۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

ده نکته که عطرفروش‌ها به شما نمی‌گویند





 نکاتی که موقع خرید وسایلی که همیشه به آنها نیاز دارید باید بدانید اما خیلی از آنها را نمی‌دانید. رازهای بزرگی که شاید فقط فروشندگان و گروه کمی از آن خبر داشته باشند اما ما همه آنها و البته مهم‌ترینشان را از زبان همین افراد به شما منتقل می‌کنیم تا از این به بعد با آگاهی کامل برای انتخاب‌هایتان تصمیم‌گیری کنید. انتخابی که با توجه به زمان و هزینه‌ای که قرار است برایتان داشته باشد، به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد.


1. هیچ تستری بهتر از خود عطر نیست

متاسفانه این تفکر در بین بعضی‌ها جا افتاده که تسترها ارزان‌تر هستند و ماندگاری بیشتری دارند اما حواستان باشد که هیچ وقت شما این اشتباه را مرتکب نشوید. تسترها هیچ فرقی با عطرهای بسته‌بندی شده ندارند.
2. انتخاب عطر قانون خاصی ندارد و سلیقه ای است

 به طور کلی بهتر است در فصل تابستان از عطرهای خنک‌تر و در زمستان از عطرهای گرم و قوی‌تر استفاده کرد، چون با توجه به سردی هوا ماندگاری بالاتر و بیشتری دارند. عطرهای خنک هم در فصل گرما احساس بهتری به شما می‌دهند.

3. بهترین محل برای تست عطر 

قسمت‌هایی از بدن است که نبض دارند، جاهایی مثل مچ دست و پشت و کنار گردن. بعد از خرید هم بهتر است عطر را روی همین نقاط بزنید. علت اصلی آن هم وجود حرارت بیشتر بر روی نبض‌هاست که باعث پخش شدن بهتر بوی عطر می‌شود.

4.  به برچسب وزارت بهداشت دقت کنید

در حال حاضر با توجه به نظارت​هاي دقيق و بسيار سخت​گيرانه وزارت بهداشت، داشتن ليبل بهداشت مي​تواند اطمينان شما را براي خريد عطر اصل جلب کند.

5. چه عطری ماندگار است؟

میزان ماندگاری عطر در افراد مختلف فرق دارد به خاطر همین ممکن است عطری روی بدن یک فرد دوام فوق‌العاده‌ای داشته باشد، اما همان عطر برای فرد دیگری این میزان ماندگاری را نداشته باشد. اگر هنوز نمی‌دانید چه عطری برای شما ماندگارتر است بهتر است یک روز قبل از خرید به فروشگاه موردنظر بروید و عطر را روی بدن‌تان تست کنید و با توجه به نتیجه‌ای که می‌گیرید، یک روز بعد برای خرید آن تصمیم بگیرید.

6. با همسرتان عطر بخرید

یکی از چیزهایی که ممکن است تا حالا به آن توجه نکرده باشید، خرید عطر برای زوج‌هاست. بهتر است موقع خرید عطر با همسر محترم همراه باشید، بوی عطر بعد از چند روز برای شما عادی می‌شود به خاطر همین عطری را انتخاب کنید که رایحه‌اش موردعلاقه همسرتان است.

7. پیشنهاد به سیگاری ها

 برای کسانی که سیگار می‌کشند هم یک پیشنهاد ویژه داریم، البته چیزی بهتر از ترک سیگار وجود ندارد اما تا آن موقع برای آنکه بوی دود، اطرافیان‌تان را اذیت نکند، از عطرهایی با پایه بوی تند استفاده کنید.

8. عطر گرانتر بهتر است

 لابد این ضرب‌المثل معروف را بارها شنیده‌اید که: «هرچقدر پول بدهی، همانقدر آش می‌خوری»، این مثال در زمینه خرید عطر هم مصداق دارد، با اینکه خرید عطر یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است اما عطرهای گرانتر قطعا از نظر معیارهای کیفیتی در رده بالاتری قرار دارند.

9. قیمت گذاری عطرها

قیمت یک عطر را فاکتورهای مختلفی مشخص می‌کند. هزینه‌های مارکتینگ و هزینه بسته‌بندی. شیشه‌های عطر هرچقدر ساده‌تر باشند، با قیمت تمام شده پایین‌تری به دست مشتری می‌رسند اما پکیج‌هایی که کار بیشتری رویشان شده، گرا‌نتر هستند. عطرهایی که پمپ دارند و برای زیبایی بیشتر و تزیین میزهای آرایش به کار می‌روند هم از این قاعده مستثنی نیستند.

10.  از کارشناس سوال کنید

 نکته جالب توجه که ممکن است ندانید این است که 80 درصد از کسانی که برای خرید عطر به فروشگاه مراجعه می‌کنند دقیقا نمی‌دانند که چه عطری می‌خواهند، به خاطر همین مدتی است که کارشناسان براساس تست‌های روانشناسی، سن، شخصیت، رفتار، حالات و تیپ پوشش، بهترین پیشنهاد را به مشتری می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.