۱۳۹۰ تیر ۲۰, دوشنبه

چگونگی مهاجرت از فیس بوک به گوگل پلاس


بعد از انتشار گوگل پلاس ( Google + ) از طرف کمپانی گوگل بسیاری از وبلاگ نویسان و متخصصین آی تی آن را رقیبی سر سخت برای فیس بوک دانستند. آیا دوست دارید از فیسبوک خود که سال ها است در آن کار می کنید به این شبکه مجازی جدید یعنی گوگل پلاس مهاجرت کنید ؟ برای مهاجرت از فیس بوک چه مشکلاتی را در راه خود می بینید ؟ در این مطلب از تورتک به چگونگی مهاجرت از قیس بوک به گوگل پلاس می پردازیم و چگونگی انجام این کار را به بهترین نحو ممکن بررسی می کنیم.



چه چیزهایی را در هنگام مهاجرت به گوگل پلاس لازم دارید ؟
شما برای استفاده از این سرویس گوگل باید یک حساب کاربری در گوگل داشته باشید و مهم تر از آن اینکه فعلاً تنها برای افرادی که از طرف فرد دیگری به گوگل پلاس دعوت شده باشد امکان فعالیت در این سیستم وجود دارد. بعد از اینکه این دو را فراعم کردید حال می رسیم به این بحث که چه چیزهایی را از فیسبوک خود باید به گوگل پلاس جدید خود بیاورم ؟ مطمئناً اولین چیزی که به ذهن شما هم می رسد این است که دوستانم را ! بله برای اکثر افراد و کاربرانی که از این جامعه های مجازی استفاده می کنند دلیل اصلی ارتباط با دوستان و اقوام خود است و بدون آن ها یک شبکه مجازی هر چقدر هم که امکانات داشته باشد جذابیت خاصی برای کاربران ایجاد نمی کند. همچنین ممکن است بخواهید تصاویر به اشتراک گذاشته شده در آلبوم های فیس بوک خود را به شبکه جدید منتقل کنید و یا حتی رنگ آبی فیس بوک را !





چگونه تمام دوستان و اقوام خود را از فیس بوک به گوگل پلاس دعوت کنم ؟
همانطور که می دانید فیس بوک چند وقتی است که امکان استفاده از API های خود را برای گوگل مسدود کرده است تا نتوانند اطلاعات دوستان و یا به اصطلاح تماس های شما ( Contacts ) را به صورت یکجا برداشت کند و یا ویرایش کنند. پس برای انتقال تمام دوستان و اقوام خود به گوگل پلاس و یا بهتر بگوییم ارسال دعوت نامه به آن ها نیاز به یک واسطه بی طرف داریم که بهترین واسطه سرویس یاهو برای دریافت تماس های فیسبوک شما  و سپس انتقال آن ها به گوگل پلاس شما که در زیر مراحل انجام این کار را می توانید بخوانید.


۱. با استفاده از حساب کاربری خود در یاهو در قسمت Address Book آن ( http://address.yahoo.com ) وارد شوید.


۲. در صفحه ظاهر شده بر روی گزینه Import Contacts کلیک کنید.





۳. در صفحه بعدی کافی است بر روی گزینه Facebook کلیک کنید. حال اگر با مرورگر خود وارد حساب فیس بوک خود شده باشید تمامی ایمیل های دوستان و اقوام فیس بوک شما به حساب یاهو شما اضافه می شود در غیر اینصورت صفحه ای باز می شود و از شما نام کاربری و رمز عبور فیس بوک شما در آن برای دسترسی به اطلاعات حساب شما پرسیده می شود که با وارد کردن آن ها روال به صورت معمول سپری می شود و شما با موفقیت این مرحله را نیز پشت سر می گذارید.





۴. حال نوبت به این رسیده است که دوستان فیس بوکی خود را از یاهو به گوگل پلاس خود انتقال داده و در نهایت برای آن ها دعوت نامه بفرستید برای این کار به حساب گوگل پلاس خود از طریق آدرس https://plus.google.com وارد شوید و در قسمت حلقه ها ابتدا بر روی یافتن و دعوت و سپس بر روی گزینه یافتن دوستان Yahoo ! کلیک کنید.





۵. در کادر ظاهر شده بر روی گزینه Agree کلیک کنید تا از Yahoo Contacts شما اطلاعات خوانده شود.





۶. حال با رفتن دوباره به قسمت یافتن و دعوت می توانید دوستان فیس بوک و اقوام خود را نیز در این قسمت مشاهده کنید و با انتخاب آن ها و کشیدن آن ها در یکی از حلقه های خود ارتباط با آن ها را در گوگل پلاس شروع کنید. البته می توانید با استفاده از گزینه عملکرد بیشتر > انتخاب همه به صورت یکجا این کار را انجام دهید. همچنین می توانید یک حلقه جدید بسازید در گوگا پلاس و تمام دوستان فیسبوک خود را در آن وارد کنید.





چگونگه آلبوم تصاویر خود را از فیسبوک به گوگل پلاس بیاورم ؟
متاسفانه تا کنون ابزار و یا روش خاصی برای این کار پیدا نشده است اما اگر برایتان خیلی مهم است که آلبوم های شما از فیسبوک به گوگل پلاس شما انتقال داده شود می توانید اگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می کنید با استفاده از نرم افزار هایی مانند Album Copier و یا اگر از مرورگر فایر فاکس استفاده می کنید از افزونه هایی مثل fluschipranie برای دانلود آلبوم های خود از فیس بوک استفاده کنید و سپس به صورت دستی تصاویر خود را از طریق رفتن به قسمت عکس ها گوگل پلاس خود و سپس کلیک بر روی گزینه آپلود عکس های جدید آن ها را به آلبوم تصاویر خود در گوگل پلاس اضافه کنید.








چگونه رنگ آبی و شکل و شمایل فیس بوک را با خود به گوگل پلاس ببرم ؟
اگر از استفاده کنندگان دائمی فیس بوک بوده اید حتماً به رنگ آبی محیط فیس بوک و همچنین شکل و شمایل آن عادت کرده اید. برای اینکه ظاهر گوگل پلاس خود را مانند فیس بوک کنید می توانید از اسکریپت رایگانی که کاربران سایت userstyles انتشار داده اند در مرورگر خود استفاده کنید. برای دانلود و استفاده از این اسکریپت به اینجا بروید. البته کمی با ساختار گوگل پلاس فارسی ممکن است با این افزونه به مشکل بخورید اما از هیچ چیز بهتر است برای مهاجرت شما !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.