۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

فولاد صفر- پرسپولیس1؛عبور از توفان شن


فولاد صفر- پرسپولیس1؛عبور از توفان شن
پرسپوليس و ملوان تاكنون دوبار در سال‌هاي 66 و 70 در فينال جام حذفي برابر يكديگر بازي كرده‌اند كه در هر دو مرتبه نيز پرسپوليس پيروز شده است.اين سومين رويارويي اين دوتيم در فينال است


گل : وحیدهاشمیان در دقيقه 64
ورزشگاه تختی اهواز / نیمه نهایی جام حذفی /تماشاچی: 15 هزار نفر



داور: سعيد مظفري‌زاده



اخطار:حميدرضا علي‌عسگر و سامان آقازماني از پرسپوليس


اخراج: علي حمودي


 فولاد خوزستان: ميثاق معمار‌زاده، جلال كاملي‌مفرد، اميد خورج، علي حمودي، مهرداد جماعتي، كريم شاهوردي، آندره رينالدو، بختيار رحماني( از دقيقه 77 سيامك سرلك)، كاوه رضايي( از دقيقه 69 مهرزاد مومني)، آرش افشين( از دقيقه 73 ياكيته) و رضا نوروزي 
سرمربي: مجيد جلالي


پرسپوليس: عليرضا حقيقي، مجتبي شيري، عليرضا نورمحمدي، ابراهيم شكوري، سامان آقازماني، مازيار زراع، حسين بادامكي، عليرضا محمد( از دقيقه 57 وحيد هاشميان)، محمد نوري، حميدرضا علي‌عسگر ( از دقيقه 61 امير حسين فشنگچي) و هادي نوروزي 
سرمربي: علي دايي 




شرح بازي:


پرسپوليس كه از شكست و حذف رقيب آبي‌پوش خود در انزلي باخبر بود با احتياط كافي مقابل ميزبان باانگيزه خود ظاهر شد. بازي با ميدانداري و حملات خوزستاني‌ها آغاز شد اما پرسپوليس مشكي‌شده به مرور خود را پيدا كرد و به‌خصوص بعد از هند ناشيانه علي حمودي و اخراج اين بازيكن بازي را به مصافي پاياپاي تبديل كرد.
در نيمه دوم دايي با به ميدان آوردن هاشميان و فشنگچي دامنه حملات تيمش را گسترده‌تر كرد و بالاخره با گلزني وحيد هاشميان به آنچه از اين ميدان سخت مي‌خواست دست يافت. بزرگ‌ترين آرزوي دايي تمام كردن كار در همان 90دقيقه و جلوگيري از دومين ماراتن 120دقيقه‌اي در طول 4روز بود كه به اين هدف رسيد.


شرح گل


(دقيقه 64): در حالي كه دو دقيقه قبل محمد نوري در موقعيتي به‌مراتب مناسب‌تر توپ را از داخل 6قدم به تير افقي كوبيده بود، اين بار وحيد هاشميان توپ ارسالي از جناح راست را در پشت محوطه 6قدم استپ كرد و با يك شوت زميني به زاويه راست معمارزاده دروازه فولاد را باز كرد. هاشميان نشان داد با وجود كارهاي عجيب و غريبي كه گهگاه از او سر مي‌زند وظيفه زدن «تقه» آخر از داخل هجده‌قدم را به خوبي بلد است. او تنها 7دقيقه قبل از اين صحنه به ميدان آمده بود.


اتفاق ويژه: چه اتفاقي ويژه‌تر از بازي در آب‌وهواي عجيب‌وغريب و غبارآلود اهواز؟ مي‌توانيم حرف‌هاي گزارشگر اهوازي درباره نفس كشيدن تماشاگران در آن هوا را اغراق‌آميز فرض كنيم، اما مطمئن باشيد فوتبال بازي كردن در اين توفان شن كار هر كسي نيست. علاوه بر اين از اخراج علي حمودي و 70دقيقه بازي 10نفره تيم ميزبان هم بايد به‌عنوان دومين اتفاق ويژه بازي ياد كرد.


بهترين بازيكن: در روزهايي كه محمد نوري آن فروغ نيم‌فصل اول را ندارد و در روزي كه علي‌عسگري به‌خاطر بازي كم‌تاثيرش تعويض شد، ستاره‌هاي پرسپوليس از خط دفاعي اين تيم ‌آمدند. با احترام به همه عناصر خط دفاعي پرسپوليس كه 210دقيقه مصاف سنگين در جام حذفي را بدون گل خورده به پايان برده‌اند، عنوان بهترين بازيكن را اعطا مي‌كنيم به مجتبي شيري؛ ذخيره‌اي كه بعد از مصدوميت سپهر حيدري به تركيب اصلي آمد و تبديل به يك «توفيق اجباري» براي قرمزپوشان شد.


نکته: فينال به صورت رفت و برگشت برگزار مي‌شود و ملوان روز دوشنبه هفته آينده در بازي رفت ميهمان پرسپوليس خواهد بود.اين بازي بيست و پنجمین فينال حذفي خواهد بود.


مورد به یادماندنی :وحيد هاشميان با وجود اينكه سرش 3 بخيه خورده اما با تاييد پزشك پرسپوليس در فهرست 18 نفره اين تيم قرار گرفت و در دقيقه 57 وارد ميدان شد و با زدن يك گل پرسپوليس را فينال جام حذفي رساند.سر وحيد هاشميان در ديدار پرسپوليس و سپاهان در مرحله يك مرحله چهارم نهايي شكست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.