۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۱, یکشنبه

قدردانی از چندین سال حضور پر قدرت بالاک در فوتبال آلمان

بالاک مرد تمام نشدنی آلمان

قدردانی از چندین سال حضور پر قدرت بالاک در فوتبال آلمان



میشائیل بالاک هافبک پر قدرت و گلزن آلمان ها در سن 34 سالگی همچنان با انگیزه حضور در تیم ملی و درخشش در یورو 2012 در لورکوزن پر قدرت ظاهر می شود. او را در واقع می توان یکی از بدشانس ترین ستارگان فوتبال آلمان دانست او در چندین فینال ملی و باشگاهی حضور داشت ولی نتوانست مقامی بهتر از دومی و مدال نقره کسب کند.
در اینجا برای قدردانی از بیش از یک دهه حضور پر قدرت وی در عرصه ملی و باشگاهی نگاه کوتاهی به زندگی ورزشی او می پردازیم.




آغاز

میشائیل بالاک در کمنیتز یا کارل – مارک – اشتاد در جمهوری فدرال آلمان رشد کرد. هنگامی که او 6 سال داشت به عنوان یکی از بااستعداد ترین ها شناخته و آینده خوبی برای او پیش بینی می شد. اما بالاک در هفت سالگی به BSG موتور " فریتز هیکرت" پیوست پس از سه سال حضور به به باشگاه کارل-مارک-اشتاد نقل مکان کرد که این باشگاه بعد ها در سال 1990 به باشگاه کمنیتز تغییر نام داد.






اولین قرارداد

در سال 1995 بالاک اولین قرارداد حرفه ای خود را با باشگاه کمنیتز امضاء در آن زمان آنها در بوندسلیگای دو حضور داشتند. او اولین بازی خود را در سن 18 سالگی در 4 اوت 1995 مقابل اشتوتگارت لایپزیک انجام داد که با شکست خانگی 2 بر 1 متوقف شدند بالاک در این دیدار در دقیقه 78 به عنوان جایگزین وارد زمین شد. در پایان فصل کمینتز به لیگ محلی سقوط کرد.






اولین جام بوندسلیگایی

پیش از آن بالاک هرگز در بوندسلیگا حضور پیدا نکرده بود. او اکنون در حال جشن اولین جام قهرمانی می باشد. در سال 98-1997 باشگاه کایزرزلاترن دست به کار بزرگی زد و بلافاصله پس از صعود به بوندسلیگای 1 قهرمانی بوندسلیگا را نیز بدست آوردند.او در آغاز فصل از باشگاه کمینتز به شیاطین سرخ پیوسته بود و 16 بازی در آن فصل انجام داد بدون به ثمر رساندن حتی یک گل.






اولین گل بوندسلیگایی
در 10امین بازی فصل 99-1998 میشائیل بالاک اولین گل بوندسلیگایی خود را از ضربه آزاد و با پیراهن کایزرزلاترن به ثمر رساند. او در دیدار لاترن با هانزاروستوک و در زمین روستوکی موفق شد گل دوم لاترن را به ثمر رساند آن دیدار را لاترن با حساب 3 بر 2 به پیروزی رسید و بالاک تا پایان فصل توانست آمار گلزنی خود را به عدد 3 برساند.






فاکتور کریستف دام

بالاک از مربیان خود درس های ریادی فرا گرفت که یکی از مهم ترین معلم های او کریستف دام بود. زمانیکه سرمربی لورکوزن بود وی از بالاک در پست جدیدی استفاده کرد. بالاک رابط بین دفاع و حمله بود این تجربیات مهمی برای بالاک بهمراه داشت و نقش مهمی از پیشرفت فوتبالی وی در لورکوزن شکل گرفت.






یک تراژدی
بوندسلیگای 2000-1999 تلخ ترین فصل برای بالاک و یارانش به حساب می آید. یک پیروزی برابر آنترهاخینگ قهرمانی لورکوزنی ها را برای اولین بار در بوندسلیگا تضمین می کرد. اما آنها در دقیقه 21 با خطای بالاک بر روی دنی شوارتز مهاجم آنترهاخینگ و استفاده آنها از این موقعیت 1 بر صفر عقب افتادند که در نهایت این دیدار با حساب 2 بر 0 به سود آنترهاخینگ به پایان رسید و آنها این فرصت را به بایرنی ها دادند تا جام قهرمانی را بالای سر ببرند.






افتخارات با بایرن


چهار سال حضور او در بایرن (2006-2002) همراه با پر افتخار ترین سال های حرفه ای او بود. بالاک موفق شد سه بار جام حذفی و بوندسلیگا را کسب کند. و با توجه به مسزان حضور خود و افتخارات بدست آمده رکورد مناسبی را ثبت کند. او در 107 بازی که در بوندسلیگا با پیراهن بایرن انجام داد موفق شد 44 بار جزء بهترین های هفته قرار گیرد و بهترین نمره را بین هافبک ها کسب کند که از این حیث نیز رکورد جالبی برای خود به جا گذاشت.






انگلستان
در سال 2006 او به باشگاه چلسی پیوست تا تجربه ای جدید را در لیگ برتر کسب کند. جائیکه او 4 سال دیگر را نیز در این باشگاه سپری کرد. به طور معمول بازیکنان جدید این باشگاه لندنی در ابتدا باید روی نیمکت بنشینند و آواز بخوانند. بالاک تصمیم گرفت و با جدیت کار کرد و در ادامه 107 بازی برای این باشگاه انجام داد و موفق شد 17 گل برای لندنی ها به ثمر برساند. آخرین دیدار او با پیراهن چلسی فینال جام حذفی بود او در آخرین فصل حضور خود در چلسی موفق شد دوگانه انگلیس جام حذفی و لیگ برتر را بدست آورد که در تاریخ باشگاه سابقه نداشت.





آلمان



بالاک اولین بار در سال 1999 و در بازی مقابل اسکاتلند اولین بازی ملی خود را تجربه کرد. او در این بازی در دقیقه 60 به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد. و تا امروز او 98 بازی ملی انجام داده و توانسته است 42 گل ملی نیز به ثمر رساند این تعداد گل حتی برای مهاجمان نیز می تواند آمار فوق العاده ای باشد. او در سالهای 2002 و 2003 و 2005 بهترین بازیکن سال آلمان شد.




همچنان این روند ادامه دارد ...
موفقیت های بالاک در عرصه ملی نیز کم نظیر بود هر چند که شاید او یکی از بزرگترین فرصت های بازی در فینال جام جهانی را از دست داد. بالاک یکی از اعضای موثر تیم ملی آلمان در جام جهانی 2002 بود که فینال برابر برزیل را بدلیل محرومیت از دست داد. او در ادامه فینال یورو 2008 را نیز از دست داد اینبار مقابل اسپانیا. در تیم های باشگاهی نیز او دو بار مقام دومی لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورد در سال 2002 با لورکوزن مقابل رئال و در سال 2008 در ضربات پنالتی مقابل منچستر







وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران – سعید محمدخواه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.