۱۳۹۰ تیر ۲۵, شنبه

اولادی: بایرن مونیخ هم پیشنهاد بدهد به آلمان نمی روم / قلبا دوست داشتم پرسپولیسی شوم




بعد از اولین تمرین با پرسپولیس در طول مصاحبه مدام یک جمله را تکرار می کند: «انگیزه زیادی دارم» این را می گوید و چندین بار تاکید می کند که قلبا پرسپولیس را انتخاب کرده است. گفت و گوی مفصل با مهرداد اولادی را بخوانید:


* مهرداد امروز یک پرسپولیس ی هستی. خیلی ها امیدوار بودند که بیایی ولی زمانی که گفتنی می روی اروپا خیلی ها ناامید شدند.


_ من بعد از اینکه پیشنهادات از امارات رسید دوست نداشتم بازارگرمی کنم. گفتم یکی، دو تا نصفه و نیمه است ولی پیشنهادات خیلی خوب از ترکیه، کویت، قطر و امارات و دو پیشنهاد خوب اروپایی داشتم. احساسم این بود که بهتر است برگردم ایران و برای تیم محبوبم پرسپولیس بازی کنم، البته تیم های سپاهان، تراکتورسازی و ذوب آهن هم من را می خواستند. با اینکه پیشنهاد همه این تیم ها از پرسپولیس بالاتر بود به پرسپولیس آمدم، می توانید بپرسید پیشنهادات خوب اروپایی را رد کردم به خاطر پرسپولیس ، منتی هم نیست چون قلبا این تیم را دوست دارم.



* فاضلی هم تا روز آخر تلاش کرد تو را به اروپا ببرد...


_ واقعا شرمنده او شدم، تا دقیقه 90 قرار بود بروم اروپا. پیشنهاد اماراتی هم خیلی خوب بود. الان به بازیکنان ایرانی در امارات بیشتر از 600- 700 میلیون تومان نمی دهند اما من پیشنهاد 1 میلیارد و 400 میلیون تومانی داشتم. اما من این پیشنهادات را رد کردم، گفتم یا در ایران می مانم یا می روم اروپا.


* پول برایت مهم نبود؟


_ به تیم های دیگر هیچ احساسی نداشتم، دوست داشتم دوباره پیراهن پرسپولیس را بپوشم.


* واقعا از ولفسبورگ پیشنهاد داشتی؟


_ بله ...


* اما فاضلی گفت از ولفسبورگ پیشنهاد نداری و دو تیم دیگر تو را می خواهند.


_ از ولفسبورگ هم پیشنهاد داشتم، البته پیشنهاد ماگات مربوط به سه ماه قبل بود چون قرار بود خدمت من 12 ماه تمام شود اما نشد...


* از این تصمیم پیشمان نمی شوی؟


_ پشیمانی که دارد، من پیشنهادات خوب اروپایی را رد کردم و به پرسپولیس آمدم، شما هم جای من باشید ممکن است یک روز پشیمان شوید اما من قلبا پرسپولیس را دوست داشتم و این تیم را انتخاب کردم.


* پرسپولیس چه ویژگی مثبتی داشت که این تیم را انتخاب کردی؟


_ اول از همه اینکه من دوست داشتم در ایران بمانم و در ایران هم فقط دوست داشتم برای پرسپولیس بازی کنم. من دو سال سخت را در ایران داشتم و می خواهم در پرسپولیس دوباره از نظر روحی خودم را تقویت کنم. آقای فاضلی هم با اعتبارش تا دقیقه 90 جلو آمد، قرار بود تیم ملی که به ایران می آید من بروم آلمان و قرارداد را امضا کنم. وقتی گفتم پرسپولیس ی می شوم خیلی ناراحت شد، این دفعه سوم بود که این اتفاق افتاد . یک بار قضیه خه رس بود که می خواستند قرارداد طولانی مدت ببندند و من قبول نکردم، یکبار با شالکه و ماگات به توافق رسیده بودم و این هم بار سوم بود.


