۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

یانگوم برای قهوه تلخ در تهران







ا
لی یونگ آئه نمی توانست خوشحالی اش را از حضور در ایران پنهان كند. «من... ایران... دوست داشت.» در محوطه بیرون فرودگاه او چند بار این عبارت را جلوی عكاس ها و خبرنگارها گفت و سریع سوار ماشین مدیری شد. می گفتند او در هتل استقلال در پارك وی اقامت می كند تا به لوكیشن سریال «قهوه تلخ» كه در خیابان فرشته است، نزدیك تر باشد.

در كنار فخرالتاج

اولین سكانس لی یونگ آئه در قهوه تلخ؛ او با لباسی قجری در كنار الیكا عبدالرزاقی (فخرالتاج) و سحر زكریا (لعبت الملوك) به همایونی وارد شد تا خودش را به محمدرضا هدایتی (جهانگیرخان) معرفی كند. شاهدان می گویند در این سكانس قبل از همه دایی اقبال نعره كشیده: «سرآشپز سلطنتی، استاد آشپزی. فخر جیجو، معاند جومونگ ریقو، سازنده سس افسنتین، محبوب آسمان و زمین، سركار علیه یانگوم الملوك شرفیاب می*شوند.» لی یونگ آئه هم با فارسی دست و پا شكسته گفت: «سلام... من یانگوم هست.»

بازیگران ایرانی بهترند

برج میلاد هم پذیرای لی یونگ آئه بود. در جشنی كه عده ای از سینماگرها و اهالی تلویزیون برای تقدیر از او ترتیب داده بودند، لی یونگ آئه روی سن رفت و چند نكته درباره فرق بازیگری در كره و ایران گفت و توضیح داد كه سطح بازیگری در ایران به مراتب بالاتر از كره است. مجری این برنامه سروش صحت بود. در آخر برنامه هم چند قالیچه توسط حسین فرحبخش به یانگوم هدیه شد.

راز یانگوم در دست یانگوم

یانگوم سرزده به تحریریه همشهری جوان آمد. ما هم همان طرح جلد شماره 140 (راز یانگوم) را قاب كردیم و احسان رضایی آن را تقدیم لی یونگ آئه كرد. او گفت از طریق همان شركت مستندساز كره ای كه به تحریریه همشهری جوان آمده بودند، آدرس مجله را پیدا كرده. البته اول به جردن و ساختمان آی تك رفته و بعد به اینجا زیر پل كریمخان آمده.

در حلقه خبرنگاران

مركز همایش های صدا و سیما در دومین روز سفر لی یونگ آئه میزبان او و خبرنگاران بود. او با مترجم كره ای اش به محل برگزاری كنفرانس خبری آمد. بیشتر سوالات كنفرانس درباره نقش او در قهوه تلخ بود؛ «قرار است با كبوتر و قرقی در آشپزخانه همبازی شوم.» لی یونگ آئه همین طور خبر داد كه قرار است با سانگ ایل گوك سریال تاریخی دیگری بازی كند. محسن حاجیلو هم آمده بود تا از آئه درباره صرفه جویی در مصرف برق بپرسد و برنامه «الف و ب» اش را پر كند.

شام آخر با قطبی

دوستی قدیمی لی یونگ آئه با یوروم، همسر قطبی باعث شد تا او به خانه قطبی هم سر بزند. قطبی در حالی كه بیشتر حواسش به جام ملت*های آسیا در قطر بود گفته: «این بازیگر دل شیر داره كه تونست دل و روده عالیجناب كریزی رو بیرون بكشه.» لی یونگ آئه در آخرین شب حضور قطبی در ایران مهمان سرمربی تیم ملی و همسر كره ای اش بود چون قطبی گفته بعد از جام ملت ها، سرمربی شیمنیرو ژاپن می شود. در عكس، تابلوهای نقاشی یوروم را می توانید ببینید.

عاشق قورمه*سبزی

لابی هتل استقلال هر روز مملو از خبرنگارها و عكاس ها بوده. كافی بود لی یونگ آئه بخواهد برای شام یا ناهار به رستوران برود تا همه به سمتش هجوم ببرند. او در مدت اقامتش در هتل فقط یك غذا می*خورد: «قورمه سبزی» سرآشپز هتل گفته یانگوم خیلی پیگیر بود این غذا را یاد بگیرد و برای همین چند بار هم به آشپزخانه آمده. او گفته كارگردانی مهران مدیری را مثل قورمه سبزی دوست دارد.

مقدمتان گلباران

با و جود اینكه قهوه تلخی ها سعی كرده بودند این سفر در سكوت خبری انجام شود اما الان همه از ماجرا خبر دارند. این پارچه نوشته ها حتی در جاهایی كه این بازیگر به آنجاها نمی رفت هم نصب شده بود. از بعضی شهرستان ها خبر رسیده از این دست پارچه نوشته ها در نقاط مختلف شهر نصب كرده اند .

دیدار با دایی علی

بعد از برد یك هیچ پرسپولیس برابر سایپا، لی یونگ  آئه به خانه علی دایی رفت تا هم بابت این برد به دایی تبریك بگوید و هم دختردار شدن دایی را. او یك ست كامل لباس بچگی یانگوم در قصر سلطنتی را به دایی هدیه داد. همان طور كه در تصویر هم معلوم است مقدمات این دیدار را سیامك رحمانی چیده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.