۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

یادداشت ژوزه مورینیو برای کتاب رئال:هدايت رئال مادريد سياحت كره ماه است

یادداشت ژوزه مورینیو برای کتاب رئال:هدايت رئال مادريد سياحت كره ماه است

مي خواهم اولين نفري باشم كه چمپيونزليگ را با سه تيم گوناگون فتح مي كند ، دوست دارم كه اولين كسي باشم كه قهرمان ليگ هاي اسپانيا ، انگليس و ايتاليا مي شود . هر آن چه در توان دارم را انجام خواهم داد تا لياقت آن را داشته باشم كه نامم در نسخه هاي بعدي كتاب مقدس رئال مادريد ذكر شود

Zidane, Mourinho (Marca)
 
 
خوزه مورينيو ، مربي رئال مادريد ، مقدمه كتاب مقدس رئال مادريد را نوشته است .
این مقدمه جذاب را به قلم ژوزه بخوانید:
 به ضرس قاطع اعلام مي دارم ، فوتبال از منظر من مقدس است و حاضرم سوگند ياد كنم كه باشگاه ها براي آناني كه در آن محو مي گردند ، همچو مذهب اند. يك مربي هيچ گاه نبايد ايده هايش را در مقابل خصيصه هاي ذاتي يك باشگاه ، تحميل كند .
اين گناهي نابخشودني است . پيشينه ، مجموعه عقايد و رسوم و سنت هاي يك باشگاه ، وزن قابل احترامي دارند . توجه به اين ميراث ، الزامي است . با مطالعه اين كتاب ، درك خواهيم نمود كه رئال مادريد ، چه پيشينه بلندمدتي دارد . كتاب مقدس رئال مادريد ، عظمت گذشته اي را به ما نشان خواهد داد كه نه تنها به واسطه افتخار آفريني ها ، بازيكنان بزرگ و مربيان فهيم ، بلكه به خاطر تاثير اجتماعي ، سياسي و حتي فرهنگي اين باشگاه بر جامعه يك قرن اخير ، مورد ارزيابي قرار مي گيرند
خواهيم فهميد كه چرا برنابئو ، يكي از پر بيننده ترين تفرجگاه هاي تورييستي مادريد (سالي 600 هزار بازديد كننده ) است ، تقريبا به اندازه همان نفراتي كه پا به موزه ي پرادو مي نهند كه در نوع خود يكي از محبوب ترين ها ، چه در اسپانيا و چه در جاي جاي گيتي است. پرادو ، با جمع آوري كلكسيوني از هنرهاي محلي ، تاثيرگذار و شگرف است اما موزه رئال مادريد ، نوع ديگري از هنر را با خود به ارمغان دارد و تاريخچه اي پر عظمت را گرد آورده است ...
. عرض كرده بودم كه هدايت رئال مادريد همچو سياحت به كره ماه است .
 آري ، در كره ماه بسر مي برم ، آن هم در حالي كه هنوز پاهايم روي كره زمين هستند . با تمام وجود مي توانم فرهنگ و سنت رئال مادريد كه بر اساس نوع برتري از فوتبال پايه ريزي شده است را بستايم . اين در گوشت و پوست و استخوان اين باشگاه جاري شده است و ما نخواهيم توانست كه آن را به دست فراموشي بسپاريم . معمولا پيش از بازيها چهار خط از انجيل را قرائت مي كنم . اين نه موهوم پرستي است نه خرافات ، بلكه ، تسكين بخشي است براي روح . از حالا نياز است كه -چه بهتر پيش از بازيها- حداقل يك خط از كتاب مقدس رئال مادريد را با هم بخوانيم .
 اين كار نيز خرافه پرستي نيست ، بلكه مي خواهيم به دانش خود بيفزاييم . خيلي چيزها براي يادگيري وجود دارد . ماجراهايي مسحور كننده و شادي بخش . نام من در كتابهاي ديگري از پورتو ، چلسي ، اينتر در بخشي خاص و فوق العاده ثبت شده است . قهرماني ، امضاي عملكرد من بوده است . حالا در نظر دارم تا در اين جا نيز همين كار را صورت دهم .
 مي خواهم اولين نفري باشم كه چمپيونزليگ را با سه تيم گوناگون فتح مي كند ، دوست دارم كه اولين كسي باشم كه قهرمان ليگ هاي اسپانيا ، انگليس و ايتاليا مي شود . هر آن چه در توان دارم را انجام خواهم داد تا لياقت آن را داشته باشم كه نامم در نسخه هاي بعدي كتاب مقدس رئال مادريد ذكر شود . هميشه در هر جا كه رفته ام اين را خواسته ام . دوست دارم كه نامم را با رنگ طلايي بنويسند ، چرا كه اين نشانه قهرماني هاي پر عظمت خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.