۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

متس هوملس، یورگن کوهلر جدید فوتبال آلمان


 
متس هوملس، یورگن کوهلر جدید فوتبال آلمان

در اینجا به معرفی یکی دیگر از استعداد های جوان و آینده دار آلمان که در این فصل و فصل گذشته با بورسیا دورتمند خوش درخشیده است می پردازیم. آمار و اطلاعات مورد نیاز این مقاله از سایت رسمی بوندسلیگا برداشت شده است.



متس هوملس فصل کم نظیری را با زردپوشان دورتمندی تجربه کرد. جوانان دورتمندی با هدایت یورگن کلوپ قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کردند بسیاری از این جوانان خود را به عنوان سرمایه های فوتبال آلمان اثبات کرده اند. یکی از این جوانان موفق و تاثیرگذار در باشگاه بوروسیا دورتمند متس هوملس مدافع 22ساله و مستحکم زرد پوشان بود که با بازی های درخشان خود برای زنبورها موفق شد به تیم ملی نیز راه یابد و اخیرا در اکثر بازی های ملی در ترکیب اصلی ژرمن ها حاضر است.

او یکی از کاندیدا های اصلی حضور در یورو 2012 می باشد که یوآخیم لوو با تکیه بر بازیکنانی به مانند وی می تواند بار دیگر آلمان را به سکوی نخست اروپا بازگرداند. با کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران همراه شوید تا برخی از نکات جذاب زندگی متس هوملس را مرور کرده و با این ستاره جوان فوتبال آلمان بیش از پیش آشنا شوید.

شرایط خانوادگی
اگر بگوییم که علاقه شدیدی به فوتبال در خانواده هوملس وجود دارد هرگز اغراق نکرده ایم. هرمان هوملس پدر متس، مربی جوانان باشگاه بایرن مونیخ است و مادر وی، اولا هولتهوف در برنامه ورزشی که روزهای شنبه از تلویزیون محلی باواریا پخش می شود نظارت می کند. دقیقا همانند متس، برادر جوانترش، یوناس( در تصویر) به تازگی بازوبند کاپیتانی را در تیم سوم آنترهاخینگ از آن خود کرده است. یوناس می گوید:" ما همیشه از چیزهای کم اثرات بزرگی می سازیم، من همیشه می خواستم که از متس بهتر باشم."




شروع فوتبال


متس فوتبال خود را از سن 5 سالگی اغاز کرد او در ابتدا به عنوان یک مهاجم در ترکیب حاضر می شد. در سن 15 سالگی او با تصمیم پدر که مربی استعداد یاب باشگاه بایرن بود به دفاع مرکزی تغییر پست داد. برای هوملس که همراه چشم به گلزنی داشت دو ویژگی در دفاع مرکزی وجود دارد: پاس های دقیق و تکل های بی نقص، متس همواره در دفاع با کمترین خطا ظاهر می شود و موقعیت های ایستگاهی کمی را برای حریفان ایجاد می کند. او همچنین از توانایی خود در پست هافبک تدافعی نیز خبر می دهد او چند دیداری را نیز برای دورتمند در این پست انجام وظیفه کرده است.



سلام به مونیخ
متس هوملس مطمئنا اولین باشگاه حرفه ای خود را هرگز فراموش نخواهد کرد. تنها باشگاهی که پیش از پیوستن به بوروسیا دورتمند تجربه کرد بایرن بود این مدافع 22 ساله با پیراهن بایرن موفق شد گلزنی نیز کند. او سالیان اولیه و رشد فوتبال خود را در بایرن سپری کرد. در یکی از معروفترین جشن های پس از گل وی او با حرکت دست حرف "S" را نشان داد که اشاره به هم بازی قدیمی خود در آکادمی باشگاه بایرن بود نام مستعار او "Selecao" بود.





ملاقات دوباره


پیش از ورود خانواده هوملس به مونیخ، آن ها در ماینتس زندگی می کردند جائیکه پدر متس به عنوان مربی باشگاه ماینتس که در بوندسلیگای 2 حاضر بود در فصل 95-1994 حاضر بود. در میان بازیکنانی که زیر نظر هرمان هوملس تمرین می کردند یورگن کلوپ نیز حاضر بود، همان مربی جوان باشگاه دورتمند که در حال حاضر سرمربی گری متس هوملس فرزند مربی سابق خود را برعهده دارد. متس که در آن زمان 13 سال بیشتر نداشت می گوید:" من کلوپ را می شناختم ولی برای آنکه به خوبی وی را به خاطر بیاورم بسیار جوان بودم." کلوپ مربی گری را در سال 2008 آغاز کرد یک سال پس از جدایی هوملس از مونیخ و پیوستن به دورتمند.


