۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

اوزيل: مي‌خواهم بهترين بازيكن دنيا شوم

مهاجم آلماني تيم فوتبال رئال‌مادريد گفت: به اين خاطر در رئال حضور دارم که مي‌خواهم روزي بهترين بازيکن دنيا شوم.




مسعود اوزيل در گفت‌وگويي با نشريه کيکر اظهار داشت: خوزه مورينيو مربي فوق‌العاده‌اي است که با بازيکنانش به‌خصوص جوانان، زياد صحبت مي‌‌کند. او فقط مربي نيست، بلکه دوست بازيکنان نيز به شمار مي‌رود.
وي افزود: در ابتداي حضور مورينيو از من مي‌خواست نيمکت‌نشين باشم، در شرايطي که من طالب بازي کردن بودم. به اين ترتيب بازيکن ثابت تيم شدم. 

اين ملي‌پوش ترک‌تبار آلماني در اين گفت‌و‌گو صحبت‌هاي ديگري هم مطرح کرده است که به‌شرح زير است: 
*آقاي اوزيل، اولين فصل حضورتان را در رئال‌مادريد چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟ فصل خوبي بود و احساس شور و شعف مي‌کنم. تيم جوان ما با بازيکنان تازه‌وارد زيادي در خلال فصل پيشرفت کرد. در فصل بعد مسلماً خيلي قوي‌تر خواهيم شد و آن‌موقع تيم پخته‌تري خواهيم بود. 
*موقعي که به رئال مادريد مي‌رفتيد، هشدارهاي زيادي شنيديد. به بدبينان فهمانديد در مورد شما اشتباه مي‌کردند؟
من به رئال آمدم چون از توانم شناخت کافي داشتم. با خانواده و مدير برنامه‌ام، همينطور خوزه مورينيو صحبت کردم. همين نکته که مورينيو مي‌خواست تحت‌هرشرايطي مرا در اختيار داشته باشد، برايم مهمترين عامل انتخاب بود. الان خيلي خوشحالم چنين راهي را برگزيدم. 

*آيا شد که از چنين انتخابي متاسف شويد؟
نه هيچوقت. هر روز از اين که در رئال هستم، لذت بردم. 

*از عملکرد شخصي‌تان راضي هستيد؟
بله، ولي بديهي است که بيشتر از اين مي‌توانم. اميدوارم فصل بعد بازهم گل‌هاي بيشتري بزنم. در ساختن گل يا گلزني مي‌توانم بهتر عمل کنم. هميشه هدفم اين است که عملکرد فصل قبلم را بهبود ببخشم. 

*مورينيو شما را جادوگر خطاب کرد. خورخه والدنو‌، مدير ورزشي عزل شده به شما لقب شاهکار داد. واکنش‌تان نسبت به اينگونه تعاريف چيست؟
هر کس از تعريف خوشش مي‌آيد و من هم از اين بابت خوشحال مي شوم. ولي من زيدان نيستم، بلکه بازيکني جوان که در مسير خوبي حرکت مي‌کند. البته يک چيز هم روشن است يعني اين که مي‌خواهم روزي يکي از بهترين بازيکنان دنيا شوم. به اين خاطر است که اينجا حضور دارم. مي‌خواهم کامل‌تر شوم و کسب عنوان کنم. 

*از خودتان انتظار داريد که در ترکيب اصلي رئال حضور داشته باشيد؟
بله. 

*عملکرد تيم رئال را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟
هدف من کسب جام بود. يکي از اين جام‌ها که جام حذفي است، را برنده شديم. 

*فکر مي‌کنيد چنين افتخاري، زخم عدم قهرماني لاليگا را التيام مي‌بخشد؟
مي توان گفت خرسنديم که حداقل يک جام از فصل را کسب کرديم. 

*پس چرا در لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا در رقابت با بارسلونا، قابليت‌‌تان کافي نبود؟
در فينال جام حذفي که يک بر صفر برنده شديم، به‌وضوح تيم برتر ميدان بوديم. در باخت 2 بر صفر برنابئو بارسلونا بهتر بود. مقابل اين رقيب متحمل شکست‌هاي تلخي شديم و از اين گذشته با اخراج‌هاي زيادي روبرو بوديم. 

