۱۳۹۰ خرداد ۲۸, شنبه

جادوگر برای سومین بار در پرسپولیس؛ مروری بر کارنامه باشگاهی علی کریمی

علی کریمی بازیکن غیر قابل پیش بینی فوتبال ایران در دو دهه اخیر، برای سومین بار به پرسپولیس پیوست و شاید تا آخر دوران فوتبالش در پرسپولیس باقی بماند. این بازیکن که فصل پرحاشیه در استیل آذین و در ادامه فصل آرامی را در شالکه آلمان سپری کرد، اولین خرید قرمزها در فصل جدید است و قرار است در لیگ یازدهم با پیراهن این تیم به میدان برود. سایت گل در این گزارش کارنامه فوتبالی علی کریمی در رده باشگاهی را زیر ذره بین برده است:


فتح تهران(75-77)



اولین تیم حرفه ای کریمی فتح تهران بود که کریمی ضمن سپری کردن دوران سربازی اش در این تیم، بطور جدی به فوتبال وارد شد. کریمی در این تیم دسته دومی روزهای خوبی داشت و در دومین سال حضورش نیز فتح تا یک قدمی حضور در لیگ آزادگان پیش آمد، اما در نهایت موفق به صعود نشد. کریمی در مسابقات فوتسال نیز برای فتح بازی می کرد.


















پرسپولیس تهران(77- 80)


علی کریمی در تابستان سال 77 به پرسپولیس پیوست و در همان اولین روزهای حضورش در پرسپولیس به تیم ملی امید دعوت شد. بعد از اتفاقاتی که در اردوی تیم ملی امید در ویتنام افتاد، کریمی  از سوی AFCیک سال محروم شد.  در بازگشت مجدد به پرسپولیس پس از یک سال روز به روز درخشش بیشتری از خود نشان داد تا بالاخره چشم مسولان باشگاه الاهلی امارات را گرفت. کریمی طی 3 سال حضور در پرسپولیس، 42 بازی در لیگ، 2 بازی در جام حذفی و 13 بازی در جام باشگاههای آسیا انجام داد و در مجموع 57 بازی 16 گل زد. او با سرخپوشان دو بار قهرمان لیگ آزادگان شد.
AK8_alahli_6.jpg















الاهلی دوبی(80-84)


جادوگر فوتبال ایران در خردادماه 80 به الاهلی پیوست، در حالی که قبل از آن از تیم هایی مثل پروجیا ایتالیا و اتلتیکومادرید پیشنهاد داشت. او در الاهلی تک ستاره تیمش شد و بارها با حرکات تکنیکی و گل هایش هواداران الاهلی و دوستدارنش را به وجد آورد. کریمی در الاهلی طی 4 فصل 69 بازی در لیگ انجام داد و 45 گل به ثمر رساند و در فصل 04-2003 آقای گل لیگ امارات شد. در جام حذفی نیز طی 30 بازی 29 گل زد و دو بار در سالهای 2002 و 2004 با این تیم قهرمان جام حذفی امارات شد در حالیکه ستاره تیمش در بازی فینال مقابل الجزیره و الشعب بود. کریمی در سال 2004 کاپیتانی الاهلی را نیز تجربه کرد  و در مجموع 116 بازی رسمی برای این تیم 81 گل زد که رکورد فوق العاده ای بود.















بایرن مونیخ(84-86)


در اردیبهشت ماه 84 خبر پیوستن او به بایرن مونیخ منتشر شد در حالیکه خیلی ها بر این باور بودند که او بازیکن تنبلی است و در فوتبال سخت آلمان موفق نخواهد شد. کریمی از همان اولین بازی رسمی بایرن در جام اتحادیه در ترکیب تیم قرار گرفت و به تدریج در طول فصل عملکرد خوبی از خود نشان داد تا قراردادش به طور اتوماتیک تمدید شد. اما در اسفندماه همان سال بود که مصدوم شد و حدود دو ماهی از تمرینات دور بود. بلافاصله بعد از پایان فصل نیز به اردوی تیم ملی رفت و در جام جهانی نیز عملکرد موفقی نداشت و حاشیه ساز شد.
 کریمی در فصل دوم حضورش در بایرن به مانند فصل اول نتوانست درخشان ظاهر شود و بیشتر نیمکت نشین بود. او در بایرن 33 بار در بوندس لیگا، 5 بار در لیگ قهرمانان و 4 بازی نیز در جام حذفی و اتحادیه به میدان رفت و 4 گل نیز زد که یکی از گلهایش مقابل راپیدوین در لیگ قهرمانان اروپا بود. کریمی با بایرن قهرمانی بوندس لیگا را نیز تجربه کرد.


