۱۳۸۹ اسفند ۲۲, یکشنبه

گلباران بایرن و اولین پیروزی کایزرزلاترن در سال ۲۰۱۱

گلباران بایرن و اولین پیروزی کایزرزلاترن در سال ۲۰۱۱

 
آرین روبن، ستاره‌ی سه-گله‌ی مونیخ برابر هامبورگ
 
آرین روبن، ستاره‌ی سه-گله‌ی مونیخ برابر هامبورگ

هفته‌ی بیست‌وششم بوندس‌لیگا با بازگشت مونیخ و هوفن‌هایم همراه بود؛ کلن شگفتی دیگری آفرید و کایزرزلاترن موفق شد برای اولین بار در سال جدید میلادی پیروز شود. شکست دورتموند و موفقیت شالکه هم از دیگر رخدادهای این هفته بودند.

 

دیدارهای هفته‌ی بیست‌وششم بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۱۱ مارس/ ۲۰ اسفند) با مصاف کلن و هانوفر در خانه‌ی کلن آغاز شدند. میزبان در این مصاف به روند کسب موفقیت‌های خود در هفته‌های اخیر ادامه داد و این بار تیم سوم جدول را با ۴ گل در هم کوبید. مجموع امتیازهای کلن به عدد ۳۲ رسیده و جایگاه این تیم در مکان دهم تثبیت شده است؛ هر چند که رقابت در نیمه‌ی پایانی بوندس‌لیگا بسیار فشرده است. هانوفر هم علیرغم این شکست در مکان سوم باقی ماند.

بازی‌های این هفته روز از ظهر شنبه پیگیری شدند. پرگل‌ترین دیدار این روز را بایرن مونیخ و هامبورگ در ورزشگاه آلیانتس مونیخ برگزار کردند. این رویارویی با فشار هامبورگ آغاز شد، در ادامه اما ورق برگشت. بایرنی‌ها از حدود دقیقه‌ی ۳۰ متوجه شدند که خط دفاعی‌شان چندان مطمئن عمل نمی‌کند، با وجود این‌که فان‌خال سرمربی در این بازی پانزدهمین خط دفاعی مورد نظر خود را می‌آزمود. فیلیپ لام، مدافع راست ملی‌پوش مونیخ که نقطه‌ی اتکای این تیم در دفاع و حرکت‌های رو به جلو محسوب می‌شود، یکی از ضعیف‌ترین‌های تیم بود. میزبان بدین ترتیب بهترین دفاع را در حمله دید؛ نسخه‌ای که بسیار اثربخش بود.
مهاجمان مونیخ در طول تنها ۱۱۳ ثانیه ۳ بار توپ را به دیرک دروازه‌ی هامبورگ زدند. در این میان آرین روبن هلندی در این بازی بدون شک بهترین بازیکن مونیخ بود. او در دقایق ۴۰، ۴۷ و ۵۵ سه گل زد تا شمار گل‌های زده‌ی خود را در ۸ بازی به عدد ۸ برساند. روبن به دلیل مصدومیت طولانی در فصل جاری (۲۰۱۰ - ۲۰۱۱) تنها ۸ بار برای بایرن به میدان رفته است.
حلقه‌ی شادی کلنی‌ها پس از پیروزی بر تیم سوم جدول

