۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۰, شنبه

دورتموند؛ ظهور نسلي تازه با يك مربي نوگرا

دورتموند؛ ظهور نسلي تازه با يك مربي نوگرا

كلوپ توانست امسال با كمترين اتكا به ستاره هاي نامدار دنياي فوتبال، از همان اول فصل دورتموند را به عنوان يك مدعي جدي قهرماني مطرح كند و به جز مقاطعي كوتاه، هيچوقت تزلزل و ناكامي طولاني مدتي را تجربه نكرد

علي مغاني

کشمش

کشمش

انگور خشک شده که همه به نام کشمش مي شناسند، قرن ها پيش به وجود آمده است... کشمش در ايران و مصر در 2000 سال قبل از ميلاد، توليد شده بود.


1- کشمش، ميوه خشک مغذي است و مانند ديگر خشکبارها در تمام سال يافت مي شود. يک غذاي پر انرژي، کم چرب و کم سديم مي باشد. بنابراين براي افرادي که رژيم هاي کم سديم را بايد رعايت کنند، خوردن کشمش بسيار مفيد مي باشد.

 
 


2- کشمش داراي خاصيت آنتي اکسيداني مي باشد و از تخريب سلولي جلوگيري مي کند.


3- کشمش براي سلامت استخوان ها و جلوگيري از پوکي استخوان نقش مهمي را بر عهده دارد، به همين دليل مصرف آن براي زنان قبل از يائسگي بسيار مفيد است..


4- منبع خوب ويتامين
D و هورمون استروژن مي باشد.


5- کشمش باوجودي که شيرين و چسبناک مي باشد، بر دندان اثر مخربي ندارد و باعث خرابي دندان نمي شود، حتي مي توان گفت اين ميوه خشک از فساد دندان جلوگيري مي کند... کشمش براي سلامت دندان و لثه بسيار مفيد مي باشد.


6- کشمش منبع خوب ويتامين ها و عناصر مغذي بدن مي باشد. عناصر و ويتامين هايي همچون آهن، پتاسيم، کلسيم و ويتامين
B در کشمش موجود است.

جادوی شماره‌ ۱۰-لوتار ماتئوس؛ گسست از شماره ۱۰ کلاسیک

لوتار ماتئوس؛ گسست از شماره ۱۰ کلاسیک

 
لوتار ماتئوس، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان
لوتار ماتئوس، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان

لوتار ماتئوس به اعتقاد بسیاری نماینده‌ی سنخ تازه‌ای از بازیکن شماره‌ی ۱۰ است. او رکوردهای متعددی بر جای گذاشته که از جمله‌ی آنها می‌توان به حضور پر شمار در رقابت‌های جام جهانی و رکورد بازی ملی برای تیم آلمان اشاره کرد.

 

۱۳۹۰ اردیبهشت ۹, جمعه

قهوه

فکر کنم همه به خوبي با قهوه اين نوشيدني گرم آشنا هستند اما اين که اين نوشيدني از کجا و توسط چه کساني به اروپا و آسيا آمد رو چه؟
 
بيشتر ايرانيان قهوه را نوعي نوشيدني فرنگي ميدانند که از اواسط دوران قاجار توسط انگليسي ها به ايران آمده است، حتي بيشتر مورخين مفخم و بسيار داناي پس از انقلاب هم در کتب خود ورود قهوه به ايران را منصوب به اشخاصي مانند تالبوت و رويتر ميدانند و چاي را که چند قرن پس از قهوه آمده دم نوشي اصيل تر در فرهنگ ايراني ميدانند.
اما خوب است بدانيد قهوه در ايران پيش از هر کشور ديگري در آسيا و اروپا شناخته شد و از ايران به عثماني و سپس به اروپا رفت و پس از آن اسپانيايي ها و ايتاليايي ها آن را در اروپا گسترش دادند و تنها ۱۰ سال قبل از انقلاب فرانسه براي اولين بار قهوه به دربار فرانسه راه يافت و شکل امروزي خود را گرفت (قهوه فرانسه و سپس قهوه فوري).

سرگذشت عابد و ابلیس

    در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند:« فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند. ابلیس به صورت پیری ظاهر الصلاح، بر مسیر او مجسم شد، و گفت:« ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش!» عابد گفت:« نه، بریدن درخت اولویت دارد» مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند.

    عابد بر ابلیس غالب آمد و وی را بر زمین کوفت و بر سینه اش نشست. ابلیس در این میان گفت:«دست بدار تا سخنی بگویم، تو که پیامبر نیستی و خدا بر این کار تو را مامور ننموده است، به خانه برگرد، تا هر روز دو دینار زیر بالش تو نهم؛ با یکی معاش کن و دیگری را انفاق نما و این بهتر و صوابتر از کندن آن درخت است»؛ عابد با خود گفت :« راست می گوید، یکی از آن به صدقه دهم و آن دیگر هم به معاش صرف کنم» و برگشت.

آزمون چند گزینه ای سواد اینترنتی شما!

آزمون چند گزینه ای سواد اینترنتی شما!

فکر می کنید به عنوان یک کاربر که زمینه تخصصی اینترنت نداشته چقدر در اینترنت با سواد و شهروند محسوب می شوید؟ این پرسشهای چند گزینه ای را جواب دهید تا در آخر بررسی بیشتر کنیم. لطفا” صادقانه به خودتان جواب بدهید!
A-چند مرورگر اینترنتی استفاده میکنید؟
1) فقط اینترنت اکسپلورر
2) فقط فایرفاکس
3) ترکیبی اقلا” دو عضوی از کروم و فایرفاکس و اپرا و سافاری
B-مرورگر و برنامه های اینترنتی من:
1)همان هست که ابتدا نصب شده بود.
2) هرگاه سی دی برنامه جدید دستم برسد به روز میکنم.
3) علاوه بر مرورگر و برنامه های اینترنتی افزونه ها هم به روز می کنم.
C-اگر مطلب جالبی در وب ببینید چگونه منتشر می کنید؟

دلیل اصلی تاخیر در قسمت بیستم قهوه تلخ

دلیل اصلی تاخیر در قسمت بیستم قهوه تلخ


اگر خاطرتان باشد مهران مدیری در ابتدای مجموعه نوزدهم یک گفتگوی نسبتا بلند با بینندگان داشت و در آن با تاکید فراوان عنوان کرده بود که قسمت بیستم اولین شنبه بعد از سیزده به در به بازار خواهد آمد و به این دلیل که دقیقا 13 فروردین شنبه بود،لذا به گفته مهران مدیری و بر طبق تقویم پارسی خودمان ،بیست فروردین بایستی که مجموعه بیستم به بازار می آمد،اما نکته جالب اینکه وقتی برای گرفتن قسمت بیستم به کلوپ ها مراجعه می کردم حتی آنها نیز با توجه به صحبت هایشان با پخش کننده ها اطلاعی از پخش مجموعه بیستم نداشتند و فقط با قول های ضمنی که ظرف امروز و فردا به بازار خواهد آمد اکتفا می کردند.
تا اینکه چند روز بعد از این داستان و در پی تاخیر به وجود آمده روزنامه شرق بر طبق شواهد به دست آورده از توقیف این مجموعه اسم برد و بحث داغی را باز کرد.
این تیتر و در پی آن مطلبی که در روزنامه مذکور کار شده بود باعث شد تا عده ای مطلب مذکور را صرفا شایعه عنوان کنند و از این عنوان استفاده کنند که این تاخیر به دلیل بازبینی انجام شده در این قسمت بوده و در قسمت های قبل هم از این اتفاقات رخ داده است،من هم قبول دارم که در قسمت های قبل هم از این اتفاقات(بازبینی) رخ می داد و مثلا سریالی که توسط تهیه کنندگان و خود مهران مدیری عنوان شده بود که هر شنبه پخش می شود ،گاها تا چهارشنبه همان هفته نیز طول می کشید تا به بازار می آمد،نه اینکه از بیست فروردین پخش آن به ششم اردیبهشت بکشد،یعنی یک تاخیر 17 روزه.

