي كند. وقتي مي‌بيند خوب تمرين مي‌كند و يك دقيقه هم بازي نمي‌كند هر كسي جاي او باشد منفجر مي‌شود.
دايي با كاپيتان‌هاي پرسپوليس نتوانست بسازد، دليل خاصي داشت؟
الان كه فكر مي‌كنم همان‌طور كه گفتم اتفاقات سايپا و تشويق هواداران در اخراج من بي‌تاثير نبود. وقتي استاديوم مرا تشويق مي‌كرد دايي اين را ربط مي‌داد به ليدرها كه از من پول مي‌گيرند.
 مجد قوانلو: دايي از همان روزي كه به پرسپوليس آمد با شيث مشكل داشت و من چون سر تمرينات مي‌رفتم مي‌ديدم نه تنها با بازيكنان بلكه با خبرنگاران و تماشاگران هم برخورد مناسبي نداشت. بعد از اخراج قبلي شيث رفتم پيش دايي و او گفت: «من از اين پسره رشتي بدم مي‌آيد . گفتم علي آقا، چه ربطي دارد و شيث مازندراني است كه متاسفانه جواب داد: «رشتي و مازندراني نداريم، همه‌شان رشتي هستند!»
 با تمام اين مسايل قبول داري مي‌توانستي طوري رفتار كني تا دست دايي بهانه ندهي؟
به خدا بعد از بازگشت رفتاري نشان دادم تا بهانه‌اي دستش ندهم، شما كجاي تاريخ باشگاه پرسپوليس ديده‌ايد تيم كاپيتان داشته باشد بيایندراي‌گيري كنند و از بازيكنان و تداركات‌چي و دوروبري‌ها بخواهند به كسي كه مدنظر دايي است راي بدهند؟ چه كسي بعد از دو ماه دوري از تمرين وقتي مي‌گويند بيا، بدون كوچك‌ترين مصاحبه‌ و حاشيه‌اي برمي‌گردد درحالي كه در طول اين مدت كسي از او نپرسيده كه زنده‌اي يا اصلا بدنت آماده است و تمرين داشتي يا نه؟
 اگر به دايي بهانه ندادي، چرا براي كاپيتاني راي‌گيري كرد؟
خيلي جالب است؛ قبل از كاپيتاني همه راجمع كرد و گفت: «به كسي راي بدهيد كه با من خوب باشد و رابطه مناسبي داشته باشد. به سابقه افراد هم كاري نداشته باشيد»... حالا شما قضاوت كنيد، منظورش چه بوده.
 در قبال اين برخوردها حتما واكنشي نشان دادي!
 برعكس، تنها خنديدم چون دنبال كاپيتاني نبودم اما فكر كنم همين كه خنديدم و اعتراضي نكردم دايي را بيشتر عصباني كرد.
چرا طي دوسال اخير با اكثر مربيان مشكل داشتي؟
من رابطه‌ام با همه آدم‌ها خوب است چه فوتبالي و غير فوتبالي؛ اصولا كسي نيستم كه بخواهم با ديگران درگير شوم. دراين مدت سراغ داشتيد با خبرنگار يا هواداري بدون دليل درگير شوم؟ اصلا شما كسي را سراغ داريد كه دايي با او خوب باشد؟ او با همه حرف مي‌زد و شوخي مي‌كرد و من با اينكه كنارش بودم بي‌محلي مي‌كرد، طوري كه اكثر بچه‌ها و كادر فني مي‌آمدند پيشم و مي‌گفتند عيبي ندارد و خدا بزرگ است يا روحيه‌ات را از دست نده و از اين‌جور دلداري‌ها.
 ماجراي آلمان و جاسوسي چه بود؟
در آلمان به من گفت برو ببين آن دو بازيكن داخل اتاق هستند و من رفتم و ديدم كسي در را باز نمي‌كند، حتي خودش هم همان زمان رفت و ديد كسي در را باز نمی کند اما دوباره 20دقيقه بعد رفت و ديد آن‌ها داخل اتاق هستند. يك سيلي به آن بازيكن زد و آن بازيكن هم زد زير گريه و رفت تو بغل دايي؛ دايي هم كه از اين رفتار خوشش مي‌آيد همه تقصيرات را انداخت گردن من كه تو دروغ گفتي.