* انگار ماگات بدجوری تو را پسندیده؟


_ البته ماگات یکبار خیلی سفت و سخت من را می خواست که در نهایت به تیم دیگری رفتم. نمی دانم چرا اصلا فوتبال آلمان را دوست ندارم، یعنی اگر بایرن مونیخ هم پیشنهاد بدهد به بوندس لیگا نمی روم.


* ظاهرا همه اتفاقات در اردوی تیم ملی افتاده است؟


_ بله همه چیز آنجا اتفاق افتاد .


* چه اتفاقی؟ چرا نظرت را تغییر دادی؟


_ اتفاق خاصی نیفتاد، احساس خوبی نداشتم. برای اروپا رفتن باید انگیزه داشته باشی، تمرینات سخت و حرفه ای لازم است. من در حال حاضر انگیزه کافی برای اروپا رفتن نداشتم.


* یعنی به خاطر تنبلی بود؟


_ نه اصلا تنبلی نبود، من دو سال سخت را در ایران داشتم. قرار بود بروم اسپانیا، از امارات به آنجا رفتم اما نشد و مجبور شدم برای خدمت سربازی به ملوان بروم.


* اما در فوتبال حرفه ای این حرف ها معنا ندارد، اگر جای بازیکنان اروپایی بودی چکار می کردی؟


_ قبول دارم در فوتبال حرفه ای این حرف ها بی معنی است اما احساس من هم مهم بود. دوست داشتم در ایران برای پرسولیس بازی کنم.


* یعنی قبول نداری کریمی باید در فوتبال اروپا به جایگاه بالاتری می رسید؟


_ چرا اتفاقا یکی از دلایلی که به فوتبال آلمان نرفتم همین بود. اگر از اسپانیا پیشنهاد داشتم شاید قبول می کردم. هوا در آلمان سرد و خشک است و فوتبال آلمان ها هم همینطور، یادتان هست کریمی کلا در آلمان دریبل زدن یادش رفته بود؟


* این را گفتیم که تو در آینده با فکر بازتری تصمیم بگیری، مثل علی کریمی را زدی اما از مهدوی کیا و هاشمیان چیزی نگفتی؟


_ چون سبک من با مهدی فرق می کند، او سرعتی است و بیشتر روی توانایی های بدنی تکیه می کند، با وحید هاشمیان هم فرق می کند سبک می کند. آن ها دریبل زن نیستند و به همین خاطر در فوتبال آلمان به اسم و رسمی رسیدند.


* ولی الان فوتبال آلمان تغییر کرده است...


_ نه خیلی تغییری نکردند، من بازی های بوندس لیگا را دنبال می کنم. نمی بینم بازیکنان تکنیکی داشته باشند. آن جا فقط باید بدوی. من با شالکه تمرین کردم و جز بدنسازی و دویدن چیزی از فوتبال آلمان ها ندیدم، دوست ندارم فوتبالشان را.


* تو اروپا را ول کردی به ایران آمدی به خاطر چه چیز؟


_ وقتی نشد به اسپانیا بروم و فوتبال آلمان را هم دوست نداشتم باید به ایران می آمدم دیگر. حال و هوای پرسپولیس هم بدجوری توی سرم بود. حمید استیلی زنگ زد، آقای کاشانی هم همینطور. من 8 سال کنار این تیم نبودم. در رسانه ها هم می خواندم که مردم دوست دارند دوباره برگردم پرسپولیس . به خاطر همین مردم مهم بود بیایم پرسپولیس ، اگر از اسپانیا پیشنهاد داشتم ممکن بود قبول کنم اما پیشنهادات آلمانی بیشتر باعث شد متقاعد شوم برای برگشتن به پرسپولیس .


* حالا قرار بود با کدام تیم آلمانی ببندی؟


_ کلن؛ حتی آقای فاضلی قرارداد را آورده بود تا من امضایش کنم.