برنامه بازیهای چهار لیگ برتر فوتبال اروپا در این هفته

برنامه بازیهای هفته 32 بوندس لیگا؛ همه در انتظار نبرد بایرن- شالکه

هفته سی و دوم رقابتهای بوندس لیگا امروز با برگزاری دو دیدار آغاز می شود و سایر دیدارهای پایان هفته  شنبه برگزار خواهد شد.در مهمترین دیدارهای این هفته بایرن مونیخ میزبان شالکه خواهد بود و  دورتموند میزبان نورنبرگ است
این در حالی است که در پایان هفته سی و یکم رقابتها بوروسیا دورتموند با 69 امتیاز در صدر جدول رقابتهاست . بایرلورکوزن با 64 امتیاز در رده دوم است و هانوفر و بایرن مونیخ با 57 و 56 امتیاز در رده های سوم و چهارم هستند. تیمهای ماینتس، نورنبرگ، هامبورگ و فرایبورگ هم رده های بعدی را به خود اختصاص داده اند:
جمعه 9 اردیبهشت (29 آوریل)
کایزرسلاترن – سن پائولی (ساعت 23)
وردربرمن - وولفسبورگ(ساعت 23)
شنبه 10 اردیبهشت (30 آوریل)
بوروسیا دورتموند- نورنبرگ (ساعت 18)
هامبورگ- فرایبورگ  (ساعت 18)
هانوفر- مونشن گلادباخ  (ساعت 18)
کلن – بایرلورکوزن  (ساعت 18)
ماینتس – اینتراخت فرانکفورت  (ساعت 18)
هوفنهایم – اشتوتگارت  (ساعت 18)
بایرن مونیخ – شالکه (ساعت 21)

 

جادوی شماره‌ ۱۰-جرج بست؛ تراژدی خودویرانگری اعجوبه‌ی ایرلندی

جرج بست؛ تراژدی خودویرانگری اعجوبه‌ی ایرلندی

 
جرج بست (چپ) مهاجم منچستر یونایتد در یک بازی دوستانه در سال ۱۹۷۴
جرج بست (چپ) مهاجم منچستر یونایتد در یک بازی دوستانه در سال ۱۹۷۴

فوتبالدوستان جهان از اواسط دهه‌ی ۶۰ میلادی در تیم منچستریونایتد شاهد ظهور اعجوبه‌ای بودند که حتا رویاهای آنان را نیز دریبل می‌کرد. این دوران مصادف بود با اوج شهرت بیتل‌ها در جهان موسیقی. جوان خوش‌سیمایی که به عنوان مهاجم چپ در خط حمله‌ی منچستریونایتد با دریبل‌های سرسام‌آور خود غوغا می‌کرد، به دلیل آرایش موی سر خود، به «بیتل پنجم» معروف شده بود.

جادوی شماره‌ ۱۰-بابی چارلتون؛ تنها شماره ۱۰ واقعی انگلستان

بابی چارلتون؛ تنها شماره ۱۰ واقعی انگلستان

 
بابی چارلتون (راست) در مصاف با روبرت بوچینسکی از تیم ملی فرانسه در ورزشگاه ویمبلی لندن (۱۹۶۶)
بابی چارلتون (راست) در مصاف با روبرت بوچینسکی از تیم ملی فرانسه در ورزشگاه ویمبلی لندن (۱۹۶۶)

انگلستان زادگاه و سرزمین مادری فوتبال است و بازیکنان بزرگی به عالم فوتبال عرضه کرده است. بی‌ترید یکی از بزرگ‌ترین ستارگان تاریخ فوتبال انگلستان، بابی چارلتون بازی‌ساز خلاق و فراموش‌نشدنی این تیم در جام جهانی ۱۹۶۶ است، یعنی زمانی که انگلستان قله‌ی فوتبال جهان را فتح کرد و قهرمان شد.

جادوی شماره‌ ۱۰-آلفردو دی‌استفانو؛ روح قوهای سپید

آلفردو دی‌استفانو؛ روح قوهای سپید

 
آلفردو دی‌استفانو (راست) در پیراهن تیم اسپانیا برابر دروازه‌ی تیم ملی آلمان
آلفردو دی‌استفانو (راست) در پیراهن تیم اسپانیا برابر دروازه‌ی تیم ملی آلمان

آلفردو دی‌استفانو بازیکن آرژانتینی ـ اسپانیایی اواسط دهه‌ی ۵۰ تا اواسط دهه‌ی ۶۰ میلادی، بی‌تردید بهترین بازیکن فوتبال جهان است که حتا یک بار نیز در جام جهانی بازی نکرده است. او همچنین در کنار یوهان کرویف هلندی، از نادر بازیکنان شماره ۱۰ است که پیراهن شماره‌ی ۱۰ را برتن نکرده است.

جادوی شماره‌ ۱۰-رود خولیت؛ لاله‌‌ی سیاه هلند

رود خولیت؛ لاله‌‌ی سیاه هلند

 
رود خولیت
رود خولیت

تیم ملی هلند پس از کناره‌گیری یوهان کرویف از میدان فوتبال، تا امروز دیگر هرگز ابرستاره‌ای چون او را در میانه‌ی میدان خود تجربه نکرده است. سال‌ها باید می‌گذشت تا با ظهور رود خولیت (گولیت)، بازیکنی در میانه‌ی میدان تیم ملی این کشور خودنمایی کند که گر چه کاملا در اندازه‌های یوهان کرویف نبود، ولی به یکی از درخشان‌ترین بازی‌گردانان چند دهه‌ی اخیر تیم ملی هلند تبدیل شد.

 

۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

مورینیو در سال‌های گذشته پس از حذف از لیگ قهرمانان چه حرف‌هایی زد؟

پس از آن که بارسلونا اعلام کرد که می‌تواند از حرف‌های ژوزه مورینیو شکایت کند، سایت گل تصمیم گرفت حرف‌های گذشته مورینیو پس از شکست را هم منتشر کند.

ژوزه مورینیو یکی از بهترین مربیان دنیای فوتبال است، اما به این مشهور است که جنبه شکست ندارد. چهارشنبه‌شب هم اوضاع تفاوتی نداشت و رئال مادرید او دو بر صفر به دست بارسلونا، رقیب دیرین در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باخت.
تیم او توانسته بود مردان پپ گواردیولا را متوقف کند تا این که په‌په به دلیل خطا روی دنی آلوس اخراج شد و سپس لیونل مسی دو گل زد که یکی از آنها حاصل حرکت انفرادی عالی او بود.
اما مربی پرتغالی اوضاع را طور دیگری می‌بیند و از قدرت پشت پرده بارسلونا و داوران انتقاد می‌کند و می‌گوید همیشه توطئه‌ای هست تا مردان گواردیولا به فینال برسند.
سایت گل نگاهی به واکنش‌های پیشین ژوزه مورینیو پس از حذف در لیگ قهرمانان انداخته است.

همه اشتباهات داوری معروف لیگ قهرمانان/همیشه پای بارسا در میان است!

 همه اشتباهات داوری معروف لیگ قهرمانان/همیشه پای بارسا در میان است!

در بازی برگشت اینتر تقریبا یک ساعت از بازی را 10 نفره بود. سرخیو بوسکتس، با تمارض ناشیانه خود موفق شد داور مسابقه را فریب دهد تا تیاگو موتا از زمین مسابقه اخراج شود

مهریار انداجه

Champiosn League: Real Madrid - FC Barcelona, Stark, Pepe (Getty Images)
 
 
ساعاتی پیش، بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی دو بر صفر بارسلونا پیگیری شد. لیونل مسی موفق شد دو گل مهم تیمش را در ورزشگاه سانتایگو برنابئو به ثمر برساند و بارسلونا را به فینال ومبلی نزدیک کند.

هم اکنون نگاهی خواهیم داشت به اشتباهات داوری به سود بارسلونا طی چند سال اخیر:

صحبتهای کامل مورینیو: شرمم می آید این طوری قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم


مورینیو اعتقاد دارد که سران یوفا به هیچ تیم دیگری اجازه نمی دهد که مقابل بارسا بازی کنند

Mourinho mira el Clásico por la Champions desde la grada del Bernabéu por haber sido expulsado
 
ژوزه مورینیو، مربی پرتغالی رئال مادرید از شکست تیمش در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا به شدت عصبی شده است. آقای خاص در صحبتهایی با تمجید از کیفیت تیم حریف در زمین مسابقه، تیر انتقادی را به سمت ولفگانگ اشتارک، داور آلمانی بازی گرفت؛ داوری که بعد از اخراج په په ، ژوزه مورینیو را نیز از کنار زمین اخراج کرد.
مربی پرتغالی رئال در کنفرانس خبری پایانی بازی گفت:« ما در مورد تیمی فوق العاده صحبت می کنیم (بارسلونا).امیدوارم که کسی صحبتهای مرا تغییر ندهد ولی درک نمی کنم که چرا در بازی ای مثل بازی 4شنبه، که بازی برابری بود، چنین کاری را انجام داد. داوران در دنیای فوتبال حاضرند تا از برقراری عدالت بین همه بازیکنان اطمینان حاصل کنند و بعد از آن است که تیم بهتر به پیروزی می رسد.بله! الان ما حذف شده ایم.. گاهی وقتها حالم از این دنیا بهم می خورد ولی این دنیای ماست. باید با تمام غرورمان به بارسلونا برویم. بدون په په ای که هیچ کاری انجام نداد، بدون سرخیو راموسی که هیچ کاری انجام نداد و بدون مربی شان که نمی تواند روی نیمکت مربیگری تیم قرار بگیرد. آنها جام قهرمانی ای در لیگ قهرمانان اروپا فتح کرده اند که من شرمم می آید چنین جامی را ببرم.»

۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

بایرن مونیخ چهارمین تیم ارزشمند‌ باشگاهی جهان شد


 

نشریه فوربس در تازه‌ترین شماره خود اقدام به انتشار جدول پانزده تیم باشگاهی ارزشمند دنیا کرد.  
منچستریونایتد که اینک برای کسب مقام نخست لیگ برتر انگلیس سخت تلاش می‌کند، برای هفت‌مین مرتبه توانست عنوان فوق را از آن خود کند. این تیم انگلیسی با داشتن ارزشی معادل یک میلیارد و 864 میلیون دلار،‌ همچنان گران‌قیمت‌ترین تیم باشگاهی برشمرده شد.
در این فهرست رئال‌مادرید با یک میلیاردو 451 میلیون دلار و آرسنال انگلیس با یک میلیارد و 192 میلیون دلار، دوم و سوم شدند.

