۱۳۸۹ بهمن ۴, دوشنبه

پرسپولیس صفر – زنیت سن پترزبورگ 2 ؛نبرد پایاپای با قهرمان یوفا

پرسپولیس صفر – زنیت سن پترزبورگ 2 ؛نبرد پایاپای با قهرمان یوفا

پرسپولیس با یک برد و یک باخت در گروهش دوم شد و روز چهارشنبه در بازی رده بندی به مصاف تیم ژیلینا قهرمان اسلواکی می رود. این سومین و آخرین بازی پرسپولیس در تورنمنت دوبی کاپ 2011 خواهد بود.








دوشنبه 4 بهمن 1389- استادیوم مکتوم بن رشید دوبی
تماشاگر: هزار نفر
داور: عبدالواحد قادر( امارات)
کارت زرد: زارع(پرسپولیس) آلوز،ژیگولایف(زنیت)
پرسپولیس: علیرضا حقیقی، علیرضا محمد، سپهر حیدری(84- مجتبی شیری)، علیرضا نورمحمدی(71- شیث رضایی، 81—سکو برت)، ابراهیم شکوری(77- جلال اکبری)، تیاگو فراگا(46- مهدی شیری)، مازیار زارع، حسین بادامکی(87- سامان آقازمانی)، امیرحسین فشنگچی(71- محمد منصوری)، حمید رضا علی عسگری(77- مجتبی زارعی)، هادی نوروزی(46- اشپیتم آرفی)
زنیت: ویاچسلاو مالایف(77- دیمتری بورودین)، الکساندر آنویوکوف(46-توماژ هوبوکان)، نیکولاس لومبارتس(77- رولند ژیگولایف)، الکساندرلوکویچ( 46- ویکتور فازولین)، برونو آلوز، دنی(46- ولادیمیر بیستروف)، کنستانتین زیریانوف(46- ایگور دنیسوف)، الکسی ایونونوف(46- الساندرو روسینا)، شابولوس هوژتی(46- سرگی سماک)، رومن شیرکوف(46- دانکو لازویچ)، الکساندر کرژاکوف
شرح بازی:

پرسپولیس با ارائه یک بازی قابل تحسین مقابل زنیت روسیه تیم پرستاره و قدرتمند بلوک شرق اروپا که در سال 2008 قهرمان جام یوفا شده بود با دو گل شکست خورد.پرسپولیس برای صعود به فینال تورنمنت شش جانبه امارات حتما باید از سد زنیت می گذشت اما برای رسیدن به این مهم کار بسیار دشواری داشت.تیم لوچانو اسپالتی که با ترکیبی کامل به این مسابقه آمده بود بهتر از پرسپولیس بازی را شروع کرد و در اولین حرکت سریع دنی مهاجم پرتغالی اش و در پی آن ضربه کرژاکف به گل رسید.البته مقابل دروازه توپ به پای سپهر حیدری خورد و تغییر جهت داد تا گل به نام کاپیتان پرسپولیس ثبت شود.
بعد از این گل باز هم زنیت صاحب موقعیت های دیگری شد.در دقیقه 23 شوت پای چپ یونوف با واکنش عالی حقیقی دفع شد .فرار کرژاکوف در دقیقه 28 و شوت محکم دنی در دقیقه 30 هم دیگر موقعیت های این تیم بود که به نتیجه نرسید.
اشتباه مدافعان میانی پرسپولیس در دقیقه 35 دنی را با حقیقی تک به تک کرد اما مهاجم ملی پوش پرتغالی بعد از جا گذاشتن گلر پرسپولیس کاری از پیش نبرد.
شوت زمینی علی عسگری در دقیقه 36 تنها موقعیت جدی پرسپولیس در این نیمه بود هر چند شاگردان دایی به لحاظ حفظ و گردش توپ در زمین بازی پایاپایی نسبت به حرف قدرشان به نمایش گذاشتند.
با شروع نیمه دوم دایی دو تغییر در تیمش ایجاد کرد و تعویض های پر تعداد اسپالتی باعث شد پرسپولیس بهتر و روانتر از حریف روس اش کار کند.
هر چند شوت زمینی علی عسگری در دقیقه 57 با موقعیت برونو آلوس جواب داده شد اما پرسپولیس هر لحظه به گل مساوی نزدیک تر می شد.حقیقی یک بار دیگر در موقعیت تک به تک ضربه مهاجم زنیت را دفع کرد تا تیمش را در بازی نگه دارد.ایستگاهی قدرتمند آرفی که گلر زنیت را به دردسر انداخت و موقعیت بادامکی هم در ادامه گل نشد تا بعد از چند تعویض دیگر در دوتیم،پرسپولیس روی یک اتفاق و سهل انگاری گل دوم را دریافت کند.شیث رضایی تنها بعد ازدقایقی از ورودش به زمین در دادن پاس عرضی به حقیقی اشتباه کرد تا روسینا مهاجم سریع و ایتالیایی زنیت با توپ دزدی به موقع یوری سماک را مقابل دروازه خالی قرار دهد و پرسپولیس را کاملا نا امید کند. بعد از این گل زنیت یک بار دیگر تا آستانه گلزنی پیش رفت اما ناکام بود. در 10 دقیقه پایانی هم حملات احساسی پرسپولیس به نتیجه نیانجامید و حتی حقیقی یک موقعیت دیگر را از حریف گرفت.


