۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

به یادماندنی ترین نقش‌های ناتالی پورتمن (+عکس)




پورتمن گفته است که به مدت شش ماه و روزی چندین ساعت باله تمرین می‌کرده و ۲۰ پوند از وزنش کم کرده است. حالا بعد از دیدن می‌فهمیم که اینهمه زحمت ارزشش را داشته است. چراکه….

ناتالی پورتمن بازیگر جذاب ‌هالیوودی امسال با بازی در فیلم «قوی سیاه» هم برنده جایزه گلدن گلاب و هم جایزه اسکار بهترین بازیگری را به خانه برد. او قبل از بارداری تبدیل به سخنگوی مارک «کریستین دیور» شده بود و اخیرا نیز پسری به دنیا آورده است. در این سالها او پرکار بوده و تنها امسال ۴ فیلم از او خواهیم دید. اولین فیلم او که امسال اکران شد فیلم «بدون قید و شرط» بود. حالا نگاهی می‌اندازیم به بازی‌های قابل توجه ناتالی پورتمن.

۲- حرفه ای (معروف به لئون)- ۱۹۹۴


علی رغم تمام خشونت و مسائل فیلم که مناسب بزرگسالان بود، والدین ناتالی پورتمن بیشتر نگران سیگار کشیدن دختر ۱۲ ساله شان در فیلم بودند. آنها خیلی اصرار داشتند که فیلنامه عوض شود به قسمی ‌که دخترشان با سیگار و دخانیات تماس نداشته باشد و درنهایت کارگردان «لوک بسون» که به همه خواسته‌های تن می‌داد به این کار رضایت داد.۳- اپیزود اول جنگ ستارگان- تهدید فانتوم-۱۹۹۹


 ناتالی پورتمن برای بازی در هر سه فیلم «جورج لوکاس» قرارداد بسته بود. در فیلم اول که او با کایرا نایتلی همبازی بود لباس‌های بلند عجیب و غرب پوشید و آرایش خاصی رویش انجام شد. وقتیکه که آنها این لباس‌ها را پوشیدند مادر کایرا نمی‌توانست آنها را از هم تشخیص دهد.

۴- نزدیک تر- ۲۰۰۴

ناتالی پورتمن به جای اینکه دنبال بازی در فیلم‌های پرهزینه و پرسر و صدای ‌هالیوود باشد، شروع به بازی در فیلم‌های کوچک تر کرد تا استعداد بازیگری خود را به نمایش بگذارد. ناتالی به خاطر بازی در فیلم «نزدیک‌تر» تحسین همگان را برانگیخت، او که در نقش رقاصی جسور و محکم ظاهر می‌شود یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و جایزه گلدن گلاب را برای این نقش از آن خود کرد.

۵- GARDEN STATE، ۲۰۰۴
در فیلم محبوب «زاک براف» پورتمن در نقش «سم» ظاهر می‌شود، دختر جوانی که به نقش اصلی فیلم که شخصیتی افسرده دارد یاد می‌دهد که دوباره عاشق زندگی شود.


۶- وی مثل «وندتا» ، ۲۰۰۶


ناتالی در این فیلم ثابت می‌کند که برای فرو رفتن در نقش‌هایش حاضر است سختی‌ها را تحمل کند؛ او نه تنها آموزش دید که به طرز متقاعد کننده با لهجه بریتانیایی صحبت کرده، بلکه موهایش را نیز از ته تراشید!

۷- هتل شوالیه- ۲۰۰۷

پیش درآمد «وس اندرسون» برای فیلم «Darjeeling Limited» یکی از بهترین فیلم‌های کوتاهی از آب درآمد که در طول یک دهه تبدیل به پرسرو صداترین فیلم‌ها شد. منتقدان آن را تحسین کرده و عصاره کامل صدا و استعدادهای اندرسون نامیدند. آنها به بازی ناتالی نیز توجه کردند منتها به خاطر بازی کردن طولانی مدت در صحنه‌های برهنه از او دلخور بودند.

۸- قوی سیاه- ۲۰۱۰


در فیلم قوی سیاه به کارگردانی «دارن آرنوفسکی» ناتالی در نقش بالرین پریشان حواسی بازی می‌کند. بازی فوق العاده او جایزه اسکار بهترین بازیگری را برای او به همراه داشت. پورتمن گفته است که به مدت شش ماه و روزی چندین ساعت باله تمرین می‌کرده و ۲۰ پوند از وزنش کم کرده است. حالا بعد از دیدن فیلم می‌فهمیم که اینهمه زحمت ارزشش را داشته است. چراکه نه تنها جایزه گلدن گلاب و اسکار را برایش به ارمغان آورد، بلکه او در این فیلم شریک زندگی خود را یافت. او و بنجامین میلپاید با هم ارتباط دارند و هم اکنون نیز صاحب پسری شده اند.۹- فیلم‌های دیگر ۲۰۱۱




حال ما منتظریم در سال ۲۰۱۱ فیلم‌های بیشتری از پورتمن ببینیم. یکی از فیلم‌هایی که اکران شد فیلم کمدی «بدون قید و شرط» بود. فیلم دیگر که در شرف اکران است «زن دیگر» نام دارد. او در فیلم اقتباسی «ثور» نیز بازی کرد و قرار است فیلمی ‌کمدی به نام «حضرت والا» نیز با بازی اش اکران شود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.