رگه های طلا در معدن گلزنکرشن


رگه های طلا در معدن گلزنکرشن

مهمترین دیدار شالکه با سرمربیگری رالف رانگنیک


آبی های سلطنتی برای رسیدن به فینال رویایی در ویملی تنها یک قدم فاصله دارند. رائول می گوید:" منچستر تیم تاکتیکی است و قابل قیاس با اینتر نیست، اما همانگونه که به همه قول داده ایم آنها را شکست خواهیم داد." رائول مهاجم اسپانیایی شالکه بهترین گلزن لیگ قهرمانان است او 73 گل در این بازی ها به ثمر رسانده و از این حیث رکوردار است. رائول در مرحله نیمه نهایی مقابل منچستر بازی کرده است او در فصل 2000-1999 و 03-2002 و رئال را برای پیروزی مقابل آنها کمک کرده است.

رائول تنها بازیکن آبی ها نیست که به مصاف امشب مشتاق به نظر می رسد. کریستف متزلدر مدافع شالکه می گوید:" منچستری ها تجربه و کیفیتی باور نکردنی دارند تمام فوتبال دوستان جهان اکنون به گلزنکرشن چشم دوخته اند ما با پیروزی در این دو بازی به آنها نشان خواهیم داد که مسیر ما در لیگ قهرمانان همچنان ادامه دارد."

گفت و گو بامسی:باید از فوتبال به عنوان یک بازی لذت برد


الان زمان لذت بردن از زندگی، بازی کردن، دوست پیدا کردن و خوش گذراندن است. باید از فوتبال، آن طوری که هست لذت برد: به عنوان یک بازی



Lionel Messi

زمانی که شروع به گفت و گو با مسی می کنی، حس می کنی که او آن چهره بزرگ و گیرایی که هر زمان که پابه توپ می شود را در رختکن جا گذاشته است. ولی این طور نیست. بزرگترین ستاره دنیای فوتبال ، پسر خیلی ساده و بی غل و غشی است.خود او می گوید که راز موفقیتش برای فروتن بودن این است:« من خودم هستم.به همان شیوه زندگی همیشگی ام زندگی می کنم.»
   برای ماهایی که مسی را از طریق تلویزیون تماشا می کنیم و یا شانس دیدن او در ورزشگاه را داریم، این طور به نظر می رسد که زندگی او در دنیای فوتبال رشد کرده. پسربچه ای که در روساریوی آرژانتین متولد شده بود، از 13 سالگی به بارسلونا آمد و تنها کاری که انجام داد این بود که زندگی اش را در راه عشقش گذاشت.رشد او بیشتر از بعد فیزیکی و فوتبالی بود؛ هرچند که به نظر سخت می رسید. در ابتدا با مشکلاتی در مسیر سلامتی اش مواجه شد و بعد از آن این مهارتهای او بود که هرروز بیش از پیش به چشم می آمد.ولی مسی از جنبه های مختلفی رشد کرد. درتیمش جا افتاد و تیم را بالا کشید و مبدل به یکی از برترینهای بارسا شد.او با گلی که در دیدار شنبه شب ال کلاسیکو به ثمر رساند، تعداد گلهایش را به 30 گل در 32 دیدار این فصل لالیگا رساند.

جادوی شماره‌ ۱۰-برند شوستر؛ فرشته‌ی موطلایی آلمان

برند شوستر؛ فرشته‌ی موطلایی آلمان

 
برند شوستر
برند شوستر

تیم ملی آلمان یک دهه پس از افول دو ابرستاره‌ی خط میانی خود یعنی ولفگانگ اوورات و گونترنتزر، شاهد برآمد معمار بزرگ دیگری در میانه‌ی میدان بود، که با بازی خود به تپش قلب فوتبالدوستان سرعت بیشتری می‌بخشید. نام این ابرستاره برند شوستر بود که دوستدارانش او را «فرشته‌ی موطلایی» می‌نامیدند.

 

۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

آقای مشکی‌پوش: «خودم از دعوت به حضور در تلویزیون شوکه شدم»

آقای مشکی‌پوش: «خودم از دعوت به حضور در تلویزیون شوکه شدم»

 
رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ
رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ

به بهانه برگزاری کنسرت آینده رضا صادقی در آلمان با او گپی زده‌ایم. رضا صادقی از علاقه نسل جدید ایران به موسیقی با ریتم تند گفت و درباره تلقیق ترانه‌های غمگین با این ریتم و همین‌طور فضای موسیقی پاپ ایرانی توضیح داد.

 

رضا صادقی اهل جنوب است، در بندرعباس به دنیا آمده است. او تا به امروز بیش از ۱۰۰ ترانه خوانده است. صادقی در سال ۱۳۷۱ اولین آلبوم خود با نام «راز عشق» را منتشر کرد، اما شهرت او با خواندن ترانه «مشکی رنگه عشقه» در سال ۱۳۸۲ آغاز شد.
او در سال‌های اخیر در تلویزیون ایران برای ایرانیان خارج از کشور برنامه اجرا کرده و در تیتراژ چند سریال تلویزیونی خوانده است. قرار است مرد مشکی‌پوش ماه آینده در شهر دوسلدورف آلمان کنسرتی برگزار کند. به همین بهانه با او گپی زده‌ایم. وقتی به رضا صادقی گفتیم که مصاحبه انتقادی است، گفت: «به‌شرطی که سوالات‌تان دل‌شکن نباشد!»

دانلود کتاب هایی از زیگموند فروید روانکاو اتریشی به همراه زندگینامه وی از ویکیپدیا

زیگموند فروید

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
زیگموند فروید در سال 1920 میلادی
زیگمونت فرویت (تلفظ آلمانی:[ˈziːɡmʊnt ˈfʁɔʏt]) که نام کامل اوزیگیسمونت شلومو فرویت (به آلمانی: Sigismund Schlomo Freud) ‏ (زاده: ۶ مه ۱۸۵۶ - درگذشته:۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹) عصب‌شناس اتریشی و پایه‌گذار رشته روان‌کاوی است.

۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

مصاحبه رائول گونزالس ، كاپيتان اسبق رئال مادريد ، با روزنامه انگليسي گاردين

رائول: باید از رئال مادرید فرار می‌کردم! آن حرکت پشت پای ردوندو عالی بود

رائول گونزالس، مهاجم شالکه در آستانه 34 سالگی همچنان درخشان است. او در گفتگویی با روزنامه گاردین از بازی‌های لیگ قهرمانان، ماندنش در شالکه و خاطراتش در رئال مادرید سخن گفته.

مرجع خبري رئال مادريد : رائول گونزالس ، كاپيتان اسبق رئال مادريد ، با روزنامه انگليسي گاردين مصاحبه اي كرد كه گزينه اي از آن را مي خوانيد . هشت سال پس از بازي در نيمه نهايي چمپيونزليگ ، دوباره به جمع چهار تيم برتر اروپا برگشته اي. خيلي ها فكر مي كرده اند كه رفتن تو به معني پايان كارت است ، اما تو پديده ي اين فصل شدي ، انتظار داشتي خودت را در شالكه پيدا كني ؟
اين تيمی كاملا جديد است، آن هم در لیگی که بازی‌ها در آن كاملا درگيرانه است؛ به حدی که پنج بازي اول را باختيم! و تمام فصل در ميانه جدول بوديم اما در چمپيونزليگ ، واقعا خوب بازي كرديم ، بهتر شده ايم و اعتماد به نفس ما بيشتر شده است . در برابر والنسيا و اينتر ، همه انتظار داشتند حذف شويم .

بفرمایید قهرمان شیرجه شوید! آقای بمانی!

بفرمایید قهرمان شیرجه شوید! آقای بمانی!
در شماره‌ی پنجاه و هفتم ماه‌نامه‌ی نسیم مطلبی از آقای روزبه بمانی منتشر شده بود با عنوان «آقای گلرویی صدای شما را هم شنیدیم» که در نگاه اول آدم را یاد عبارت «صدای انقلاب شما را شنیدم» در سخنرانی آخر شاه، قبل از فرار از ایران می‌انداخت و در آن ایشان، خرده گرفته بودند به مطلبی که من در دو شماره قبل همان نشریه درباره‌ی ترانه‌هایشان در آلبوم «دنیای این روزای من» نوشته بودم و جوابیه‌ای صادر فرموده بودند که با خواندنش مطمئن‌ شدم چیزی بابت آن آلبوم نگرفته‌اند چون جای آوردن دلیل و منطق و احیانن مدرک، پیکان اتهام را سمت من برگردانده بودند و این روزهای ممنوع‌الکاری فرصتی دوباره به دستم داد برای بازگو کردن نکاتی که پنداری دوستِ خودشیفته‌ی من، نیاز به یاد آوردنشان دارد

۱۳۹۰ اردیبهشت ۳, شنبه

زندگی یعنی چه !؟

شب آرامی بود
می روم در ایوان ، تا بپرسم از خود ،
زندگی یعنی چه !؟
...
>
                           زندگی
 
شب آرامی بود
می روم در ایوان ، تا بپرسم از خود ،
زندگی یعنی چه !؟
مادرم سینی چایی در دست  ،
گل لبخندی چید ، هدیه اش داد به من
خواهرم ، تکه نانی آورد ،

