۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

چگونه اهدای جایزه اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا به فیلم«نطق پادشاه» مسیر جوایز اسکار را تغییر خواهد داد؟

چگونه اهدای جایزه اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا به فیلم«نطق پادشاه» مسیر جوایز اسکار را تغییر خواهد داد؟


اتحادیه تهیه کنندگان فیلم آمریکا، Producers Guild Of America برخلاف پیش بینی های دست اندرکاران، شنبه شب گذشته، جایزه بهترین فیلم سال خود را به «نطق پادشاه»King's  Speech اهدا کرد و به این صورت فیلم «شبکه اجتماعی»Social Network به عنوان بزرگ ترین رقیب این فیلم در یکی از نخستین و مهم ترین مراسم اهدای جوایز سینمایی هالیوود ناکام ماند.
با این همه بسیاری معتقدند این واقعه، امکان حدس زدن برای برندگان اسکار را مشکل تر ساخته و در نتیجه آن را هیجان انگیزتر می کند.
تا پیش از اهدای جوایز سینمایی «اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا» PGA به فیلم «نطق پادشاه»، رقابت با  فیلم موفق«شبکه اجتماعی»، درامی درباره یکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد که شبکه اجتماعی فیسبوک را ابداع و راه اندازی می کند به نظر غیرممکن می رسید. فیلم «شبکه اجتماعی» تا امروز اغلب جوایز مهم را از سوی منتقدین سینمایی برنده شده و چهار جایزه گلدن گلوب و جایزه اول «منتقدین سینمایی آمریکا شمالی» را هم برای بهترین فیلم سال از آن خود ساخته است.
اتحادیه تهیه کنندگان فیلم آمریکا با گزینش فیلم «نطق پادشاه» به کارگردانی «تام هوپر» درباره جورج ششم، پادشاه انگلستان در دوران جنگ دوم جهانی که با مشکل لکنت زبان درگیر است این فیلم را تبدیل به یکی از نامزدهای حتمی و جدی جوایز اسکار کرده است که فهرست آن روز سه شنبه ٢۵ ژانویه اعلام خواهد شد. در طول سه سال گذشته برندگان جایزه بهترین فیلم سال «اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا» و برندگان جایزه اسکار که توسط «آکادمی علوم و هنرهای سینمایی» به برندگان آن اهدا می شود یکی بوده اند. به زبان دیگر اعضای رای دهنده این دو جایزه با یکدیگراتفاق نظرداشته اند.
به نظر می رسد که جایزه نخست «اتحادیه بازیگران سینما» نیز که  مراسم اهدای آن هفته آینده در لس آنجلس برگزارخواهد شد با یک تغییر جهت کلی، گروه بازیگران یکی از دو فیلم «نطق پادشاه» و یا «مشت زن» The Boxer را به گروه بازیگران فیلم «شبکه اجتماعی» ترجیح خواهد داد.
ایان کنینگ، امیل شرمن و گرت آنوین تهیه کنندگان فیلم «نطق پادشاه» در مراسم شنبه شب در هتل بورلی هیلتون لس آنجلس جایزه معتبر «داریل اف زانوک» را به دست آوردند که مهم ترین جایزه برای تهیه  یک اثر سینمایی به شمار می رود.
در بیست و دومین سال برگزاری مراسم اهدای جوایز «اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا» جایزه بهترین فیلم انیمیشن به «دارلا اندرسون» برای فیلم «داستان اسباب بازی ٣» اهدا شد. لسلی چیلکوت هم توانست جایزه بهترین فیلم مستند سال ٢٠١٠ را برای تهیه فیلم «در انتظار سوپرمن» از آن خود سازد.
در بخش تهیه کنندگان فیلم ها و برنامه های تلویزیونی، جایزه «دنی توماس» به کریستوفر لوید، استیون لویتان، جف مورتون، دن اوشرمن، جیسون وینر، بیل روبل و دنی زوکر برای سریال کمدی «خانواده مدرن» Modern Family اهدا شد که از شبکه «ای بی سی» ABC پخش می شود و گروه تهیه کنندگانی که در صدر آن ها لیزا آلبرت و اسکار همباچر قرار داشتند برای فیلم درام تلویزیونی «مردان دیوانه» Mad Men برنده جایزه شدند.
تهیه کنندگان سریال جنگی «پاسیفیک» Pacific از جمله استیون اسپیلبرگ و تام هنکس جایزه بهترین سریال دنباله دار تلویزیونی را که از شبکه «اچ بی او»HBO پخش شده است را از آن خود ساختند.
در رده بندی های دیگر از جمله بخش تهیه فیلم های مستند و حقیقی و برنامه های زنده نیز جوایزی به تهیه کنندگان داده شد از جمله «استفن کلبرت» که جایزه تهیه بهترین شوی زنده تلویزیونی – کمدی سنترال - Comedy Central را از آن خود ساخت.
در بخش جوایز ویژه «جیمز کامرون» کارگردان و تهیه کننده فیلم «آواتار» Avatar جایزه «جهش بزرگ درصحنه فیلمسازی» را از آن خود ساخت. جایزه «نورمن لیر» به تام هنکس و «گری گوتزمن» رسید و شان پن هم برای انجام خدمات انساندوستانه به مردم هائیتی در سالی که گذشت به جایزه معتبر «استنلی کریمر» دست یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.