* چقدر می دادند؟


_ نگویم بهتر است، اما این را بدانید خیلی بیشتر از پرسپولیس بود. این را هم حساب کنید اگر می رفتم لژیونر اروپایی بودم. آقای فاضلی هم خیلی از دستم ناراحت شد چون دوست داشت پیشرفت کنم اما من این تصمیم را به خاطر تنبلی نگرفتم چون تمرینات پرسپولیس هم راحت نیست. از طرفی من واقعا از محیط آلمان خوشم نمی آید، به نظر شما کریمی در آلمان موفق بود؟


* ولی فریدون زندی یک حرف جالب زد، او گفت اگر تنبل نبود در آلمان ستاره می شد.


_ انگار شما متوجه منظور من نمی شوید. آدم باید جایی بازی کند که سبک فوتبالش به آنجا بخورد. چرا می گویید کریمی تنبل است؟ انگار تاحالا تمرینات پرسپولیس را ندیدید! او در حال حاضر از همه ما آماده تر است و بهتر از همه تمرین می کند. اگر در جایگاه ما بودید با دید بازتری به این قضیه نگاه می کردید. یادم هست بعد از پیوستن کریمی به بایرن ماگات گفته بود کاری می کنم کریمی دیگر دریبل نزند! این یعنی چه؟ من عاشق سبک فوتبالم هستم، دوست دارم از بازی لذت ببرم به همین دلیل هرقدر هم پیشنهاد خوب بدهند به آلمان نمی روم!


* اما اگر به فوتبال اروپا می رفتی کی روش هم دید بهتری نسبت به تو پیدا می کرد، در این مورد نظر او را نخواستی؟


_ نه من تصمیم خودم را گرفته بودم فقط دو دل بودم که شاید دیگر این موقعیت پیش نیاید. ببینید من در تمام سطوح فوتبال ایران بازی کرده ام، از پایه تا تیم ملی بزرگسالان. الان تنها افتخاری که در کارنامه ام کم دارم حضور در فوتبال اروپا ست. با خودم می گفتم شاید دیگر این موقعیت پیش نیاید، از طرفی پیشنهاد مالی عرب ها هم خیلی تحریک کننده بود اما با همه این تفاسیر فقط دوست داشتم بیایم پرسپولیس .


* یک قضیه مثبت هم که این وسط دیده شد قضیه پولکی نبودن تو بود، حداقل امارات نرفتی که درجا نزنی!


_ می خواستم بیایم پرسپولیس ، همین! پول هم برایم مهم نبود. من آدم احساسی هستم، هرکس جای من بود اول به فوتبال اروپا فکر می کرد بعد هم امارات و قطر. اما من چون از نظر روحی شرایط خوبی نداشتم فقط دوست داشتم در پرسپولیس بازی کنم، اصلا هم مهم نبود که پرسپولیس چقدر پول می دهد. فقط می خواستم پیراهن این تیم را بپوشم...


* الان مهرداد اولادی چه چیزی می خواهد به پرسپولیس اضافه کند با توجه به اینکه قبلا هم برای پرسپولیس بازی کردی. می دانی توقعات چقدر بالاست؟ می خواهی علی کریمی کوچک باشی؟


_ حقیقت اینست که هر بازیکنی جایگاه خودش را دارد. او علی کریمی است و من مهرداد اولادی که تازه 25 سالش تمام شده.


* مثلا نمی خواهی از همین الان برای گلزنی در دربی قول بدهی؟


_ من همیشه در هر تیمی بودم انگیزه داشتم و از جان مایه گذاشتم . در همین ملوان هم پول زیادی نگرفتم و سرباز بودم اما خدا را شکر خوب کار کردم. در پرسپولیس انگیزه های من دو چندان می شود. الان هم علاقه ای ندارم وعده بدهم یا بگویم انقدر گل می زنم، همه چیز در زمین مشخص می شود و دوست دارم یکی از بهترین های پرسپولیس باشم.


* مثل سال قبل که نمی خواهی رکورد اخراج و کارت زرد را بزنی؟!


