۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

جام حذفی آلمان هم از کف مونیخ رفت

جام حذفی آلمان هم از کف مونیخ رفت

 
میروسلاو کلوزه، مهاجم بایرن مونیخ که در دقایق پایانی نیمه‌ی دوم به زمین آمد هم نتوانست گرهی از کار تیمش بگشاید
 
میروسلاو کلوزه، مهاجم بایرن مونیخ که در دقایق پایانی نیمه‌ی دوم به زمین آمد هم نتوانست گرهی از کار تیمش بگشاید

دومین دیدار از مرحله‌ی نیمه‌نهایی جام حذفی باشگاه‌های فوتبال آلمان با پیروزی تیم شالکه بر بایرن مونیخ به پایان رسید. دو تیم یک سال قبل نیز در همین مرحله با هم ر وبه‌رو شده بودند که در آن بازی مونیخ تیم موفق میدان بود.

 

شامگاه چهارشنبه (۲ مارس / ۱۱ اسفند) تیم‌های شالکه و بایرن مونیخ در چارچوب مرحله‌ی نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی باشگا‌ه‌های آلمان به دیدار هم رفتند. این بازی که در ورزشگاه آلیانتس مونیخ برگزار شد، در نهایت با پیروزی مهمان به پایان رسید.
این نخستین بار پس از ۲۰ سال است که مونیخ یک دیدار از جام حذفی را در خانه واگذار می‌کند. تیم بایرن شنبه‌ی گذشته هم با شکست خانگی در بوندس‌لیگا، رکورد ۲۰ ساله‌ی دیگری را از دست داد: شاگردان فان‌خال پس از دو دهه در خانه مغلوب تیم بوروسیا دورتموند شدند.
تک‌گل پیروزی شالکه در بازی شامگاه چهارشنبه را رائول، ستاره اسپانیایی این تیم به ثمر رساند. مانوئل نویر، دروازه‌بان جوان شالکه و سنگربان شماره‌ی یک تیم ملی فوتبال آلمان، بدون شک بهترین چهره‌ی تیم مهمان بود که با هنرنمایی‌های خود بارها مانع از ورود توپ مهاجمان بایرن به دروازه‌ی خود شد. شالکه با این موفقیت مجوز حضور در فینال جام حذفی را دریافت کرد. شاگردان فلیکس ماگات در آن دیدار با دویسبورگ دسته‌دومی روبه‌رو می‌شوند که پیش‌تر از سد "انرژی کوتبوس" گذشته است.
شاگردان لوئیس فان‌خال هلندی با شکست در دیدار چهارشنبه‌شب، شانس قهرمانی در جام حذفی آلمان را از دست دادند. با توجه به موقعیت این تیم در جدول بوندس‌لیگا و تک‌تازی بوروسیا دورتموند در صدر، مونیخی‌ها امیدی به قهرمانی در لیگ دسته‌ی برتر آلمان را هم ندارند. با این حساب دو مقامی که فصل پیشین در اختیار این تیم بود، از دست می‌رود. شاگردان فان‌خال تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا با ماندن در میان ۵ تیم برتر بوندس‌لیگا، به رقابت‌های اروپایی فصل آینده راه یابند.
رائول اسپانیایی تک‌گل پیروزی شالکه برابر مونیخ را به ثمر رساند 

رائول اسپانیایی تک‌گل پیروزی شالکه برابر مونیخ را به ثمر رساند

تنها عرصه‌ای که پر افتخارترین تیم آلمان در حال حاضر می‌تواند در آن موفق باشد، لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپاست. بازیکنان بایرن مونیخ که ستون فقرات تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را تشکیل می‌دادند، در آخرین دیدار خود در لیگ قهرمان باشگاه‌های اروپا اینترمیلان را شکست دادند. این بازی که در دور رفت از مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی و در خانه‌ی حریف برگزار شد، تکرار فینال فصل پیش بود؛ دیداری که در آن اینتر، مونیخ را از پیش رو برداشت و قهرمان چمپینزلیگ شد.
شالکه، نایب‌قهرمان فصل پیشین بوندس‌لیگا، هم امیدی به حضور در میان ۵ تیم برتر در فصل جاری ندارد و با توجه به فراز و نشیب‌های فراوانی که در فصل جاری به خود دیده، می‌تواند با قهرمانی در جام حذفی، از موج انتقاد هواداران تا حدی بکاهد و همچنین جواز ورود به رقابت‌های اروپایی را کسب کند.
شاگردان ماگات در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا هم موقعیت پایداری دارند. این تیم در آخرین دیدار خود در زمین والنسیای اسپانیا به تساوی یک بر یک رسید. دیدار برگشت میان این دو تیم چهارشنبه آینده (۹ مارس) در زمین شالکه برگزار می‌شود.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.