متس یا موریتس
نام او ریشه ای سوئدی و کوتاه شده نام " ماتیاس" است. پدر و مادر متس برای نام گذاری وی بین دو نام متس وموریتس مردد بودند و برای انتخاب یکی از این دو نام به شیر و خط دست زدند. یکی از دوستان خانواده هوملس که برای نامگذاری فرزند پسر خود نام متس را برگزیده بود به جای فرزند پسر صاحب دو دختر شد و بدین ترتیب نام متس برای هوملس آزاد شد. این مدافع 22 ساله اکنون به نظر بسیار راضی از نام گذاری والدین خود می باشد.





هدف بزرگ

هوملس پس از جدایی از بایرن و پیوستن به دورتمند برای انتخاب شماره پیراهن خود تنها با دو گزینه روبرو بود شماره های 14 و 15. او با امید به اینکه بتواند جا پای یکی از بزرگان بوروسیا دورتمند بگذارد شماره 15 را انتخاب کرد شماره ای که سالیان بسیاری بر تن یکی از نوابغ خط دفاعی آلمان" یورگن کوهلر" بود. متس در این مورد می گوید:" واضح است که من به خوبی آگاه هستم که یورگن کوهلر یکی از بزرگترین مدافعان آلمان بود. من امیدوارم زمانی که من نیز کفش های خود را آویزان خواهم کرد هواداران شماره 15 را با نام من و کوهلر به خاطر بیاورند."



مجموعه ای از بهترین ها
بازی در سطح بالای اروپا موجب شد تا متس تجارب بالایی را بدست آورد. متس مقابل بازیکنان مطرحی بازی کرده است و پس از پایان دیدارها برای یادگاری به مبادله پیراهن با آنان می پرداخت. او در حال حاضر مجموعه ای را در خانه اش گردآورده است که با نگاه به آن به وی احساس غرور دست می دهند. او در این مورد می گوید:" من چند تابلو و قاب بر روی دیوار دارم که یکی از آنها متعلق به ادمیلسون بازیکن سابق بارسلونا است که در دیدار دوستانه بایرن با بارسا از وی یادگاری گرفتم و دیگری نیز پیراهن خودم در دیدار نهایی زیر 21 ساله های 2009 مقابل انگلستان به تن داشتم."



رسانه های دوست داشتنی

به عنوان پسر یک روزنامه نگار ورزشی، متس از سنین کودکی با دنیای رسانه های ورزشی آشنا شد. اولا هولتهوف اغلب متس را با خود به محل کار می برد و او تجارب بسیاری را در این حین کسب کرد که توانست وی را در اردوهای تیم ملی به خوبی کمک کند. مادر متس در مورد او می گوید:" متس اغلب در کامیون های سیار تلویزیون می نشست و با فشار دکمه به ظبط تصاویر کمک می کرد. هنگامی که این روزها او به اینجا می آید همه با تعجب از وی می پرسند که آیا شما با کار این سیستم ها آشنا هستید".





چهره تبلیغاتی
چهره فوتوژنیک متس باعث شده تا این روزها او در اکثر تبلیغات تلویزیونی و کارهای بازاریابی حاضر باشد. هوملس در حال حاضر در بسیاری از تبلیغات تلویزیونی حضور دارد و روزانه چندین بار تصویر وی از تلویزیون های مختلف در حال پخش است. "در ابتدا کمی برایم عجیب بود، اما من وقتی تصاویر خودم را در جلد محصولات دیدم آنچنان نیز به شرایط عجیبی برخورد نکردم. در حال حاضر وقتی خودم را برای تبلیغ محصولی می بینم شگفت زده نمی شوم و شرایط کاملا نرمال است." در حال حاضر مسوت اوزیل موفقترین بازیکن آلمانی در زمینه تبلیغات است به تازگی بازی محبوب فیفا 2012 با پوشش روی جلدی از تصویر اوزیل منتشر شده است.




ترک مدرسه

شش ماه پیش از آنکه امتحانات نهایی آغاز شود متس مدرسه و تحصیل را ترک کرد. " انتخاب بین فوتبال و ادامه تحصیل یک معضل بزرگ بود". در 18 سالگی حجم کاری بیش از دو برابر به وی فشار می آورد." مطالعه و حضور در تورنمنت ها با هم امکان پذیر نبود و من باید یکی از این دو را انتخاب می کردم که نهایتا تصمیم گرفتم و مدرسه را ترک کردم."






سعید محمدخواه
وبسایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.