. به نظر خودت سالم زندگي كردي؟
از نظر خودم سالم بودم؛ عملكرد آدم ثابت مي‌كند چگونه زندگي كرده است. من 7سال است در پرسپوليس بازي مي‌كنم كه فكر كنم هر كسي نتواند در پرسپوليس اين همه سال دوام بياورد. قصد دارم اگر خدا بخواهد تا 36سالگي در اوج بازي كنم؛ 12سال است در چهار رده تيم ملي بازي كرده‌ام و مقام هم آورده‌ام.
 اين سوال را به خاطر رفاقتي كه با «ع.ن» داشتي پرسيديم.
 نه بابا، اين چه حرفي است؛ «ع.ن» پسر خوبي است هرچند كه ما تنها با هم هم‌تيمي بوديم.
 تاحالا در پارتي دستگير نشدي؟
من هيچ وقت به پارتي نمي‌روم. در اين چند سال اخير بارها شايعه شد در پارتي شيث را گرفته‌اند. گفته‌ها و شايعات را ول كن؛ هر كسي مدعي است شيث را در پارتي يا جايي گرفته‌اند مدرك و دليل بياورد؛ تنها يك‌بار ماشينم را به دوستم دادم و در مهماني گرفته بودندش و به عنوان صاحب ماشين رفتم پاسگاه نيروي انتظامي تا ماشين را بگيرم.
 دايي مدعي است براي رفتن به شمال مرخصي گرفتي اما سر از كيش درآوردي.
 من يك روز مرخصي گرفتم براي استراحت حالا هر جا دلم بخواهد مي‌روم. رفتم شمال كارم را انجام دادم و سريع رفتم كيش براي ديدن يكي از دوستانم. اين حرف دايي هم بهانه است؛ من فرداي آن روز سر تمرين حاضر بودم. دايي در اين مدت هر كاري كرد تا من عصبي شوم و عكس‌العمل نشان دهم اما من تنها سكوت كردم.
دايي تا آخر فصل هست و هر كاري دلش مي‌خواهد بكند. فكر مي‌كني دايي تا پايان فصل با كس ديگري هم درگير شود؟
بعيد مي‌دانم؛ الان پرسپوليس بازيكناني دارد كه هرگز با دايي مشكل نمي‌خورند. اما كمتر كسي است كه او را دوست داشته باشد. شما نگاه كنيد كه جلال اكبري چند وقت است پايش به توپ نخورده؟ دايي بازيكن راست‌پا را در پست او مي‌گذارد ولي به جلال يك ثانيه هم بازي نمي‌دهد.
 با تمام مشكلاتي كه با دايي داشتي، اما او تو را به تيم ملي دعوت كرد.
من طوري در صبا بازي كردم تا مجبور شود مرا به تيم ملي دعوت كند. در ليگ قهرمانان در عربستان طوري ياسر قحطاني را مهار كردم كه آخر بازي پيراهنش را با من عوض كرد. در ديدار تيم ملي با عربستان در تهران هم جزو 18بازيكن بودم.
 دايي معتقد است به گونه‌اي پاس مي‌دهي كه توپ را بازيكنان لو بدهند.
 حتي اگر به اشتباه در امارات به حقيقي پاس دادم، باز هم مستحق اين رفتار نيستم؛ چون كساني در پرسپوليس هستند كه بدتر از اين‌ها هم پاس داده‌اند.
خيلي‌ها معتقدند تو قرباني نظم‌گرايي دايي شده‌اي.
 خيلي نظم داده به پرسپوليس؟ آقا كريم و من كه رفتيم، نظم حتما برگشته ديگر... پس صبر كنيد و ببيند اين تيم منظم چه مي‌كند. اميدوارم اين تيم منظم حداقل يك جام از سه جام را بگيرد.