 حلقه‌ی شادی کلنی‌ها پس از پیروزی بر تیم سوم جدول

 هامبورگ مهمان اما بر خلاف دقایق نخست، کاملا بدون برنامه حمله می‌کرد و با از دست دادن توپ به راحتی در دام ضدحمله‌های مونیخ گرفتار می‌آمد. یکی از این موقعیت‌ها در دقیقه‌ی ۶۴ بازی تبدیل به گل چهارم میزبان شد؛ جایی که سرانجام فرانک ریبری فرانسوی پس از ۱۷ بازی باز هم گلزنی کرد. گل توماس مولر در دقیقه‌ی ۷۹ و گل به خودی وسترمان، مدافعان هامبورگ، شش دقیقه پس از آن، کلکسیون گل‌های مونیخ را تکمیل کردند. گل ششم میزبان در ادامه‌ی دریبل‌های بی‌نظیر ریبری به ثمر رسید.
این اولین بار پس از ۵ سال است که هامبورگ ۶ بر صفر در یک بازی بوندس‌لیگا شکست می‌خورد.
پیروزی مونیخ پس از سه شکست پیاپی، بیش از همه موفقیتی‌ست برای لوئیس فان‌خال؛ مربی‌ای که در پایان فصل و پیش از پایان قراردادش از مونیخ جدا خواهد شد. باستیان شواین‌اشتایگر، هافبک ملی‌پوش مونیخ، یکی از بازیکنانی بود که پیش از آغاز این بازی مربی‌گری فان‌خال را ستوده و تأکید کرده بود که بایرن باید با همین برنامه ادامه دهد.
شالکه – آینتراخت فرانکفورت در خاک شالکه
این بازی تا ثانیه‌های پایانی نیمه‌ی نخست بدون هیجان و خسته‌کننده بود تا این‌که گل اول برای شالکه در دقایق تلف‌شده‌ی این نیمه به ثمر رسید: رالف فِرمان، دروازه‌بان فرانکفورت که سابقه‌ی بازی در شالکه را هم دارد، با کم‌تجربگی تمام مغلوب رائول باتجربه شد. فرمان توپ را کنترل کرد و بدون توجه به مهاجم اسپانیایی حریف که پشت سر او کمین کرده بود، به زمین انداخت. رائول هم به سمت توپ دوید و در نهایت با خطای فرمان متوقف شد. پنالتی این خطا را خورادو از شالکه به سقف دروازه‌ی مهمان کوبید.
این موفقیت نبض بازی در نیمه‌ی دوم را به دست شالکه داد. گل تساوی در دقیقه‌ی ۷۰ که اولین گل فرانکفورت پس از ۷۹۳ دقیقه بود، این برتری را بر هم زد و بازی میزبان را آشفته کرد.
برگ برنده‌ی فلیکس ماگات، مربی شالکه، در این دیدار خاریستِئاس یونانی بود که چند ثانیه پس از ورود به بازی در دقیقه‌ی ۸۴ تیمش را دو بر یک پیش انداخت. جالب این‌که توپ پیش از این‌که توسط خاریستئاس وارد دروازه‌ی حریف شود، توسط مانوئل نویر، دروازه‌بان شالکه و از فاصله‌ی حدود ۷۰ متری برای او ارسال شد.
تیزهوشی رائول در بازی برابر فرانکفورت، قطعا به سود مربی فلیکس ماگات خواهد بود

  تیزهوشی رائول در بازی برابر فرانکفورت، قطعا به سود مربی فلیکس ماگات خواهد بود

 ماگات در این بازی هم روی نیمکت شالکه دیده شد؛ مربی‌ای که در روزهای اخیر خبر "اخراج فوری‌اش" دائم شنیده می‌شد. موفقیت ۳ بر یک شاگردان این مربی بر والنسیا در یک‌هشتم نهایی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا سبب شده بود بسیاری از هواداران در بازی امروز (شنبه) با پلاکات‌هایی در حمایت از ماگات به ورزشگاه بیایند.
آینتراخت در سال جدید میلادی (۲۰۱۱) و در مجموع ۹ بازی پیشین خود پیروز نشده است. میشائیل اسکیبه، مربی این تیم، به شدت زیر فشار است. مدیر این تیم در پایان بازی به شایعاتی که در مورد اخراج اسکیبه در روزهای اخیر شنیده می‌شوند، به طور موقت پایان داد و بر اعتماد باشگاه بر مربی تأکید کرد؛ هر چند که پاسخ مشخصی به احتمال اخراج اسکیبه نداد.
بازگشت هوفن‌هایم و شکست صدرنشین
دورتموند سرانجام در دور برگشت فصل جاری شکست خورد. شاگردان یورگن کلوپ که با فاصله‌ی بسیار در صدر جدول نشسته‌اند، نسبت به میزبان خود در هفته‌ی بیست‌وششم بیشتر صاحب توپ بودند، اما چندان مؤثر ظاهر نشدند. این روند به هوفن‌هایم موقعیت داد تا در دقیقه‌ی ۶۳ تک‌گل بازی را توسط وداد ایبیزویچ بوسنیایی به ثمر برساند. یک پیروزی پس از ۴ بازی آن هم برابر صدرنشین مطلق بوندس‌لیگا، موفقیت مهمی برای پتسایولی، سرمربی هوفن‌هایم، محسوب می‌شود.
دورتموند در ادامه هر چه زد به در بسته خورد. مهم‌ترین موقعیت گلزنی این تیم در نیمه‌ی دوم را هم باریوس در چهارمین دقیقه‌ی وقت‌های تلف‌شده از دست داد. دورتموند هم‌چنان با ۶۱ امتیاز در جدول اول است. نزدیک‌ترین تیم به شاگردان کلوپ بایر لورکوزن ۴۹ امتیازی است که فردا یکشنبه (۲۲ اسفند) به مصاف ماینتس می‌رود.
عصر شنبه هم‌چنین تیم‌های ولفسبورگ و نورنبرگ با هم روبه‌رو شدند. ولفسبورگ بحران‌زده در رده‌های پایانی است و تلاش می‌کند خود را از سقوط به دسته‌ی پایین‌تر برهاند. شاگردان لیتبارسکی در بازی بیست‌وششم هم اما موفق نبودند و ۲ بر یک از نورنبرگ مهمان شکست خوردند. این در حالی است که گل اول بازی را ولفسبوگی‌ها زده بودند.
یورگن کلوپ، یکی از مربیان مغلوب در هفته‌ی بیست‌وششم

