۱۳۹۰ تیر ۱۰, جمعه

آموزش: چگونه فولدر دلخواه را رمزگذاری کنیم

Winrar
Winrar
سئوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می آید این است که، اگر کامپیوتری داشته باشیم که به صورت مشترک با افراد دیگر از آن استفاده می کنیم و تعدادی فایل های شخصی در آن وجود داشته باشد، چطور می توانیم این فایل های شخصی را از دسترس سایرین خارج کنیم؟ در ادامه روش های مختلف خارج کردن فایل های شخصی از دسترس سایر کاربران را به شما آموزش می دهیم.
کاملا منطقی است که این سئوال برای بسیاری از کاربران پیش بیاید. چراکه ویندوز هیچ راه مفیدی برای رمزگذاری فولدرها ارائه نکرده است. یکی از بهترین روش ها فشرده سازی فایل یا فولدرها و رمز گذاری برروی فایل فشرده است.
شما می توانید فایل و فولدر های شخصی خود را توسط برنامه های مختلف فشرده و رمزگذاری کنید. یکی از بهترین نرم افزارهای فشرده سازی که محبوبیت بسیار زیادی نیز دارد، WinRar است. شما می توانید این برنامه رایگان و بسیار مفید را از وب سایتRarLab دریافت کنید.
پس از نصب این برنامه، با کلیک راست کردن روی هر فولدر، گزینه Add to archive را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود، برگه Advanced را انتخاب کنید و روی دکمه Set Password کلیک کنید تا رمز عبور مورد نظر را اعمال کنید. هر بار که نیاز داشته باشید فولدر را باز کنید باید روی آن کلیک راست کرده و گزینه Extract را بزنید تا پس از وارد کردن رمز عبور، فایل زیپ مجددا به شکل فولدر تبدیل شود. به خاطر داشته باشید پس از فشرده و رمزگذاری فایل یا فولدرهای مورد نظر می بایست اصل فایل یا فولدرهای را حذف کنید و از فایل فشرده استفاده نمایید.
از دیگر برنامه هایی که می تواند نیاز شما را برطرف کند، برنامه 7-Zip است.
البته اگر دوست ندارید فولدر های شما به حالت زیپ و فشرده در بیایند می توانید از برنامه Folder Lock یا Protected Folder استفاده کنید. برای خرید برنامه باید هزینه کنید ولی در سایت های مختلف می توانید برنامه Crack شده این دو نرم افزار را تهیه کنید. این برنامه ها، فایل های شما را زیپ نمی کنند و تنها روی آنها Password قرار می دهد.
منبع: ITWorld

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.