شرح گل:
دقیقه 8(1- 0): حرکت دنی هافبک پرتغالی زنیت از سمت راست با پاس عرضی به داخل محوطه جریمه همراه شد که کرژاکوف با ضربه ای از روی نقطه پنالتی دروازه پرسپولیس را گشود. البته ضربه کرژاکوف با دخالت حیدری وارد گل شد.
دقیقه 77( 2- 0): شیث رضایی در یک حرکت عجیب پاس به عقبی داد که توپ در تیر دورتر نصیب سرگی سماک شد و این بازیکن توپ را دور از دستان حقیقی به تور دروازه چسباند.
اتفاق ویژه: شیث رضایی در دقیقه 71 به بازی آمد و بعد از حرکت عجیب و پاس گلی که داد، بلافاصله از سوی دایی تعویض شد تا حضورش در زمین کمتر از 10 دقیقه باشد. دایی از حرکت شیث به شدت عصبانی بود و باید منتظر واکنش های آتی دایی نسبت به این حرکت شیث بود.

غضب دایی دوباره دامن شیث را گرفت ؛ تعویض بعد از 9 دقیقه!









بازی پرسپولیس مقابل زنیت حاشیه های جالبی داشت.در این مسابقه حدود 200 300 ایرانی و 50-60 روس در ورزشگاه آل مکتوم حضور داشتند. ایرانی ها البته به رهبری یکی از لیدرهای پرسپولی در بیشتر دقایق ببازی تیم محبوبشان را تشویق می کردند.
وحید هاشمیان با وجود اینکه فقط دو روز است که نرم دوی را آغاز کرده از روی نیمکت شاهد بازی تیمش بود.

لوچانو اسپالتی مربی مشهور زنیت دو سه بار بشدت به داوری اعتراض کرد که داور اماراتی سرانجام در نیمه دوم مجبور شد به او تذکر جدی بدهد.
علی دایی که در تمام زمان بازی کنار خط طولی با شاگردانش حرف می زد در نیمه اول بر سر نورمحمدی و شکوری بشدت فریاد کشید.صحنه فریاد دایی بر سر نورمحمدی که وی خطاب به مدافع شماره 20تیمش گفت: رضا سریع بیا بالا ،چقدر حرف می زنی، مورد توجه کارگردان شبکه دوبی اسپرت قرار گرفت وبه صورت آهسته نمایش داده شد.
ژلکومیاچ هم در دقایق پایانی بازی به یکی از تصمیمات داور واکنش تندی نشان داد که این صحنه جالب از دید دوربین های تلویزیونی دور نماند.
داور امارتی در این بازی 6 بار از کارت زردش استفاده کرد که سهم پرسپولیس 2 کارت بود.
شبکه دوبی اسپرت ابتدا گل اول زنیت را به نام دنی ثبت کرد اما دوباره نام زننده گل را اصلاح و گل به خودی سپهر را در آمار خود ثبت کرد.
شیث رضایی تنها 9 دقیقه بعد از ورودش به زمین از بازی بیرون آمد. دایی در پی اشباه شیث روی گل دوم و یک اشتباه دیگر در آفساید گیری سکوبرت را جایگزین او کرد.شیث هم با ناراحتی زیاد از بازی بیرون رفت.البته روی گل دوم به غیر از شیث ،علیرضا حقیقی که تا آن لحظه از بازی یکی از بهترین های تیمش بود نیز تقصیر داشت.
سکو برت بلند قامت هم بالاخره اولین بازی اش را با پیراهن شماره 5 سرخ رنگ برای پرسپولیس انجام داد.سکو در آن دقایق کوتاه مطمئن و خونسرد نشان داد.
زارع،علی عسگری و محمد از بهترین های پرسپولیس در این بازی بودند که البته دو نفر از این جمع تعویض نشدند.
اسپالتی هم در این بازی از تمام ستاره های خود استفاده کرد تا قبل از دیدار با یانگ بویز سوئیس در یورو لیگ تیمش به هماهنگی بیشتر برسد.
زنیت با این برد به دیدار فینال تورنمنت امارات راه بافت و از آنجایی که خبری از بازی رده بندی نیست پرسپولیس با وجود دوم شدن در گروهش باید به تهران برگردد.
مازیار زارع بعد از بیرون رفتن حیدری و بادامکی برای بار دوم کاپیتانی پرسپولیس را تجربه کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.