  یورگن کلوپ، یکی از مربیان مغلوب در هفته‌ی بیست‌وششم 

محمت اکیچی، ستاره‌ی ترک‌تبار نورنبرگ، در خط میانی این بار هم درخشید و پاس هر دو گل تیمش را داد. او در ۴ گل از ۶ گل قبلی تیم تأثیر مستقیم داشته است. این هشتمین موفقیت پیاپی نورنبرگ محسوب می‌شود، در حالی که تنها دو بازی از ۱۵ بازی پیشین خود را برده است.
بازی تیم‌های فرایبورگ و کایزرزلاترن هم عصر شنبه با برتری خانگی لاترنی‌ها پایان یافت. شاگردان کورتس با شکست ۲ بر یک شاگردان روبین دوت، نخستین پیروزی خود در سال ۲۰۱۱ را جشن گرفتند.
وردربرمن و رؤیایی که نقش بر آب شد
آخرین بازی روز دوم از هفته‌ی بیست‌وششم را وردربرمن و بوروسیا مونشن‌گلادباخ در برمن برگزار کردند. دیداری که ۳ امتیاز آن برای دو تیم قعرنشین بسیار مهم بود. برمن طوفانی آغاز کرد. هواداران این تیم بار دیگر بارقه‌هایی از فوتبال تیم محبوبشان که ماه‌هاست به دست فراموشی سپرده شده، را دیدند. در این بازی ۳ ضربه‌ی بازیکنان برمن به دیرک دروازه‌ی مونشن‌گلادباخ برخورد کرد تا شمار خوش‌اقبالی‌های آخرین تیم جدول بوندس‌لیگا در مجموع به عدد ۱۶ برسد. شاگردان توماس شاف سرانجام مزد برتری خود را گرفتند و در دقیقه‌ی ۳۹ توسط واگنر به گل رسیدند.
اولین شوت بوروسیا مونشن‌گلادباخ به سمت دروازه‌ی وردربرمن در دقیقه‌ی ۸۶ و توسط رویس انجام شد. این ضربه‌ی سرکش توسط توماس ویزه، سنگربان میزبان، به کرنر فرستاده شد. ویزه در این دیدار و در چند موقعیت انگشت‌شمار مهمان، مطمئن ظاهر شد.
یاران او هم در تمام مدت توپ و میدان را در دست داشتند، اما نتوانستند گل‌های بیشتری به ثمر برسانند. این تیم در مقابل گل تساوی را دریافت کرد تا رؤیای شیرین فرار از سقوط نقش بر آب شود. آرانکو از مونشن‌گلادباخ در دومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده ضربه‌ای ایستگاهی را روانه‌ی محوطه‌ی جریمه‌ی میزبان کرد. این توپ با ضربه‌ی سر دانته به گل تبدیل شد. مونشن‌گلادباخی‌ها که به نظر می‌رسید از این نتیجه راضی هستند، ثانیه‌های پایانی را هم تلف کردند و با یک امتیاز به خانه بازگشتند.
صحنه‌ی به ثمر رسیدن نخستین گل برمن

 صحنه‌ی به ثمر رسیدن نخستین گل برمن

 برمن با یک امتیاز این بازی به رده‌ی ۱۲ جدول صعود کرد. مونشن‌گلادباخ هم با ۲۳ امتیاز، پایین‌تر از ولفسبورگ و اشتوتگارت، در مکان آخر جدول باقی ماند.
رقابت در رده‌های میانی و پایانی جدول بوندس‌لیگا بسیار فشرده است. فاصله‌ی بین تیم دوازدهم جدول – برمن – با تیم آخر – بوروسیا مونشن‌گلادباخ – به تنها ۶ امتیاز رسیده و بر نگرانی تیم‌های حاضر در این رده‌ها افزوده است.
مسابقات عصر شنبه با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان زلزله و سونامی در ژاپن آغاز شدند. بازیکنان برخی از تیم‌ها هم با بازوبندهای مشکی بازی کردند.
پیکارهای هفته بیست و ششم بوندس لیگا با برگزاری دو دیدار به پایان رسید. بایر لورکوزن توانست با پیروزی یک بر صفر بر میزبان خود، ماینتس، جای خود در رده دوم جدول را ثتبیت کند. در دیگر دیدار یکشنبه تیم اشتوتگارت توانست در زمین سن پاولی با نتیجه دو بر یک پیروز شود و گامی مهم در راه ترک رده های پایین جدول بردارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.