۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

بررسی توانايی های مانوئل نوير خرید جدید بایرن مونیخ




بررسی توانايی های مانوئل نوير
دروازه بان پستی است که می تواند تعيين کننده روش و ساختار خط دفاعی يک تيم باشد. مدافعين تيم بايد از توانايی ها و نقاط ضعف دروازه بان تيم خود آگاه باشند تا يک خط دفاعی محکم تشکيل شود. نوير قرار است سال ها شماره يک بايرن باشد، در اين مقاله نگاهی دقيق خواهيم داشت به مردی که قرار است دروازه بايرن را در سال های آتی محافظت کند.

کارشناسان سايت گل به طور کلی نوير را اين گونه ارزيابی کرده اند:



حالا کمی دقيق تر:

بازی در هوا: نوير با قد  192 سانتی متری از قامت مناسبی برای دروازه بانی برخوردار است، او به همان اندازه که قد بلند است سريع هم عمل ميکند و به خوبی توپ های بلند روی دروازه اش را می تواند جمع کند

تعداد اشتباه: يکی از نقاط ضعف خطرناک نوير اشتباهات هر از گاه اما خطرناک او است.مثلاً در بازی شالکه با منچستر نوير بود که مانع از دو رقمی شدن شالکه شد اما توپی که از دستش ليز خورد و وارد گل شد اگر در يک بازی حساس و نزديک اتفاق افتاده بود بسيار جنجالی ميشد، در آخرين بازی تيم ملی هم در برابر اروگوئه يک ضربه ايستگاهی که به صورت سانتر ارسال شده بود و توپ ساده اي به نظر می رسيد از دست نوير ليز خورد و وارد دروازه شد هر چند با خوش شانسی او توپ آفسايد اعلام شد! به نظر می رسد نوير هنوز در لمس اوليه توپ های نرم کمی مشکل و جای کار دارد.

کنترل محوطه جريمه: وجود يک خط دفاع نا مطمئن در شالکه جلوی نوير باعث شده او در اين زمينه رشد کند. او به خوبی محوطه جريمه اش را می شناسد و خط دفاع را رهبری می کند و توپ هايی را می گيرد که بيشتر دروازه بانان دنيا نمی توانند.

خروج از دروازه: نمی توان نوير را دروازه بانی ضعيف در مصاف های تک به تک عنوان کرد. او به خوبی خودش را در مسير توپ قرار می دهد و زاويه را تنگ ميکند و تا به حال چندين بار به اين ترتيب دروازه تيمش را نجات داده که شايد يکی از بهترين آنها در مسابقات اخيرش در برابر والنسيا و زمانی که بازی 1-1 بود اگر نوير گل ميخورد شايد شالکه هرگز به نيمه نهايی نمی رسيد. شايد تنها ضعف نوير در اين قسمت قضاوت او برای انتخاب زمان صحيح خروج از دروازه و نحوه دفع توپ است مانند گل تماشايی که در بازی با اينتر باعث به وجود آمدنش شد.

بازی با پا و شروع مجدد: در اين زمينه نوير از بهترين های دنيا است، شوت های محکم و بلند، پرتاب های دستی که تا نيمه زمين می رسد و سرعت عمل در دفع مناسب توپ از خصوصيات منحصر به فرد او است. کافی است به ياد بياوريد در جام جهانی و بازی با انگليس چطور با شوت بلندش به کلوزه پاس گل داد! پرتاب های دست بلند و دقيق او در بايرن ميتواند بازيکنان سريعی مثل روبن و ريبری را به سرعت در موقعيت ضد حمله خطرناک قرار دهد و بازی با توپ خوبش به مدافعين اين امکان را می دهد تا با خيال راحت توپ را به او پاس بدهند.

پنالتی گيری: نوير پنالتی های زيادی را در جريان بازی نگرفته است اما وقتی صحبت پايان بازی ميشود می توانيم بازی شالکه با پورتو در سال  2008 را به ياد بياوريم که با هنرمندی نوير در ضربات پنالتی شالکه به مرحله يک چهارم نهايی لیگ قهرمانان رسيد.

رفلکس ها و شوت گيری: نوير مانند يک گربه انعطاف پذير و سريع است، او بدون شک از بهترين شوت گير های حال حاضر دنيا محسوب ميشود. هر دروازه بانی در طول دوران بازی گريش چند مهار خارق العاده دارد اما نوير به طور مداوم موفق به انجام اين کار شده، چه از دور چه از نزديک شوت ها را به خوبی می گيرد، بازی با دورتموند و بايرن در خانه حريف و بازی با منچستر در خانه اوج کار او در اين فصل بودند.

نوير به طور کلی دروازه بانی سريع با رفلکس های عالی و توانايی های خوب در همه زمينه ها است اما هر از گاهی اشتباهات بدی هم دارد که فعلاً برای او دردسر ساز نشده اند و با توجه به اينکه هنوز 25 ساله است ميتواند سال ها در رده چند دروازه بان اول دنيا باشد. نوير در اولين بازی ملی اش يک پاس به عقب را با شوتی محکم به کمر مهاجم حريف کوبيد و توپ وارده دروازه اش شد! اما در همين فاصله کوتاه بازی با پايش آنقدر بهبود پيدا کرده که جزو بهترين های دنيا شده است بنابراين می توان اميدوار بود در سال های آتی بقيه نقاط ضعف اش را هم برطرف و به دروازه بانی کامل و افسانه اي تبديل شود. مبلغ 25 ميليونی که در کل برای او پرداخت ميشود مساوی با مبلغی است که برای خريد بوفون در دوران اوجش پرداخته شد و يک رکورد برای خريد دروازه بان محسوب ميشود نوير در بايرن با فشار و سطح جديدی از توقعات روبرو خواهد شد، خودش از اين امر استقبال کرده و ميخواهد نشان دهد لقب بهترين دروازه بان جهان که هم اکنون هم برخی از کارشناسان به او لقب می دهند شايسته او است و ميتواند سال ها آن را حفظ کند.

وب سايت رسمی کانون هوادارن بايرن مونيخ در ايران - ترجمه و تاليف: کوروش فروديان

۲ نظر:

  1. 2ta defa vasat biyaran top mishe

    پاسخحذف
  2. به نظر من اگه یه تیم دروازه بان خوب و عالی داشته باشه،مستقیما روی عملکرد مدافعان تیم هم اثر داره و اونها با عملکرد بهتر و اعتماد به نفس کامل بازی می کنن.

    پاسخحذف

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.