_ (خنده) انگار شما متوجه شرایط سخت من نمی شوید. من 6 ماه تمام نمی توانستم خودم را با شرایط وفق دهم چون از اسپانیا و آلمان آمده بودم ملوان! هر کس جای من بود فوتبال را ول می کرد. من بازی های شالکه را می دیدم و با خودم می گفتم ای بابا من باید آنجا می بودم، جلوی منچستر و تیم های بزرگ بازی می کردم. با این شرایط خودم را پیدا کردم و 16-17 گل هم در لیگ زدم.


* بعد از فینال جام حذفی هواداران ملوان می گفتند اولادی به پرسپولیس گل نزد چون می خواست دوباره به این تیم برود!


_ اصلا اینطور نبودم! تا دقیقه 90 قرار بود بروم اروپا، من در هر تیمی بودم از جان و دل مایه گذاشتم . اگر می خواستم این کار را بکنم اصلا بازی نمی کردم اما به پرسپولیس گل هم زدم. طوری می گوید انگار دروازه خالی را گل نکردم! اگر موقعیتی هم بود 30-40 درصد بود.


* البته شایعات همیشه هست...


_ این را بدانید من تاحالا پیراهن هر تیمی را پوشیدم برایش تلاش کردم، با اینکه از ناحیه کتف درد شدیدی داشتم جلوی استقلال و پرسپولیس بازی کردم. دکتر ملوان می داند چه شرایطی داشتم اما چون کادرفنی به من احتیاج داشتند با زور آمپول بازی می کردم. به نظرم نایب قهرمانی هم برای ملوان نتیجه ایده آلی بود، ما جلوی تیم بزرگ پرسپولیس بازی می کردیم. 7 گل در جام حذفی زدم و اگر به پرسپولیس بیشتر هم گل می زدم بازهم من را می خواستند. کسانی که اینطور فکر می کند ذهنشان کوچک است و فکرشان معیوب! در رفت و برگشت لیگ هم به تیم محبوبم گل زدم


* پارسال می گفتی در ملوان گل زدن خیلی سخت است، امسال پشت سر تو کریمی و نوری هستند، کولاک می کنی دیگر؟


_ من اهل وعده دادن نیستم. هنوز هم می گویم در ملوان گل زدن خیلی سخت است ، با این حال کم گل نزدم. به قول شما کریمی و نوری بازیکنان خلاق و بزرگی هستند و امسال خیلی به من کمک می کنند.


* آخرین دربی که برای پرسپولیس بازی کردی و گل زدی یادت هست؟ اتفاقا یک اتفاق جالب افتاده ، تو به رحمتی گل زدی و امسال هم رحمتی دوباره آبی پوش شده...


_ بله یادم هست، رحمتی دروازه بان بود. انشالله امسال هم رفت و برگشت استقلال را می بریم. من خیلی به این قضیه خوشبین هستم.


* حالا رحمتی شماره یک تیم ملی است، فکر می کنی دوباره بتوانی توپ را بالای سرش بیندازی؟


_ همه چیز در زمین فوتبال مشخص می شود و الان نمی توان حرف زد. من در ملوان که بودم هم به استقلال گل زدم هم به پرسپولیس ، الان هم می خواهم با تمام وجود برای موفقیت پرسپولیس تلاش کن. واقعا فرقی نمی کند چه کسی به استقلال گل بزند، ما یک تیم هستیم و برای موفقیت پرسپولیس تلاش می کنیم. من یک تصمیمی گرفته ام، درست یا غلط آنقدر انگیزه دارم که در پرسپولیس بهترین بازی ها را انجام دهم. حتی اگر تصمیم من اشتباه باشد در پرسپولیس می مانم و با انگیزه زیاد برای شادی هواداران تلاش می کنم.


