۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۰, شنبه

دورتموند؛ ظهور نسلي تازه با يك مربي نوگرا

دورتموند؛ ظهور نسلي تازه با يك مربي نوگرا

كلوپ توانست امسال با كمترين اتكا به ستاره هاي نامدار دنياي فوتبال، از همان اول فصل دورتموند را به عنوان يك مدعي جدي قهرماني مطرح كند و به جز مقاطعي كوتاه، هيچوقت تزلزل و ناكامي طولاني مدتي را تجربه نكرد

علي مغاني

Juergen Klopp (Getty Images)
 
 
هفته سي و دوم بوندس ليگا آخرين فرصت براي بايرلوركوزن بود كه به شيرهاي دورتموند نزديك شود اما نمايش مقتدرانه دورتموند در نيمه اول بازي با نورنبرگ و دو گل نواكويچ، مهاجم كلن، به لوركوزن كافي بود تا نبرد قهرماني در دو هفته پاياني بوندس ليگا تشريفاتي شود.
حالا بورسيا دورتموند كه يكي از پرطرفدارترين تيم هاي آلمان هم محسوب مي شود، با نسلي تازه از جواناني كه لااقل تا آغاز اين فصل گمنام بودند و يك مربي نوگرا به نام «يورگن كلوپ» بالاتر از پرستاره هايي چون بايرن مونيخ و باير لوركوزن ايستاده اند.

كلوپ كه در دوران بازيگري مهاجم بوده، پيش از اينكه به عنوان يك مربي موفق مطرح باشد، سالها به عنوان مفسر تلويزيون دولتي آلمان كار مي كرد و پس از دوراني نسبتاً موفقيت آميز با ماينز، از دو سال به دورتموند پيوست. كلوپ توانست امسال با كمترين اتكا به ستاره هاي دنياي فوتبال، از همان اول فصل دورتموند را به عنوان يك مدعي جدي قهرماني مطرح كند و به جز مقاطعي كوتاه، هيچوقت تزلزل و ناكامي طولاني مدتي را تجربه نكرد. آن ها امسال نتايجي درخشان در بوندس ليگا گرفتند و توانستند دو مدعي جدي بايرن مونيخ و باير لوركوزن را در خانه حريفان شكست دهند. فراتر از آن، نمايش چشم نواز و هجومي دورتموند و دريافت فقط 19 گل در طول فصل، آن ها را به تفاضل گل حيرت انگيز 45+ رسانده است.  (دومين خط دفاعي مستحكم بوندس ليگا متعلق به ماينز است كه 37 گل خورده).
نتايج فوق العاده پسران يورگن كلوپ در اين فصل، براي فوتبال دوستان وست فالن، يادآور سال 1997 بود كه در آن سال، دورتموند با ستارگان بزرگي نظير ماتياس سامر، اندي مولر و كارل هاينس ريدله تا قهرماني اروپا پيش رفت. از آن سال تا به حال، فوتبال تغييرات زيادي كرده و كسي انتظار ندارد يورگن كلوپ سال آينده در ليگ قهرمانان، تيمش را به عنوان يك مدعي بزرگ مطرح كند. به خصوص كه خيلي از باشگاه هاي بزرگ اروپا براي ستاره هاي نوظهور دورتموند (نوري شاهين، شينجي كاگاوا و...) دندان تيز كرده اند اما در اين ترديدي نيست كه بورسيا دروتموند سال آينده در ليگ قهرمانان، تيمي خطرناك است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.