  هنوز هم كساني هستند كه فكر مي‌كنند شيث ديگر براي پرسپوليس بازيكن نمي‌شود.
 كمتر بازيكني هست كه با بلاهايي كه سرش آورده‌اند بتواند ادامه دهد اما من مي‌مانم و با اينكه خرج چند خانواده را مي‌دهم اما چون پول جاي عشق را نمي‌گيرد منتظرم تا ليگ تمام شود و ببينم پرسپوليس مرا مي‌خواهد يا نه... اگر شرايطي پيش بيايد كه در پرسپوليس بمانم فصل آينده كاري كنم كه باورشان نشود. من همان شيثي هستم كه به دليل بي‌تعصبي از پرسپوليس به ناحق اخراجش كرده بودند.
 اگر در اين پرونده شكايت شكست بخوري...
 اصلا برد و باخت براي من در اين پرونده مهم نيست؛ بالاتر از سياهي كه رنگي نيست. اميدوارم قانون اجازه ندهد افراد تهمت دروغ بزنند و با آبروي مردم بازي كنند. شك نكنيد تا زماني كه دايي در پرسپوليس باشد خودم هرگز برنمي‌گردم.
 اگر كاشاني واسطه بازگشت شود...
 بايد صبر كرد و ديد آينده چه مي‌شود اما من ديگر حاضر به كار كردن با اين آقا نيستم.
 قرار است با اميدها تمرين كني يا دايي اين اجازه را هم نمي‌دهد؟
اگر بگويند با اميدها تمرين كن مي‌روم، مهم اين است پيراهن پرسپوليس تنم باشد. در آن دو ماه رفتم با اميدها تمرين كنم اما دايي به مربي اميد زنگ زده بود كه چرا گذاشتي با تيم اميد تمرين كند؟ البته اين در حوزه اختيارات دايي نبود اما اين كار را كرد با تمام اين حرف‌ها دو ماه بعد گفتند بيا.
 اگر در برنامه‌اي مثل 90 نظرسنجي بگذارند تا هواداران درباره بودن يا رفتن شيث نظر بدهند و آن‌ها بگويند نيا، چه كار مي‌كني؟
 آن موقع كه همه گفتند دايي برود، مردم در نظرسنجي90 خواستند دايي بماند. نظرسنجي برنامه90 را قبول ندارم چون استقلالي‌ها هم نظر مي‌دهند، 50درصد آن‌هايي كه گفتند دايي بماند، استقلالي بودند! دوست داشتند نتايج پرسپوليس با دايي به همان شكل ادامه داشته باشد! من اگر در استاديوم هواداران واقعي پرسپوليس بگويند برو، يك ثانيه‌ هم نخواهم ماند.
 در نظر بگيريد دايي و شيث در دادگاه يا كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با يكديگر رودررو شوند. چه واكنشي نشان مي‌دهي؟
 من به علي آقا سلام مي‌كنم حتي اگر او جواب سلام مرا ندهد. من در اين مدت هم هرگز به شخصيت او توهين نكردم و حالا هم اگر رودررو شويم به احترامش اول من سلام مي‌كنم. در اين مدت هم من هميشه احترامش را داشتم اما او بود كه كم محلي مي‌كرد.
علی دایی در برنامه90 گفت لیدرهایی که تو را تشویق می‌کنند از تو خط می‌گیرند.
بعضی‌ها کارهایی را که خود انجام می‌دهند به دیگران نسبت می‌دهند، من نیازی ندارم که از لیدرها یا هوادارن بخواهم تشویق کنند. من آن‌ها را دوست دارم و آن‌ها هم مرا دوست دارند، این یک احساس دو طرفه است. زمانی که من در پرسپولیس نیستم به یاد آن‌ها هستم و آن‌ها هم طبیعی است که به یاد من باشند. این کارها کار کسانی است که بارها مشت خود را برای هواداران و لیدرهای پرسپولیس گره کرده‌اند نه کار من که جز تعظیم و تکریم آن‌ها عملی انجام نداده‌ام .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.