* یک نکته! تو که انقدر نگران تکنیکت هستی، از کجا معلوم حمید استیلی از تو نخواهد دریبل نزنی و در خدمت تیم باشی؟


_ نه مطمئن هستم استیلی از این کارها نمی کند. اگر اینطور باشد باید به علی کریمی هم بگوید دریبل نزند. فوتبال همین است، مردم این چیزها را دوست دارند. شما مطمئن باشید اگر لیونل مسی هم برود آلمان هرگز موفق نمی شود. بازی اشتوتگارت و بارسلونا را یادتان هست؟ مسی در آن بازی هیچ کاری نکرد. البته استثنا هم وجود دارد مثل مسعود اوزیل یا روبن اما معمولا بازیکن در آلمان باید قد بلندی داشته باشد و در زمین بجنگد. راستش را بخواهید من آرزو داشتم بروم اروپا اما دو دو تا کردم و دیدن فوتبال آلمان به دردم نمی خورد. حالا هم یکسال در خدمت پرسپولیس هستم و نمی دانم سال بعد چه اتفاقی خواهد افتاد.

* تو هستی، علی کریمی هم هست، محمد نوری و غلامرضا رضایی هم هستند، همین طور علی عسگری و فشنگچی! باید منتظر یک پرسپولیس طوفانی باشیم؟


_ آنطور که من شنیدم دو بازیکن خارجی خیلی خوب هم برای دفاع می گیرند و آن وقت تیم تکمیل است. به نظرم تیم خیلی خوبی داریم و برای قهرمانی می جنگیم.


* با تفکر قهرمانی آمدی؟


_ بله صد در صد، اگر اینطور نبود که نمی آمدم. به نظرم این تیم پتانسیل قهرمانی را دارد.


* اولین باری که با استیلی حرف زدی او به تو چه گفت؟


_ در هتل المپیک بودیم و قرار بود برویم اتریش. او با من تماس گرفت و من گفتم اگر اروپا نروم حتما به پرسپولیس می آیم. استیلی هم گفت منتظرت هستم و واقعا هم پای من ایستاد.


* کریم انصاری فرد با سایپا تمدید کرد، اگر در این گیر و دار با او به توافق می رسیدند چکار می کردی؟


_ اگر اصرار نمی کردند و تصور می کردم من را نمی خواهند هرگز به پرسپولیس نمی آمدم. بازیکنی نیستم که خودم را به تیمی تحمیلی کنم.


* دوست داشتی در پرسپولیس امسال چه کس دیگری کنارت بازی می کرد؟


_ به نظرم پژمان نوری به درد پرسپولیس می خورد. مهدوی کیا هم همینطور. چند بازیکن خلاق دیگر هم هستند اما برای من فرقی نمی کند. بازیکنی نیستم که بگویم اگر اینها نباشند از بازده من کم می شود یا بازی نمی کنم. در این شرایط آمده ام و از آینده هم خبر ندارم، با این قانون عجیب سقف قرارداد هم معلوم نیست آینده چطور می شود.


* پرسپولیس فصل قبل تماشاگران کمی را به استادیوم کشید...


_ به نظرم امسال بهتر می شود چون بازیکنان بزرگی گرفتیم. به نظرم اگر خوب بازی کنیم و کنار آن نتیجه خوب هم بگیریم برای هر بازی بیشتر از 80 هزار نفر به ورزشگاه می آیند. من فکر می کنم می توانیم قهرمان شویم و این تنها با حمایت هواداران محقق می شود.


* جالب است در هفته اول با ملوان بازی دارید، اگر کل زدی منتظر پشتک باشیم؟


_ نمی دانم شاید پشتک زدم شاید هم نزدم!


* به پرسپولیس آمدی تا فیکس باشی؟


_ بزرگترین ستاره های دنیا هم نمی توانند بگویند حتما فیکس می شوند. نیستلروی در رئال فیکس نشد اما اتوئو در همه بازی های بارسا بود. من هم همه ی تلاشم را می کنم تا نظر کادرفنی را جلب کنم. به نظرم بازیکنی که خوب باشد حتما فیکس می شود.


* یک سوال مهم، کریمی بهتر است یا کرار؟


_ صد در صد کریمی.


* اما فتح الله زاده خیلی در این مورد برای شما کری خوانده بود؟


_ یک چیزی را مطمئن باشید، کریمی ناآماده هم از کرار بهتر است.


