۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

آغاز جنجال: میلانی در گفت‌وگو با کافه سینما: فرم پر نکردم! پس فیلم‌ام را به جشنواره نمی‌دهم!

آغاز جنجال: میلانی در گفت‌وگو با کافه سینما: فرم پر نکردم! پس فیلم‌ام را به جشنواره نمی‌دهم!/پی‌گیری از سجادپور: فرم را تهیه کننده پر می‌کند نه کارگردان

کافه سینما-حسین لامعی: «تهمینه میلانی» خبر روابط عمومی جشنواره ی فجر را تکذیب و رد کرد. پس از آنکه دیروز خبرگزاری های رسمی نام فیلم تهمینه میلانی «یکی از ما دو نفر» را در بخش تازه شکل گرفته ی «نوعی نگاه» جای دادند، تهمینه میلانی در گفتگوی اختصاصی با کافه سینما لیست اعلام شده تمامی خبرگزاری ها سوال برد.

کافه سینما- در 24 ساعت گذشته خبرگزاری های رسمی، به نقل از روابط عمومی جشنواره ی فجر، نام 6 فیلم مطرح را در بخش تازه به وجود آمده ی «نوعی نگاه» اعلام کردند. لیستی که قرار است با حضور چند فیلم دیگر در آن، تکمیل شود. در این میان نام فیلم جدید تهمینه میلانی «یکی از ما دو نفر» هم در این بخش تازه شکل گرفته دیده میشود.
اما در این میان «تهیمنه میلانی»، یکی از کارگردانان مطرحی که نام فیلمش در این بخش تازه شکل گرفته دیده می‌شود به شدت از پایه و اساس حضور فیلمش در جشنواره را رد کرد و صراحتا اعلام داشت که حتی فرم جشنواره را هم پر نکرده است.
میلانی به خبرنگار «کافه سینما» گفت: بنده نه به این بخش تازه شکل گرفته کار دارم و نه به این مسائل موجود، ماجرای فیلم من خیلی ساده است. بنده فرم جشنواره را پر نکرده ام و حتی فیلمم را به دست داوران نداده ام، پس قرار هم نیست فیلمم را به جشنواره بدهم. به همین سادگی.
تهیمنه میلانی وقتی در مقابل این سوال خبرنگار کافه سینما قرار گرفت که همسر شما آقای نیک بین تهیه کننده ی این فیلم در مصاحبه هایی اعلام داشته فیلم شما فرم جشنواره را پر کرده است، در جواب گفت: نه! شوهر من چنین چیزی را نگفته، و محمد (نیک بین) همین الان کنار من نشسته است، بگذار از خودش بپرسم! محمد، تو این حرفو زدی؟! و صدای نیک بین از پشت خط میاید که با قدرت میگوید: نه!
در حالی که پیش از این صحبت های نیک بین تهیه کننده ی این اثر در باب پر کردن فرم جشنواره را بسیاری از خبرگزاری ها و سایتهای رسمی انشار داده بودند.
خبرنگار کافه سینما از تهمینه میلانی می پرسد: خانوم میلانی، شاید چون فیلم شما در بخش مسابقه قرار نگرفته است و در بخش تازه تاسیس «نوعی نگاه» قرار گرفته است شما الان این حرف را می‌زنید و حضورتان را تکذیب می‌کنید! که تهمینه میلانی با خونسردی در جواب گفت: باور کن من دارم صادقانه حرف میزنم، اگر دروغ میگویم دوستان جشنواره ای لیست فرم فیلم من را علنی کنند. مگر نمی گویند میلانی فرم جشنواره را پر کرده است؟ اگر راست میگویند نشان دهند فرم فیلم مرا. من حتی فیلمم را برای بازبینی هم به جشنواره نفرستادم، و دوستان مدتی قبل نشسته بودند در بنیاد فارابی فیلمم را دیده بودند و الان هم برای خودشان سرخود این تصمیم گرفته اند. صادقانه و کوتاه میگویم: من فرم را پر نکردم، فیلمم را هم به داوران ندادم، پس معلوم است که علاقه ای به شرکت در جشنواره ندارم.
توضیح کافه سینما: تهمینه میلانی مدتی قبل در گفتوگو با "شیدا عارف"، خبرنگار کافه سینما، در همان زمان اعلام داشته بود فیلمش را به جشنواره نخواهند داد و فرم را هم پر نخواهد کرد. فایل صوتی آن حرفهای میلانی، که با حرفهای امروزش تفاوتی ندارد، محفوظ است. گویا در این میان سخنان چندی پیش "نیک بین" تهیه کننده و همسر تهیمنه میلانی بوده است –مبنی حضور فیلم در جشنواره- که مسئولین جشنواره را به اشتباه انداخته بود. و البته شاید آن سخنان نیک بین که امروز تکذیبش میکند ترفندی بوده است برای آگاه شدن از نگاه وزارت ارشاد نسبت به این فیلم. یکی از ما دو نفر... ترفندی که نتیجه اش آشکار شد. فیلم در بخش مسابقه قرار نگرفته است و این یعنی وزارت ارشاد نسبت به این فیلم نگاه چندان مثبتی ندارد، و میلانی هم که فرم را پر نکرده است و فیلمش را به داوران نداده است، از حضور فیلمش در جشنواره به راحتی جلوگیری میکند.
با این حال خبرنگار کافه سینما پس از صحبتهای تهیمنه میلانی با «علیرضا سجادپور» تماس گرفت و موضوع را برای سجادپور توضیح داد. سجادپور در جواب میگوید: خب! فرم را تهیه کننده پر میکند نه کارگردان! حتما خانم میلانی خبر نداشتند! و وقتی سجادپور با توضیح خبرنگار کافه سینما مواجه شد که تهیه کننده این اثر -شوهر ایشان- در زمان مصاحبه در کنار تهمینه میلانی بوده است و گفته است فرم پرد نکرده است، پس از کمی فکر گفت: چرا از من میپرسی دوست من! این همه مسئول در جشنواره داریم! چرا شما هر وقت سوالهای سخت! دارید سریع سراغ من می آیید! (و میخندد).
کافه سینما- در این میان شایعاتی بدون مدرک شنیده میشود مبنی بر این که به زودی رضا کاهانی، مهرشاد کارخانی و شاید چند کارگردان دیگر هم، از حضور فیلمهایشان در این بخش تازه تاسیس «نوعی نگاه» جلوگیری کنند. اتفاقی که قطعا حواشی و جنجال های زیادی در پی خواهد داشت. هرچند در این باره ماجرای تهمینه میلانی و فیلمش متفاوت با دیگران است.
...و حال باید منتظر حواشی عجیب دیگر ماند. کمتر از 2 هفته ی دیگر به آغاز جشنواره ی کهکشانی فجر مانده است، و با «کافه سینما» و خبرهای تازه و جذاب این سایت، با جشنواره ی فجر امسال همراه باشید.

منبع: کافه سینما / حسین لامعی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.