کريم باقري:
هافبک صاحب نام تيم پرسپوليس ، که زماني فوتبالش هم مثل فرش شهرش زبانزد عام و خاص بود در کنار شوت زدن و دويدن و پاس دادن در زمين چمن در امر صادرات فرش و ارز آوري براي کشور تجربه و تبحر بالايي دارد. کريم خان همراه پدر همسرش يکي از تجار معروف فرش ايران و به خصوص تبريز در دنياست!


علي کريمي: جادوگر فوتبال آسيا، بازيکني که درخشش خود را از تيم فتح تهران آغاز کرد و در پرسپوليس به اوج رسيد و سرانجام سر از تيم بايرن مونيخ آلمان درآورد با چند نفر از دوستانش به صورت شراکتي کار ميکند. در شرکت آنها همه گونه خريد و فروش انجام ميشود از مسکن و ساخت و ساز گرفته تا صادرات و واردات لوازم تزئيني و خانگي. البته خود جادوگر علاقه خاصي به خريد و فروش سيمکارت تلفن همراه آن هم از نوع شمارههاي رندش را دارد و هر کس خط رند ميخواهد معمولاً سري به دفتر شرکت او ميزند.

*على دايى: كمتر كسى است كه از توليدى پوشاك ورزشى او بي خبر باشد اما بد نيست بدانيد سرمربى مطرح پرسپوليس در يكى، دو سال اخير در ساخت وساز مسكن هم دستى بر كار داشته و حتى شنيده ميشود به دليل ركود بازار باضرر و زيانهايى هم رو به رو شده است.

*امير قلعه نويى: پرافتخارترين مربى ادوار ليگ برتر كه بحث خريدهواپيماى اختصاصى اش هنوز سرزبانهاست، در كنار ساخت وساز مسكن، در حال تكميل پروژه مجتمع ورزشى و تفريحي اش در يكى از نقاط خوب پايتخت بوده كه اين مجتمع شامل استخر و سونا، سالن بيليارد، پينتال ...است. گفته ميشود او علاوه بر راه اندازى فروشگاه لوازم خانگى در سه راه امين حضور تهران، يك مزرعه كشاورزى هم در حومه تهران در اختيار دارد.

*مهدى مهدوى كيا: مرد محجوب استيل آذين كه سالها در آلمان زندگى ميكرد و قرارداد سنگينى هم با هامبورگ واينتراخت فرانكفورت داشت باهمكارى برادرانش در ايران شركت توليدى پوشاك و البسه كودكان راه انداخت كه مارك پوشاك او خيلى زود به شهرت رسيد و نمايندگيهاى فعالى در استانهاى مختلف هم دارد.

*جواد نكونام: گفته ميشود تمام افكارش در تجارت و درآمدزايى را معطوف به پروژه ساخت هتل پنج ستاره در يكى از نقاط پررفت و آمد شمال كشور كرده و در اين راه سرمايه گذارى گسترده اى هم داشته است. كاپيتان تيم ملى علاوه بر اين در خريد و فروش مسكن هم دستى بر كار دارد.

*عليرضامنصوريان: خودش اعتراف كرد سالهاست در قشر چاپخانه داران فعاليت ميكند اما در كنار اين موضوع گفته ميشود او در ساخت مجتمع تفريحى و سياحتى در جزيره كيش هم شراكت كرده و رفت وآمدهايش به اين جزيره هم به اين خاطر است. مربى تيم ملى گهگاه به بازار موبايل و كامپيوتر هم سرك ميكشد.

*سيدمهدى رحمتى: او كه عنوان گرانقيمت ترين دروازه بان ايران را يدك ميكشد، علاقه خاصى به خريد زمين و مستغلات دارد، به نحوى كه شنيده ميشود او در شمال سرمايه گذارى وسيعى با خريد نزديك به هشت هكتار زمين انجام داده است.

*خداداد عزيزى: جز اينكه گفته ميشود سهامدار يك شركت توليدى لباس ورزشى است گويا با يكى از دوستانش در بازار طلاى تهران هم سهمى داشته و مغازه طلافروشى او در پايتخت جزو مطرح ترين طلافروشهاي پايتخت قلمداد ميشود. مرد حماسه ساز ملبورن گهگاه در واردات لوازم تزئينى و خانگى هم نقشى در بازار ايران ايفا ميكند.

*مهرداد ميناوند: شوخترين و به نوعى بانمكترين فوتبالى چند سال اخير ايران قلمداد ميشود كه الان بيشتر اوقاتش را در فروشگاه عطر و ادكلن فروشي اش در يكى ازمجتمع هاى تجارى معروف پايتخت سپرى ميكند.

*حسين كاظمي و مجتبي جبارى:
اگرسرى به بازار موبايل زده باشيد پى ميبريد كه آنها با راه اندازى فروشگاه فروش تلفن همراه به نوعى آينده تجارى خود را در اين صنف جست و جو ميكنند.

*سياوش اكبرپور: برخلاف ساير اهالى فوتبال او رو به رستوران و سفره خانه هاى سنتى، كه بازارش به تازگى داغ شده، آورده و همين چند ماه پيش بود كه سفره خانه سنتى او افتتاح شد و به پاتوق بسيارى از خانواده ها تبديل شد.

*هادى اصغرى:
اين بازيكن در سلماس زادگاهش مجتمعى تجارى ساخته كه احتمالا ظرف چند ماه آينده افتتاح خواهد شد. خودش مدعى است با اين كار دينش را به همشهرى هايش ادا كرده است.

*محسن بنگر:
سالها زندگى در نصف جهان باعث شد اين مدافع مازنى اطلاعاتش در ارتباط با سنگهاى تزئينى ساختمان را تكميل كرده و زمينه ساز ورود او به بازار سنگ شود. بنگر در اين سالها نفر اول صادرات سنگ از اصفهان به شهرهاى ديگر بوده است.