تعهد در برابر زبان، نيمی از تعهد اجتماعی نويسنده مقاله ای از احمد شاملو



مقاله مربوط به شولوخوف را خوانديد و از نظريات او درباره آثار خود آگاه شديد. اكنون جاى آن است به ترجمه آثارى از او كه به فارسى برگردانده شده نيز نگاهى بكنيم.
 آنچه در اين صفحات مى‏آيد مقاله‏ئى است كه به سال 1350 نوشته شده و در كيهان سال 1351 به چاپ رسيده است در باب ترجمه كتاب‏هاى دُن ِ آرام و زمين ِنوآباد. اصل مقاله كه در دست نيست به دو تا سه برابر اين بالغ مى‏شد و لحن جدى‏ترى داشت. نويسنده كه نمى‏توانست دربرابر سهل‏انگارى‏هاى و قلم‏اندازى‏هاى مترجم كتاب خاموش بماند، در عين‏حال گرفتار اين محذور نيز بوده كه در آن شرايط اختناق، اين مواجهه نمى‏بايست به شكلى صورت گيرد كه مترجمى در صف مبارزان ضد رژيم به هر ترتيب بى‏اعتبار شود. لاجرم حدود دوسوم از حجم مطلب كاست و از ذكر نام كتاب‏هاى مورد نظر چشم پوشيد و در عوض نسبت به مترجم – كه نامش ذكر نمى‏شد به تعارفاتى پرداخت كه در اين تجديد چاپ، تا آنجا كه به يكدستى مطلب خدشه وارد نياورد حذف شده است. مع‏ذلك اگر اين مقاله امروز نوشته مى‏شد بى‏گمان لحن ديگرى مى‏داشت. چرا كه با زبان الكن به نويسندگى پرداختن و زبانى چنين فصيح و زيبا را زشت و مجدّر كردن امرى نيست كه قابل بخشايش باشد، و تعهدات مسلكى و عقيدتى و فداكارى و پايدارى آن كه مسأله ديگرى است نيز چنان دستاويزى نيست كه بتواند آن را توجيه كند.   

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲, جمعه

روانشناسي اختلالات و انحرافات جنسی


_______________________________
انحرافات جنسی عبارتند از خیالات، تمایلات یا رفتارهای ناراحت کننده و تکرار شونده جنسی.

این مسائل باید برای مدت طولانی ادامه داشته باشند و یا با روابط جنسی سالم یا عملکرد روزمره فرد تداخل پیدا بکنند که بتوان از آنها به عنوان انحرافات جنسی نام برد. افرادی که دچار انحراف جنس
ی هستند، ممکن است متوجه باشند که کار درستی انجام نمیدهند اما غالبا فکر میکنند که نمیتوانند شرایط را تغییر دهند و یا این عادت خود را ترک کنند.

(( انواع انحرافات جنسی ))

خویشتن نمایی Exhibitionism ( اکسی هیبیتیونیسم )

اول اردیبهشت روز ملی سعدی(ابومحمد مُصلِح بن عَبدُالله)

بزرگداشت سعدی
زخاک سعدی شیراز بوی عشق آید
 



اول اردیبهشت هر سال در تقویم ایرانی روز بزرگداشت شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی، شاعر و عارف بزرگ ایران، نام گرفته است.
ابومحمد مُصلِح بن عَبدُالله مشهور به سعدی شیرازی و مشرف الدین (۶۰۶ – ۶۹۱ هجری قمری) شاعر و نویسندهٔ پارسی‌گوی ایرانی است. شهرت او بیشتر به خاطر نظم و نثر آهنگین، گیرا و قوی اوست. مقامش نزد اهل ادب تا بدانجاست که به وی لقب استاد سخن داده‌اند. آثار معروفش کتاب گلستان در نثر و بوستان در بحر متقارب و نیز غزلیات وی است.

معدنچی‌ها و کارگرهای آنلاین

دیوید، مرد ۳۴ ساله‌ای است که در ساحل شرقی ایالات متحده زندگی می‌کند، او یک هوادار مشتاق بازی World of Warcraft است. نگرانی او این است که مشغله کاری زیادش، وقت کافی برای بازی در اختیارش نمی‌گذارد و نمی‌تواند در این بازی آنلاین پیش برود. او به جای اینکه شکست را قبول کند و شاهد پیش افتادن دوستانش باشد، با یک شرکت چینی که خدمات مربوط به بازی ارائه می‌کند، تماس می‌گیرد. این شرکت واحد پول الکترونیک این گیم را که طلای این بازی خوانده می‌شود، می‌فروشد. او از این طلای مجازی برای خرید شربت سحرآمیز و چیزهای دیگری که قدرتش را در بازی بیشتر می‌کند، استفاده می‌کند. طلای مجازی از یک کافی‌نت در یک شهر چینی استحصال می‌شود که در آن گیمرهای حرفه‌ای جوان، هر هفته ۶۰ ساعت از وقتشان را صرف World of Warcraft می‌کنند تا واحد پولی آنلاین را به چنگ آورند!

نشستن در کافی‌نت و بازی کردن، بسیار دلچسب‌تر و مسلما کم‌خطرتر از کار در معادل زغال‌سنگ چین است. بر طبق تحقیقی که به سفارش بانک جهانی انجام شده است، صدهزار شغل آنلاین از همین نوع در چین و هند وجود دارد.
کارهای آنلاین دیگری هم برای هر کسی که کامپیوتر، اتصال اینترنتی و وقت زیاد داشته باشد، وجود دارد، کارهایی مثل، طبقه‌بندی محصولات در کاتالوگ‌های فروشگاه‌های آنلاین، رونویسی کردن از دستنوشته‌ها، ثبت‌نام به عنوان هوادار کاذب یک برند در فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی.
مشاغلی مثل استخراج طلای مجازی برای فروختن به خارجی‌ها، تجارتی ۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۰۹ بوده است! در مقایسه، تجارت قهوه در کشورهای در حال توسعه، سالانه ۵٫۵ میلیارد دلار نصیب کشاورزان می‌کند.
کار آنلاین دیگری که رونق گرفته است، پیدا کردن صفحات کپی شده در سایت فروش آمازون است که بابت پیدا کردن هر صفحه چند سنت به کاربر داده می‌شود. این کار برای خودش کارگرها و کارفرماهایی پیدا کرده است! تقریبا حدود ۱۰۰ مرکز مبادله کارگر آنلاین به وجود آمده است، تعدادی زیادی از آنها در چین قرار دارند. البته به مانند کارگرهای متخصص و خبره در بعضی از کارهای معمولی، بعضی از کارهای آنلاین هم نیازمند کسب مهارت‌های خاص هستند. ولی بعضی کارها هم، ساده و ابتدایی هستند و نرم‌افزار انجام آنها توسط کارفرما تأمین می‌شود به این کارها ریزکار یا microwork گفته می‌شود.

آفریقا هم به تازگی به مناطقی می‌پیوندد که در آن مشاغل آنلاین پا می‌گیرند، این فرصت به واسطه نفود روزافزون گجت‌های با قابلیت اتصال به اینترنت در کشورهای آفریقایی، فراهم شده است. این مطلب، باعث افزایش تقاضای اینترنت موبایلی در آفریقا می‌شود و در یک چرخه، افزایش دسترسی به اینترنت موبایلی، باعث افزایش تماس مردم این کشورها با اقتصاد دیجیتال جهانی می‌شود.
منبع: اکونومیست

جعفر پناهی، برنده جایزه "کالسکه طلایی" سال ۲۰۱۱ جشنواره فیلم کن


«کالسکه طلایی» جشنواره کن برای جعفر پناهی

جعفر پناهی
جعفر پناهی
۱۳۹۰/۰۲/۰۱
جشنواره فیلم کن، جعفر پناهی، کارگردان ایرانی محروم از فعالیت و سازنده فیلم‌هایی نظیر آفساید و بادکنک سفید را به خاطر شهامت و استقلال فکر، به عنوان برنده جایزه کالسکه طلایی سال ۲۰۱۱ معرفی کرد.

به گزارش گاردین، کالسکه طلایی سال ۲۰۱۱ توسط «انجمن فیلم‌سازان» فرانسه به آقای پناهی اهدا می‌شود. این انجمن در بیانیه خود با اشاره به اینکه هیچ فیلمساز و نویسنده‌ای نمی‌تواند نسبت به حکم جعفر پناهی بی‌تفاوت بماند، افزوده است: «به همین خاطر انجمن فیلم‌سازان سوگند یاد کرده است تا به خاطر آزادی بیان، سکوتی را که بر پناهی تحمیل شده است، بشکند.»

ملک الشعرای بهار؛ چهره ماندگار ادبیات ایران به مناسبت شصت سالگی درگذشت این هنرمند

ملک الشعرای بهار؛ چهره ماندگار ادبیات ایران



ملک الشعرای بهار، شاعر، سیاستمدار و روزنامه‌نگار معاصر ایران
ملک الشعرای بهار، شاعر، سیاستمدار و روزنامه‌نگار معاصر ایران

دوم اردی‌بهشت‌۶۰ سال از درگذشت ملک‌الشعرای بهار شاعر و روزنامه‌نگار نامدار ایرانی می‌گذرد. زندگی و تاثیر او بر ادبیات معاصر ایران را در دو بخش بررسی کرده‌ایم. بخش نخست: روزنامه‌نگاری و سیاست.


