۱۳۹۰ فروردین ۱۹, جمعه

بازگشت ماگات به گلزنکرشن

بازگشت ماگات به گلزنکرشن

فیلیکس ماگات مربی اخراجی  شالکه پس از سه هفته دوری در هفته 29ام دوباره به گلزنکرشن باز می گردد.

شالکه پس از پیروزی پر گل 5 بر 2 در میلان باید در روزهای انتهایی این هفته بار دیگر فیلیکس ماگات سرمربی پیشین خود را ملاقات کنند به نظر ماگات تنها فردی باشد که از پیروزی معدنچی ها در سن سیرو خنده بر لب نداشته است. ماگات هم اکنون وضعیت خوبی را بهمراه ولفسبورگ در جدول بوندسلیگا ندارد و باید در هفته های باقی مانده امتیازات لازم برای بقا کسب کند.

ماگات سه هفته پیش از شالکه اخراج شد و و تنها با گذشت دو روز با مسئولین ولفسبورگ به توافق رسید و ادامه فصل را در باشگاه سابق خود پی می گیرد. او منظم و سخت گیر و از این حیث در سطح جهان شناخته شده است و بدلیل سخت گیری های او در تمرینات بین بازیکنان محبوبیت چندانی ندارد. او فصل گذشته موفق شد شالکه را نائب قهرمان بوندسلیگا کند ولی این فصل بدلیل نتایج ضعیف و درگیری با برخی از هواداران و مسئولین باشگاه از شالکه اخراج شد.



برخی از بازیکنان شالکه بدلیل آنکه فشارهای زیاد تمرینات با خروج ماگات کاسته شده است از این تغییرات خرسند شده اند. رانگنیک جانشین ماگات در دو دیداری که هدایت معدنچی ها را بعهده داشت عملکرد بسیار خوبی را برای هواداران متعصب شالکه بهمراه آورد او در دو دیدار خارج از خانه در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان دو پیروزی با ارزش بدست آورد.

شالکه هم اکنون در رتبه دهم جدول بوندسلیگا قرار دارد و بازی های باقی مانده آنچنان برای آنها تاثیر گذار نخواهد بود با این شرایط جفرون فارفان مهاجم آبی ها دیدار شنبه مقابل ولفسبورگ را مانند فینال می داند.

ولفسبورگ دو فصل پیش با مربیگری ماگات قهرمان بوندسلیگا شد ولی اکنون در رتبه نازل 16 ام قرار دارد و خطر سقوط را کاملا جدی حس می کند آنها با 28 امتیاز و تنها با تفاضل گل بیشتر نسبت به سنت پائولی بالاتر از آنها  قرار گرفته اند.

بارها و بارها در این فصل گمانه زنی هایی مبنی بر خروج فارفان از گلزنکرشن به گوش رسید او بدلیل مشکلاتی که با ماگات داشت خواستار جدایی از شالکه بود ولی اکنون به نظر می رسد با جانشینی رانگنیک و حضور وی مشکلات نیز حل و فصل شده باشد و هواداران به حضور فارفان در گلزنکرشن برای فصل آینده امیدوارتر شوند.

نکته جالب در مورد فارفان این بود که او بدلیل مشکلاتی که با ماگات داشت سعی کرد تا ژانویه به ولفسبورگ منتقل شود و اگر این انتقال عملی می شد حال او دوباره تحت نظر ماگات 57 ساله مشغول به کار بود. وقتی که از او در مورد احساس خود در صورت تحقق این مسئله پرسیدند با لحنی طنزآمیز گفت:" در این صورت بهتر بود که من میمردم. اگر این حادثه رخ می داد بهتر بود من قراردادم را فسخ کنم و به کشورم پرو برگردم من ترجیح می دهم که زمین را هل بدهم و یا صخره ها را جابه جا کنم تا اینکه بخواهم زیر نظر ماگات تمرین داشته باشم."

فارفان به بیلد می گوید:" فشار روانی آقای ماگات اکنون از بین رفته است و در حال حاضر ما به خوبی در کنارهم و برای شالکه بازی می کنیم. مربی جدید تلاش می کند تا یک رابطه خوب با بازیکنان ایجاد کند مشکلات من با آقای ماگات قابل انکار نیست حضور او برای من یک فشار روانی بزرگ بود."

