۱۳۸۹ اسفند ۲۲, یکشنبه

آمارتكرار ناشدني رائول در ليگ قهرمانان

آمار رائول گونزالس در طول تاريخ چمپيونزليگ خيره كننده بوده است .



همه چيز از 13 سپتامبر 1995 در آمستردام در استاديوم قديمي الميپيك آغاز شد . روزي كه او اولين بازي چمپيونزليگي خود را براي رئال در برابر آژاكس انجام داد . اين جوان 18 ساله كسي نبود به جز رائول گونزالس بلانكو . خورخه والدانو ، مربي رئال كه خودش هم در آن زمان خيلي جوان بود (39) تصميم گرفت كه به اين بچه جوان اعتماد كند . آن نوجوان در آن شب گلي نزد اما بالاخره در سومين بازي در برابر تيم فرانس وارش (6-1) هت تريك كرد تا با جشنواره گل خود ، آغاز گر آمار درخشان خود در اروپا باشد
شانزده سال و پنج ماه بعد ، رائول با زدن هفتادمين گلش ، به آقاي گل تاريخ تورنمنت هاي اروپايي و بازيكني با بيشترين بازي چمپيونزليگي (140) برگزيده شد ، تورنمنتي كه از سال 1992 به بعد تغيير نام داد . حالا با صعود شالكه به مرحله يك چهارم نهايي ، رائول مي تواند كه ركوردش را از اين هم بهتر كند .
به گزترش مرجع خبري رئال از دلايل اصلي موفقيت كاپيتان سابق رئال ، جاه طلبي و توانايي هايش است . اين بازيكن 33 ساله ، در تابستان گذشته تصميم گرفت كه رئال به را به مقصد شالكه كه تيم متوسطي در آلمان بازي كند تا بتواند كه هم بيشتر بازي كند و هم در چمپيونزليگ بازي كند . اما اين بازيكن با وجود سن و سال بالاي خود ، هيچ چيز از هم تيمي هايش كم نداشت .
در حالي كه دو سوم ليگ آلمان سپري شده است ،‌رائول در تمامي 25 بازي تيمش در بوندسليگا فيكس بوده است (95.2 درصد دقايق رسمي و فقط در پنج تا تعويض شده است ) ، يازده گل زده است ( و دو پاس گل) و نقش موثري در صعود تيمش به فينال جام حذفي داشته است (اول خرداد برابر دويسبورگ).
اين در آلمان بود . در اروپا در هشت بازي سه گل زده است (حتي يك دقيقه را هم از دست نداده است) تا ركورد گرد مولر بزرگ از نظر تعداد گل را كنار بزند و از نظر تعداد بازي اروپايي نيز جاي پائولو مالديني را بگيرد .
عملكرد اين بازيكن آن قدر شگفت انگيز بوده كه بسياري از هواداران رئال كه در سالهاي اخير "رائوليستا " نبودند اكنون به جمع هوادارانش پيوستند و حتي فلورنتينو پرز نيز فاش ساخته است كه از طرفداران شالكه شده است .
اين درخشش رائول در بازار فروش پيراهن هاي شالكه در مادريد بي تاثير نبوده است .بسياري از هواداران رئال مادريد پيراهن آبي رنگ شماره 7 شالكه را فقط و فقط به عشق رائول كبير مي خرند .
رائول در ميان بازيكنان فعال ، فقط آندري شوچنكو (دينامو كيف ، 34 ساله) را نزديك به ركورد گلزنيش در اروپا مي بيند . اما بعيد است كه كسي بتواند كه به اين زودي ها ركورد 140 بازي اروپايي او را بشكند . رايان گيگز (يونايتد ، 37) فقط 9 بازي تا او فاصله دارد اما با توجه به سن و سالش بعيد است كه حالا حالا ها بتواند كه رائول را بگيرد . گزينه هايي كه اين شانس را دارند كه در آينده جاي او را بگيرند ، ژاوي (31) و كاسياس (29) هستند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.