۱۳۹۰ مرداد ۲۴, دوشنبه

داستان سازترين انتقالات تاريخ فوتبال جهان


 به بهانه طولاني شدن داستان انتقال فابرگاس به بارسلونا/ داستان سازترين انتقالات تاريخ فوتبال جهان


ماجراي انتقال سسك فابرگاس كاپيتان آرسنال به بارسلونا طولاني شده و درمجموع بيش از 100 خبر و 47000 كلمه براي اين انتقال فقط در پايگاه اينترنتي گل منتشر شده است.


قصد داريم طولاني ترين و داستان ساز ترين ماجراهاي انتقالات تاريخ فوتبال را به طور اجمالي بررسي كنيم.



1- ديويد جك مهاجم انگليسي بولتون واندررز پس از تلاش 3 ساله آرسنال و داستان سازي هاي زيادي مبني بر علاقه باشگاه هاي شفيلد يونايتد، نيوكاسل، ساندرلند و منچستر يونايتد در نهايت در سال 1928به جمع توپچي هاي لندني پيوست.




2- خوآن شيفيانو، حماسه ساز و مهاجم گلزن اروگوئه در فينال جام جهاني 1950 در ورزشگاه ماراكانا برزيل در نهايت پس از كش و قوس فراوان و 4 سال تلاش آث ميلان، با وجود علاقه تيم هاي يوونتوس، بارسلونا و رئال مادريد، در سال 1954 از پنارول به جمع روسونرها پيوست. داستان سازي انتقال شيفيانو از پنارول به آث ميلان در مطبوعات آن زمان اروگوئه و ايتاليا يك نوع ركورد محسوب مي شود.


3- آلفردو دي استفانو مهاجم آرژانتيني واسطوره تاريخ رئال مادريد كه 3 سال مورد توجه 2 غول فوتبال اسپانيا بود زماني كه در تيم ميليوناريوس كلمبيا بازی می کرد، باشگاهش از هر 2 تيم كهكشاني و آبي اناري ها طي مذاكراتي پول گرفت و براي اولين بار به بارسلونا پيوست و حتي چند بازي دوستانه در اين تيم نيز انجام داد. اما با وجود داستان خسته كننده انتقال دي استفانو به آبي و اناري هاي نيوكمپ به يك باره با تصميم فدراسيون فوتبال اسپانيا، رئال مادريد مالك اصلي اين بازيكن شناخته شد و اين موضوع شوك آورترين انتقال تاريخ فوتبال جهان است.


4- جريان انتقال پاتريك ويه را از آرسنال به رئال مادريد 3 سال، از 2002 تا 2004 تيتر يك مطبوعات ورزشي و رسانه هاي جهان بود. پس از پيوستن كلود ماكلله از رئال مادريد به چلسي در سال 2003، با وجود علاقه قلبي ويه را به كهكشاني ها و مهيا شدن حضور وي با جدایی هموطنش از این تیم، هافبك خشن فرانسوي كه موافقت سران آرسنال را از پيشنهاد 30 ميليون پوندي رئال مادريد نيز گفت، اما خود وي در لحظات آخر از پيوستن به تيم مادريدي پشيمان شد.


5- ماجراي مذاكرات 3 ساله سرجيو كرانيوتي رئيس سابق لاتزيو برای جذب ریوالدو، كه در زمينه خريد هاي گرانقيمتي مانند كريستين ويه ري و هرنان كرسپو در اواخر دهه 1990 و اوايل سال 2000 ركوردهايی را خلق كرد. این مذاکرات از سال 1999 تا 2002 به طول انجاميد،  اما هيچ موفقيتي نداشت و در نهايت ستاره برزيلي به آث ميلان پيوست. كرانيوتي براي خريد ريوالدو بارها مذاكرات موفقيت آميزي داشت و حتي روزنامه كوريره دلو اسپورت در 13 آوريل 2001 خبر داده بود که ريوالدو با 99 ميليون دلار جايگزين مناسبي براي ورون مي شود.


6- ماجراي انتقال داويد ويا در فصل گذشته از والنسيا به بارسلونا نزديك به 4 سال به طور انجاميد و با وجود نزديك شدن تيم هاي منچستر سيتي و چلسي براي خريد وي، اين مهاجم اسپانيايي در نهايت با مبلغ 40 ميليون يورو به ماجراي خسته كننده انتقال خود به جمع كاتالان ها در تابستان سال 2010 پايان داد.


منبع:سایت گل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.