محمد تقی بهار، معروف به ملک‌الشعراء بهار، در آذر ماه سال ۱۲۶۵ خورشیدی در مشهد زاده شد. پدرش ملک الشعرای آستان قدس رضوی بود و از شعرای به نام خراسان. بهار که از کودکی شعر می‌سرود، پس از مرگ پدر به فرمان مظفرالدین شاه به جای او نشست و لقب پدر را گرفت.
بهار از سنین نوجوانی، زمانی که تنها چهارده سال داشت، همراه با پدر در محافل آزادیخواهان شرکت می‌کرد. آشنائی با آزادیخواهان سبب شد که دو سال پس از فوت پدر به جمع مشروطه طلبان خراسان بپیوندد. روزنامه‌های بهار و نوبهار و مجله دانشکده، در زمینه روزنامه‌نگاری از او به یادگار مانده است. چند شعر او مانند مرغ شباهنگ و جغد جنگ، و ترانه‌ی مرغ سحر، با گذشت بیش از هشتاد سال از تاریخ سرودن آن، همچنان ورد زبان‌هاست. مرغ سحر، پس از ای ایران، در نبود آزادی و سرودی ملی، همان کاربرد را امروز برای مردم ایران دارد.

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

رئال مادرید 1 – بارسلونا صفر: اولین جام با مورینیو

رئال در وقت‌های اضافی توانست بارسلونا را ببرد.

Clasico, Final: Copa Del Rey - Real Madrid × Barcelona
 
 
ژوزه مورینیو اولین جام این فصل را برای رئال مادرید به ارمغان آورد.
رئال مادرید بازی را مانند دیدار لالیگا با سه هافبک تدافعی آغاز کرد. دیدار دو تیم در نیمه اول بسیار خشن بود و بهترین موقعیت هم نصیب رئال شد که ضربه سر په‌په روی سر دنی آلوس به تیر دروازه برخورد کرد و از نزدیکی تیر دیگر به بیرون رفت.
بارسلونا در نیمه دوم دست به حملات گسترده زد و حتی یک بار هم دروازه رئال را گشود، اما ضربه پدرو روی پاس لیونل مسی به دلیل موقعیت آفساید این مهاجم اسپانیایی مردود اعلام شد. دو تیم موقعیت‌های دیگری هم داشتند که با واکنش‌های عالی کاسیاس و پینتو به گل تبدیل نشد.
در نهایت بازی به وقت‌های اضافی کشید و کریستیانو رونالدو در دقیقه 102 تنها گل دیدار را زد. پاس مارسلو به آنخل دی‌ماریا رسید که دنی آلوس را جا گذاشته بود و سانتر فوق‌العاده دی‌ماریا با ضربه سر دیدنی کریس رونالدو در قعر دروازه خوسه پینتو قرار گرفت.
بارسا پس از این گل به پیش تاخت ولی نتوانست گل تساوی را بزند. در آخرین لحظات دیدار هم دی‌ماریا به دلیل خطا روی مسی که داشت به سمت دروازه رئال می‌تاخت کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد.
این اولین جام مورینیو با رئال مادرید بود و دو تیم اکنون به دیدار لیگ قهرمانان می‌اندیشند.

نقدی دلنشین بر جدایی نادر از سیمین ساخته ی اصغر فرهادی

کار خیلی سختی است که تیپ بسازی و کار در وجهی نمادین پیش برود اما در عین حال روایت داستانی و لایه ی سطحی اثر را هم به خوبی حفظ کنی و شخصیت ها تک بعدی از کار درنیایند. اساتیدی مثل «داریوش مهرجویی» و «زنده یاد علی حاتمی» قبلا این کار را کرده بودند و حالا مرد بزرگ این روزهای سینمای ایران جا پای آنها گذاشته است. در این مطلب سعی می کنیم چند جنبه از دغدغه های «اصغر فرهادی» را در «جدایی نادر از سیمین» (چه در لایه ی «ملودرام» و چه در لایه ی «نمادین») بررسی کنیم:

۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

جادوی شماره‌ ۱۰-مهران ملک‌آرا: نقش بازیکن شماره ‌۱۰ هنوز خیلی مهم است

مهران ملک‌آرا: نقش بازیکن شماره ‌۱۰ هنوز خیلی مهم است

 
مهران ملک‌آرا، کارشناس فوتبال
مهران ملک‌آرا، کارشناس فوتبال

دویچه‌‌وله در چارچوب بررسی مفهوم «بازیکن شماره‌ی ۱۰» به عنوان نماد فوتبال خلاق و زیبا، از جمله با شماری از کارشناسان پرآوازه‌ی ایرانی گفت‌وگو کرده است. یکی از این کارشناسان، مهران ملک‌آرا است.

 

در کالبدشکافی بازیکن شماره‌ی ۱۰ به عنوان تجسم فوتبال زیبا و آفریننده، پای صحبت‌های مهران ملک‌آرا، کارشناس فوتبال نشستیم و از او درباره‌ی علل کاهش بازیکنان خلاق شماره‌ی ۱۰ در فوتبال جهان و نقشی که می‌توانند در فوتبال امروز برعهده داشته باشند پرسیدیم.

جادوی شماره‌ ۱۰-مانوک خدابخشیان: بازیکن شماره ۱۰ در هر سیستمی متفاوت است

مانوک خدابخشیان: بازیکن شماره ۱۰ در هر سیستمی متفاوت است

 

دویچه‌‌وله در چارچوب بررسی مفهوم «بازیکن شماره‌ی ۱۰» به عنوان نماد فوتبال خلاق و زیبا، از جمله با شماری از کارشناسان پرآوازه‌ی ایرانی گفت‌وگو کرده است. یکی از این کارشناسان، مانوک خدابخشیان است.

 

در کالبدشکافی بازیکن شماره‌ی ۱۰ به عنوان طراح و بازی‌گردان تیم و تجسم فوتبال زیبا، با مانوک خدابخشیان، کارشناس فوتبال ایران گفت‌وگو کردیم. وی بر این نکته تاکید می‌کند که همواره باید بازیکن شماره‌ی ۱۰ را در سیستمی که بازی می‌کند مورد توجه و بررسی قرار داد. به باور خدابخشیان، بازیکنان بزرگ همواره خود را به بازی، مربی و سیستم تحمیل می‌کنند.

آلمان و انگلیس، رقبای سنتی

آلمان و انگلیس، رقبای سنتی

منچستری ها مقابل تیم های آلمانی نتایج خوبی کسب نکرده اند



رقابتهای دو کشور اروپایی همواره از زیبایی های خاصی برخوردار بوده است انگلیس و آلمان در تمامی عرصه های از جمله فوتبال رقابتی سنتی دارند. افتخارات آلمانی ها در عرصه ملی بدون تردید قابل قیاس با همتای انگلیسی خود نیست آنها پر افتخارترین تیم اروپا و سومین تیم پر افتخار جهان محسوب می شوند این در حالی است که انگلیسی ها دل به تک قهرمانی خود در جهان آن هم با گل بحث برانگیزی که در فینال 69 وارد دروازه آلمانها شد بسته اند. پیروزی 4 بر 1 آلمانها در یک هشتم نهایی جام جهانی اخیر را می توان از جمله برتری های آلمان بر رقیب دیرینه دانست.

ناصر حجازی: مگر من بی‌غیرتم که مشکلات مردم را ببینم و عصبانی نشوم؟

انتقاد فوتبالیست پیشکسوت از سیاستهای اقتصادی دولت: مگر مردم گدا هستند؟
ناصر حجازی، بازیکن پیشکسوت و سرشناس فوتبال، در گفت و گویی با وب‌سایت شخصی خود، از شرایط اقتصادی کشور و فشارهای موجود بر مردم به شدت انتقاد کرد.
وی گفت: به من می گویند عصبانی نشوم، مگر بی غیرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می بینم، با بی تفاوتی از کنار آن بگذرم. آمده اند و یارانه ها را قالب کرده اند. زندگی مردم بهتر نشده که بدتر هم شده است. خدمت به مردم یعنی فراهم کردن رفاه و آسایش آنها، اما متاسفانه شاهد نداری و سختی زندگی مردم هستیم. دولت می گوید چهل هزار تومان در ماه به مردم کمک می کنیم، مگر مردم گدا هستند؟
حجازی با انتقاد شدید از سیاستهای اقتصادی دولت و هدفمندی یارانه‌ها گفت: آخر یک کارگر که ماهی سیصد-چهارصد هزار تومان حقوق می گیرد و کرایه خانه، خرج زندگی و…دارد و حال باید سه برابر مبلغی که دولت می دهد ، به آنها برگرداند، چطور زندگی کند؟ نتیجه اش می شود فقر و فقر یعنی فساد ، فحشا ، طلاق و…از کدام کارشناس صحبت می کنید؟ کارشناسی فقط بازی با آمار و ارقام و زندگی در برج نیست.کارشناسی یعنی زندگی با مردم و لمس کردن درد و مشکلات آنها از نزدیک.
وی افزود: کارشناسی یعنی بدنبال پیدا کردن راهی جهت مقابله با ورود کالاهای چینی و رونق بخشیدن به تولیدات داخلی.امروز شاهد هستیم که کارخانه های ما یا ورشکسته هستند یا صاحبان آنها جهت جلوگیری از ورشکستگی، کارخانه هایشان را تعطیل می کنند و نتیجه آن بیکاری و دربدری کارگر ها است و این مشکلات در پایان باعث از هم پاشیده شدن کانون خانواده ها و ایجاد مشکالات اجتماعی و اخلاقی می شود.
این فوتبالیست مشهور که که در بستر بیماری است، گفت: اینکه وضعیت جسمانی ام شرایط امروزی را دارد ، بدلیل شرایطی است که می بینم و نمی توانم در قبال این مسایل و مشکلات مردم بی تفاوت باشم. به قول گاندی که می گوید : درد من تنهایی نیست ، بلکه مرگ ملتی است که برایشان گدایی را قناعت ، بی عرضگی را صبر و با تبسمی بر لب ، این حماقت را حکمت می نامند.

