۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

عملیات نجات معدنچی ها {شالکه-منچستر یونایتد}

عملیات نجات معدنچی ها
آبی های سلطنتی امیدوارند تا بازی برابر اینتر در سن سیرو را اینبار مقابل منچستر و در اولد ترافورد تکرار کنند

شالکه تنها نماینده باقیمانده آلمان در لیگ قهرمانان است آنها باید مقابل حریف با تجربه ای مانند منچستر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دیدار برگشت خود را چهارشنبه شب برگزار کنند. شالکه با توجه به پیروزی تاریخی در سن سیرو و حذف قهرمان فصل گذشته این رقابتها امید ها را در دل فوتبال دوستان آلمانی زنده نگاه داشت که شاید در این فصل نیز یک تیم آلمانی فینالیست این رقابتها باشد.

حضور بازیکن ارزشمند و با شخصیت قهرمانی مانند رائول در ترکیب شالکه و تجارب بالای وی در مواجه با منچستری ها به نظر می توانست راه گشای صعود برای معدنچی ها باشد.

اما دیدار رفت در گلزنکرشن را می توان یکی از ضعیف ترین بازی های این فصل شالکه به حساب آورد ضعف در حفظ توپ و پریشانی و سرگردانی بازیکنان در خط هافبک و دست پاچگی و سراسیمگی مدافعان شالکه از عدم تمرکز آنها برای بازی با چنین درجه اهمیتی حکایت می کرد. رالف رانگنیک نیز در دیدار رفت اسیر تفکرات فرگوسن شده بود منچستری ها عملا هر آنچه که می خواستند در زمین شالکه انجام دادند و اگر مانوئل نوئر درون دروازه آبی ها نبود احتمالا شکست سنگینی در جلوی چشمان هواداران متعصب شالکه رخ می داد.
با توجه به پیروزی 2 بر 0 منچستر در دیدار رفت آنها با اعتماد به نفس بالایی در اولد ترافورد حاضر خواهند شد. فینال ویملی برای شیاطین سرخ در دسترس است و به نظر آنها تمام تمرکز خود را برای دیدار های حساس پیش رو مقابل چلسی در لیگ برتر معطوف خواهند کرد تا شاید بار دیگر فرگوسن بتواند علاوه بر کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر و شکستن رکورد لیورپول قهرمانی در اروپا را نیز با توجه به میزبانی انگلیس تجربه کند. آنها در دیدار آخر هفته خود مقابل آرسنال با حساب 1 بر 0 شکست خوردند تا دیدار مقابل چلسی با توجه به فاصله سه امتیازی این دو تیم بسیار حیاتی باشد.

شالکه پس از شکست خانگی مقابل منچستر در دیدار اخر هفته خود مقابل بایرن نیز شکست سنگین 4 بر 1 را پذیرفت تا سراشیبی افت را به خوبی احساس کند. اما وضعیت در لیگ قهرمانان و انگیزه حضور در فینال شاید بتواند آبی ها را به انجام بازی انتحاری و با انرژی مانند دیدار مقابل اینتر ترغیب کند. عدم حضور رونی و رایان گیگز دو گلزن منچستری ها در دیدار رفت را می توان اخبار خوشی برای هواداران شالکه دانست.

آنچه در دیدار رفت دو تیم بیشتر از جانب تیم آلمانی به چشم آمد حضور پر رنگ کاپیتان جوان انها مانوئل نوئر بود. او به تنهایی در طوفان حملات شیاطین سرخ در نیمه اول ایستادگی کرد و کاپیتان موفقی برای کشتی طوفان زده آبی ها بود که توانست آنها را در 45 دقیقه اول بدون گل خورده به رختکن بفرستد. افت شدید فارفان نیز در این دیدار کاملا محسوس بود او که یکی از بهترین بازیکنان شالکه در دیدار مقابل اینتر محسوب می شد در این دیدار حتی سایه ای از فارفان همیشگی نبود.

منچستری ها در ایجاد جنگ های روانی تبحری خاص دارند. آلمانی ها یکبار تاکتیک آنها مبنی بر دامن زدن به  شایعات پیرامون مصدومیت و عدم حضور رونی در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی فصل گذشته مقابل بایرن مونیخ را تجربه کرده اند آیا شایعه مصدومیت و عدم حضور رونی در دیدار مقابل شالکه تاکتیک قدیمی سر آلیکس خواهد بود؟

رالف رانگنیک نقش تعیین کننده ای در این دیدار حساس خواهد داشت او تنها فردی است که می تواند معدنچی ها را از سقوط نجات دهد او باید بازیکنانش را با روحیه ای مضاعف راهی میدان کند و اگر شالکه بتواند در نیمه اول گلزنی کند می توان به بازگشت دوباره آلمانها امیدوار بود. پروفسور چه تاکتیکی را در این دیدار به کار خواهد بست و آیا می تواند پیر کهنه کار منچستری ها را اسیر تفکرات تاکتیکی خود کند؟ برای پاسخ به این پرسش ها باید کمتر از یک شبانه روز منتظر رویارویی دو تیم در اولدترافورد زمین اختصاصی منچستر یونایتد ماند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

منچستر یونایتد:
ون درسار- ویدیچ، فردیناند، جان اوشی ، پاتریس اورا- اندرسون، فلچر، اسکولز، والنسیا- برباتوف ، اوون

شالکه: نوئر- متزلدر، ماتیپ، اوچیدا، سارپی- پاپادوپولوس، خورادو، بائومجان، فارفان- رائول-هونتلار



وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران- سعید محمدخواه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.