۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

همه وارثان شماره"7" پرسپولیس

 شماره 7 پرسپولیس همواره مورد احترام خاص بوده و همچون تیم منچستریونایتد که مهمترین شماره تاریخشان 7 است ، در پرسپولیس نیز این شماره متعلق به یکی از اسطوره های تاریخ این تیم است و کمتر در طول سالهای گذشته دست به دست شده است. این شماره پس از خداحافظی پروین ،اغلب اوقات در آرشیو باشگاه به بایگانی سپرده شده بود و پس از پروین، بازیکنان محدودی این شماره را بر تن کرده اند. حمیدرضا علی عسگری هافبک جوان سرخپوشان در بازی مقابل مس سرچشمه با شماره 7 وارد زمین شد و جدیدترین وارث این پیراهن لقب گرفت. اما پیراهن شماره 7 تاکنون بر تن چه بازیکنانی بوده و چه اتفاقاتی برای آن  رخ داده است؟

1 . علی پروین
ستاره دهه پنجاه پرسپولیس علاقه خاصی به شماره 7 داشت ، بطوری که در پیکان وتیم ملی نیز شماره 7 از آن علی پروین بود. پروین از سال 49 تا 66 به مدت 17 سال با پیراهن شماره 7 پرسپولیس در میادین حاضر شد و بیش از 300 بازی رسمی برای پرسپولیس انجام داد. پروین آخرین بار در تیر ماه 66 با پیراهن شماره هفت در بازی مقابل دارایی حاضر شد و پس از برای همیشه از میادین فوتبال خداحافظی کرد .

2 . کوروش لرستانی
مهاجم سابق پرسپولیس در سال 66 و در یک بازی از جام حذفی تهران مقابل سازمان گوشت با پیراهن شماره 7 به میدان آمد و اولین بازیکنی شد که پیراهن جادویی علی پروین را بر تن کرد. این اتفاق آنقدر مهم بود که مورد توجه نشریات ورزشی وقت قرار گرفت. لرستانی در بازیهای بعدی کمتر مورد استفاده قرار گرفت و فصل بعد هم از پرسپولیس جدا شد!
حمیدرضا علی عسگر پرسپولیس Hamidreza Aliasgari
3 . عبدالله ریاحی
 در مسابقات جام نقش جهان که در سال های اوایل دهه 70 در اصفهان برگزار می شد، ریاحی بازیکن جوان و آینده دار پرسپولیس پیراهن 7 را بر تن کرد، اما درخشش ریاحی به همان چند بازی محدود شد و این بازیکن هیچگاه در سطح بالای فوتبال موفق نشد خودش را نشان دهد.
4 . حامد کاویانپور
در روزهایی که پروین در پرسپولیس حضور نداشت و حمید درخشان هدایت تیم را بر عهده داشت ، در بازی باشگاههای آسیا که پرسپولیس مقابل الزورا عراق در بغداد انجام داد ، حامد کاویانپور با پیراهن 7 در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت. کاویانپور که در این بازی برای اولین بار در ترکیب سرخپوشان قرار گرفته بود ، با پوشیدن این پیراهن موجبات دلخوری دوستداران پروین را فراهم آورد . حامد هم در پاسخ گفته بود در رختکن این شماره را به وی داده ا ند و او هم نمی دانسته که این شماره متعلق به علی پروین بوده است. البته حامد فقط در این بازی شماره 7 را بر تن کرد و بعد شماره دیگری را انتخاب کرد.
5 . حمید استیلی
حمید استیلی در سال 77 مجددا با بازگشت پروین به پرسپولیس برگشت و از نظر پروین شایسته ترین بازیکن برای پوشیدن این پیراهن بود. استیلی ابتدا با شماره 25 که یک علامت بعلاوه وسط ان قرار می گرفت ، برای پرسپولیس به میدان آمد و در فصل 79 بود که شماره 7 را بر تن کرد. استیلی مجددا در فصل بعدی شماره 25 را انتخاب کرد و 7 دوباره به بایگانی رفت.
6 . محمد پروین
در فصل 84 محمد پروین به ترکیب تیم بزرگسالان راه یافت و شماره 7 پدر را بر تن کرد. محمد در بهمن ماه 84 در بازی مقابل قندی یزد برای اولین بار با شماره 7 به میدان آمد و نام دومین پدر و پسر پرسپولیسی را پس از آشتیانی ها در تاریخ پرسپولیس ثبت کردند. محمد پروین در همان فصل از پرسپولیس جدا شد، اما در فصل 88 دوباره به پرسپولیس بازگشت و پیراهن 7 را مجدداً بر تن کرد. او با شماره 7 خیلی کم بازی کرد و در فصل گذشته نیز به علت مصدومیت تمام بازی های فصل را از دست داد.
7 . میثم سلیمانی
میثم سلیمانی بازیکن مصدوم پرسپولیس در فصل 86 که به دلیل مصدومیت هیچگاه بطور رسمی برای پرسپولیس بازی نکرد، با انتخاب شماره 7 جنجال تازه ای را ایجاد کرد. سلیمانی دلیل انتخاب را دوست داشتن شماره 17 عنوان کرده بود ، اما چون این شماره در اختیار آشوبی بود به سراغ شماره 7 رفته بود! البته میثم سلیمانی علیرغم کسب اجازه از علی پروین ، هیچگاه برای پرسپولیس به میدان نرفت.
8 . حسین بادامکی
هافبک مشهدی سرخپوشان که در دو فصل اول حضورش در پرسپوولیس با شماره 8 بازی می کرد ، در فصل  87 این شماره را به پژمان نوری داد و به عنوان هفتمین بازیکن تاریخ پرسپولیس شماره 7 را بر تن کرد. بادامکی با شماره 7 هیچگاه درخشش دو سال قبلش را نداشت و بعد از یک سال شماره 7 را از تن خارج و شماره 11 را انتخاب کرد!
9  . حمیدرضا علی عسگری
هافبک جوان و ملی پوش پرسپولیس در دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و در پرسپولیس نیز تبدیل به بازیکن ثابتی شده است. علی عسگری نهمین وارث پیراهن شماره 7 پرسپولیس است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.