۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۶, جمعه

جنگ برای اروپایی شدن در بوندسلیگای آلمان

 
جنگ برای اروپایی شدن

در آستانه آغاز هفته 33 ام بوندسلیگا حساسیت در میان تیم های بالای جدولی برای کسب سهمیه اروپایی همچنان داغ است.



در هفته 32 ام و با پیروزی 2 بر 0 دورتمند مقابل نوردنبرگ و بدلیل شکست لورکوزن در خانه کلن وضعیت قهرمان این فصل مشخص شد و بورسیا دورتمند در 2 هفته به پایان فصل 7امین جشن قهرمانی خود را در ورزشگاه خانگی خود وستفالن برگزار کردند.

تنها دو هفته به پایان این فصل بوندسلیگا باقی مانده است با این حال جنگ میان تیم های بالای جدولی برای کسب سهمیه اروپایی همچنان ادامه دارد و به روزهای حساس خود نزدیک می شود. لورکوزنی ها به نظر می رسد حضور خود در لیگ قهرمانان فصل آینده را با توجه به مکان دومی در بوندسلیگا مسجل کرده باشند.

بایرنی ها نیز با پیروزی هفته 31 ام مقابل شالکه تا حدودی از بخت زیادی برای حضور در لیگ قهرمانان برخوردار هستند البته شرایط آنها در جدول هنوز به اثبات نرسیده است و هانوفر به شدت در تعقیب باواریایی ها است و چشم به لغزش آنها در دو هفته باقیمانده دوخته است.

ماینتس تقریبا در وضعیت پایدار و مقتدری برای حضور در لیگ اروپا قرار دارد اما همچنان نورنبرگ نیز شانس حضور در رده پنجم بوندسلیگا را دارد و می تواند تهدیدی برای یاران تاچل باشد.


با توجه به توضیحات داده شده و آماری که در سایت رسمی بوندسلیگا ارائه داده شده است نگاهی به تغییراتی که ممکن است در این دو هفته رخ دهد خواهیم پرداخت:

رتبه دوم ( صعود مستقیم به لیگ قهرمانان)
_ لورکوزن نیاز دو امتیاز از دو بازی باقیمانده دارد تا مکان دومی خود در جدول بوندسلیگا را قطعی کند.

_اگر بایرن موفق به پیروزی در یکی از دو دیدار باقیمانده خود باشد نیز لورکوزن مقام دومی را قطعی خواهد دید.

_ اگر بایرن هر دو دیدار را پیروز شود و لورکوزن هر دو دیدار باقیمانده را شکست بخورد آنگاه بایرنی ها به مکان دوم بوندسلیگا خواهند رسید.

_ اگر بایرن هر دو دیدار باقیمانده را پیروز شود و لورکوزن یک امتیاز از دو بازی کسب کند آنگاه با توجه به تفاضل گل نائب قهرمان انتخاب خواهد شد. بایرنی ها تفاضل بالایی دارند تفاضل 33 به 19 لورکوزن بایرنی ها را نائب قهرمان خواهد کرد.





رتبه سوم (مقدماتی لیگ قهرمانان)

بایرنی ها می توانند سوم بوندسلیگا شوند اگر :
_ حداقل چهار امتیاز از دو بازی باقیمانده بدست آورند از نظر تئوری آنها با 4 امتیاز و با توجه به تفاضل گل بالای خود که فاصله 30 گل با هانوفر دارند می توانند به لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند.

_ هانوفر در دیدار آخر هفته خود پیروز نشود.

هانوفری ها می توانند رتبه سوم را کسب کنند اگر:
_ شش امتیاز ممکن را بدست آورند و بایرنی ها فقط سه امتیاز کسب کنند.

_ کسب چهار امتیاز از سوی آنها و بایرنی ها تنها 1 امتیاز بدست آورند.

_ کسب سه امتیاز و بایرن هر دو بازی خود را از دست بدهد.




مکان پنجم (لیگ اروپا)


ماینتس اروپایی خواهد شد اگر آنها:
_ حداقل از دو بازی باقیمانده دو تساوی بدست آورند آنها با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به نورنبرگ در صورت کسب یک تساوی و یک امتیاز نیز می توانند در مکان پنجم جدول باقی بمانند تفاضل ماینتس +10 و در حالیکه نورنبرگ +5 می باشد.

نورنبرگی ها می توانند فصل آینده در لیگ اروپا حاضر شوند اگر:
_در هر دو بازی باقیمانده پیروز شوند و ماینتس هر دو دیدار خود را از دست بدهد.

_ کسب شش امتیاز در دو دیدار باقیمانده از سوی نورنبرگ و یک تساوی و یک شکست ماینتس در دیدار های باقیمانده آنگاه نورنبرگی ها باید برای اروپایی شدن حداقل تفاضل گل خود با ماینتس را با زدن 6 گل در دو دیدار کاهش دهند.





وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن موینخ در ایران – سعید محمدخواه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.