۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

10جاسوس زن برتر تاريخ


10 زن جاسوس در تاريخ وجود دارند كه با كارهاي جاسوسي خود بسياري از اتفاقات را باعث شدند و از بسياري از آنها جلوگيري كردند،آنها با روش‌هاي مختلف از نيروهاي دشمن اطلاعات بدست بياورند. با اين 10 زن برتر جاسوي جهان آشنا شويد.

1-ماتا هاري
محل تولد: هلند
تابعيت: هلندي آلماني
جاسوس آلمان ها در خاک فرانسه «مارگارت گرترود رزله» ملقب به ماتا هاري به عنوان يک زن مطلقه وارد خاک فرانسه شد و در آنجا حرفه ي رقاصي را پيش گرفت. در زمان جنگ جهاني اول با رقاصي اطلاعات مهم نظامي را از افسران فرانسوي مي گرفت و آنها را براي آلمان مي فرستاد. در سال 1917 فرانسه متوجه کارهاي ماتاهاري شد و او را به جرم جاسوسي اعدام کرد.

2-نانسي ويک
محل تولد: نيوزيلند
همکاري با کشورهاي فرانسه، انگليس، آمريکا و استراليا
در زمان شروع جنگ جهاني دوم «نانسي ويک» در فرانسه خبرنگار بود. او داوطلبانه به خدمت نيروي مقاومت فرانسه درآمد و شبکه جاسوسي بسيار گسترده و کارآمدي را تشکيل داد. به قدري در کار خود ماهر بود که نيروي پليس مخفي نازي (گشتاپو) دو ميليون دلار براي سر او جايزه گذاشت.پس از جنگ، پنج کشور فرانسه، انگليس، آمريکا و استراليا و نيوزيلند به خاطر خدمات شايان «ويک» از او تقدير به عمل آوردند.

3-کريستيا شاربک
محل تولد: لهستان
مليت: انگليسي
او مدت 6 سال براي انگليس در کشورهاي فرانسه ،مجارستان و مصر جاسوسي کرد. شهرت خود را زماني کسب کرد که توانست جان دو جاسوس انگليسي ديگر را که اسير نيروي پليس مخفي نازي بودند و قرار بود اعدام شوند، نجات دهد. او در سال 1952 به دست نامزد خود کشته شد.

4-ويرجينا هال
محل تولد: آمريکا
همکاري با کشورهاي آمريکا، انگليس و فرانسه
«ويرجينيا هال» به عنوان عضو سازمان جاسوسي انگليس ماموريت هاي بسياري را براي نيروهاي مقاومت فرانسه انجام داد و توانست اطلاعات نظامي مهمي از آلماني ها در اختيار نيروي مقاومت فرانسه قرار دهد.

5-وايولت سزابو
محل تولد فرانسه
همکاري با کشورهاي انگليس و فرانسه
«وايولت سزابو» نيز عضو سازمان جاسوسي انگليس بود و در طول جنگ جهاني دوم با خرابکاري و جمع آوري اطلاعات از آلماني ها در خاک فرانسه، خدمات ارزنده اي را به انگليس و فرانسه داشت. او در سن 23 سالگي در سال 1945 توسط نيروهاي آلماني دستگير و اعدام شد.

6-لونا کوهن
محل تولد: آمريکا
همکاري با شوروي
«لونا کوهن» به همراه همسرش در انگليس شبکه جاسوسي گسترده اي را تشکيل دادند و اطلاعات مهم نيروي دريايي انگليس را براي شوروي مخابره مي کردند.

7-اليزابت بنتلي
محل تولد: آمريکا
همکاري با شوروي
در طول جنگ جهاني دوم «اليزابت بنتلي» يکي از معروف ترين جاسوس هاي شوروي در آمريکا بود و ماموريت هاي بسياري براي اين کشور انجام داد.

8-شاهزاده استفاني جوليانا فون هوهنلوهه
محل تولد: اتريش
همکاري با آمريکا و آلمان
«استفاني جوليانا»يکي از دوستان نزديک آدولف هيتلر بود و براي نازي ها جاسوسي مي کرد. او با استفاده از زيبايي خود به راحتي توانست در ميان دولتمردان انگليسي نفوذ کند و اطلاعات ارزشمندي در اختيار نازي ها قرار دهد..

9-بريتا تات
محل تولد: دانمارک
همکاري با دانمارک، بريتا
تات در سال 1442 قبل از جنگ ميان دانمارک و سوئد با يکي از شاهزادگان سوئدي ازدواج کرد. در هنگام جنگ دانمارک از او به عنوان جاسوس خود استفاده کرد و توانست اطلاعات نظامي ارزشمندي از طريق او بدست بياورد. بريتا تات توطئه ي قتل شارلز هشتم را طراحي کرد اما ناکام ماند. پس از آن شارلز هشتم او را به جرم خيانت اعدام کرد.

10-مليتا نورود
محل تولد انگليس
همکاري با شوروي
«مليتا نورود» در سال 1940 به عنوان جاسوس شوروي در انگليس فعاليت مي کرد. او در طول جنگ سرد توانست اطلاعات ملي بسيار مهم انگليس را در اختيار شوروي قرار دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.