۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

طول انگشتان آقایان با جذابیت آنها ارتباط دارد


  به نقل از تلگراف و به گزارش آی رایت ، مردانی که انگشت حلقه شان از انگشت اشاره آن ها بلندتر است برای زنان بیشتر جذاب هستند.تحقیقات جدید چنین میگویند.
هر چه انگشت چهارم به نسبت انگشت دوم بلندتر باشد ، نسبتی که به ۲D:4D معروف است ، به همان نسبت چهره افراد برای دیگران جذاب تر خواهد بود.طبق این تحقیقات این اثر بیشتر روی دست راست فرد بررسی می شود تا دست چپ.
نسبت اندازه میان انگشتان به هورمون های جنسیتی ارتباط داده می شود، یک نسبت کمتر -یعنی  انگشت حلقه بزرگتر از اشاره باشد-دلالت خواهد داشت به شدت هورمون تستسترون در رحم – هنگام تشکیل نطفه -.
بر طبق ادعای محققان ،این  نسبت ها باعث پیدایش جذابیت ظاهری و همسانی در نظر زنان می شوند.

نسبت ۲D:4D قبلا به توانایی باروری ، تمایلات جنسیتی و حس رقابت ارتباط داده می شود.و همانطور که اشاره شد این تاثیرات بیشتر روی دست راست آقایان است.
دکتر Camille Ferdenzi از دانشگاه ژنو و همکارانش نسبت ۲D:4D برای ۴۹ مرد را اندازه گیری کردند ،سپس تصویر آنها را به صورت تصادفی به خانم های داوطلب تحقیق نشان دادند.به خانم های داوطلب این تحقیق گفته شده بود که به چهره ها از نظر جذابیت-کوتاه مدت، مثل یک قرار شام یا جشن تولد و همینطور از نظر جذابیت بلند مدت ، مثل فردی که بالقوه میتواند شریکی برای زندگی باشد ، حالت مردانگی و تناسب آن چهره با خود ، امتیازی بدهند.
محققان دریافتند که امتیازهای که در بخش های جذابیت کوتاه و بلند مدت به چهره ها داده می شد به نسبت های ۲D:4D ” همبستگی بالایی ” داشت.هر چه نسبت کمتر بود ، امتیاز بالاتر می رفت.
دکتر Ferdenzi گفت : این اولیت قائل شدن خانم ها برای آقایانی با نسبت ۲D:4D کمتر را توضیح می دهد.احتمالا این موضوع از اینجا سرچشمه می گیرد که این آقایان چهره همسان و هماهنگ تری با زنان دارند-ثابت شده که تفاهم ظاهری و همسان سازی از دلایل جذابیت یک فرد و تفاوت قائل شدن ایشان با دیگر افراد در نظر فرد مقابل است-
یک اینچنین اولیت قائل شدنی از طرف زنان ممکن است برای این باشد که رابطه با فردی که از توانایی جسمی بالاتری برخوردار است میتواند درصد موفقیت ادامه نسل از طرف آنها را افزایش دهد.


هرچند که دانشمندان بین بو و رایحه مخصوص بدن و زیر و بمی صدا-مشخص کننده های شاخص دیگر برای بررسی میزان شدت تستسترون -و نسبت ۲D:4D انگشتان دست راست ، نتوانستند رابطه مشخصی پیدا کنند.اما ایشان دلیل این موضوع را این چنین توصیف میکنند که چون رایحه بدن و زیر و بمی صدا بعدا در بدن توسعه پیدا میکند احتمالا میزان تستسرون در هنگام تشکیل نطفه بر آنها تاثیری ندارد.
2D4D چیست ؟

