۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

مصاحبه رائول گونزالس ، كاپيتان اسبق رئال مادريد ، با روزنامه انگليسي گاردين

رائول: باید از رئال مادرید فرار می‌کردم! آن حرکت پشت پای ردوندو عالی بود

رائول گونزالس، مهاجم شالکه در آستانه 34 سالگی همچنان درخشان است. او در گفتگویی با روزنامه گاردین از بازی‌های لیگ قهرمانان، ماندنش در شالکه و خاطراتش در رئال مادرید سخن گفته.

مرجع خبري رئال مادريد : رائول گونزالس ، كاپيتان اسبق رئال مادريد ، با روزنامه انگليسي گاردين مصاحبه اي كرد كه گزينه اي از آن را مي خوانيد . هشت سال پس از بازي در نيمه نهايي چمپيونزليگ ، دوباره به جمع چهار تيم برتر اروپا برگشته اي. خيلي ها فكر مي كرده اند كه رفتن تو به معني پايان كارت است ، اما تو پديده ي اين فصل شدي ، انتظار داشتي خودت را در شالكه پيدا كني ؟
اين تيمی كاملا جديد است، آن هم در لیگی که بازی‌ها در آن كاملا درگيرانه است؛ به حدی که پنج بازي اول را باختيم! و تمام فصل در ميانه جدول بوديم اما در چمپيونزليگ ، واقعا خوب بازي كرديم ، بهتر شده ايم و اعتماد به نفس ما بيشتر شده است . در برابر والنسيا و اينتر ، همه انتظار داشتند حذف شويم .


چقدر حضور شالكه در چمپيونزليگ در تصميمت نقش داشت ؟ توانستي در اروپا به بهترين گلزن تاريخ مسابقات تبديل شوي . اين تورنمنت برايت خيلي خاص است ، نه ؟
بله خيلي خاص است . بازيهاي چمپيونزليگ با هر بازي ديگري متفاوت هستند . اما علت اصلي آمدنم مربي (فليكس ماگات) بود. اين تيمی خوب در ليگی خوب بود و من مدام بازي مي كردم و بهتر مي شدم .احتمال دارد كه براي فصل بعد براي اولين بار در 50 سال اخير در بوندسليگا نباشيم اما من نخواهم رفت . پيش از آمدن به شالكه پيشنهادات ديگري داشتم اما اين تيم را انتخاب كردم . از نظر روحي و بدني در شرايط ايده آلي هستم و اميدوارم كه حداقل يك سال ديگر در اين جا بمانم .

هيچ وقت به خودت نگفتي ، "كاش زودتر به اين جا مي آمدم " ؟
اين همه سال بازي در رئال مادريد ارزش زيادي داشته است . اما به نقطه اي رسيدم كه احساس كردم كه دورانم در آن جا تمام شده است ، مي خواهم به جايي بروم كه از فوتبال لذت ببرم و چاره اي به جز رفتن نبود . مي توانستم در آن جا بمانم اما اين چيزي نبود كه مي خواستم ، از آن لذت نمي بردم . منظورم فقط موفقيت نيست . در اكتبر و نوامبر شرايطم خوب نبود ، فقط دو گل زدم و مشكلاتي داشتم اما هنوز راضي بودم . وقتي آمدم مردم وقتي به من مي رسيدند مي گفتند ممنون ، مرسي كه به شالكه آمدي ، براي من اين قضيه زياد قابل باور نبود .

رفتن از رئال مادريد آسايشت را بيشتر نكرد ؟ مثلا اين كه ديگر فشارهاي ناشي از كاپيتاني روي دوشت نيست .
حالا آسوده تر هستم . در رئال مادريد جدا از فوتبال بازي كردن مسئوليت هاي ديگري هم داشتم . اين اتفاق باعث تضعيف انرژي تو مي شود . انتظار داشتم تا حواس‌جمع باشم و از خودم و هم تيمي هايم لذت ببرم . اين چيزي بود كه واقغا مي خواستم . سالهايي كه در رئال مادريد داشتم فوق العاده بودند ، باشگاه من آن جاست و هميشه مادريديستا خواهم بود . رئال مادريد زندگي من را عوض كرد اما به جايي رسيدم كه بايد فرار مي كردم . كاپيتاني افتخار بزرگي است اما احتياج به چيزي ديگر داشتم . به علت مسائل زباني ، نمي توانستم در اين جا كاپيتان باشم .

هنوز آلماني بلد نيستي ؟
چيزهايي مي فهمم . مربي به زبان انگليسي هم صحبت مي كند كه من راحت تر مي فهمم . سخت است اما مي توانم خواسته هاي مربي را درك كنم . براي هر كاري مترجم دارم؛ آلماني زبان مشكلي است .