نادی القطر(86-87)


در تابستان سال 86 جادوگر از آلمان راهی قطر شد و با یک قرارداد دو ساله 2/3 میلیون پوندی به تیم القطر پیوست که سال ها قبل از بازیکنان ایرانی استفاده کرده بود.کریمی با این قرارداد یکی از گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال قطر تا آن زمان شد. او یک فصل متوسطی را با القطر سپری کرد و در 26 بازی لیگ و 4 بازی جام حذفی و جام ولیعهد برای این تیم بازی کرد و در مجموع طی 30 بازی 6 گل به ثمر رساند. القطر تنها تیمی بود که کریمی در آن هیچ جامی را نتوانست بدست بیاورد.

السیلیه قطر(87)


علی کریمی برای سال دوم قرارداش به تیم السیلیه منتقل شد، اما در این تیم هیچ بازی رسمی انجام نداد. به دلیل عدم تمایل او به زندگی در قطر، جادوگر به دنبال راهی برای خروج از این وضعیت بود تا اینکه پیشنهاد پرسپولیس رسید!
Ali Karimi Joins Perspolis










پرسپولیس تهران(87-88)


کریمی در شهریورماه 87 به پرسپولیس پیوست و پس از 7 سال دوباره پیراهن شماره 8 سرخپوشان را بر تن کرد. باشگاه پرسپولیس برای انتقال او 310 هزار دلار بابت رضایتنامه اش به قطری ها پرداخت کرد. او در اولین روزهای حضورش در بازی مقابل ابومسلم هت تریک کرد، اما در میانه فصل بعد از مصاحبه علیه عباس انصاری فرد مدیرعامل باشگاه از تیم اخراج شد که با وساطت بزرگان دوباره بازگشت. کریمی در مجموع طی 21 بازی لیگ برتر، 6 بازی لیگ قهرمانان و یک بازی جام حذفی 7 گل برای پرسپولیس زد.












استیل آذین تهران(88-89)


بعد از کش و قوس های فراوان در فصل نقل و انتقالات، کریمی در آخرین روز به تیم متمول استیل آذین پیوست و حسین هدایتی مالک باشگاه او را جز جواهرات خانوادگی نامید! کریمی در اولین سال حضور استیل آذین در لیگ برتر و به خصوص در نیم فصل اول ستاره تیمش بود و در 28 بازی 14 گل زد. او در بازی مقابل پرسپولیس در دور رفت حسابی درخشید و 2 گل تیمش را ساخت تا استیل آذین 2-1 پرسپولیس را ببرد و در آخرین لحظات بازی نیز اخراج شد. اما در فصل دوم حضورش در این تیم اوضاع جور دیگری پیش رفت و کریمی پس از انتقاد از آجرلو، مدیرباشگاه، به جرم روزه خواری اخراج شد. بعد از اتفاقاتی که در باشگاه افتاد، آجرلو جدا شد و کریمی دوباره به تیم بازگشت در حالیکه از روزهای اوجش فاصله زیادی داشت. اما بعد از حضورش در بازی دوستانه الاهلی و میلان، این بار از سوی علی پروین با حکم اخراج روبرو شد و بعد از بخشیدن باقیمانده مبلغ قراردادش رضایتنامه اش را از استیل آذین گرفت و راهی شالکه شد! کریمی در مجموع 42 بازی در لیگ برتر و جام حذفی برای استیل آذین بازی کرد و 15 گل به ثمر رساند.














شالکه آلمان(89-90)

کریمی پس از 5/3 سال دوباره به آلمان و بوندس لیگا بازگشت. اما کمتر از یک ماه از حضورش در این تیم سپری نشده بود که ماگات اخراج شد و سرمربی جدید شالکه نیز توجه زیادی به این بازیکن نداشت. کریمی در شالکه فقط 2 بازی در لیگ قهرمانان و بوندس لیگا به میدان رفت و البته نامش را در بین قهرمانان جام حذفی آلمان نیز ثبت کرد، در حالی که حتی یک دقیقه نیز در جام حذفی به میدان نرفت
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.