در گذشته فرهنگهای بسیاری بر این عقیده بودند که دست دارای ارزش پیشگوییست و بر اساس ساختار دست و خطوط روی آن می توانند اطلاعاتی در مورد خود یا آینده بدست آورند. این کار امروزه به شکل کف بینی و سایر اشکال فالگیری در آمده است که به هیچ عنوان ارزش علمی ندارد. اما  در دهه های اخیر محققین دریافته اند که دست دارای مشخصاتی است که مانند یک ابزار اندازه گیری دارای قابلیت سنجش سلامتی، توانایی های فطری و ویژگیهای شخصیتی و حتی جنسی است.
یکی از جالبترین موارد کشف شده در مورد دست، ضریب نسبت بین انگشت دوم و چهارم و ارتباط آن با میزان تستسترون و استروژن است. این مقدار بعنوان DR) digit ratio)  یا 2D:4D شناخته میشود و از راه تقسیم طول انگشت اشاره  به انگشت چهارم بدست می آید. این ضریب تنها مشخصه جنسی متفاوت (بین خانمها و قایان ) است که قبل از دوران بلوغ ثابت است. معمولادر آقایان انگشت حلقه ( انگشت چهارم) در مقایسه با انگشت اشاره بلند تر است در حالیکه خانمها انگشت اشاره بلندتری دارند. به زبان ساده تر، طول انگشت چهارم با هورمون تستسترون و طول انگشت اشاره با استروژن رابطه مستقیم دارد. (معمولا نسبت 2D:4D عددی بین 0.96 تا 1 است.)




اینکه به نظر میرسد مردان در موقعیت یابی های فضایی و یا رانندگی ماهرانه تر عمل میکنند، به دلیل میزان هورمون تستسترون بدن آنهاست. این هورمون خیلی زود بر نحوه عملکرد مغز تاثیر گذاشته و نیمکره راست را قویتر کرده و در نتیجه مهارتهای درک فضایی را بالاتر میبرد و همین هورمون مرتبط با طول انگشت حلقه میباشد
بنابراین  بطورکلی ( نه بطور مشخص!)  میتوان گفت که:  
مردان دارای DR کوچکتر، ممکن است پرخاشگربوده و تمایل بیشتری به موسیقی و ورزش داشته باسند و نیز از قدرت باروری بیشتری برخوردارند.
مردان دارای  DR بزرگتر، ممکن است بیشتر در معرض خطر مشکلات قلبی قرار بگیرند.
زنان دارای  DR کوچکتر، ممکن است تمایل بیشتری به هم جنسگرایی داشته باشند و نیز جسورتر و پرخاشگرترباشند.
زنان با DR بزرگتر معمولا دارای قدرت باروری بالاتری بوده و نیزممکن است بیشتر در معرض خطر سرطان سینه قرار بگیرند.
همچنین رنگ کف دستها و شکل ناخن ها نشانگر خوبی جهت سلامت عمومی فرد است. نقصان در گردش خون میتواند باعث شود رنگ دستها در طیف رنگهای آبی قرار بگیرد.
 رنگ قرمز می تواند علامت سیروز کبدی باشد.
دیابت معمولا به همراه تغییر رنگ ناخن (به شکل لکه های سفید) اتفاق می افتد.
ناخنهای سبز یا زرد می تواند نشانگر مشکلات تنفسی/ ریوی باشد.
چماقی شدن ناخن (افزايش انحناي ناخنها و پهن شدگي انتهاهاي انگشتان - clubbing nails) معمولا توسط سطح  پایین اکسیژن در خون ایجاد میشود و میتواند نشانگر بیماریهای مربوط به ریه، شش و روده باشد.
ناخنهای قاشقی شکل ممکن است نشان دهنده  فقر آهن در بدن باشد.
علاوه بر رنگ و دما و شکل ظاهری دست، حتی خطوط کف آن نیز میتواند از نظر پزشکی دارای اهمیت باشد مثلا یکی از علائم سندروم داون خط سراسری /منفرد عرضی کف دست و فاصله دار بودن بین انگشت شصت و انگشت دوم  است.
در نهایت می توان گفت  که دستها معیاری هستند برای حدس زدن شرایطی که قبل از تولد بر جنین حاکم بوده اعم از میزان تستسترون و استروژن داخل محیط رحم مادر ونیز تاثیراتی که این شرایط در رشد فیزیکی او داشته است.
این عضو مهم که ساختار آن (کف دست ، چین و چروک ، خطوط، برآمدگیها ، انگشتان) تقریبا درهفته پنجم دوران جنینی او شکل میگیرد ، تا آخر عمر به همان شکل خواهد بود و نشانگر خوبیست برای بسیاری از بیماریهایی که انسان در طول زندگی با آنها دست و پنجه نرم میکند....  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.