شبی در خوابگاه كارگران پروژه‌ای

گزارش زیر واقعی و بلاواسطه است. واقعیت‌های تلخ و شیرینی را به ما می‌نمایاند كه بیانگر وجود افكار مختلف در میان كارگران است. از طرفی آگاهی كارگران را در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد و از طرف دیگر رقابت‌هایی را به نمایش می‌گذارد كه در میان كارگران، بر اثر نیاز به كار و فشار معیشتی به وجود می‌آید. كارفرمایان همواره تلاش می‌كنند از وجود ناآگاهی و اختلافات قومیتی در میان كارگران استفاده كرده و با دامن زدن به آن مانع وحدت آنان شوند. از طرفی فشار فقر و بیكاری، بسیاری از كارگران شریف ولی ناآگاه را به تن دادن به خفت وا می‌دارد.

آنچه در زیر می‌خوانید واقعی و در بعضی اوقات تاسف‌برانگیز است. ولی امید است كه با واگویه‌ی این واقعیات، فرهنگ همبستگی و وحدت كارگران روز به روز افزایش یافته تا با ایجاد تشكل‌های مستقل خود بتوانند حقوق از دست رفته‌شان را باز یابند.

 

۱۳۹۰ فروردین ۳۰, سه‌شنبه

رونالدو میلانی نمی شود به 5 دلیل!


رونالدو بازیکن بسیار جاه طلبیست.روزی که او به رئال آمد،گفت که میخواهد با رئال به تمامی افتخارات ممکن برسد و تا زمانی که به همه افتخارات دست پیدا نکرده،این باشگاه را ترک نخواهد کرد

Berlusconi & Cristiano Ronaldo (Getty Images)
 
 
حتما شما صحبت های اخیر پرزیدنت برلوسکونی را در این مورد شنیده اید.او از رویایش برای خرید رونالدو سخن گفته است.اگر گذری به تاریخ بیندازیم،میبینیم که همواره برلوسکونی موفق شده بازیکنانی که به آنها علاقه شدیدی داشته را به خدمت بگیرد.رونالدینیو،آخرین بازیکنی بود که برلوسکونی همواره از رویایش برای دیدن پیراهن میلان بر تن او سخن میگفت و در نهایت این رویا به حقیقت تبدیل گشت.

۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

سیندرلا دخترم را قاپید

 سه سال پیش در سفر به ایران، وقتی برای دیدن فامیل خود همراه با خانواده‌ام به شهر کوچکی در شمال کشور رفتیم، این امکان به طور تصادفی نصیب دختر پنج ساله ما شد تا به اتفاق دخترعمو‌یش به مراسم جشن تولدی دعوت شود.

ما هم خوشحال بودیم از این‌که دخترمان تجربه حضور در یک میهمانی در بین دختران همسن و سال شمالی را پیدا کرده است. در ضمن تردیدی نداشتیم که دخترمان لباس قشنگی پوشیده است. او حتی به اصرار مادرش به شانه زدن موهایش نیز رضایت داده بود. به هر صورت او را به منزل برادرم بردم تا از آنجا به جشن تولد بروند.

بر اساس قرار اعلام شده، از ساعت شش بعد از ظهر دخترم آماده و منتظر بود ولی از دختر عموی او خبری نبود و هنوز او و مادرش از آرایشگاه برنگشته بودند. من و همسرم فکر کردیم که شاید برادرزاده‌ام به خاطر آرایش مادرش از برنامه عقب مانده است. ساعت از هفت بعد از ظهر گذشته بود که چشم‌مان به دختری شش ساله افتاد که در لباس مجلسی و زنانه و البته آرایشی بسیار غلیظ، مانند یک عروس در برابر ما ایستاده است و ذوق زده از دخترم می‌پرسد: به اندازه کافی خوشگل شدم؟

گروه راک خاک و «آغازی» تازه


 

گروه راک خاک که ۱۶ سال از شکل‌گیری آن در آلمان می‌گذرد، سومین آلبوم خود را منتشر کرده که «آغاز» نام دارد. گپی با افشین طهماسبی، گیتاریست خاک و تهیه‌کننده این آلبوم، درباره آغازی تازه و حال و هوای کار جدید گروه زده‌ایم.

 

شروع فعالیت گروه راک خاک به سال ۱۹۹۵ برمی‏گردد یعنی ۱۶ سال پیش. از آن‏جا که هرکدام از اعضا، در کنار کار موسیقی، کارهای دیگری هم داشته و دارند، تمام نیروی‏شان روی موسیقی متمرکز نبوده؛ از این رو شمار آلبوم‏هایی که که خاک ارائه داده، علیرغم این فعالیت طولانی زیاد نیست.

نخستین آلبوم گروه تحت عنوان «عاشقم باش» در ۱۹۹۹ میلادی منتشر شد، اما چند سال بعد از طریق سایت «تهران اونیو» بر سر زبان‏ها افتاد. دومین آلبوم گروه، به نام «بن‏بست اندیشه» که فضایی متفاوت و کم‏وبیش جهانی را گرفته بود، در سال ۲۰۰۶ به انتشار رسید. آلبوم جدید خاک که «آغاز» نام دارد، پس از تلاش‌های فراوان پایان گرفته و انتشار رسمی آن مصادف است با روز ۲۵ مارس، ۵ فروردین ماه.

جادوی شماره‌ ۱۰-مجید جلالی: پیراهن شماره‌ی ۱۰ دارای حرمت و قداست است

مجید جلالی: پیراهن شماره‌ی ۱۰ دارای حرمت و قداست است

 
مجید جلالی، سرمربی فولاد خوزستان و کارشناس فوتبال
مجید جلالی، سرمربی فولاد خوزستان و کارشناس فوتبال

دویچه‌‌وله در چارچوب بررسی مفهوم «بازیکن شماره‌ی ۱۰» به عنوان نماد فوتبال خلاق و زیبا، از جمله با شماری از کارشناسان پرآوازه‌ی ایرانی گفت‌وگو کرده است. یکی از این کارشناسان، مجید جلالی است.

 

مجید جلالی از مربیان خوشنام فوتبال ایران است که در حال حاضر هدایت تیم فولاد خوزستان را برعهده دارد. وی همزمان دبیرکل کانون مربیان فوتبال ایران و مدرس بین‌المللی فیفا نیز هست. نظر مجید جلالی را درباره‌ی مفهوم «بازیکن شماره‌ی ۱۰»، سیر تحولات آن و نیز جایگاهش در فوتبال امروز جویا شدیم.

۱۳۹۰ فروردین ۲۷, شنبه

تکرار تاریخ در بهار تلخ: از فروردین 1347 تا فروردین 1390 - از انحلال دارایی تا انحلال استیل آذین


یادداشت ویژه حمیدرضا صدر برای سایت گل - مروری بر انحلال استیل آذین

حمید رضا صدر







او ناگهان قلم را برداشت. او. حسين هدايتي مالك باشگاه استيل آذين. یکی از مالتی میلیاردرهای فوتبال ایران. مالك صنايع استيل‌آذين، مالككارخانه‌هاي فولادسازي و ورق، دارنده بزرگ‌ترين شركت پرورش ميگو،برج‌ساز و مالك زمين و املاك، برج‌ساز در دبي و داراي ملك و املاكدر حاشيه خليج فارس، مالك زمين‌هاي كشاورزي، سهامدار بازار مبل ايران،رئيس شركت‌هاي تجاري در ايران و خاورميانه و چندين فعاليت تجاري ديگر.کسی که می خواست باشگاه تراکتور سازی را بخرد. باشگاه نیوکاسل را بخرد. باشگاه پورتسموث را.

بزرگان فوتبال دنیا از بارسلونا می گویند


بزرگان فوتبال دنیا از بارسلونا می گویند

فاتح هشت عنوان قهرماني در سه فصل گذشته،بدون باخت در 29 ديدار ليگ اسپانيا و دراختيار داشتن بهترين بازيكن دنيا'ليونل مسي'،بارسلونا را به يكي از بهترين تيم هاي فوتبال جهان تبديل كرده



خبرنگاران آسوشيتدپرس از مغزهاي متفكر و چهره هاي شاخص فوتبال جهان هم چون، سرالكس فرگوسن سرمربي منچستريونايتد، آرسن ونگر سرمربي آرسنال و كارلوس بيلاردو فاتح جام جهاني 1986 و نيز بازيكنان اسطوره اي چون توستائو از برزيل، فرانس بكن باوئر از آلمان و خوزه سانتاماريا از رئال مادريد، در خصوص سوال كرده اند.

مصاحبه با پیکه :بازی 0-5 یک اغراق بزرگ بود




بازی 0-5 یک اغراق بزرگ بود و واقعا فاصله دوتیم ، 0-5 نیست.