* علی کریمی در پرسپولیس ی شدن تو چقدر نقش داشت؟


_ او خیلی با من حرف زد، گفت مهرداد دیدی در آلمان برایم چه اتفاقی افتاد؟ اصلا به من بازی نرسید... واقعا دو دل شده بودم. دور امارات و قطر را که خط کشیده بودم اما باور کنید پیشنهادات خیلی خوبی دادند. به هیچ بازیکنی اندازه من پول نمی دادند. الامارات حاضر بود یک و نیم میلیارد بدهد تا به این تیم بروم. تیم های دیگر هم 300-400 میلیون بیشتر از پرسپولیس می دادند اما باور کنید دیگر به این چیزها فکر نمی کنم چون با قلبم تصمیم گرفتم.


* نگفتی علی کریمی چند درصد در پرسپولیس ی شدنت نقش داشت؟


_ راستش را بخواهید مانده بودم بروم اروپا یا برگردم پرسپولیس ...


* کریمی این دودلی را از بین برد؟


_ خب نه! شاید اگر 30 سالم شد بنشینم و حسرت بخورم که این موقعیت را از دست دادم و به فلان تیم نرفتم اما الان خوشحالم چون انگیزه دارم. من برای آلمان انگیزه نداشتم چون بازیکنی نیستم که خط صاف را بگیرم و بروم و برگردم. فوتبال آلمان به نظر من اینطور است، شک ندارم اگر می رفتم موفق نمی شدم!


* کریمی دقیقا به تو چه گفت؟


_ گفت تیم خوبی داریم، کاشانی دارد زحمت می کشد و استیلی هم مربی خوبی است. گفت می توانیم در کنار هم با پرسپولیس موفق باشیم. روز آخر اردو متقاعد شدم که برگردم و در پرسپولیس بازی کنم.


* محمد نوری گفته بود اگر کسی بالاتر از سقف قرارداد ببندد، او و غلامرضا رضایی در پرسپولیس نمی مانند!


_ به نظر من هر بازیکنی که بهتر باشد باید پول بیشتری هم بگیرد. این موضوع هم در طول فصل مشخص خواهد شد. من یک بازیکن هستم و اگر ببینم بازیکنی بهتر از من بازی می کند اصلا مخالف پول گرفتنش نیستم. بازیکن خوب باید 5 میلیارد هم بگیرد و من اصلا بخیل نیستم. خودم در امارات سال اول 350 میلیون تومان گرفتم و در سال دوم یک میلیارد. این نشان می دهد اگر بازیکنی خوب باشد باشگاه حتما به او پول بیشتری می دهد. در این صورت من بازیکن حرفه ای هستم و ترجیح می دهم در این مورد حرف نزنم.


* البته نوری انصافا فصل قبل بهترین بازیکن پرسپولیس بود.


_ بله درست است؛ امیدوارم امسال هم همینطور باشد چون ما با هم دوست هستیم.


* حالا تو چقدر می ارزی؟


_ نمی دانم! عادت ندارم روی خودم قیمت بگذارم.


* راستی چرا شماره 33 را انتخاب کردی؟


_ اتفاقا یک خبرنگاری از من پرسید شما شماره 10 را می خواهید؟ اما باور کنید من اصلا به این چیزها فکر نمی کردم. من در هر تیمی که بازی کنم دنبال این چیزها نیستم، به ملوان هم که رفتم بدون اینکه از من سوال کنند شماره 12 را به من دادند. در پرسپولیس هم چون قبلا 33 را می پوشیدم این شماره را انتخاب کردم و دوستش دارم.


* خاطره خوبی از این شماره داری یا دلیل دیگری داشت؟


_ نه فقط این شماره را دوست دارم همین. شماره که فوتبال بازی نمی کند، بازیکن باید در زمین تلاش کند و برای تیمش مفید باشد.


* تعداد گل هایت به 33 می رسد؟


_سخت است اما همه تلاشم را می کنم.


* گفته بودی رکورد رضا نوروزی را تکان می دهی؟


_ قول نمی دهم اما همه تلاشم را می کنم...




منبع:ارتش سرخ دات كام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.