۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

مبارک از مقام خود کناره‌گیری کرد

مبارک از مقام خود کناره‌گیری کرد

حسنی مبارک در فاصله دوازده ساعت نظر خود را تغییر داد و استعفا کرد
حسنی مبارک در فاصله دوازده ساعت نظر خود را تغییر داد و استعفا کرد

به گفته عمر سلیمان معاون ریاست جمهوری مصر، مبارک استعفا داده و اختیارات خود را به شورای عالی نظامی واگذار کرده است. قبلا اعلام شده بود که مبارک قاهره را به مقصد شرم‌الشیخ ترک کرده و از آنجا بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.



استعفای مبارک موجب انفجار شادی در میان مردم مصر در میدان تحریر قاهره شده است. او شبه گذشته در سخنرانی خود بر ادامه کار خود تا پایان دوره‌ی  ریاست جمهوری پافشاری می‌کرد، در اثر فشار مردم مصر ناگزیر به عقب‌نشینی و پذیرش خواست اصلی مردم شد.

برابر گزارش‌ها صدها هزار نفر از مردم در قاهره و دیگر شهرهای بزرگ مصر با شنیدن خبر دادن کناره‌گیری مبارک شعار سر داده و در حال شادمانی‌اند. کاروان‌های  خودروها با صدای بوق در شهر در حال رژه رفتن هستند

به محض اعلام خبر کناره‌گیری مبارک، البرادعی گفت، مصر پس از دهه‌ها تحت فشار بودن، اکنون آزاد شده است. او امروز را روز بزرگی در زندگی خود توصیف کرد.
گزارشگران رسانه‌های بین‌المللی فضای حاکم بر میدان تحریر را «غیرقابل توصیف» ذکر کرده‌اند.  ۱۸ روز است که مردم در این میدان تاریخی پایتخت در انتظار چنین لحظه و چنین خبری بودند. به گزارش تلویزیون الجزیره، مردم در حال آواز خواندن، رقصیدن و هورا کشیدن هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.