۱۳۹۰ خرداد ۱۸, چهارشنبه

اگر به جای عادل ؛ فریدون جیرانی مجری برنامه ی نود بود...!! / نگاهی کوتاه به نود و عادل فردوسی پور از زاویه ای دیگر...


شهاب احمدی / خبرگزاری پارس فوتبال
گاهی اوقات اتفاقاتی در اطراف انسان ها پیش می آید که باعث می شود آن ها قدر داشته های خود را بیشتر از گذشته بدانند. این روزها در اطراف مردم فوتبال دوست ایران که تعدادشان بسیار هم زیاد است اتفاقاتی روی داده که اگر به آن توجه شود ؛ باعث می شود که آن ها بیش از گذشته قدر یکی از برنامه های انکار ناپذیر فوتبالی صدا و سیما را بدانند. برنامه ای که با نام عادل فردوسی پور گره خورده است و در واقع بدون این نام به هیچ وجه دارای هویت نیست. آری ؛ از نود و تهیه کننده - مجری توانایش سخن می گوییم. فردی که حتی دشمنان و مخالفانش هم نمی توانند نقش او را در فوتبال ایران انکار کنند.

به همان <اتفاقی> که در ابتدای مطلب پیرامون آن اشاره کردیم بر می گردیم...مدتی است برنامه ای کاملا از لحاظ ساختاری مشابه برنامه ی نود تحت عنوان <هفت> روی آنتن صدا و سیما می رود که به بررسی سینمای ایران می پردازد. برنامه ای که تنها برنامه ی زنده ی سینمایی در صدا و سیما محسوب می شود و سعی دارد تا بتواند همانند برنامه ی نود قشر عظیمی از مردم را متوجه خود کند. برنامه ای که باید سینما را به نقد بکشد ؛ مسئولان سینمایی را به چالش بکشد و در واقع مو را از ماست سینمای ایران بیرون بکشد. همان کاری که نود و عادل فردوسی پور پیرامون فوتبال ایران کرده اند و توانسته اند چنین ماندگاری و چنین تاثیری را بر مردم و فوتبال ایران بگذارند. اما با دیدن این برنامه و نحوه ی اجرای مجری - کارگردانش یعنی فریدون جیرانی و نحوه ی مقابله ی او با مسئولان سینما متوجه این موضوع می شویم که متاسفانه این برنامه نه برای انتقاد بلکه برای تعریف و تمجید روی آنتن می رود. اوج این فاجعه را نیز می توانید در ویژه برنامه ی هفت برای اختتامیه ی جشنواره ی فیلم فجر ببینید.
سخن ما اما نه سینماست و نه برنامه ی هفت ؛ ما از فوتبال می نویسیم و به فوتبال می پردازیم. قصد ما از مطرح کردن این موضوع تنها یک قیاس ساده بود تا به یک نتیجه ی مشخص برای فوتبال و به خصوص مردم فوتبال دوستمان برسیم. مردمی که عاشقانه فوتبال را دوست دارند و حق مسلمشان این است که از حقایق و پشت پرده ی آن آگاه شوند ؛ و چه خوش شانس هستند که فردی همچون عادل فردوسی پور و برنامه ی نودی وجود دارد که می تواند خواسته های آنان را بر آورده کند. تنها فرض کنید ؛ به جای عادل فردوسی پور ؛ فریدون جیرانی مجری برنامه ی نود بود ؛ به نظر شما چه بر سر این برنامه و مردم فوتبال دوست ایران می آمد؟!...اکنون با دیدن برنامه ی هفت و فریدون جیرانی ؛ بیش از پیش قدر نود و انتقاد هایش را می دانیم ؛ نود و عادل فردوسی پور وجدان بیدار فوتبال ایران هستند ؛ کسی هست که بتواند این موضوع را انکار کند؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.