اگر بخواهیم از بازیکنی به عنوان گزینه تعهد به ارزشهای بارسای گواردیولانام ببریم، آن کسی نیست به جز جرارد پیکه.او بازیکنی تکنیکی ولی قاطع است که بافوتبالی مدرن و متعهددرخدمت بارساست. بازیکنی که با فوتبالی تماشایی در دیدارهای ال کلاسیکو بازی می کند و آماده است تا دردیدار امشب هم نمایش خیره کننده ای را برای تیمش به اجرا بگذارد.او در گفت و گویی اختصاصی با ال موندو دپورتیوو به بررسی این دیدار تماشایی پرداخت

کدام سلبریتی ها طرفدار رئال مادرید و بارسلونا هستند!؟

کدام سلبریتی ها طرفدار رئال مادرید هستند!؟






رقابت رئال مادرید و بارسلونا بدون شک فراتر از یک نبرد فوتبالی است. جذابیتهای دو تیم نیز طی دوران مختلف تاریخ فوتبال کاملا با آنچه در مختصات معمول فوتبال جا می گیرد متفاوت بوده، از ستارگانی که دو تیم در ادوار مختلف به خود دیده اند تا منازعات سیاسی و درگیریهای رسانه ای و البته هواداران سرشناس دو تیم، همه باعث تمایز «ال کلاسیکو» از یک جدال عادی فوتبالی شده اند. در بین چهره های سرشناس دنیا در عرصه های مختلف نیز افراد بسیاری هستند که طرفداری خود را نسبت به یکی از دو تیم برسا یا رئال ابراز کرده اند. این مطلب نگاهی دارد به 20تن از مشهورترین چهره های دنیا یا «سِلِبریتی»هایی که طرفدار رئال مادرید کهکشانی هستند.

۱۳۹۰ فروردین ۲۶, جمعه

سالی فیلد و دنیل دی لویِیس در فیلم 'لینکلن' همبازی می‌شوند

سالی فیلد و دنیل دی لویِیس در فیلم 'لینکلن' همبازی می‌شوند


دنیل دی لوییس در سال های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۸ و سلی فیلد در سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۵ برنده اسکار بهترین بازیگر شدند
سالی فیلد، در فیلم تازه استیون اسپیلبرگ که بر اساس داستان زندگی آبراهام لینکلن است، با دنیل دی لوییس همبازی می شود.
سالی فیلد که با فیلم های نورما ری و جاهایی در قلب، تا کنون دو بار برنده اسکار بهترین بازیگری شده است، در فیلم اسپیلبرگ، نقش تاد لینکلن، همسر آبراهام لینکلن، رییس جمهوری پیشین آمریکا را بازی خواهد کرد.

جادوی شماره‌ ۱۰-زیدان؛ ققنوس ۱۰ از خاکستر برمی‌خیزد

زیدان؛ ققنوس ۱۰ از خاکستر برمی‌خیزد

 
زیدان، بازیکن برتر جام جهانی ۲۰۰۶
زیدان، بازیکن برتر جام جهانی ۲۰۰۶

زین‌الدین زیدان نامی‌ست که در کنار میشل پلاتینی، هرگز از حافظه‌ی تاریخی فوتبال فرانسه و جهان پاک نخواهد شد؛ کارگردانی همه‌فن‌حریف و خلاق که در پیراهن شماره‌ی ۱۰، پس از سال‌ها به فوتبال فرانسه روح و جان تازه‌ای بخشید.

 

نشریه ورزشی معتبر "گاتزتا دلو اسپرت" زمانی نوشته بود: «میان زیدان و هواداران یوونتوس تورین هرگز عشقی واقعی پدید نیامد. زیدان شعر فوتبال است، اما فوتبال​دوستان ایتالیا نثر گل زدن را ترجیح می‌دهند.»

زین‌الدین زیدان در هیچ باشگاهی پیراهن شماره‌ی ۱۰ را بر تن نکرد، در تیم آ اس کن شماره او۱۱ بود، در بوردو ۷ و در یوونتوس ۲۱. حتی در رئال مادرید که زیدان در آن نقش کارگردانی بی‌چون و چرا را برعهده داشت، با پیراهن شماره ۵ قدم به میدان می‌گذاشت. تنها در تیم ملی فرانسه بود که این رقصنده‌ی خلاق با
شماره جادویی ۱۰ ظاهر می‌شد؛ شماره‌ای که او از پلاتینی، شاه شماره ۱۰ فوتبال فرانسه به ارث برده بود.

معنای سیزده جمله كلیدی پزشكان

 این بیماری شما باید فوری درمان بشه:
یعنی من ماه بعد قراره برم مسافرت و معالجه این بیماری خیلی ساده و سودآوره و بهتره زودتر ترتیبش رو بدم!

خوب بگید ببینم مشکلتون از کی شروع شد:
یعنی من از بیماریتون چیزی نفهمیدم و ایده‌ای ندارم و امیدوارم شما خودتون سرنخی به من بدین!

یک وقت دیگه از منشی برای آخرهای این هفته بگیر:
یعنی من امروز با دوستام دوره دارم، باید برم زودتر بزن به چاک!

ژوزه و جوزپ؛ نبرد نهایی


جوزپ گواردیولا و ژوزه مورینیو به حساس‌ترین مقطع فصل رسیده‌اند، و این حساسیت به دلیل آن که آنها باید در سه جبهه روبروی هم قرار بگیرند تشدید شده است.

 
ماراتن ال‌کلاسیکو فرارسید و دو تیم بارسلونا و رئال مادرید قرار است در هفته‌های پیش رو چهار بار با هم بازی کنند.

فحشهای دانشجویی

فحشهای دانشجویی
 
 
فلسفه ی فحش خیلی پیچیده است چه بسا فحش هایی كه هر كس می ده بیانگر شخصیت و درون او باشد . اما از اونجا كه فحش در بین دانشجویان امروزه ی ما جایگاه بسیار ویژه ای دارد بنده شما رو با تعدادی از اونها آشناتون می كنم كه از شهرت ویژه ای برخوردارند :

سوسن تسلیمی بهترین بازیگر زن تاریخ سینمای ایران



          کسانی که از حافظه ی سینمایی بهره ای دارند ، نام "سوسن تسلیمی" بازیگر توانا و بی رقیب سینما برای شان نامی آشنا

          و دلنشین است و آنان که در هنر سینما و بازیگری تخصص دارند سوسن را بهترین بازیگر زن تاریخ سینمای ایران می نامند.  

          سوسن در بهمن ماه 1328 خورشیدی در "رشت" و در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد. پدرش "خسرو تسلیمی مدیر تولید و

         تهیه کننده در دهه ی چهل و همچنین بازیگر تئاتر  ، و مادرش "منیره تسلیمی" بازیگر دهه ی سی تئاتر در رشت و تئاتر نوشین

         و نیز سینما بود.

         سوسن در مورد پدر و مادرش می گويد:

          «پدر و مادرم هردو در آن زمان بازيگر تئاتر بودند ،  تئاتر در گيلان ، به خصوص در "رشت" خيلی زودتر از جاهای ديگر ايران شروع

           به کار کرد و در "رشت" زن ها خيلی زود رفتند روی صحنه.»

          منيره تسليمی در اولين فيلم سينمايی خود به نام "مهتاب خونين" جايزه بهترين بازيگر سال را در نخستین جشنواره ی  فيلم

          ايران دريافت کرده بود ،  جايزه ای که "سوسن" در پنج سالگی ،  پس از فوت مادرش ،  روی صحنه رفت و آن را دريافت کرد يک

           گلدان نقره ای کنده کاری شده بود.

          سوسن در سال 1348 دیپلم دبیرستان را در رشته ی "طبیعی" گرفت و در دانشکده ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شد.

          در سال 1352 از دانشکده ی هنرهای زیبای در رشته ی تئاتر فارغ التحصیل شد در حالی که فعالیت تئاتری خود را از سال 1352

          آغاز کرده بود  و با گروه "بازيگران شهر" ، "تئاتر پياده" و تئاتر"چهار سو" همكاری می كرد.

گفت و گویی با بتی

بتی‌بانو را بيش‌تراز طريق ويديوهای شوی رنگارنگ شناختم. آن روزها، روزهایی بود كه ما ساكنان ايران به هيچ تلويزيونی جز شبكه‌های داخل كشور دسترسی نداشتيم و از شبكه‌های داخل كشورهم غم می‌باريد و بس، نه فيلم‌هايش فيلم بود و نه سريال‌هايش سريال. موسيقی هم كه صدالبته بی‌موسيقي. مردم در آن روزها برای لحظه‌های سرگرمی و تفريح، به ويديوهایی پناه برده بودند كه مخفيانه از اين‌جا و آن‌جا كرايه می‌كردند، از فيلم‌های سينمایی ايرانی و غيرايرانی و البته از نوع قديمی گرفته تا شوهای رنگارنگ و ويديوهای مايكل جكسون.

برنامه بازیهای چهار لیگ برتر فوتبال اروپا در این هفته

 برنامه دیدارهای هفته سی و دوم لالیگا: اولین ال کلاسیکو


اوسانوسا نیز روز یکشنبه میزبان بیلبائو خواهد بود.