تیم شالکه در مقابل اینتر با درخشش سارپی و بائومجان موفق به پیروزی شد بازیکنانی که آنها مورد غضب ماگات قرار داشتند و از تیم تبعید شده بودند. به نظر حضور آنها در ترکیب شالکه برای دیدار شنبه و مواجه شدن با ماگات حتمی باشد.

نام مستعار Quaelix را به ماگات اختصاص داده اند که ترکیبی از نام وی و کلمه آلمانی به معنی شکنجه می باشد او به تازگی ادعا کرده است که آنچنان نیز در تمرینات سخت گیری نمی کند.

سارپی بازیکن غنایی شالکه پس از پیروزی برابر اینتر به خبرنگاران گفت:" شما هرگز این پیروزی را فراموش نمی کنید. فوتبال همواره روزهای خوب و بد دارد من به خوبی تحت نظر مربی جدید بازی می کنم و دو پیروزی خوب نیز به کمک بازیکنان و کادر فنی برای شالکه بدست آوردیم."

بائومجان بازیکن 24 ساله شالکه که در دوران مربیگری رانگنیک در شالکه به عنوان یک بازیکن جوان و پدیده معرفی شد و حال پیشرفت محسوسی کرده است می گوید:" بدون شک من تحت نظرات ماگات کار آسانی نداشتم رانگنیک با من صحبت کرد و دوباره من را با تیم همراه کرد."

رانگنیک در دوبازی که به عنوان سرمربی شالکه روی نیمکت حضور داشت دو پیروزی با ارزش بدست آورد و باید به این نکته نیز اشاره کرد که او ادو را دوباره احیا کرد بازیکنی که در زمان ماگات زیاد مورد توجه او نبود و بیشتر از او در جناحین زمین بازی می گرفت. رانگنیک در دیدار سه شنبه شب لیگ قهرمانان از ادو به عنوان مهاجم نوک استفاده کرد و این مهاجم برزیلی با دو گلی که به ثمر رساند توانست صعود معدنچی ها را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان تا حدود زیادی تضمین کند.

ماگات در پاسخ به این پرسش که آیا او بازی شالکه با اینتر را تماشا کرده و چه احساسی پس از پیروزی شاگردان سابق خود داشته است می گوید:" الته احساس خاصی نبود من بازی را تماشا کردم برای این تیم بسیار خوشحال شدم".

رانگنیک ملاقات هفته 29 ام برابر ولفسبورگ و یاران ماگات را دیداری عادی در بوندسلیگا می داند و می گوید:" این بار اولی نیست که من با ماگات مواجه می شوم برای او نیز چنین حالتی وجود دارد البته می توانم تصور کنم که بازیکنانم چه احساسی نسبت به این دیدار خواهند داشت ولی باید سعی کنیم تا انگیزه آنها در مسیر درستی هدایت شود."

ماگات نیز که در موقعیت بحرانی بهمراه ولفسبورگ قرار دارد درباره هفته 29 ام و بازگشت به گلزنکرشن می گوید:" واضح است که این بازی مانند تمامی دیدار های دیگر که مقابل تیم های سابق خود قرار گرفته ام نخواهد بود. وضعیت ولفسبورگ بسیار بحرانی است و این جای تاسف دارد ما باید تمام امتیازات را در هر بازی کسب کنیم و این بدلیل شرایط ویژه ای است که ما در آن قرار گرفته ایم."

شالکه با پیروزی روحیه بخش سه شنبه شب با انگیزه ای بالا از ولفسبورگ میزبانی خواهد کرد. رانگنیک می گوید:" پس از آنکه در دو بازی اخیر پیروز شدیم من انتظار جوی فوق العاده در گلزنکرشن دارم ما همه مشتاقانه منتظر این دیدار هستیم و من می دانم که چه چیزهای دوست داشتنی در آرنا بدست خواهیم آورد."


وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران – سعید محمدخواه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.