*به تئوري ئوطئه‌اي که مورينيو از آن سخن گفت، باور داريد؟
در اين باره دوست ندارم وارد شوم، ما مي‌خواستيم برنده شويم که در نهايت قادر به انجامش نشديم. 

*چرا موفق نشديد؟
ديديد که مقابل بارسلونا مي‌توان برنده شد و در برخي اوقات تيم برتر بوديم. ما پتانسيل غلبه بر بارسا را داشتيم. 

*از عملکرد ولفگانگ اشتارک داور آلماني باري رفت ليگ قهرمانان راضي بوديد؟
در اين باره اجازه دهيد چيزي نگويم. 

*به نظر شما درچه زمينه‌هايي بارسلونا جلوتر از رئال است؟
بارسلونا از سال‌ها قبل دست نخورده و مرتب بازيکنانش کنارهم بازي کرده‌اند. فصل بعد حتي مقابل همين حريف قوي‌تر خواهيم بود. 

*فاصله رئال با بارسا کمتر مي‌شود؟
ترديد نکنيد. من حتي مطمئن هستم سال بعد با رئال صاحب جام‌هاي بيشتري خواهيم شد. 

*پس داريد با اين حرف‌ها بارسلونا را به مبارزه مي‌طلبيد؟
دقيقاً. 

*چقدر طول خواهد کشيد تا رئال همطراز با بارسا شود و يا از آن جلو بزند؟
براي من مثل روز روشن است که فصل بعد به اين حد مي‌رسيم. با استفاده از بازيکنان تازه‌وارد بازهم خيلي قوي تر خواهيم شد. 

*نوري شاهين خريد جديد رئال است. فکر مي‌کنيد او رقيب‌تان است يا اينکه يک هم‌تيمي جديد براي کمک به شما؟
شاهين بازيکني با کلاس است که باعث بهبود رئال مي‌شود. 

*آنوقت چه جايي براي سامي‌ خديرا باقي خواهد ماند؟
او مي‌تواند در پست هافبک متمايل به راست يا چپ بازي کند. 

*مورينيو آدم مغروري است. مناسباتش با بازيکنان چگونه است؟
او آدمي فوق‌العاده است که با بازيکنانش، به خصوص جوانان زياد صحبت مي‌کند. او فقط مربي نيست، بلکه دوست بازيکنان نيز به شمار مي‌رود. 

*اگر مجبور به نيمکت‌نشيني شويد چگونه با اين امر کنار مي‌آييد؟
براي هر بازيکني اين اتفاق ناراحت‌کننده است، ولي چيزي است که در شغل ما وجود دارد. اوايل مربي بيشتر مي‌خواست نيمکت‌نشين باشم، در حالي‌که من طالب بازي کردن بودم. 

*از چه ويژگي فوتبال اسپانيا بيشتر از همه خوش‌تان مي‌آيد؟
تنها تفاوت در اين است که تيم‌هاي کوچک‌تر از لحاظ کيفي با استعدادند. در بوندس‌ليگا تيم‌هاي کوچکتر بيشتر مي‌جنگند. سطح فوتبال اسپانيا بطور کلي بالاتر است. 

*اين مساله براي شما راحت‌تر است؟ يا همه تيم‌ها چون مي‌خواهند با رئال نبرد کنند، سخت تر است؟
کار سخت‌تر است. چون مقابل رئال همه مي‌خواهند خودشان را نشان دهند. لذا با توان 200 درصدي بازي مي‌کنند! 

*در اولين فصل حضورتان در رئال، از چه ويژگي تيم بيشتر از همه خوش‌تان آمد؟
استقبال دوستانه. ما واقعا مثل يک خانواده کوچک هستيم. وقتي استراحت داريم، براي هم اس.ام.اس مي‌دهيم و براي هم آرزوي شادي و سلامتي در کنار خانواده مي‌کنيم. 

* هرچند وقت يکبار زين‌الدين زيدان با شما صحبت مي‌کند؟
او هميشه قبل از مسابقات برايم آرزوي موفقيت مي‌کند و مي‌گويد: مسعود بازي خودت را انجام بده! در اين حال بال و پر مي‌گيرم چون او الگوي‌ام بوده و يک شخصيت بزرگ است. 