دیدارهای هفته سی و دوم لالیگا تحت تاثیر دیدار حساس بارسا و رئال در سانتیاگو برنابئو قرار دارد. دو تیم که در 18 روز آینده باید 4 بار مقابل هم قرار بگیرند، احتمالا در این دیدار با انگیزه ای متفاوت روبروی هم قرار می گیرند. پپ گواردیولا و شاگردانش نیازی به پیروزی در این دیدار ندارند و حتی یک تساوی نیز می تواند اختلاف 8 امتیازی آنها را در فاصله 5 هفته تا پایان رقابت ها حفظ کند. اما در مقابل رئالی ها سخت به دنبال کم کردن فاصله با  رقیب دیرینه هستند و این بهترین فرصت برای آنها برای زنده نگه داشتن امیدهای قهرمانی در رقابت های این فصل لالیگا ست.
اوسانوسا نیز روز یکشنبه میزبان بیلبائو خواهد بود.
اعداد داخل پرانتز رتبه تیم ها در جدول رده بندی است:

۱۳۹۰ فروردین ۲۵, پنجشنبه

رابرت دنیرو، رئیس هیئت داوران جشنواره کن


رابرت دنیرو
رابرت دنیرو با فیلم‌های خود هشت بار در جشنواره کن حضور داشته است
دفتر جشنواره بین‌المللی فیلم کن اعلام کرد که رابرت دنیرو را به عنوان رئیس هیئت داوران در دور آینده جشنواره انتخاب کرده است.
هنرپیشه ۶۷ ساله هالیوود در واکنش به این خبر گفت برای او افتخاری است که ریاست هیئت داوران را در "یکی از قدیمی‌ترین و بهترین جشنواره‌های سینمایی جهان" به عهده داشته باشد.
دنیرو همچنین در قدردانی از جشنواره‌های سینمایی گفت که جشنواره‌های سینمایی از نظر فرهنگی اهمیت زیادی دارند، زیرا به بالا بردن کیفیت بیان سینمایی در سراسر جهان کمک می‌کنند.

دزدان دریایی کارائیب ۴، جودی فاستر و شان پن در جشنواره فیلم کن


امسال در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم کن، فیلم دزدان دریایی کارائیب ۴ به نمایش در خواهد آمد.
در چهارمین قسمت از چندگانه موفق دزدان دریایی کارائیب، محصول کمپانی والت دیسنی، جانی دپ در نقش کاپیتان جک اسپارو با پنه لوپه کروز همبازی شده است.
همچنین فیلمی با کارگردانی جودی فاستر با عنوان سگ آبی و فیلمی به کارگردانی لین رمسی که اقتباسی است از کتاب پرفروش باید درباره کوین حرف بزنیم در این بخش به نمایش در خواهد آمد.
جشنواره فیلم کن امسال از روز یازدهم تا بیست و دوم مه در شهر ساحلی کن برگزار خواهد شد.
دزدان دریایی کارائیب ۳ در سال ۲۰۰۷ در سراسر دنیا بیش از ۹۶۰ میلیون دلار درآمد داشت. 

هیپنوتیزم و رسانه ها

چگونه مغز ما هک میشود؟

آیا رسانه ها ما را هیپنوتیزم میکنند؟

آیا میتوان افراد را از راه دور هیپنوتیزم کرد ؟

آیا رسانه ها میتوانند ابزار ی برای بازجویی باشند؟

آیا سینما میتواند ابزاری برای جنگ بین کشورها شود؟

آیا یک رسانه میتواند مخفیانه موجب تفتیش عقائد شود؟

آیا رسانه ها میتوانند ضمیرناخوداگاه ما را برنامه ریزی میکنند؟

آیا میتوان با ارسال امواج نامحسوس فرد را دچار سکته قلبی کرد؟

آیا رسانه ها میتوانند بدون اینکه ما متوجه شویم وارد ذهن ما شوند ؟

آیا رسانه ها میتوانند ما را به کاری ترقیب کنند که اصلا به آن تمایل نداریم؟

آیا میتوانیم مانع از نفوذ غیر مجاز رسانه ها به لایه های مخفی ذهن خود شویم؟

آیا یک فرکانس تلوزیونی میتواند حامل امواجی فوق سری باشد که بر ذهن ما اثر کند؟

آیا با یک موزیک معمولی میتوان ذهن کسی را برای اقدام به خود کشی برنامه ریزی کرد ؟

با خواندن این سوالات حتما متوجه شدید که قصد دارم به بعضی از روشهای هیپنوتیزم شدن مخاطبین رسانه ها و هک ذهن آنها بپردازم روشهایی که حتی باورش برای مخاطب سخت است.در واقع قصدداریم روشهای مخفی نفوذ رسانه ها بر ذهن انسان را بشناسیم.

شالکه با رقص رائول به نیمه‌نهایی چمپینزلیگ رسید

شالکه با رقص رائول به نیمه‌نهایی چمپینزلیگ رسید

 
شادمانی بازیکنان شالکه پس از به ثمر رسیدن گل اول
شادمانی بازیکنان شالکه پس از به ثمر رسیدن گل اول

مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا شامگاه چهارشنبه به پایان رسید. در این مرحله شالکه مدافع عنوان قهرمانی را حذف کرد و به نیمه‌نهایی رسید. رئال مادرید نیز به‌عنوان دومین تیم اسپانیایی صعود کرد.

اعطای "نخل طلای افتخاری" کن به برتولوچی

اعطای "نخل طلای افتخاری" کن به برتولوچی

 
ARCHIV: Italian director Bernardo Bertolucci receives an award for his career at the opening ceremony of the Estoril Film Festival in Estoril, Portugal on Friday, Nov. 14, 2008. (AP Photo/Joao Henriques)
برناردو برتولوچی

فستیوال فیلم کن جایزه "نخل افتخاری" امسال خود را به برناردو برتولوچی تقدیم خواهد کرد. مدت‌هاست که این کارگردان نامی ایتالیایی فیلم جدیدی نساخته است اما هنوز هم آثاری از وی چون "آخرین تانگو در پاریس" فراموش شدنی نیستند.

 

"سرشار"، صدای تنها

"سرشار"، صدای تنها

 
حسین سرشار در  یک اجرای اپرایی
حسین سرشار در یک اجرای اپرایی

حسین سرشار، تنها خواننده باریتون اپرای تهران، اگر همچنان در قید حیات می‌ماند، امسال هشتاد ساله می‌شد. روز و ماه تولد او در تاریخ موسیقی ایران، به همان بیماری‌ای دچار شده است که سرشار در پایان عمر به آن گرفتار آمد.

 

سرشار هم در زمینه موسیقی غربی کار کرده، هم صدایش بر روی آهنگ‌هائی از آهنگسازان موسیقی پیشرو ایران باقی مانده است. او تا آغاز انقلاب بهمن ۱۳۵۷ در ایران در تالار رودکی فعالیت داشت و در اجرای اپراهای بزرگ جهان چون "توسکا"، "عروسی فیگارو"، "کاوالریا روستیکانا"، "ریگولتو" و "آرایشگر شهر سویل" نقش‌های اول را عهده‌دار بود.

مصاحبه با والدس:در برنابئو اجازه نفس کشیدن هم پیدا نمی کنی



درآفریقای جنوبی کاسیاس واقعی راشناختم






با 29 سال سن، ویکتور والدس به دنبال کسب چهارمین عنوان پیاپی سامورا (برترین دروازه بان لالیگا که درطول فصل کمترین گل را دریافت کرده) است. او علاوه برعناونی که با بارسلونا کسب کرده، با تیم ملی اسپانیا هم قهرمانی دنیا را تجربه کرد.او اکنون اسطوره زنده بارسلوناست و از رکورد افسانه های این باشگاه، مثل رامایتس، سادورنی و سوبی سارتا پیشی گرفته است. والدس روز شنبه به «برنابئو» بازمی گردد تا برای شانزدهمین بار مقابل رئال مادرید قرار بگیرد.این هشتمین حضور والدس در «برنابئو» است. او با بارسا 4 بار پیروزی در «برنابئو»راتجربه کرده و هرگز دراین ورزشگاه طعم تساوی را نچشیده.متن گفت و گوی او با ال پائیس را مطالعه کنید:

اندر حکایت جدال یغما گلرویی و روزبه بمانی


 
در شماره‌ی پنجاه و هفتم ماه‌نامه‌ی نسیم مطلبی از آقای روزبه بمانی منتشر شده بود با عنوان «آقای گلرویی صدای شما را هم شنیدیم» که در نگاه اول آدم را یاد عبارت «صدای انقلاب شما را شنیدم» در سخنرانی آخر شاه، قبل از فرار از ایران می‌انداخت و در آن ایشان، خرده گرفته بودند به مطلبی که من در دو شماره قبل همان نشریه درباره‌ی ترانه‌هایشان در آلبوم «دنیای این روزای من» نوشته بودم و جوابیه‌ای صادر فرموده بودند که با خواندنش مطمئن‌ شدم چیزی بابت آن آلبوم نگرفته‌اند چون جای آوردن دلیل و منطق و احیانن مدرک، پیکان اتهام را سمت من برگردانده بودند و این روزهای ممنوع‌الکاری فرصتی دوباره به دستم داد برای بازگو کردن نکاتی که پنداری دوستِ خودشیفته‌ی من، نیاز به یاد آوردنشان دارد.