چه خاطراتي از منچستريونايتد داري ؟
آن حرکت پشت پاي ردوندو فوق العاده بود . همين طور هت تريك رونالدو ، با اين كه مصدوم شدم و بازي نكردم . با رئال مادريد به آنها دو گل زدم .

زماني فرگوسن تو را بهترين بازيكن جهان نامید .
او هميشه به من لطف داشته است و به همين خاطر از او ممنونم چرا كه او هم يكي از بهترين مربيان تاريخ است .

رايان گيگز هم همچون تو بازيكني پر تجربه و پر سن سال است ، راز اين همه ماندگاري چيست ؟
ما اين حرفه را دوست داريم و از آن لذت مي بريم . براي رايان و من ، اين زندگي ماست . او بازیکنی حرفه ايست كه حواسش به خودش است . او اكنون 37 ساله است و سه روز يك بار در هر پستي مي تواند بازي كند . چه در مركز هافبك ، چه در پست بال ، چه در پست مهاجم كاذب . براي گيگز و اسكولز احترام زيادي فائلم .

هميشه گفته اي كه فوتبالت را خيلي به فابيو كاپلو مديوني .
اولين مربي من خورخه والدانو بود و بعد كاپلو كه واقعا روي من تاثيرگذاشت . او با سبك خاص و حرفه اي خود كه در ايتاليا داشت به اسپانيا آمد . ربطه بسيار خوبي با او دارم و مطمئنم كه براي ديدن بازي خواهد آمد چرا كه هيچ چيز را از دست نمي دهد و من هم دوست دارم كه او را ببينم . او را از 19 سالگي مي شناسم و برايش احترام زيادي قائلم . شايد گاهي از دستش عصباني مي شدم اما مي فهميدم كه صلاحم را مي خواهد . او هر بازيكني را بهتر مي كند و براي من خيلي مهم بوده است . شايد اگر سنم بالاتر بود اين قدر روي من تاثيرنمي گذاشت .

كاپلو فقط يك سال در رئال مادريد در هر دو سال دوام آورد اما يونايتد مربي اش را از سال 1986 عوض نكرده است .
رئال مادريد .... 15 ، 16 تا داشته است . به استثناي بيسنته دل بوسكه ، بقيه مربيان تداوم نداشته اند . صبر ها و فرهنگ ها متفاوت است . همان لحظه كه انتظارات برآورده نشود ، پروژه شكست مي خورد . اما به نظرم رئال مادريد با شخصي كليدي همچون ژوزه مورينيو حالا راهش را پيدا كرده است . مطمئنا تا جايي كه بخواهد مي داند . دو ، سه يا چهار سال. در اسپانيا زياد ماندن مشكل است .

اين فشار به اين معني است كه نمي خواهي مربي شود ؟
مطمئن نيستم . وقتي تصميم به بازنشستگي بگيرم در اين باره فكر خواهم كرد . تمام آن چه كه در 17 سال اخير مي خواستم بازي كردن بود . طبيعتا ديده ام و ايده هايي داشته ام و چيزهايي ياد گرفته ام . به هر حال بين مربي و يك بازيكن از لحاظ تصميات خيلي فاصله است . به همين پپ گوارديولا نگاه كنيد ، خيلي خوب كار كرده است ، اما باز هم آينده اش نامطمئن است . مورينيو سه ، چهار سال در رئال مادريد خواهد بود . البته آسان نيست و نياز به صبر دارد .

فينال در ومبلي خواهد بود .
بايد ديد سرنوشت چه پيش مي آورد . من هيچ گاه به بايرن مونيخ گل نزده بودم و برابر آنها امسال در جام حذفي به گل رسيدم . به سن سيرو رفتم و به اينتر گل زدم ، كاري كه هيچ گاه نكرده بودم . هيچ گاه به ومبلي نرفته بودم اما دوست دارم بروم ، حتي اگر شد به عنوان هوادار براي ديدن رئال مادريد .

رويارويي با رئال مادريد در فينال ، روياست يا كابوس ؟
نمي دانم . در حال حاضر نمي توانم كلمه اي پيدا كنم . اگر اين اتفاق بيفتد .... بيش از يك اتفاق خاص خواهد بود . انتظار نداشتيم به اين جا برسيم و خيلي راضي هستيم . حالا مي خواهيم دست به كار بزرگ تري بزنيم اما معلوم نيست كه شانس به ياري ما خواهد آمد يا خير . به رئال مادريد نگاه كنيد ،‌ هيچ كس فكر نمي كرد بعد از حذف شدن در مرحله يك هشتم به نيمه نهايي برسند . فينال مي تواند خيلي شگفت انگيز باشد ،‌ اميدوارم كه رئال مادريد به فينال برسد ... خب ،‌نمي دانم واقعا . واقعا غريب خواهد بود ، خيلي عجيب .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.