*به عنوان بازيکن و غير بازيکن در اين يک سال چه چيزي ياد گرفته‌ايد؟
اين که فرهنگ اسپانيا متفاوت است. مردم ساعت 22 تازه شام مي‌خورند. نظم و ترتيب‌شان هم با ما فرق مي‌کند. باورتان مي‌شود مبل‌مان منزلم که بايد حداکثر ظرف دو هفته به دستم مي‌رسيد، تازه پس از دو ماه آمد! 

*هنوز هم اسپانيايي ياد مي‌‌گيريد؟
بله. در فصل جديد بازهم يادمي‌گيرم، الان مي‌توانم با همه به اسپانيايي و انگليسي ارتباط برقرار کنم. 

*خارج نشيني از جنبه شخصي باعث تغييري در نحوه رفتارتان هم شده؟
من الان همان اوزیل سابق هستم. هنوز هم همان دوستان سابقم را دارم. به اضافه اين که هم‌تيمي‌ها از من حمايت مي‌کنند. با سرخيو راموس بيشتر از همه صميمي هستم چون او همسايه‌ام است و از دست ديگران نيز گاه و بيگاه عصباني مي‌شوم. 

*شما کاسياس را بهترين دروازه‌بان جهان معرفي کرديد. در مورد نوير چه مي‌گوييد؟
کاسياس صاحب يکسري جام شد تا عنوان بهترين سنگربان دنيا را کسب کرد. معلوم است که تجربه زيادي دارد. مانوئل نوير هم در کلاس جهاني است. 

*در رئال چگونه خودتان را با تيم وفق مي‌دهيد؟
مرتب در تمرينات فردي شرکت مي‌کنم تا از لحاظ فيزيکي، سرعت و گلزني کاملاً آماده باشم. همينطور روي ضربات آزاد تمرين مي‌کنم. هر دو روز يکبار اين کارها را مي‌کنم تا به اطمينان بيشتري برسم. 

*تلاش کرديد بازي با پاي راست‌تان همينطور ضربات سر را نيز تقويت کنيد؟
در بازي با سر هنوز به آن چيزي که مي‌خواستم نرسيده‌ام. ولي پاي راستم بهتر شده. 

*پس الان با قبل متفاوت بازي مي‌کنيد؟
پخته‌تر از قبل بازي مي‌کنم و در ميدان ثبات بيشتري دارم. ضمن اين که در گلزني‌ خطرناک‌تر شده‌ام. 

*قدم بعدي چيست؟
اين که مي‌خواهم يکي از بهترين بازيکنان جهان شوم. 

*دست‌يابي به اين هدف الان براي‌تان راحت تر از قبل است؟
اتفاقاً سخت‌تر است. چون حريفان از بازي من شناخت دارند، ولي بالاخره کار خودم را انجام مي‌دهم. 

*اگر بازيکنان جديد به رئال بيايند، آنوقت شما برتري نسبت به آن‌ها خواهيد داشت؟
بله. اميدوارم، ولي در هرحال بايد خودم را تحميل کنم. 

*سه بازي ملي پايان فصل براي شما شوق‌انگيز است يا چيزي در حد رفع تکليف؟
همه مي‌دانند که هميشه از انجام بازي‌هاي ملي چه شور فراواني دارم. 

*به نظر شما آيا تيم ملي آلمان در جام ملت‌هاي 2012 به مقام قهرماني مي‌رسد؟
مشخص است که دسترسي به اين عنوان، آرزو و هدف ما است. 

*منزلت‌ شما در تيم ملي از زماني که بازيکن رئال‌مادريد هستيد، تغييري هم کرده؟
بله. 

*در اسپانيا حاشيه‌هاي دربي ال‌کلاسيکو تاثيري هم در تيم ملي اين کشور دارد؟
اطلاعي ندارم. در آنجا به ديگران کاري ندارم و بيشتر دنبال برنامه‌هاي خودم هستم. 

*پيش از فصل کريستين نرلينگر، مدير ورزشي بايرن گفت اوزيل و خديرا نمي‌توانستند به بايرن کمکي بکنند. از اين حرف ناراحت نشديد؟
خير. چون براي هر بازيکن و تيمي احترام قائلم. براي من همين نکته کافي است که در بزرگترين تيم دنيا هستم و در آنجا بازيکن ثابت محسوب مي‌شوم. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.